לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

בישראל נפגעים מדי שנה אלפי אנשים בתאונות עבודה ונזקקים לטיפול רפואי, מאבדים ימי עבודה ועוברים לא פעם שיקום ממושך עד שהם מסוגלים לחזור ולעבוד שנית. למרבה הצער, חלק גדול מנפגעי העבודה יאבד אחוזים מסויימים מכושר עבודתו או יאבדו כליל. המוסד לביטוח לאומי מכיר בשלושה סוגים שונים של תאונת עבודה: תאונה קלאסית, מיקרוטראומה ומחלת עבודה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל בהצלחה במאות מקרים של תאונות עבודה ונלחם למיצוי הזכויות של העובדים מול הרשויות השונות. במאמר זה נספק לכם מדריך לנפגע תאונות עבודה על מנת שגם אתם תוכלו למצות את הזכויות שלכם, ולהחלים ולהתאושש ללא דאגה. 

 

מהי תאונת עבודה?

המוסד לביטוח לאומי מכיר במספר גורמים לתאונות עבודה: תאונה קלאסית שכוללת נפילה, החלקה, מעידה, התחשמלות, שריפה, טביעה, תאונת דרכים, פגיעה ממכונה ועוד אינספור דרכים איומות להיפגע, תאונת מיקרוטראומה הנגרמת מפעולה חוזרת ונשנית לאורך תקופה ארוכה הנובעת מאופי העבודה כגון סבל המרים חפצים כבדים לאורך שנים עד שחוליות גבו נפגעות מכך, ומחלת עבודה אשר הקשר בינה ובין מקום העבודה כבר הוכח, לדוגמא, חשיפה לאבק קמחים שנשאף לריאות במפעל לקמח וגורם נזק בלתי הפיך לריאה. ישנם גם גורמים נוספים שיכולים להיות מוכרים כתאונות עבודה לרבות לחץ ומתח נפשי, פגיעה מינית, ומקרים נוספים ספציפיים שקשורים לאופי וסוג העבודה. בכל מקרה של תאונת עבודה, המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף המטפל האחראי לפצות את הנפגע. במידה וישנה רשלנות של מעסיק, רשאי הנפגע לתבוע אותו לדין, אך חשוב לדעת כי לא יוכל לקבל כפל פיצויים, וכי אם יפוצה על ידי בית המשפט, יקוזז הפיצוי מתשלומי הביטוח הלאומי.

 

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

במידה ונפגעתם כתוצאה מתאונת עבודה, ולצורך העניין אין זה משנה אם נפגעתם בתאונה, לקיתם במחלת מקצוע או שרופא תעסוקתי קבע כי נגרם לכם נזק עקב מיקרוטראומה.

 

דוגמאות:

עובד שידו נתפסה במכונה בזמן שעבד בה, עובדת אשר נגרמו לה נזקים לחוליות הצוואר עקב תנועות חוזרות ונשנות הנובעות מאופי עבודתה, או פועל תחנת דלק שנפגע כתוצאה משאיפה מתמשכת של אדי דלק.

בכל מקרה ומקרה, עליכם לפעול באופן הבא על מנת שתוכלו למצות את הזכויות שלכם במלואן:

  • פנייה מיידית לקבלת טיפול רפואי  – ראשית כל עליכם לקבל טיפול רפואי מיידי. גם אם על פניו נראה שהפגיעה אינה חמורה, ייתכן ואתם מוצפים באדרנלין שמונע ממכם לחוש כאב, לכן טוב יהיה הדבר שתפנו למרכז רפואי או מרפאה סמוך ככל הניתן לאירוע הפציעה ולהבדק ביסודיות על ידי רופא. התיעוד של הביקור ומסמכי השחרור וסיכום הטיפול יהוו בסיס להמשך התהליך. במידה ומדובר בפגיעה מתמשכת, חשוב מאד לפנות לרופא תעסוקתי שיבדוק אתכם ויקבע כי מדובר במיקרוטראומה או מחלת מקצוע, וייטב גם לפנות למומחים בתחום לקבלת חוות דעת מקצועית ומהימנה.
  • פנייה לעורך דין לתאונות עבודה – במידה והפגיעה שלכם משמעותית ותאלצו להעדר מן העבודה, או לסבול מפגיעה מתמשכת שתשפיע עליכם מעתה והלאה, חשוב לפנות לעורך דין לתאונות עבודה אשר יטפל עבורכם בכל ההיבטים המשפטיים והבירוקרטיים מול גופים שונים בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים. זכרו שייתכן ואחוזי כושר ההשתכרות שלכם ויכולת העבודה שלכם ירדו בזמן שאתם מחלימים וייתכן כי לעולם לא תוכלו לעבוד באותם ההיקפים או לעסוק באותם המקצועות והתפקידים, ואתם זכאים לפיצוי הולם על כך.
  • המוסד לביטוח לאומי – באמצעות עורך דין שייעץ, ידריך וייצג אתכם, תוכלו לפעול מול המוסד לביטוח לאומי, תחילה על ידי קבלת דמי פגיעה, ואם לאחר מכן עדיין תחושו ברע, מצבכם לא ישתפר וייתכן יש צורך לקבוע לכם אחוזי נכות, תוכלו לגשת לועדה רפואית ולקבוע אחוזי נכות קבועים או זמניים להמשך החלמה. עורך הדין יעשה ככל שביכולותו על מנת למצות את זכויותיכם, לדאוג לקבלת הכרה בכם באופן שמשקף את מצבכם הבריאותי הנוכחי וכל ההטבות והמענקים שמגיעים לכם.
  • רשלנות מעסיק – במידה והפגיעה נגרמה עקב רשלנות מעסיק, יש לתבוע אותו לדין. זכרו כי תביעת מעסיק רשלן לדין לא רק תספק לכם את הפיצוי שמגיע לכם, אלא גם תעזור למנוע את המקרה הבא. רשלנות מעסיק יכולה להיות אי הדרכה מספקת, מכונות או מכשירים לא יציבים ולא תקינים, אי הקפדה על נהלים, על ציוד מגן, על סביבה בטוחה ועוד.
  • מיצוי זכויות –  גם אם הכירו בכם כנפגעי תאונת עבודה ואתם מקבלים את זכויותיכם, חשוב שתדעו כי מיציתם את כל האפשרויות העומדות בפניכם לרבות פניה לחברת הביטוח השונות ועוד. חשוב גם לזכור שמחלות ופציעות עלולות להחמיר עם הזמן, ולכן יש לתת מענה הולם גם לשינויים שחלים במצבכם הבריאותי לאורך השנים.

 

מדוע חשוב כל כך להתייעץ עם עורך דין לאחר תאונת עבודה?

נפגעים רבים חוששים לצאת למאבק ברשויות וגופים בירוקרטים שונים בשל הקושי להסביר את עצמם, התחושה שממילא לא יקשיבו להם ולא יעניקו להם דבר, או כל סיבה אחרת שמונעת מהם להלחם עבור הזכויות שלהם. עורך דין לתאונות עבודה לא ישקוט ולא ינוח עד שתקבלו את כל מה שמגיע לכם, גם אם חשבתם שלא תצליחו ולא תקבלו דבר. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל במאות מקרים של נפגעי תאונות עבודה, קלים כקשים, אשר זכו לקבל את מלוא הפיצוי המגיע להם מכל הגופים המטפלים והצליחו לשקם את חייהם ללא דאגה.

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

תאונת עבודה מכל סוג, בין אם מדובר בתאונה קלאסית של החלקה ונפילה, בפגיעת מקרוטראומה, או במחלת מקצוע, מתחילה בטיפול רפואי מיידי. תחילה יש לאמוד את הנזק שנגרם לכם, לבחון את ההשפעות של התאונה על חייכם בטווח הקצר ובטווח הארוך, האם ישנה פגיעה ברמת ההשתכרות שלכם, האם יש גם השלכות נפשיות כגון חרדה, דכאון, פוסט טראומה או אחרות לאחריה, ועוד. עם כל המידע המקיף והנרחב הזה יש להגיש תביעה אל המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל פיצוי, ואם נותרתם עם נכות מסויימת, גופנית או נפשית, יש לקבוע לכם את אחוזי הנכות. 

ישנם מקרים מאד מובהקים שבהם כמעט ואין צורך להכביר מילים, לדוגמא, כאשר ידו של פועל נתפסת במכונה או כשחפץ כלשהו מתהפך על הפועל בזמן העבודה. אולם ישנם גם מצבים שבהם יש מעט אי בהירות לגבי הקשר בין מקום העבודה לבין הפגיעה. לדוגמא, כאשר לא ברור אם מחלתו של העובד אכן נגרמה מחשיפה לחומרים שונים, או במקרים שבהם עובד מתלונן כי נפגע מינית או נפשית במקום העבודה. באמצעות עורך דין מיומן ומנוסה ניתן יהיה להאבק עבור הכרה מן המוסד לביטוח לאומי ועל מנת לממש את מלא הזכויות שלכם. 

במידה והתאונה התרחשה כתוצאה מרשלנות של מעסיק, יש צורך להעמידו לדין. באמצעות עורך דין לתאונות עבודה ניתן יהיה למצות את הדין עם מעסיק רשלן ולדרוש פיצויים עקב הפציעה שנגרמה מרשלנותו. רשלנות יכולה להיות אי מתן הדרכה מספקת לפועל, מניעת סביבת עבודה בטוחה מן העובדים, מכונות תקולות או ללא תו תקן מתאים, אי אספקת ציוד מגן ועוד. 

המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף המטפל בנפגעי תאונות העבודה. על מנת למקסם את הצלחתכם בהגשת התביעה לנזקי גוף ונפש מול המוסד לביטוח לאומי, מומלץ להצטייד בעורך דין לתאונות עבודה. עורך הדין יסייע בידכם לבנות תיק רפואי מקיף ומקצועי, ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות, ישגיח שכל זכויותיכם נשמרות ויעשה כל שאל ידו כדי להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר האפשריות. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!