לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין פטור ממס הכנסה

במדינת ישראל, אנשים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים יכולים להיות זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה על בסיס מצבם הרפואי. הפטור הרפואי הוא ניכוי מס שנועד לסייע לאנשים שעובדים או שמשכירים נכס וסובלים מקשיים רפואיים, להתמודד בקלות רבה יותר עם ההוצאות וההפסדים הכספיים הכרוכים במצבם. בסקירה להלן נסביר על התנאים המזכים בפטור מסוג זה והאופן שבו ניתן להשיג בעזרת עורך דין פטור ממס הכנסה.

 

מהו פטור ממס הכנסה על רקע רפואי ומה הרציונל העומד מאחוריו?

הרציונל מאחורי האפשרות להוציא פטור ממס הכנסה על בסיס רפואי הוא פשוט: אנשים רבים עם מוגבלות עדיין יכולים לעבוד ולתרום לחברה. אולם יש להם גם הוצאות גבוהות משל האדם הממוצע בשל מצבם הרפואי. הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה בשל מצבם הרפואי, יכולה להקל עליהם במידה רבה להפחית מהוצאותיהם ולהמשיך לתפקד כאחד האדם ולשמור על אוטונומיה מסוימת במישור הכלכלי והתעסוקתי.

לכן רשות המסים מאפשרת קבלת סעד כזה לבעלי נכויות העומדים בתנאים המזכים שאודותיהם נרחיב בהמשך.

 

מי יכול לבקש בעזרת עורך דין פטור ממס הכנסה?

כל אדם בעל מוגבלות על רקע רפואי שעדיין עובד וכן פנסיונרים שמפרישים מיסים מקצבתם, יכולים לבקש בעזרת עורך דין פטור ממס הכנסה, בין אם מדובר בעובדים שכירים בהווה או בעבר או בבעלי מקצועות חופשיים. חשוב לדעת שאפשר לקבל בעזרת עורך דין פטור ממס הכנסה גם אם לא מרוויחים הכנסה מעבודה אלא מהשכרת נכס.

כדי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה, על העובד להיות בעל לפחות 90 אחוזי נכות קבועה בחישוב משוקלל או נכות זמנית משוקללת שנקבעה למשך 185 ימים לפחות.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל פטור ממס הכנסה על בסיס רפואי?

המוסד לביטוח לאומי מקיים ועדות רפואיות לטובת תושבים שמגישים בקשות לפטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים. אולם כדי לקבל פטור ממס הכנסה על רקע רפואי, הצעד הראשון הוא פנייה לפקיד השומה באזור מגוריכם. לאחר מכן, יש להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות (טופס 169 במס הכנסה) בצירוף אגרה של 679 ש"ח בצירוף מסמכים רפואיים על כל בעיה רפואית שבגינה מבקשים אחוזי נכות וטופס בקשה לביטוח לאומי.

יש לצרף לבקשה למס הכנסה גם מסמכים ואישורים רלוונטים בנוגע לאחוזי הנכות שנקבעו למבקש בוועדות שונות בביטוח הלאומי ו/או במשרדים ממשלתיים אחרים כמו משרד הבריאות, משרד הביטחון, ועוד. בהמשך לכך, פקיד השומה ידאג להעביר למוסד לביטוח לאומי את התביעה על המסמכים שצורפו אליה.

לאחר מכן יקבל התובע זימון לוועדות רפואיות לקביעת נכות. אם התובע סובל ממחלות מרובות, הוא עשוי להידרש להשתתף במספר ועדות רפואיות. אם אושרה הזכאות, יוכל התובע לקבל החזר רטרואקטיבי על המיסים ששילם, על ידי הגשת דוח שנתי לפקיד השומה. אם הוועדה שוללת את הזכאות, יוכל התובע לערער תוך 45 יום על ידי תשלום אגרה נוספת והתייצבות בפני ועדת ערר.

 

מדוע כדאי לבקש באמצעות עורך דין פטור ממס הכנסה ולא באופן עצמאי?

עורכי דין המתמחים במימוש זכויות רפואיות, לרוב מכירים היטב את תהליך העבודה מול הרשויות הממשלתיות השונות בישראל ובכלל זה גם ביטוח לאומי ורשות המיסים. ניסיונם הרב בהגשת תביעות נכות ובקשות לסעדים שונים מגורמים אלו עבור מיוצגיהם, מקנה להם כלים שבאמצעותם באפשרותם לסייע לאנשים הסובלים ממצבים רפואיים מסוימים, לקבל פטור ממס הכנסה.

כל זאת מבלי שלקוחותיהם יידרשו לטבוע בבירוקרטיה וקשיים משפטיים במסגרת התהליך.

 

מה כולל הסיוע שניתן לקבל בפניה אל עורך דין פטור ממס הכנסה?

הסיוע שניתן לקבל בפניה אל עורך דין לטובת בקשת הפטור ממס הכנסה, הוא בהיבטים הבאים:

 

הערכת זכאות

עורך דין לזכויות רפואיות יכול לסייע לאנשים להעריך את זכאותם לפטור רפואי ממס הכנסה. עורך הדין יכול לעיין ברשומות הרפואיות של הפרט והיסטוריית עבודתו כדי לקבוע אם המבוטח עומד בקריטריונים לזכאות לפטור.

 

הכנת הבקשה

במידה והאדם זכאי לפטור רפואי, עורך הדין לזכויות רפואיות יכול לסייע בהכנת הבקשה לפטור. זה כולל איסוף כל המסמכים הרפואיים והכספיים הדרושים והגשת הבקשה לפקיד השומה.

 

ערעור על דחיית הבקשה

אם הבקשה לפטור רפואי נדחית, עורך הדין המייצג את העובד יכול לסייע בערעור על ההחלטה. עורך הדין יכול לבדוק את הסיבות לדחיית הבקשה ולאסוף ראיות נוספות הנחוצות לתמיכה בהגשת ערעור.

 

לסיכום

קבלת פטור ממס הכנסה מטעמים רפואיים יכולה להיות תהליך מסובך ומתמשך. אולם על ידי פניה לשירותיו של עורך דין פטור ממס הכנסה על רקע רפואי, עשוי להתקבל בקלות רבה יותר. משרד עורך דין פייפר כהן סייע לאנשים רבים בישראל בהשגת פטור ממס הכנסה על רקע רפואי.

משרדנו מתמחה במתן שירותי ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי, לאנשים הזקוקים לסיוע במימוש זכויות רפואיות מול גורמי הביטוח והממשל השונים במדינת ישראל, ובכלל זה המוסד לביטוח לאומי ורשויות המס. אם אתם סבורים שאתם זכאים לפטור רפואי ממס הכנסה, כדאי לשקול לדבר עם עורך דין מומחה למימוש זכויות רפואיות, כדי לבחון את האפשרות להגשת בקשה רלוונטית.

לבדיקת זכאותכם לקבל פטור ממס הכנסה וזכויות רפואיות נוספות – פנו בהקדם לקביעת שיחת ייעוץ ללא התחייבות עם משרד עו"ד פייפר כהן. לפרטים נוספים – חייגו עכשיו: 077-804-4220.

עורך דין פטור ממס הכנסה
עורך דין פטור ממס הכנסה

כל אדם בעל מוגבלות על רקע רפואי שעדיין עובד וכן פנסיונרים שמפרישים מיסים מקצבתם, יכולים לבקש בעזרת עורך דין פטור ממס הכנסה, בין אם מדובר בעובדים שכירים בהווה או בעבר או בבעלי מקצועות חופשיים. חשוב לדעת שאפשר לקבל בעזרת עורך דין פטור ממס הכנסה גם אם לא מרוויחים הכנסה מעבודה אלא מהשכרת נכס. האדם המבקש פטור כזה, נדרש להיות בעל 90 אחוזי נכות קבועה ומשוקללת ומעלה, או בעל נכות זמנית משוקללת אשר נקבעה למשך תקופה של 185 ימים ויותר.

הסכום המקסימלי המזכה בפטור ממס הכנסה נע סביב 600,000 ₪ בשנה (סכום שמתעדכן מדי שנה). כל רווח מעבר לסכום זה לא יקבל פטור על הרווח מעל סכום התקרה. עבור הכנסה פסיבית, כמו מנכס מושכר, התקרה היא כ- 75,000 ₪ בשנה ומתעדכנת גם היא משנה לשנה.

כן. תיתכן בקשת החזר מס רטרואקטיבי בגין מיסים שכבר שולמו, החל ממועד אישור הזכאות לפטור. עם זאת, החוק קובע כי עובדים יכולים להגיש בקשה להחזר רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה, בעוד שעצמאים מוגבלים ל- 3 שנים בלבד.

ייצוג מטעם עו"ד ביטוח לאומי מנוסה בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי לעניין קבלת פטור ממס הכנסה, יכול לשפר את הסיכויים לקבלת פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות – גם אם החולה ממשיך לעבוד. אולם גם אם הוועדה שוללת את הזכאות, יוכל התובע לערער תוך 45 יום על ידי תשלום אגרה נוספת והתייצבות בפני ועדת ערר.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!