לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תביעות ביטוח לאומי

עורך דין תביעות ביטוח לאומי – קצבת ביטוח לאומי? אני? לי זה בחיים לא יקרה. האמנם? נפילה בדרך לעבודה, פריצת דיסק ועוד – כל אלה עשויים לקרות לכולנו. אבל ביטוח לאומי? נשמע מרתיע, נשמע מפחיד. חוסר הידע, ההכרה וההבנה איך התהליך מתבצע – מרתיעים ומייצרים חשש מהלא מוכר והלא נודע.

האמת? טוב שהוא לא מוכר ולא נודע. התהליך מסובך, מלא בהתמודדות בירוקרטית. מעמד הוועדה מלחיץ ולא נעים ללא ליווי. בקיצור, כל החוויה מתישה, ולעיתים חוסר ידע עשוי רק להזיק לזכאות של המבוטח.

 

הביטוח הלאומי – לא מוכר אך שם לעזור לנו

"המוסד לביטוח לאומי", נשמע מרתיע, מפחיד ולא מוכר. חוסר הידע, ההכרה וההבנה של איך שתהליך קבלת הקצבה מתבצע גורם לנו לא פעם לפחד שאף גורם לאנשים רבים לוותר על פנייה לגוף שאמור לעזור לנו ברגעי המשבר.

אם נהיה כנים, הביטוח הלאומי וכל הליך הוועדה הרפואית הוא הליך מסובך, ארוך ומלא בהתמודדות בירוקרטית. בנוסף, מעמד הוועדה הרפואית הוא מעמד מלחיץ ולא נעים, בעיקר כשהוא נעשה ללא ליווי מקצועי. בקיצור, כל החוויה מתישה, ולעיתים חוסר הידע עשוי לפגוע בזכאותו של המבוטח לקצבה.

 

אל תוותרו על עורך דין מקצועי – כשיש מישהו שמחזיק לכם את היד

ליווי מקצועי על ידי עורך דין המתמחה בתחום תביעות ביטוח לאומי מעניק לכם את הביטחון והידע שחסרים בהליך תביעת הקצבה. עורך הדין מלווה אתכם מהשלב הראשוני של הגשת התביעה ואיסוף החמורים הדרושים, דרך הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי ועד ועדת ערער ביטוח לאומי (במקרה הצורך).

ליווי של עורך דין המתמחה בביטוח לאומי מקל, מרגיע והכי חשוב – מביא לתוצאה הרצויה שהיא קבלת אחוזי נכות גבוהים יותר וכתוצאה מכך גם קצבה גבוהה יותר והטבות נלוות רבות. משרד פייפר כהן מסייע מדי יום למי שנפצע או חלה וזקוק לייצוג בהליכים הדרושים מול הביטוח הלאומי. המשרד ייצג אנשים רבים עם מגוון רחב מאוד של פציעות ומחלות בתחומים שונים כגון –

 

  • פגיעות גב – פריצת דיסק.
  • פגיעות צוואר – מיאלפותיה צווארית.
  • פגיעות אורתופדיות – קרע במניסקוס, קרע בגיד הכתף.
  • פגיעות ראש ונוירולוגיה – כאבי ראש, אלצהיימר.
  • פגיעות בבטן
  • פגיעה נפשית – פוסט טראומה.
  • מחלות לב – אי ספיקת לב.
  • מחלות קשות – סרטן בלוטת התריס, דאבת השרירים, אנדומטריוזיס.
  • פגיעות שכיחות נוספות – לקויות שמיעה, נוירופיברומטוזיס.
  • מיקרוטראומה – פגיעה גופנית הנגרמת ע"י פגיעות קטנות חוזרות ונשנות (למשל הקלדה מול המחשב במשך כל היום).

 

הערך המוסף של עורך דין בקיא ומנוסה

ליווי מקצועי על ידי עורך דין מקצוען בתחום תביעות ביטוח לאומי – כמו ללכת יד ביד בין התחנות. מהשלב ראשוני, ועדה הרפואית ביטוח לאומי ועד ועדת ערער ביטוח לאומי (במקרה הצורך), ליווי של עורך דין המתמחה בביטוח לאומי מקל, מרגיע והכי חשוב – מביא לתוצאה הרצויה: קצבה יותר גבוהה, אחוזי נכות ביטוח לאומי גבוהים, מגוון הטבות לנכים ביטוח לאומי. בקיצור, תוצאות הרבה יותר טובות.

משרד פייפר כהן מסייע מדי יום לסובלים מפגיעות גב, פגיעות צוואר, נזקים בראש, נזקים בבטן ופגיעות שכיחות נוספות כגון:

  • פגיעה נפשית
  • כאבי ראש
  • פוסט טראומה
  • פריצת דיסק
  • אלצהיימר
  • מאילופתיה צווארית
  • קרע במניסקוס
  • סרטן בלוטת התריס
  • דאבת השריר
  • אי ספיקת לב
  • אנדומטריוזיס
  • "מיקרוטראומה" – פגיעה גופנית הנגרמת ע"י פגיעות קטנות חוזרות ונשנות (למשל הקלדה מול המחשב במשך כל היום)
  • קרע בגיד הכתף
  • ליקויי שמיעה
  • נוירופיברומטוזיס ועוד..

 

ביטוח נפגעי עבודה

החלטת להגיש תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי?

אף לפני פניה לעורך דין תאונות עבודה או עורך דין תביעות תאונות עבודה , חשוב לדעת ולהכיר היטב את כל החוקים והכללים אשר חלים על הגשת תביעה זו, הן מבחינה פרוצדוראלית והן מבחינה מהותית.

ביטוח לאומי נפגעי עבודה ( מחלקת תאונות עבודה) נועד לפצות מבוטחים שנפגעו בעבודה בתאונה או שחלו במחלת מקצוע בגין אובדן שכר או הכנסה בתקופה שלאחר הפגיעה, שבה היו בלתי כשירים לעבוד, או בגין הנזק הגופני או הנפשי מהפגיעה מה שאנו קוראים פוסט טראומה עקב תאונת עבודה, או דכאון שנלווה לפגיעה בתאונת העבודה.

ביטוח נפגעי עבודה גם מסייע לנפגעי עבודה אלה לחזור לעבודה בעזרת שיקום מקצועי. המוסד לביטוח לאומי מספק טיפול רפואי מלא לנפגעי עבודה הכולל לפי הצורך גם שיקום רפואי, החלמה, שירותי סיעוד ועוד

 

תהליך הגשת תביעה לביטוח לאומי – תביעות נכות כללית ביטוח לאומי

תהליך התביעה לקצבת נכות כללית אל מול הביטוח הלאומי עשוי להיות מייגע, אך עם זאת, מדובר בתהליך שניתן לצלוח עם עורך דין מנוסה.

לא אחת מומלץ לחפש עורך דין מומחה לתביעות ביטוח לאומי ועוד יותר חשוב עורך דין מומחה לתביעות נכות כללית שבין היתר עיקר העבודה שלו היא בתביעות נכות כללית. היתרון בעבודה כזאת מול עורך דין מומחה היא שפור התוצאות בצורה משמעותית והצלחה גם בתיקים קשים, בהם קיים ספק גדול אם אפשר להוציא קצבת נכות כללית.

אם אתם סובלים מליקוי המונע מכם לקחת חלק בשוק העבודה – חשוב מאוד להגיש תביעה לביטוח לאומי. תביעה נכונה בעזרת עורך דין ביטוח לאומי – ניהול התביעה, איסוף מסמכים, מילוי הטפסים, הגעה לוועדה הרפואית ביטוח לאומי עצמה – כאשר כל אלו נעשים ללא תכנון מוקדם והכוונה מקצועית עשויים להראות כמשימה בלתי אפשרית.

זכרו ! אחד היתרונות של עורך דין מומחה הוא בנראות שלו בוועדות, ביכולת שלו לייצג את התובעים ולשפר את העמדה שלהם בוועדות. לא אחת עורך דין מומחה לנכות כללית עשוי לשפר לכם את התוצאות בתביעה כמעט ב 50% מאשר אם אתם מגיעים לבד לוועדות ללא ליווי כלשהוא.

 

ביטוח לאומי תאונת עבודה – מהי?

מה בעצם מגדיר תאונת עבודה, כתאונת עבודה לפי תקנות המוסד לביטוח לאומי? סעיף 60 לחוק הביטוח לאומי מגדיר מי זכאי ומה מגדיר אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי, או את התאונה כתאונת עבודה. אם נפלתי במדרגות במקום עבודתי? התשובה היא כן

עובד שנפגע עקב העבודה עצמה ופגיעה שנעשתה במהלך העבודה (למשל מיקרוטראומה המובילה לפריצת דיסק) ביום שני בבוקר, מעדתי בעלייתי לאוטובוס המוביל אותי למקום עבודתי, נוצר לי קרע במניסקוס – האם זוהי פציעה המוגדרת כתאונת עבודה?

 

כן, עובד שהיה בדרכו לעבודה או ממנה ונפצע מוגדר כנפגע תאונת עבודה לפי ביטוח לאומי.

  • עובד שנפגע בעבודה או בסמוך למקום העבודה, כשניסה להציל גוף או רכוש, או למנוע נזק לגוף ורכוש.
  • עובד שנפגע במקום העבודה, אך לא עקב העבודה – כשאדם אחר פגע בו בחפץ שנמצא במקום העבודה ובתנאי שלנפגע היה חלק בגרימת הפגיעה.
  • עובד שכיר שנפגע בעת שהיה בהפסקת אוכל, בדרכו ממקום העבודה או בחזרה אליו.
  • עובד שלקה באירוע מוחי או לבבי, שנגרם כתוצאה מאירוע חריף, חד פעמי וחריג בעבודה.

 

נכות כללית ביטוח לאומי

קצבת ביטוח לאומי נכות כללית משולמת למי שאין ביכולתו לעבוד או שיכולתו פחתה עקב מצבו הבריאותי, שכלי או נפשי.

 

מהם תנאי הזכאות לקצבת נכות ביטוח לאומי?

לקצבת נכות בביטוח הלאומי זכאי כל אזרח מעל גיל 18 (למעט מקרים מסוימים בהם אף קטין מגיל 16 עשוי להיות זכאי), שעדיין לא הגיע לגיל הפרישה.

  • לפי תקנות המוסד לביטוח הלאומי, אינך עובד או הכנסתך נמוכה מ – 6,331 ₪.
  • רופא מטעם הביטוח הלאומי קבע לך נכות בשיעור של 60% לפחות, או בשיעור של 40% לפחות אם יש לך כמה ליקויים רפואיים.
  • דרגת אי כושר – נקבע שעקב נכותך אינך מסוגל לעבוד או יכולתך להשתכר ירדה ב50% לפחות.

 

מהם תנאי הזכאות לקצבת נכות ביטוח לאומי?

לקצבת נכות בביטוח הלאומי זכאי כל אזרח מעל גיל 18 (למעט מקרים מסוימים בהם אף קטין מגיל 16 עשוי להיות זכאי), שעדיין לא הגיע לגיל פרישה. ובמידה שרופא מטעם הביטוח הלאומי קבע נכות בשיעור של 60% לפחות, או בשיעור של 40% לפחות במקרה של מספר ליקויים. כמו כן, נקבע דרגת  אי כושר בגובה של 50% לפחות המעידה על ירידה ביכולת העבודה.

 

אוקיי, הבנתי מהם התנאים להגשת תביעה לביטוח לאומי. אבל איך מגישים את התביעה? אילו מסמכים צריך להגיש?

כיצד מגישים תביעה לביטוח לאומי?

תביעת אובדן כושר העבודה מצריכה איסוף מסמכים רבים, הגשת טפסים ולעיתים עשויה לגרום למבוטח תחושת חוסר אונים ולעקב את הגשת התביעה. אם כך, להגשת תביעה לביטוח לאומי מספר שלבים עיקריים, בהם מומלץ להיעזר בעורך דין לתביעות ביטוח לאומי.

  1. איסוף מסמכים –  איסוף כל המידע הרלוונטי למצבכם הרפואי ובפרט בדיקות רפואיות, אבחונים רפואיים, סיכומי אשפוזים, חוות דעת מרופאים מומחים ומידע על טיפולים נדרשים.
  2. הגשת התביעה – את התביעה יש להגיש עם טופס התביעה הרלוונטי (לדוגמה תביעת תאונת עבודה או תביעה לנכות כללית), בצירוף כלל המסמכים הרפואיים ומידע על יכולת הפרנסה לפני התאונה או המחלה (במקרה של שכיר, תלושי משכורת מ-15 החודשים שטרם התאונה).
    • תביעת נכות ואובדן כושר עבודה ניתן להגיש בשני מסלולים – מסלול מהיר ומסלול רגיל. ישנה רשימה ודוגמאות רבות לכללי הזכאות להגשת תביעת ביטוח לאומי במסלול המהיר. גם כאן מומלץ להיוועץ בעורך דין לתביעות ביטוח לאומי.
  3. וועדה רפואית ביטוח לאומי – הוועדה מורכבת מרופא מומחה או רופא תעסוקתי ביטוח לאומי, שתפקידו לקבוע את דרגת הנכות המגיעה לכם. התפקידן השני הינו מזכיר הוועדה שתפקידו לרשום את דבריך ואת פרוטוקול והועדה הרפואית ולדאוג לשמירה על זכויותיך.
    • ניתן להגיע לוועדה עם מלווה. המלווה יכול להיות בן משפחה או חבר, מתורגמן, או עורך דין לביטוח לאומי הרשאי לייצג אתכם ולדבר בשמכם.
    • במקרים של לקות קשה לעיתים ניתן לקבוע נכות ביטוח לאומי ללא התייצבות בפני הוועדה.
  4. קביעת ועדה רפואית ביטוח לאומי – החלטתה של הוועדה וקביעת דרגת אי הכושר תתקבל במכתב בדואר.
  5. קבלת קצבת ביטוח לאומי בהתאם לדרגת אי כושר העבודה. או ערעור על החלטת הוועדה.

 

למי פונים להגשת תביעה לביטוח לאומי?

לתפיסתנו, לתהליך כה קריטי בו לכל החלטה יש משקל על הקצבה והפיצויים של המבוטח, יש לתת את מילוי הטפסים לאנשים בעלי ניסיון והכרות מעמיקה עם ביטוח לאומי. בחירה לא נכונה עשויה להוביל אפילו לדחיית התביעה!

משרד פייפר כהן בעל ידע וניסיון רב בטיפול בנפגעי תאונת עבודה ובמילוי טפסי הביטוח הלאומי בפרט. המשרד מלווה מבוטחים בתהליך מדי יום, פועל למימוש זכויות ביטוח לאומי יום יום. אנחנו בקיאים בתקנות וחוקי הביטוח הלאומי, יישום החוקים והפרשנויות הרלוונטיות – ניסיון פרקטי של שנים.

אנחנו בקיאים בתקנות וחוקי הביטוח הלאומי, יישום החוקים והפרשנויות הרלוונטיות. עורכי הדין המצוינים שלנו יספקו לכם ייעוץ והכוונה בבניית תיק התביעה וילוו אתכם בכל שלבי התהליך. להגשת תביעה לביטוח לאומי, או לכל שאלה אחרת בנידון – צרו קשר ועורך דין המתמחה בתביעות נגד ביטוח לאומי ישוחח עמכם בהקדם.

 

מהו תפקידו של עורך הדין בהליך?

עורך הדין הינו הגורם המקצועי אשר מתפעל את כל הליך התביעה, החל מאיסוף המסמכים, מילוי הטפסים, ועד להגעה לוועדה הרפואית בביטוח לאומי וייצוג שלכם שם. זכרו, אחד היתרונות של עורך דין מומחה הוא בהופעתו בוועדה הרפואית, ביכולת שלו לייצג את התובעים ולשפר את העמדה שלהם בוועדה. לא פעם עורך דין מומחה לנכות כללית שיפר את תוצאות התביעה באופן ניכר (ב-50%) וזאת ביחס למצב של הגעת המבוטח לבד לוועדה.

 

מידע מקצועי נוסף

ספר הליקויים

הועדה הרפואית ביטוח לאומי קובעת את דרגת הנכות שלך לפי רשימת מבחנים רפואיים שמקורם בתקנות הביטוח הלאומי. אחוזי הנכות בביטוח לאומי מחושבים לפי הסעיף הספציפי של הליקוי המנוי בספר. ספר זה נקרא ספר המבחנים הרפואיים (גם ספר הליקויים).

 

טבלת אחוזי נכות ביטוח לאומי

טבלת אחוזי נכות ביטוח לאומי משמשת את ביטוח לאומי לקביעת דרגת הנכות במקרים של תאונת עבודה, קצבת נכות כללית ועוד. את אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה ניתן למצוא בתקנות הביטוח לאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז – 1956.

 

החמרת מצב ביטוח לאומי

במקרה בו קיבלתם דרגת נכות, וישנה החמרה במצבך, הינכם רשאים לבקש קביעה מחודשת של דרגת הנכות. ניתן להגיש את התביעה 6 חודשים לפחות מיום קביעת דרגת הנכות האחרונה. למעט מקרים בהם קיימת הסכמה של רופא מוסמך של המוסד לביטוח לאומי להגשה מוקדמת יותר של התביעה המחודשת.

הפנייה לביטוח לאומי מתבצעת באמצעות בקשה לדיון מחודש עקב החמרת המצב הרפואי ולא דרך ערער על החלטת הוועדה בדיוק המקורי, כדי להגיש תביעה להחמרת מצב לפי תקנה 36, יש להגיש טופס החמרת מצב ביטוח לאומי, טופס ביטוח לאומי 228. לטופס זה יש לצרף אישורים מתאימים מרופא שהוסמך לכך מטעם הביטוח לאומי, לרוב רופא תעסוקתי.

 

קיצור רגל ואחוזי הנכות שתוכלו לקבל

*מיקרוטראומה: מיקרוטראומה היא פגיעה שנגרמת כתוצאת מפעולות חוזרות ומתמשכות במהלך העבודה.

ניידות ביטוח לאומי

קצבת ניידות חודשית היא חלק משורה של הטבות הניתנות ע"י המוסד לביטוח לאומי, הנקראת "גמלת ניידות". גמלה זו ניתנת למי שסובלים מנכות ברגליהם ומוגבלים בתנועה. מטרתה של תוספת זו הינה לסייע למבוטחים להשתלב בקהילה ולפתח חיים עצמאים. קצבה זו אינה תחליף לקצבת הנכות.

 

דמי תאונה ביטוח לאומי

פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי קובע כי מי שנפגע ואיבד את כושר עבודתו בתאונה שאינה תאונת עבודה או תאונת דרכים, עשוי להיות זכאי לדמי תאונה. חשוב לדעת, הזכאות מותנית בכך שהנפגע קיבל טיפול רפואי בתוך 72 שעות ממועד הפגיעה.

אם המוסד לביטוח לאומי מצא כי ייתכן שתוצאות התאונה התגלו לראשונה לאחר יותר מ-72 שעות, הזכאות תהיה מותנית בכך שהנפגע קיבל טיפול רפואי בתוך שבועיים מיום התאונה. את התביעה יש להגיש את עד 90 יום מיום התאונה, באמצעות טופס 2201.

 

FMF וביטוח לאומי

קדחת ים תיכונית משפחתית היא מחלה תורשתית הפוגעת באנשים ממוצא ים תיכוני ובעיקר ביהודים ממקור צפון אפריקאי ומארצות אגן הים התיכון. בארץ היא פוגעת ביותר מ-10,000 חולים. FMF מוכרת כמחלה כרונית בביטוח לאומי ובהגשת תביעה מתוכננת היטב, הסובלים מFMF עשויים לקבל קצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי, קצבת ניידות וזכאות לאחוזי נכות.

האם יש הבדל בין אחוז נכות רפואית לדרגת אי כושר ביטוח לאומי?

אחוזי נכות ביטח לאומי הם אחוזים הנקבעים על ידי רופא תעסוקתי ביטוח לאומי לליקוי רפואי לפי חומרת הליקוי – בהתאם לספר הליקויים של ביטוח לאומי. אחוזי נכות ביטוח לאומי אינם מזכים בקצבת נכות בעצמם, אבל הם תנאי הכרחי לקביעת מידת אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי והיכולת להשתכר.

דרגת אי כושר עבודה, מבטאת באיזו מידה איבד המבוטח את היכולת להשתכר ולעבוד. אדם יהיה זכאי לקצבת נכות רק אם תיקבע לו דרגת נכות. הגורמים המשפיעים על דרגת אי הכושר הם הנכות הרפואית, מקצוע, ניסיון תעסוקתי, השכלה ועוד. קיימות 4 דרגות למידת אובדן כושר העבודה: 60% אחוז נכות, 65% אחוז נכות, 74% אחוז נכות ו100 אחוז נכות אובדן כושר עבודה – המזכים את האדם לקצבה הגבוהה ביותר.

אחרי כמה זמן מקבלים תשובה מביטוח לאומי? כמה זמן לוקח לקבל תשובה מוועדת ערר ביטוח לאומי? ומהי קצבת סיעוד ביטוח לאומי? גמלת סיעוד ביטוח לאומי היא קצבה העשויה להינתן לקשישים עבור סיעוד ועזרה ביום יום. במסגרת חוק סיעוד ביטוח לאומי, הדואג לרווחת הקשיש, מי שזכאי על פי התנאים יזכה לסל שירותים. שירותים אלו ניתנים כדי לסייע לו ולבני משפחתו בפעולות היום יום, בהם הם מתקשים.

למשל ניהול משק בית, טיפול והשגחה, בית לקשיש, אספקה חודשית של מוצרי ספיגה ועוד. אמנם התנאים לזכאות לגמלת הסיעוד, או בשמה קצבת סיעוד זמינים לקריאה באתרים שונים – תביעות סיעוד עשויות להיות מורכבות. אנחנו ממליצים להיוועץ בעורך דין המתמחה בביטוח לאומי, בקצבת סיעוד במיוחד. פנו אלינו לכל שאלה או היוועצות ע"י עורך דין מומחה בתחום.

 

תקנה 15 – בקשה להגדלת דרגת נכות, ונכות לצמיתות ביטוח לאומי

הועדה הרפואית בביטוח לאומי קובעת את דרגת הנכות לפי רשימת ליקויים רפואיים, הנקראת גם ספר הליקויים של ביטוח לאומי. ברשימה זו מופיע לצד כל ליקוי רפואי, אחוז נכות מוגדר שיש לקבוע לפי תקנות המוסד לביטוח לאומי. במקרים מסוימים, כשלנפגע יש דרגת נכות לצמיתות, הועדה הרפואית ביטוח לאומי בודקת אם הנכות החדשה שנגרמה לו מהפגיעה בעבודה משפיעה על היכולת שלו לחזור לעבדה שעבד בה לפני.

בפועל המשמעות הינה שלא כל נכות תפגע ביכול של כל אדם לעבוד בעבודה ובמקצוע שלו. לדוגמה זמר אשר איבד אצבע יכול להמשיך ולעבוד בתור זמר ואילו גיטריסט אשר איבד אצבע לא יוכל להמשיך לעבוד בעבודתו. בפועל אחוזי הנכות של כל אחד מהם יהיו זהים אך אובדן כושר העבודה יהיה שונה, בשל המקצוע השונה.

כלומר מטרת תקנה 15 היא לנסות לפצות את אלה שיכולתם לעבוד באותו מקצוע נפגעה באופן מיוחד ואחוזי הנכות שנקבעו להם לא משקפים את נכותם התפקודית.

 

תקנה 16

תקנה 16 היא תקנה המקנה לוועדה הרפואית בביטוח לאומי את שיקול הדעת לקבוע דרגת נכות של 100% במצב בו בשל הפגיעה, לנפגע אין שום סיכוי לעבוד.

תביעת נכות ביטוח לאומי

 

נכות מעבודה, החמרת מצב ותקנה 36 – בקשה לדיון מחדש בשל החמרה במצב הרפואי

מה נעשה אם ישנה החמרה במצב הרפואי? האם נוכל לגשת שוב לוועדה הרפואית? החמרה במצב הרפואי זו סיטואציה שעשויה לקרות לכל אדם שקיבל אחוזי נכות רפואית ומקבל קצבת נכות. כאשר ישנה החמרה במצב הרפואי, חייבים לפנות לביטוח הלאומי. לא דרך ערר, אלא ע"י בקשה לדיון מחודש עקב החמרת המצב הרפואי.

הזכות לבדיקה נוספת בקשה לדיון בהחמרת מצב רפואי – היא הזכות של כל מי שהביטוח לאומי אישר את תביעתו כתאונת עבודה או מחלת מקצוע. כדי להגיש תביעה להחמרת מצב לפי תקנה 36, עלינו להגיש טופס החמרת מצב ביטוח לאומי, טופס ביטוח לאומי 228. לטופס זה עלינו לצרף אישורים מתאימים מרופא שהוסמך לכך מטעם הביטוח לאומי, לרוב רופא תעסוקתי.

 

צינתור לב, אי ספיקת לב וזכויות חולי לב בביטוח לאומי

צינתור לב היא פעולה המבוצעת ע"י קרדיולוג. הצינתור נעשה ע"י החדרת צנתר (צינורית דקה) לגוף (דרך עורק המפשעה בד"כ). פעולה זו מספקת מידע רב על הלב והעורקים המזינים אותו ולעיתים אף מוחדרים תומכנים – "סטנטים" כדי להרחיב עורק ולמנוע את חסימתו.

אי ספיקת לב הוא מצב בו הלב אינו מספק מספיק דם לגוף. אי ספיקת לב עשויה לקרות בגלל תפקוד לקוי של שרירי הלב – מחלות קרדיומיופטיות, מחלות לב שקשורות למסתמים, פגמים במבנה הלב ועוד.

 

זכויות חולי הלב בביטוח לאומי

אי ספיקת הלב, הפרעות קצב, מחלות של מסתמים, התקפי לב – אלו הן חלק ממחלות הלב הנפוצות. תופתעו לדעת, אבל מחלות הלב מספקות את סיבת המוות השנייה בישראל.

מחלות לב משפיעות באופן ישיר על איכות החיים ותפקוד האדם הלוקה בהם. חולי לב רבים אינם עובדים בזמן השיקום ואף מתקשים לחזור לעבודה באותו היקף כפי שעבדו לפני. אין שום סיבה שחולי הלב יפגעו בהכנסתם והוצאותיהם ינסקו – קמות להם זכויות מתוקף תקנות הביטוח הלאומי והם עשויים להיות זכאים למגוון הטבות שונות.

קצבת נכות כללית – כפי שציינו, חלק מחולי הלב יסבלו מירידה בתפקוד וכושר העבודה ועל כן קמה להם זכאות לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי. אמנם זהו הליך לא פשוט, אבל עם ליווי מקצועי של עורך דין המתמחה בביטוח לאומי – ניתן להוכיח פגיעה, זכאות לקצבה כללית והטבות נוספות כגון: פטור מתשלום מס הכנסה, שירותי סיעוד ועוד.

 

תאונות דרכים, דמי פגיעה ודמי תאונה ביטוח לאומי

לא משנה אם מדובר בהולך רגל שנפגע מכלי רכב או נהג רכב שנפגע בתאונה, להיות מעורב בתאונת דרכים זו חוויה מאוד לא נעימה. תאונת דרכים היא סיטואציה מאוד טראומתית ומדינת ישראל, כמו הרבה מדינות מערביות, מנסה להילחם בתאונות הדרכים. החוק לנפגעי תאונות דרכים הסדיר את האחריות בתאונת הדרכים וקבע כי האחריות לנזק שנגרם היא של הנהג הפוגע.

 

דמי תאונה

ביטוח לאומי משלם דמי תאונה למי שנפגע בתאונה בבית, בחופשה ובשעות הפנאי, שבגללה איבד את יכולת התפקוד. קצבה זו משולמת לכל היותר למשך 90 יום של אובדן כושר העבודה, וכמובן בהתאם למצב התפקודי של הנפגע. שימו לב, מי שנפגע בתאונת דרכים או תאונת עבודה אינו זכאי לדמי תאונה.

 

דמי פגיעה

מבוטח שנפגע מתאונת עבודה, מחלת מקצוע ובשל פגיעה זו אינו יכול לעבוד, יהיה זכאי לקבלת דמי פגיעה כפיצוי על אובדן ההכנסה שלו. דמי הפגיעה מהווים תשלום לעובד שכיר או עצמאי, פיצוי על היעדרות מהעבודה ואובדן ההכנסה.

עורך דין תביעות ביטוח לאומי
עורך דין תביעות ביטוח לאומי

מדי יום אנו נתקלים במגוון שאלות בנושאי הביטוח הלאומי. ריכזנו לכם כאן מספר שאלות נפוצות והסברים:

אחוזי נכות ביטח לאומי הם אחוזים הנקבעים על ידי רופא תעסוקתי לליקוי רפואי לפי חומרת הליקוי  ובהתאם לספר הליקויים של ביטוח לאומי. אחוזי נכות ביטוח לאומי אינם מזכים בקצבת נכות בעצמם, אבל הם תנאי הכרחי לקביעת מידת אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי והיכולת להשתכר. לעומת זאת דרגת אי כושר עבודה, מבטאת באיזו מידה איבד המבוטח את היכולת להשתכר ולעבוד. אדם יהיה זכאי לקצבת נכות רק אם תיקבע לו דרגת נכות.

ישנה השפעה של הנכות הרפואית, מקצוע, ניסיון תעסוקתי והשכלה. קיימות 4 דרגות למידת אובדן כושר העבודה: 60% אחוז נכות, 65% אחוז נכות, 74% אחוז נכות ו100 אחוז נכות אובדן כושר עבודה – המזכים את האדם לקצבה הגבוהה ביותר.

גמלת סיעוד ביטוח לאומי היא קצבה העשויה הניתנת לקשישים עבור סיעוד ועזרה ביום יום. במסגרת חוק סיעוד ביטוח לאומי, הדואג לרווחת הקשיש, מי שזכאי על פי התנאים יזכה לסל שירותים. שירותים אלו ניתנים כדי לסייע לו ולבני משפחתו בפעולות היום יום, בהם הם מתקשים.

כן, במסגרת הוועדה הרפואית הרופא המומחה מבצע מעבר על המסמכים שהוגשו. כמו כן, הוא עשוי לבצע בדיקה רפואית למגיש הבקשה. נוסף לכך, במקרים בהם נדרשות בדיקות נוספות שרופא הוועדה אינו יכול לעשות, יש באפשרותו להורות על ביצוע הבדיקות בקהילה והגשת התוצאות לוועדה לדיון מחדש.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

מה זה אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא שינוי במצבו הבריאותי של אדם, המוביל למצב בו הוא מאבד את כושרו לעבוד למחייתו. אובדן כושר העבודה יכול לנבוע ממחלה, מפציעה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!