אם נפצעת או חלית במהלך העבודה, תוכל להגיש תביעה לדמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי, זאת במידה ועקב הפגיעה אינך יכול לעבוד.

תביעה לדמי פגיעה היא למעשה תביעה לקבלת תשלום – פיצוי לתקופה בה אינך יכול לעבוד ואתה זקוק לטיפול רפואי.

לצורך קבלת תשלום דמי פגיעה עליך להגיש לביטוח לאומי מסמכים על מחלתך / הבעיות מהן אתה סובל או בעיות שהוחמרו עקב תאונת העבודה וכן פירוט על מהות הפגיעה בעבודה..

אלו המסמכים שעליך לצרף לתביעה:

טופס זה צריך להיות ממולא על ידי המעסיק במקום העבודה. טופס זה פשוט ומכיל פרטים אינפורמטיביים על מקום העבודה, תיאור הפגיעה / המחלה ופרטים אודותיך.

עליך להגיש את הטופס הנ"ל לקופת החולים בה הנך מבוטח לצורך קבלת תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה".

  • מסמכים רפואיים רלבנטיים שמוכיחים את הפגיעה כגון: מסמכי חדר מיון, אשפוז, שחרור מאשפוז, דוח ניתוח, ביקור במרפאות חוץ של בית החולים, תיעוד תלונות בקופת החולים, וכיו"ב.

טופס התביעה מבקש לקבל פרטים שונים כגון: פרטי המעסיק, פרטי העובד, פרטים על התאונה, פרטים על האברים שנפגעו, נתוני שכר, פרטי חשבון בנק ועוד.calculator-428294__3401

חשוב מאוד למלא את טופס התביעה בצורה נכונה ומדויקת ולחתום בכל מקום שדרושה חתימתכם. גם בטופס זה נדרשים פרטים מהמעסיק ונדרשת חתימתו.

במידה וביטוח לאומי יאשר תשלום של דמי פגיעה תוכל לקבל תשלום של עד 91 יום בלבד, החל מהיום השני לפגיעה.

תשלום דמי הפגיעה שישולם לך הוא 75% מהשכר המבוטח.

חשוב מאוד לדעת, במקרה של תאונת עבודה חשוב להקפיד על תיעוד תלונות של כל הפגיעות שנוצרו או הוחמרו כתוצאה מהתאונה.

תיעוד תלונות מדויק של הנזק יקל על הוכחת קשר סיבתי, במקרה בו תרצה לתבוע אחוזי נכות על פגיעה מעבודה.

במידה ואינך בקיא במילוי הטפסים מומלץ להתייעץ עם עובדי ביטוח לאומי בסניף הקרוב למקום מגוריך, לפני הגשת התביעה או להתייעץ עם עו"ד מומחה לתביעות ביטוח לאומי.

להרחבת קריאה בעניין דמי הפגיעה לחץ כאן.