לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

מדי שנה מתרחשות בישראל מאות תאונות דרכים, חלקן קשות וקטלניות, ולמרות כל המאמצים לסלול כבישים איכותיים, להתקין תאורה מיטבית, להציב תמרורים ושילוט ולאכוף את חוקי הכביש, עדיין נפגעים אלפי בני אדם בשנה ומשלמים את המחיר בגופם ובנפשם. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל במאות מקרים של נפגעי תאונות הדרכים אשר מצאו את עצמם מתמודדים פעם נוספת מול חברות הביטוח השונות על מימוש הזכויות שלהם, וניהל מאבקים חסרי פשרות עד להשגת התוצאות הטובות ביותר עבורם. במאמר זה אנו מעניקים לכם את המדריך לנפגעי תאונות דרכים על מנת שגם אתם תכירו את הזכויות שלכם ותדעו מה ניתן לעשות כדי לממש אותן. 

 

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

תאונות דרכים יכולות להתרחש בכל רגע ובכל מקום. הולכי רגל, רוכבי אופניים וקורקינטים למיניהם, רכבים, קטנועים ואופנועים, כולם חשופים למקרה של טעות בשיקול הדעת של אחד ממשתמשי הדרך, או חלילה, רשלנות פושעת של ממש. אי ציות לזכות קדימה, גניבת רמזור, מהירות מופרזת, שימוש בסמים או אלכוהול עלולים להביא לתוצאות קשות ואף קטלניות. למרות שהמדינה והרשויות המקומית משקיעות מליוני שקלים בתשתיות, במסלולי אופניים, בתאורה ובשילוט ראוי, עדיין לא נמצא הפתרון לגורם האנושי אשר חותך מסלולים, מקפח זכויות ואינו שם כלל את ליבו לתנאי הדרך ומזג האויר לפני שהוא לוחץ על הגז ומגביר מהירות. אך גם אם התאונה התרחשה לחלוטין בתום לב ומתוך חוסר מזל או יד הגורל, התוצאה היא אותה התוצאה – פציעות, אבידות בנפש, נזקים לרכוש והרבה מאד צער וכאב למשפחות. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל במאות נפגעי תאונות דרכים ונאבק למיצוי הזכויות שלהם מול הגופים השונים. במידה וגם אתם נפגעתם בתאונת דרכים, פנו עוד היום למימוש הזכויות שלכם במלואן.

 

מה עושים מיד לאחר תאונת דרכים

למרות ההלם והבהלה, חשוב מאד לנקוט באמצעים אלו מיד לאחר תאונת הדרכים שיקלו מאד על תהליך קבלת הפיצויים המגיעים לכם לאחריה. במידה ואינכם מסוגלים לעשות זאת, בקשו מאדם קרוב או אפילו עד לתאונה שיעשה זאת עבורכם:

  • לקיחת פרטים מן הנהגים המעורבים בתאונה  – על מנת שניתן יהיה להסדיר ללא קושי את נושא הפיצויים, בקשו מכל הנהגים המעורבים בתאונה את פרטיהם האישיים, מספר הרכב, מספר פוליסת ביטוח החובה וכל פרט חשוב נוסף. צלמו את הרכבים המעורבים, את הנזקים שנגרמו להם ואת מקום התאונה. במידה ויש לכם מצלמת גו פרו על הקסדה או מצלמת רכב, שמרו את סרט הצילום. בקשו פרטים גם מעדים לתאונה שיכולים להעיד על סיבות התרחשותה. אם היה מכשול בדרך, כתם שמן או חול, צלמו ותעדו אותם.
  • פנו לקבלת טיפול רפואי – במידה ויש פצועים בשטח, הזמינו אמבולנס וגם ניידת שיטור. ניידת השיטור תוכל להנפיק לכם אישור תאונה. במידה ולא הוזמנה ניידת, תוכלו לפנות מאוחר יותר לתחנת המשטרה ולבקש אישור לתאונה. במידה ולא הזמנתם אמבולנס, עדיין חשוב שתפנו לחדר המיון או למרפאה הקרובה לבדיקה רפואית מקיפה, גם אם אתם חשים בסדר גמור. במקרים רבים כאבים ונזקים שונים מתגלים רק כעבור מספר ימים, אך חברת הביטוח עלולה לטעון שאין ביניהם קשר בגלל הזמן שחלף, לכן דאגו לבדיקה רפואית קודם כל עבורכם, כדי לדעת שהכל אצלכם בסדר וכשורה, וגם כדי לדאוג לתיעוד מתאים.
  • צרו קשר עם עורך דין תאונות דרכים – רבים מאמינים שאם רק יגישו את הטפסים המתאימים לחברת הביטוח, תוך מספר ימים הכסף יהיה אצלם בחשבון. למרבה הצער זה לא תמיד מדוייק. רבים נדחים על ידי חברת הביטוח שלהם ממגוון רחב של סיבות, ולכן מומלץ מאד לפנות לעורך דין לתאונות דרכים על מנת שיכין עבור חברת הביטוח תיק מלא ומקצועי המקיף את כל המסמכים הרפואיים והנזק שנגרם לרכוש עקב התאונה, כדי לצמצם למינימום את הסיכויים שהתביעה תידחה, ואם היא בכל זאת תידחה, עורך הדין יעשה כל שאל ידו כדי למצות את הזכויות שלכם מולה.

 

מה עושים במקרה ונפגעתי בתאונת פגע וברח?

למרבה הצער נהגים פוגעים רבים נבהלים ועוזבים את אזור התאונה ללא השארת פרטים כחוק. במקרים אחרים, הנהג הפוגע לא טרח להסדיר את ביטוח החובה שלו, או שהפר את תנאי הפוליסה שלו בדרכים שונות ( כמו למשל, נתן לאדם לא מורשה לנהוג ברכב שלו ) במקרים אלו חברת הביטוח תדחה את התביעה, ולא ניתן יהיה לעשות הרבה בעניין. אך אין זה אומר שהזכויות שלכם לא יתממשו. מדינת ישראל הקימה בשנת 1975 את קרן קרנית שמכסה תביעות של תאונות דרכים שבהן אין חברת ביטוח לתבוע, וכל הטיפול במקרה שלכם יתבצע מולה כדי שתוכלו לקבל את כל הפיצוי המגיע לכם.

 

מה עושים במקרה ותאונת הדרכים היא תאונת עבודה?

במידה ותאונת הדרכים מוגדרת כתאונת עבודה, עליכם לפנות אל המוסד לביטוח לאומי. תחילה יהיה עליכם להגיש בקשה לדמי פגיעה לתקופה של עד 13 שבועות. זה ייתן לכם את המענה הראשוני של הטיפול הרפואי שתהיו זקוקים לו. לאחר שתחלוף תקופה זו, יהיה צורך לבחון שנית את מצבכם. במידה ויתברר כי עדיין לא השלמתם את התהליך השיקומי ועדיין לא החלמתם, או שנותרתם עם נזק קבוע ונכות, תוכלו לגשת לועדה רפואית כדי לקבוע אחוזי נכות זמניים או קבועים. על פי אחוזים אלו ייקבעו הזכויות שלכם במוסד לביטוח לאומי: מענק חד פעמי או קצבה, הטבות והקלות שונות.

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

ישנם מספר דברים שחשוב לעשות מיד לאחר תאונת הדרכים כמו למשל לקחת פרטים של כל הנהגים המעורבים בתאונה לרבות פרטים אישיים, מספר רכב ומספר פוליסה, לצלם את מקום התאונה, את הרכבים הנפגעים וכל דבר חשוב נוסף. אם היה מכשול על הכביש, כתם שמן או חול, חשוב מאד לצלם גם אותם. לאחר מכן פנו לקבלת טיפול רפואי גם אם אתם חשים בטוב כדי שיהיה לכם תיעוד רפואי מיום התאונה. בנוסף, חשוב להוציא אישור תאונה מן המשטרה. אם יש לכם עדים, תיעוד ממצלמת דרכים, גו פרו או מצלמת רכב, דאגו לשמור את הסרטונים. 

לאחר שאספתם את כל המידע הרפואי והנזקים השונים שנגרמו לגופכם ולרכושכם, יש להכין תיק תביעה לחברת הביטוח הכולל את כל המידע והמסמכים הרלוונטיים. מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים על מנת שיעשה זאת בצורה המקצועית והנכונה ביותר ובכך יצטמצם ככל האפשר הסיכוי שהחברה תדחה את התביעה שלכם מסיבות שונות. עורך הדין יידע מה לעשות במידה וחברת הביטוח תחליט בכל זאת לדחות את התביעה ולא ישקוט עד שתקבלו את מלוא זכויותיכם. 

במקרה זה של תאונת פגע וברח, או מכל סיבה שבה אין למעשה חברת ביטוח לתבוע ( למרבה הצער נהגים רבים לא מסדירים את ביטוח החובה כנדרש או מפרים את תנאי הפוליסה שלהם ) פונים אל קרן קרנית שמיועדת למקרים מעין אלו. אל חשש, את הזכויות שלכם אתם תקבלו בין אם הנהג הסדיר את ענייניו הביטוחיים ובין אם לא. 

בזמן שאתם מתאוששים וחוזרים לעצמכם מן הפציעה בתאונה, עורך הדין יכין עבורכם תיק רפואי, ינהל את התביעה שלכם מול חברת הביטוח, ייצג אתכם בועדות רפואיות שונות ( גם חברות הביטוח דורשות קיום ועדה שכזו במקרים רבים ) וידאג כי כל הזכויות שלכם מתמלאות. זיכרו שחברות הביטוח הינן גופים פרטיים שרוצים שורת רווח בסוף השנה, ועשויים להציע לכם עסקאות שונות שאולי נראות טוב בהתחלה, אך רחוקות מלהיות לטובתכם, או במקרים רבים גם לדחות את התביעה שלכם, לכן רצוי שיהיה לצידכם גורם מקצועי. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!