לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין נזיקין

בכל יום אנחנו שומעים על אנשים שנפגעו פיזית או שרכושם נפגע. למעשה, כמעט כל אדם ייפגע במהלך חייו לפחות פעם אחת. הגורמים לפגיעה יכולים להיות רבים ושונים, המשותף לכולם הינה העובדה שבדרך כלל ניתן להגיש תביעה ולקבל פיצויים על הנזק שנגרם. היות וישנן עשרות אפשרויות לתביעת נזיקין מומלץ לפנות לעורך דין בנדון אשר יטפל בהליך התביעה ויאפשר לכם קבלת הפיצוי המרבי המגיע לכם.

 

תביעת נזיקין מוגשת כאשר מתרחשת פגיעה בגוף, בנפש או ברכוש שבגינה ניתן לקבל פיצוי כספי. חושבים שגם לכם מגיע פיצוי כספי בגין פגיעה, תאונה או מחלה? עורך דין נזיקין – אייל פייפר יענה לכם על כל השאלות.

 

תביעת נזיקין – מהי?

אלה הן תביעות בגין גרימת נזק לגופו, נפשו או רכושו של אדם, המוגשות במסגרת המשפט האזרחי ומטרתן קבלת פיצוי כספי מהמזיק על הנזק שנגרם. כשאדם תובע תביעת נזיקין, עליו להוכיח כי אכן נגרם לו נזק, אחרת לא יקבל פיצוי.

פגיעה באדם או רכושו עשויה להיגרם בעקבות מצבים שונים ועל ידי גורמים שונים. דוגמאות לגורמים שניתן לתבוע הם גופים ציבוריים, מקום עבודה או אדם פרטי. את הנזקים עצמם ניתן לחלק לשלושה סוגים, נזקי גוף, נזקי נפש ונזקי רכוש.

 

מה הסטטיסטיקה מספרת?

מיד יום מתרחשים בישראל אלפי מקרים של פגיעות בגוף, בנפש או ברכוש. למעשה, אין כמעט אדם שלא ייפגע במהלך חייו לפחות פעם אחת. במקרים רבים של פגיעות ניתן להצביע באופן ברור על הגורם המזיק ולפעול כנגדו באמצעות הגשת תביעת נזיקין שתוביל לקבלת פיצוי כספי.

כדי למצות את ההליך עד תומו ולזכות במירב הזכויות המגיעות לניזוק, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המומחה בהגשת תביעות נזיקין מסוגים שונים. עורך הדין יידע מיהם הגופים האחראים על מתן פיצוי כספי עבור הנזק שנגרם, לרבות המזיק, ביטוח לאומי והביטוח הפרטי, יידע להנחות אתכם מה לעשות אחרי שהופיעו נזקים מהמקרה וילווה אתכם לכל אורך התהליך עד להשגת פיצוי כספי הולם.

 

מהם דיני נזיקין?

תביעות בדיני נזיקין נכללות בתחומי המשפט האזרחי, בגין מקרים שבהם נגרם נזק לגופו, נפשו או רכושו של התובע ושמכוחם ניתן לקבל פיצויים, כמובן בכפוף להוכחת האירוע והנזקים ממנו. פקודת הנזיקין קובעת מהן העוולות שבגינן ניתן להגיש תביעה מתאימה וכן מהו היקף האחריות והפיצוי. ישנם חוקים חיצוניים נוספים הנכללים בדנים אלה, אשר מעניקים מידע נוסף על מקרים ספציפיים.

למשל מהו הפיצוי במקרה של תאונת דרכים או פגיעה מלשון הרע. נזק לגוף האדם, לנפש או לרכוש עלול להיגרם בעקבות מצבים שונים ועל ידי מזיקים שונים, כמו גופים ציבוריים, מקום עבודה או אדם פרטי. פגיעות גוף יכולות להיגרם בעקבות תאונת דרכים, תאונה במקום העבודה או במקום ציבורי ועוד.

נזק נפשי יכול להיגרם אף הוא בגלל סיבות מגוונות, לרבות הוצאת לשון הרע, הפרת חוזה, יחסים בלתי הולמים וכדומה. נזקים לרכוש תקפים עבור כל סוגי הרכוש, כגון רכב, דירה ועסק.

 

אילו סוגי נזיקין קיימים?

נזקי גוף

בדרך כלל נזק גוף הינו כל פגיעה פיזית בגופו של האדם, בין אם מדובר על פציעה ובין אם מדובר על מחלה שנגרמה בשל גורם סביבתי. נזקי גוף יכולים להיגרם בעקבות תאונות כמו תאונת דרכים או תאונה במקום העבודה, מחלות עשויות להיגרם בעקבות עבודה או בשל מזהמים במרחב הציבורי.

 

נזק נפשי

נזק נפשי יכול להיגרם אף הוא מסיבות מגוונות, לרבות לשון הרע, הלבנת פני האדם ברבים, הפרת חוזה, יחסים בלתי הולמים, פגיעה מינית וכדומה. בדרך כלל יהיה קשה יותר להוכיח נזק נפשי מאשר נזקי גוף, אך בהגשת בדיקות וטיפולים מפורטים הדבר אפשרי בהחלט.

 

נזקי רכוש

נזקי רכוש יכולים להיגרם כתוצאה משריפה, גניבה וונדליזם. כמו כן, פגיעה ברכוש יכולה להיגרם בזדון או בשוגג, לדוגמה במקרה של שוד או במקרה של תאונת דרכים. נזקי רכוש תקפים עבור כל סוגי הרכוש שנמצאים בבעלותו של התובע, כדוגמה: רכב, דירה, ריהוט, עסק ועוד.

 

תביעות נזיקין – אל תוותרו על עורך דין

כדי למצות את התביעה עד תומה ולזכות במירב הזכויות המגיעות לכם, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דיןהמתמחה בהגשת תביעות נזיקין מסוגים שונים. עורך הדין יידע מיהם הגופים האחראים על מתן פיצוי כספי עבור הנזק שנגרם, לרבות גורם הפגיעה, ביטוח לאומי והביטוח הפרטי. כמו כן עורך הדין ידע להנחות אתכם מה לעשות לאחר התאונה או הפגיעה וילווה אתכם  לאורך כל התהליך עד להשגת פיצוי כספי הולם.

 

תביעה על נפילה במקום ציבורי

נפילה במקום ציבורי יכולה לקרות לכל אחד, מאחר ומפגעים נמצאים בכל מקום. תביעה על נפילה במקום ציבורי מוגשת לרשות שאחראית על המקום שבו קרתה הנפילה. למשל: נפילה שהתרחשה ברחוב שהוא שטח עירוני, תגרור תביעת נזיקין כנגד העירייה או הרשות המקומית. עם זאת, אם נפלתם ברחוב באזור שבו מתבצעות עבודות בנייה, התביעה תופנה כלפי הקבלן האחראי על העבודות. אם נפלתם בקניון התביעה תופנה כלפי החברה שהקניון בבעלותה.

על מנת שהתביעה תוגש לגוף האחראי המתאים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין מומחה, המכיר את כל הגופים האחראים. עורכי הדין הטובים ביותר הם אלו המכירים את התהליך הכרוך בהגשת התביעה ושיוכלו לחסוך לכם זמן וכסף על הגשת תביעה לרשות שאינה מתאימה למקרה שלכם.

 

תביעת תאונת עבודה

פגיעה שהתרחשה במסגרת שעות העבודה, בדרך אל או בחזרה מהעבודה תיחשב תאונת עבודה. במקרה כזה, הגשת תביעת תאונת עבודה תתרחש כלפי מספר גופים: ביטוח לאומי, המעסיק והביטוח הפרטי. עורכי דין נזיקין יידעו כיצד יש להגיש תביעת נזיקין מתאימה עבור כל אחד מגופים אלו.

למשל, תביעת ביטוח לאומי תאונת עבודה, היא תביעת נזיקין המוגשת עבור פיצוי כספי לנפגע תאונת עבודה. לביטוח הלאומי מדרג פיצויים רחב: תחילה ישולמו דמי פגיעה בעבודה ביטוח לאומי, לאחר מכן תיקבע נכות זמנית תאונת עבודה ורק בסוף התהליך המייגע אתם עשויים לקבל אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה קבועים.

לאורך התהליך ניתן לתבוע גם פיצויים בגין הכאב וההפסדים שנגרמו כתוצאה מהפגיעה. עם זאת, מאחר והביטוח הלאומי מעביר אותנו בדיקות קשות לאורך כל התהליך ולא ממהר לחלק פיצויים כספיים לנפגעי עבודה. על כן, מומלץ להיעזר בשרותיו של עורך דין מומחה לתאונות עבודה וביטוח לאומי.

דוגמה נוספת היא מקרה של תאונת עבודה בדרך לעבודה. במקרה כזה תתווסף לתהליך גם תביעה לביטוח החובה של הרכב ותביעה לביטוח הפרטי. עורך דין מנוסה מכיר את כל ההליכים הבירוקרטיים הדרושים לצורך הגשת תביעות אלה ואת כל המכשולים שחברות הביטוח עלולות להעביר את הנפגעים.

 

ביטוח לאומי

תביעת ביטוח לאומי על תאונת עבודה, היא תביעת נזיקין המוגשת עבור פיצוי כספי לנפגע. לביטוח הלאומי מדרג פיצויים רחב, תחילה ישולמו דמי פגיעה בעבודה ביטוח לאומי, לאחר מכן תיקבע נכות זמנית ורק בסוף התהליך המייגע אתם עשויים לקבל אחוזי נכות קבועים וקצבה. בפועל מדובר בביטוח המגיע לכל אדם עובד על עצמם העובדה שהוא משלם ביטוח לאומי לאורך השנים וכפיצוי על אובדן כושר העבודה.

 

תביעה של ביטוח פרטי

במקרים רבים אחד הגורמים שתרצו להגיש לו תביעת נזיקין יהיו ביטוחים פרטיים. בין אם מדובר על ביטוח החובה של הרכב (אם מדובר על תאונת דרכים בדרך לעבודה), ביטוח תאונות אישיות או ביטוח אובדן חיים.

 

תביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות שהיקפן עולה בשנים האחרונות בעקבות ידע נרחב יותר המונגש לציבור והכרה בזכויותיהם של מטופלים רבים לקבלת טיפול רפואי מיטבי. עורכי דין לרשלנות רפואית מתמחים בענף רחב זה של תביעות נזיקין ומכירים היטב את כל ההליכים הדרושים למימושן. מומלץ להיעזר בשרותיו של עו"ד רשלנות רפואית מומחה על מנת לא לטרוח לחינם ולהפסיד בתביעה.

 

עורך דין נזיקין – הכתובת המיידית במקרה של פגיעה

כאשר מתרחשת פגיעה שכתוצאה ממנה נפצעתם בגוף, בנפש או שרכושכם נפגע, ישנן מספר פעולות שעליכם לעשות באופן מידי על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם לזכות בתביעת נזיקין. פעולות אלו כוללות בעיקרן תיעוד של האירוע, פנייה לטיפול רפואי ובראש ובראשונה התייעצות עם עורך דין מוביל.

 

שלבים לביצוע מיד לאחר התאונה או הפגיעה שנגרמה לכם

הקפידו לתעד את אירוע הפגיעה

תיעוד הוא הפעולה החשובה ביותר שעליכם לעשות מיד לאחר אירוע הפגיעה. חשוב מאוד לצלם ולתעד את מקום בו אירעה התאונה או המקרה ואת המכשול שגרם לתאונה. וודאו לצלם את חבלות הגוף שמהן אתם סובלים. במידה ומעורבים רכבים או אנשים נוספים, הקפידו לרשום את כלל הפרטים האישיים והביטוחים שלהם.

חשוב מאוד לרשום את כל פרטי המקרה, לרבות המשתתפים, הזמן והמיקום המדויק או כל פרט נוסף שעולה בראשכם. זכרו, אין דבר כזה יותר מדי פרטים, אך כמעט תמיד יש מחסור בפרטים. במידה וישנם עדים לאירוע הפגיעה פנו אליהם בעת הפגיעה ובקשו מהם פרטי קשר במידה ותצטרכו את הסיוע שלהם בהמשך התהליך.

 

פנו לקבלת טיפול רפואי מידי

לפני הכל, הבריאות שלכם היא הדבר הכי חשוב והטיפול הרפואי הוא הכרחי במקרה של פגיעת גוף. ראשית, משום שהפגיעה עלולה להיות חמורה ובדיקה מיידית תוכל לאבחן את היקף הנזק ולאפשר מתן טיפול מתאים.

שנית, כל סיכומי הביקור, האבחונים והתרופות שניתנו לצורך טיפול בפגיעה עשויים לסייע בתהליך של תביעת נזיקין ולכן חשוב לקבל אותם ולשמור את התיעוד. גם במקרה בו חלה החמרה במצבכם הבריאותי שנגרם בעקבות הפגיעה, חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול רפואי נוסף.

 

שמרו כל מסמך הנוגע להמשך הטיפול בפגיעה והשלכותיה

לפגיעה עלולות להיות השלכות נוספות בתקופה שלאחר המקרה, למשל ירידה בשכר שנגרמה עקב ריבוי ימי מחלה או היעדרות מהעבודה. ולמעשה, גם הטיפול הרפואי לא יסתיים בהכרח מיד לאחר האירוע. בדרך כלל תצטרכו להמשיך מעקב וטיפול, תדרשו להגיע לרופאים מומחים לצרכי בדיקה וטיפול,  לבצע בדיקות נוספות ולקבל תרופות וטיפוליים ייעודיים.

גם בהמשך, הקפידו לתעד ולשמור כל מסמך שעשוי להעיד על הפגיעה המתמשכת, כגון תלושי שכר, מסמכי ייעוץ רפואי וכדומה. חשוב לזכור, פגיעת נזיקין אינה כוללת רק את הפן הפיזי של הפגיעה אלא גם את אובדן כושר העבודה, הפגיעה בשכר, פגיעה נפשית וכל פגיעה נוספת אשר גוררת שינוי משמעותי באורח חייכם בתקופה שלאחר התאונה.

 

פנו לגופים ולמוסדות המתאימים

לאחר האירוע יש לפנות לגופים ולמוסדות הדרושים לצורך דיווח על המקרה והמשך טיפול בו. למשל במקרה של תאונת דרכים יש לפנות למשטרה, במקרה של תאונה בעבודה יש לפנות למעסיק וכו'. חשוב לשים לב ולפנות לכלל הגופים הרלוונטיים וזאת בטווח זמן סביר מרגע התאונה. אם בחרתם לפנות לעורך דין, אחד מתפקידיו יהיה ליידע אתכם מי הם הגופים הרלוונטיים ולפנות לחלק מהגופים הללו בשמכם.

 

התייעצו עם עורך דין מתאים

אם נפגעתם באופן שעשוי להוביל להגשת תביעה, עורך דין המתמחה בדיני נזיקין הוא הכתובת שלכם. עורך הדין יעשה לכם סדר בבלגן, ינחה אתכם כיצד לפעול וירגיע אתכם, מאחר ולא תצטרכו לדאוג שתפספסו פעולה שעשויה לסייע לכם בהמשך הדרך.

 

משרד פייפר כהן ושות' מתמחה בתביעות נזיקין ובתביעות תאונות דרכים, תאונות עבודה ורשלנות רפואית. אנו שמים את לקוחותינו בראש סדר העדיפויות ופועלים ברגישות ובנחישות על מנת להשיג הצלחות משמעותיות עבורם. נפגעתם? – זה הזמן להתייעץ עם עורך דין ממשרדנו.

עורך דין נזיקין
עורך דין נזיקין

בחלק מהמקרים קיימת התיישנות וזאת בהתאם להגדרות והפוליסות הספציפיות אותן תדרשו לתבוע. בנושא של תביעות נזיקין כל מקרה שונה משמעותית מרעו ולכן חשוב מאוד לבחון את המקרה לעומק. עם זאת, מומלץ לא להתמהמה עם הליך הגשת התביעה כדי להימנע ממצב של התיישנות.

באופן עקרוני התשובה היא תלוי. אך, ישנם מקרים רבים בהם נושא האשמה אינו משנה לצורך תביעת נזיקין (למעט בחריגות מסוימות מהחוק). כדוגמה במקרה של תאונת דרכים, גם הנהג שאשם בתאונה יכול לתבוע את חברת הביטוח של ביטוח החובה ולקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

גם כאן התשובה היא תלוי. במידה ומדובר בנזק שנגרם על ידי גורם אחר, כתוצאה מליקוי או במקום העבודה, ניתן לתבוע את הגורם לנזק וזאת ללא תלות בקיומו של ביטוח אישי שלכם. עם זאת, במקרה של הצפה או שרפה (שלא בזדון) בנכס שלכם אשר גרמה לנזק משמעותי, במידה ואין לכם ביטוח, לא תוכלו לתבוע לצורך קבלת פיצויים.

הדרך הטובה ביותר הינה המלצות, בין אם מדובר על המלצות שמגיעות מקרובים או חברים ובין אם מדובר על המלצות אשר מגיעות מהאינטרנט. נוסף לכך, חשוב מאוד לוודא שעורך הדין מתמחה בתחום הדרוש לכם ספציפית ושיש לו ניסיון עשיר בתחום.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים בנושא עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין

עורך דין נזקי גוף

  רבים שואלים אותי, מה זה עורך דין נזקי גוף? תחום ההתעסקות של עורך דין נזקי גוף הינה מגוונת ורחבה, מאחר וכל מי שנפצע בגופו

קרא עוד »

תביעת נזיקין

כאשר נגרם לאדם נזק בעקבות רשלנות, ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד הרשלן. אין הגבלה על התחומים שבגינם ניתן להגיש תביעה. מהי בדיוק תביעת הנזיקין ומה

קרא עוד »

תאונות דרכים וחוק הפלת"ד

חוק הפלת"ד הינו חוק ייחודי המסדיר את דיני הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כאשר נגרמו נזקי גוף. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים יוצר מספר מנגנונים המסדירים

קרא עוד »
עורך דין נזקי גוף

עורך דין נזקי גוף

תאונות הן דבר המתרחש בכל יום ויכול לקרות לכל אחד ואחת. בין אם מדובר על תאונת דרכים, תאונת עבודה או סתם נפילה ברחוב. לכל תאונה

קרא עוד »
תביעות נגד נזקי גוף

תביעות נגד נזקי גוף

אירועים בלתי מתוכננים וידועים שהותירו אחריהם נזקי גוף בדרגות חומרה משתנות, מהווים מצבים שבהם ההתמודדות הרפואית היא רק אחד האתגרים הקיימים, כשהנוספים שבהם נוגעים להתמודדות

קרא עוד »
נזקי גוף שכר טרחה

נזקי גוף שכר טרחה

אחת השאלות המרכזיות ביותר בתביעות נזקי גוף נוגעת לשכר הטרחה שגובים עורכי הדין המטפלים בתביעה. התשובה לשאלת גובה שכר הטרחה משתנה בהתאם למקרה ומתבטאת בדרך

קרא עוד »
פיצוי תאונה אישית

פיצוי תאונה אישית

פיצוי תאונה אישית מספק לכם סכום כספי שהולם את אירוע הביטוח, ככל שנגרם ממנו נזק גופני מסוים, מכוויה או שבר ועד הותרת נכות ומצבי אובדן

קרא עוד »
נזקי גוף פיצויים

נזקי גוף פיצויים

תחום נזקי הגוף נחשב לוורסטילי ומגוון מאוד, בייחוד בשל נטייתו האפשרית לשנות את חיי הנפגעים מקצה לקצה ולחרוץ את עתידם. על כן מתקבלים במקרי נזקי

קרא עוד »
תביעת תאונות אישיות

תביעת תאונות אישיות

אדם שנפצע בביתו, בעבודה, בחופשה, בסידורים או בכל מקום אחר, זכאי להגיש תביעת תאונות אישיות מכוחה של פוליסת תאונות אישיות שקיימת לו. אז האם המקרה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!