לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

רשלנות רפואית – עורך דין רשלנות רפואית בשנת 2024

מדי יום אנשים רבים עוברים טיפולים רפואיים, ניתוחים, בדיקות רפואיות, אבחנות רפואיות ועוד, לא אחת קורה שפרוצדורות רפואיות לא עוברות כמתוכנן, ולעיתים גורמות לנזק.

אולם לא כל נזק עולה לכדי רשלנות רפואית אשר ניתן לתבוע בגינו וכדאי להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום.

כלומר, לא כל נזק שנגרם מעיד על רשלנות רפואית של הגורם המטפל שכן לעיתים, ישנם טעויות רפואיות שהתחרשו בתום לב, נזקים כחלק מהסיכונים האפשריים, סטטיסטיקה רפואית ועוד.

בכדי להוכיח שהיתה רשלנות רפואית יש להוכיח שנגרם נזק ושקיים קשר סיבתי בין הטיפול הרשלני לבין הנזק שנגרם.

לכן, במידה ונגרם לכם נזק כתוצאה מטיפול רפואי, מומלץ להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר ידע לאבחן את הנזק שנגרם לכם ולומר לכם האם מדובר ברשלנות רפואית ומהם סיכויי התביעה בתיק.

על מנת לעשות סדר בנושא הרשלנות הרפואית, נפרט לכם במאמר זה מהי רשלנות רפואית, אילו מקרים יכולים להוות רשלנות רפואית, את מי ניתן לתבוע ברשלנות רפואית ועוד.

מהי רשלנות רפואית? ומתי ניתן לתבוע רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה מתן שירות רפואי תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, כאשר זו גרמה לנזק למטופל, שלא היה נגרם אלמלא אותה סטייה. כלומר, מדובר בטיפול רפואי לקוי או שגוי שהמטופל קיבל מהרופא ו/או מהצוות הרפואי, אשר לא נקטו במידת מיומנות וזהירות ראויים כפי שרופא ו/או צוות רפואי סבירים אחרים היו נוקטים, וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק.

במקרה כזה המהווה רשלנות רפואית, ניתן לתבוע את הגורם המטפל או המוסד הרפואי בגין ראשי הנזק שנגרמו עקב הרשלנות הרפואית.

על ידי מי יכולה להתבצע רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית יכולה להתבצע על ידי כל גורם רפואי כגון: רופא, אחות, רוקח, טכנאי רנטגן וכל אדם שעוסק במקצוע הרפואה או במקצוע הפרה רפואי אשר נתן טיפול רפואי לקוי ולא נקט מידת מיומנות וזהירות סבירים כפי שגורם רפואי אחר היה נוקט, וכתוצאה מכך נגרם נזק.

איך אני יודע אם מדובר ברשלנות רפואית?

כפי שאמרנו לעיל, לא כל נזק שנגרם עקב טיפול רפואי עולה לכדי רשלנות רפואית אלא יש תנאים לקיומה של רשלנות רפואית.
על מנת לדעת אם הנזק שנגרם לכם עולה לכדי רשלנות רפואית יש לבדוק מספר פרמטרים:

האם הגורם המטפל הפר את חובת הזהירות שלו כלפיי המטופל בכך שלא טיפל בו במיומנות הראויה ו/או לא נקט באמצעי זהירות מקובלים?

החובה שחלה על הגורם הרפואי היא להביא לידי המטופל/ החולה את כל המידע הרלוונטי אודות הטיפול שעליו לעבור, את כל המידע לגבי המקרה הספציפי שלו ולוודא שהמטופל מבין את המידע שמועבר לו ומקבל החלטה באופן מושכל תוך זכות בחירה אישית ואי תלות בגורם אחר.

בכדי לבדוק האם רופא התרשל או אם לאו, יש לבדוק האם טרם הטיפול הרופא הביא בפני החולה את כל המידע הרפואי הדרוש לטיפול הרפואי באותו מקרה ספציפי, מהם סיכוני הטיפול הרפואי, סיכויי ההצלחה שלו, חלופות רפואיות אחרות, תופעות לוואי שעלולות להתרחש, ציין בפניו האם ישנה תקופת החלמה, אילו פעולות יש לבצע לאחר הטיפול, האם מדובר בטיפול חדשני או אם לאו ועוד.

נגרם נזק כתוצאה מאותו טיפול רפואי –

במידה והגורם המטפל הפר את חובת הזהירות שלו כלפיי המטופל בכך שלא טיפל בו במיומנות הרפואי ו/או לא נקט אמצעי זהירות מקובלים וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק, יש לבחון האם מדובר בנזק שהוא אחד מהסיכונים האפשריים שכרוך באותו טיפול, האם נגרם נזק גדול מהצפוי וכו'.

קשר סיבתי עובדתי ומשפטי בין הטיפול הרשלני של הגורם המטפל לבין הנזק שנגרם למטופל וצפיות הגורם המטפל– הקשר הסיבתי ברשלנות רפואית הוא ההוכחה שהטיפול הרפואי הוא זה שהוביל לנזק שנגרם. כלומר, יש לבדוק האם אלמלא אותו טיפול רפואי היה מתבצע, הנזק עדיין היה נגרם.

כמו כן, יש לבדוק את צפיות הגורם המטפל, כלומר, האם הגורם המטפל יכל והיה צריך לצפות את הנזק שנגרם לאותו מטופל כתוצאה מאותו טיפול.

באילו מקרים מתרחשת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל מיני מקרים וסיטואציות ונביא לכך מספר דוגמאות:

רשלנות בהריון והולדה בעוולה – כאשר הרופא מהטפל אינו מאבחן מומים אצל עובר כאשר ניתן לאבחן אותם וכתוצאה מכך נולד תינוק בעל מומים.
רשלנות בטיפולים פלסטיים – כאשר הרופא המבצע אינו מיומן בביצוע אותם הטיפולים או שהוא משתמש בחומרים אסורים וכתוצאה מכך נגרם נזק.
אבחון שגוי של מחלות – כאשר הרופא הטפל לא מאבחן נכון את מחלת המטופל או שהוא לא מצליח לאבחן אף מחלה, מקום בו ניתן לאבחן את המחלה.
אבחון מאוחר של מחלה – כאשר רופא מאבחן את המחלה של המטופל בשלב מאוחר למרות שניתן היה לאבחן אותה קודם לכן בשלב מוקדם יותר, להתחיל לטפל בה כבר אז ולמנוע את התדרדרותה.
מתן טיפול שגוי – מתן טיפול לחולה כאשר אין צורך באותו הטיפול ועקב כך נגרם למטופל נזק

.
ביצוע טיפול רפואי ללא הסכמה מודעת מצד המטופל – כאשר המטופל מסכים לביצוע פרוצדורה רפואית כאשר אינו מודע לכלל השלכותיה או במקרה בו ההסכמה לקבלת טיפול רפואי ניתנה על ידי המטופל שלא היה תחת הכרה מלאה.

וכאמור, ישנם מקרים רבים נוספים המהווים רשלנות רפואית כגון: רשלנות במעקב אחר הריון, רשלנות בעת הלידה, רשלנות בטיפולי שיניים, רשלנות בניתוח פלסטי, מתן טיפול רפואי ללא אבחון מוקדם, רשלנות בניתוח, רשלנות בטיפול פלסטי, אי אבחון גידולים, אי אבחון מחלה, מתן תרופות שגוי, רשלנות ברפואת חירום ועוד.

עם זאת, רשימת מקרים אלו היא רשימה חלקית בלבד מתוך מקרים רבים של רשלנות רפואית אשר גם אותם צריך לברר לעומק ולבדוק האם מדובר ברשלנות רפואית או אם לאו.

על מנת לדעת האם המקרה שלכם אכן עולה לכדי רשלנות רפואית, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית אשר יאבחן את המקרה הפרטי שלכם וייעץ לכם האם מדובר ברשלנות רפואית ואיך באפשרותכם לפעול.

מה עלול לקרות לאחר טיפול רפואי רשלני?

טיפול רפואי רשלני עלול לגרום לנזקים רבים כגון: החמרת מצב קיים, נזקי גוף בלתי ניתנים לשחזור, כאב וסבל, נכויות, אובדן כושר עבודה, עוגמת נפש, ניתוחים וטיפולים נוספים ואף מוות.

מה צריך לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

במידה ונגרמה לכם רשלנות רפואית, יש לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי הנמצא בידכם ולפנות לעורך דין רשלנות רפואית אשר יבחן את המקרה הספציפי שלכם, ייעץ לכם מה האופציות העומדות לפניכם, יפנה את המקרה שלכם לקבלת עמדת מומחה בתחום וינהל עבורכם את הליך התביעה.

איך לבחור עורך דין רשלנות רפואית?

כפי שראינו לעיל, נושא הרשלנות הרפואית הינו נושא מורכב אשר מצריך ידע רב בתחומי הרפואה והמשפט, נסיון ורגישות רבה.
ולכן, על מנת לבחור עורך דין מקצועי לרשלנות רפואית יש לבדוק מהו ניסיונו של עורך הדין בתחום, מהן שיעור ההצלחות בטיפול בתיקי רשלנות רפואית קודמים וכמובן יש להגיע לפגישת ייעוץ ולהתרשם באופן אישי מאותו עורך דין שכן ישנה חשיבת מאוד גדולה להרגשתכם האישית ולחיבור עם עורך הדין אשר ילווה אתכם לאורך כל ההליך, שלעיתים עשוי להיות ארוך ולא קל.

חשוב לדעת:

נושא הרשלנות הרפואית הינו נושא מורכב מאוד ולכן ישנה חשיבות גדולה להיעזרות בעורך דין מומחה לרשלנות רפואית.
בשל הרגישות והמורכבות, עורך דין מומחה ברשלנות רפואית ידע ללוות אתכם לאורך כל ההליך, יאבחן את המקרה הספציפי שלכם, ידע להעריך את סיכויי התביעה שלכם לאחר עיון בכלל החומרים הרפואיים שלכם והיוועצות עם מומחים בתחום, יקבל חוות דעת של מומחים וידע כיצד לנהל התביעה בבית המשפט עד לקבלת הפיצוי המירבי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!