לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות עבודה

תאונת עבודה יכולה לקרות לכל אחד. אם גם אתם חוויתם פגיעה בעבודה ורוצים לדעת כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה ומהן הדרכים לעשות זאת, ריכזנו עבורכם 13 שאלות שחשוב לשאול עורך דין תאונות עבודה מומחה. לפי נתוני הביטוח הלאומי, מוגשות בישראל עשרות אלפי תביעות תאונות עבודה מידי שנה.

לפי הגדרת ביטוח לאומי תאונת עבודה מוגדרת כפגיעה שהתרחשה במהלך עבודתו של אדם או בעקבותיה, לרבות הדרך לעבודה וחזרה ממנה. נפגעי תאונות עבודה זכאים לפיצוי כספי ממספר מקורות, לאחר שהגישו תביעת תאונת עבודה באופן מקצועי. על מנת להקל על תהליך התביעה ולהגדיל את הסיכויים לקבלת זכויות עובד בתאונת עבודה, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות עבודה מומחה.

 

13 שאלות שחייבים לשאול עורך דין תאונות עבודה מומחה

למה זכאים נפגעי תאונות עבודה?

נפגעי תאונות עבודה שחוו פגיעה בעבודה זכאים לקבל זכויות תאונת עבודה ממספר מקורות שונים. כדי לקבל את מלוא הסכום לפיצוי על תאונת העבודה מומלץ להתייעץ עם עורכי דין לתאונות עבודה מומחים. עורך דין תאונות עבודה מומלץ מכיר היטב את כל ההליכים הדרושים להגשת תביעות תאונת עבודה ויודע כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה, לרבות כל הזכויות המגיעות למי שמגיש תביעת נכות מעבודה.

 

מי זכאי להגיש תביעות תאונת עבודה?

אחת השאלות הנפוצות ששואלים עורך דין לתאונות עבודה היא מי בעצם זכאי לקבל זכויות על תאונת עבודה וגם מה נחשב לתאונת עבודה? כאמור, כל אדם שנפגע במהלך עבודתו או בדרך לעבודה וממנה רשאי להגיש תביעת תאונת עבודה בגין פגיעה בעבודה. גם עצמאיים זכאים לסכום פיצוי תאונת עבודה ולהגשת תביעה בגין תאונת עבודה של עצמאי לביטוח לאומי.

 

האם פגיעה נפשית בעבודה גם נחשבת בתור פגיעה בעבודה?

כמו במקרה של פגיעה בעבודה שמתבטאת באופן פיזי, על מנת לזכות בזכויות עובד בתאונת עבודה במקרה של פגיעה נפשית בעבודה יש חובה לזהות קשר סיבתי בין העבודה לבין הפגיעה. במקרה כזה, גדלה עוד יותר החשיבות של עורך דין לתאונות עבודה מיומן שידע כיצד להנחות את הנפגע בתהליך הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה עבור אי כושר עבודה נפשי.

 

במקרה של תאונת עבודה מי משלם פיצויים?

עורכי דין לתאונות עבודה מכירים מספר מקורות לקבלת פיצויים עבור תאונת עבודה:

  • תביעה לתאונת עבודה דרך ביטוח לאומי.
  • תאונת עבודה חובת המעסיק, אותה ישלם המעסיק.
  • פיצויים מחברת הביטוח הפרטית של העובד.
  • תביעה נגד פוליסת החובה של הרכב – במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה.

כדי להביא למיצוי זכויות העובד בתאונת עבודה באופן מלא מכל המקורות לפיצוי כספי בעקבות תאונת העבודה ולהימנע מכפילויות שעלולות לפגוע בסכום פיצוי תאונת עבודה, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונת עבודה מקצועי.

עו"ד פייפר מדבר על תאונת דרכים בעבודה – את מי כדאי לתבוע?
צפו

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לקבל פיצויים מכל המקורות האפשריים?

לאחר תאונת עבודה ישנן פעולות רבות שיש לנקוט על מנת לקבל את מלוא זכויות על תאונת העבודה המגיעות לכם כחוק. עורך הדין לתאונות העבודה יידע להנחות אתכם מה הן הפעולות שעליכם לעשות על מנת להשיג צבירת זכויות בזמן תאונת העבודה, הכוללות איסוף כל המסמכים הנדרשים ותיעוד הפרטים הרלוונטיים לגבי כל מה שהתרחש במסגרת תאונת העבודה.

עו"ד לתאונות עבודה מיומן ינחה אתכם בדיוק כיצד לתעד את הפרטים הללו וכיצד למלא טופס 250 לתאונות עבודה של ביטוח לאומי וטפסים נוספים אותם יש להגיש על מנת לזכות בזכויות עובד בתאונת עבודה. במידת הצורך, עו"ד לתאונת עבודה יכין וילווה אתכם לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. אם כך, הדבר הראשון שעליכם לעשות לאחר פגיעה בעבודה הוא ליצור קשר עם עורך דין לתאונות עבודה.

 

כל מה שצריך לדעת על הגשת תביעת ביטוח לאומי תאונת עבודה

מקור הפיצויים הנרחב ביותר עבור נפגעי תאונת עבודה הוא הביטוח הלאומי. עם זאת, יש לזכור כי ביטוח לאומי לא מאשר בקלות דמי פגיעה או תביעה לנכות מעבודה. כדי להעלות את הסיכויים להצלחה בהשגת נכות מעבודה ותשלומים נוספים מומלץ לקבל את עזרתו של עורך דין תאונות עבודה מיומן, שיוכל לענות לכם על כל השאלות החשובות בנוגע לביטוח לאומי תאונת עבודה.

עו"ד פייפר מדבר על איך לקבל את הפיצוי המקסימלי בתאונות עבודה:

מהם דמי פגיעה בעבודה ביטוח לאומי וכיצד נערך חישוב דמי פגיעה לנפגע תאונת עבודה?

מיד לאחר פגיעה בעבודה, יש להגיע לטיפול רפואי ולראות רופא תעסוקתי שקובע האם אתם זקוקים למנוחה בעקבות הפגיעה. לאחר קבלת אישור הרופא למנוחה מעבודה, ניתן לערוך חישוב דמי פגיעה לנפגע תאונות עבודה. ב-91 יום הראשונים, תהיו זכאים לקבל תשלום השווה לכ-75% מהשכר, כאשר על המעסיק יהיה לשלם את 3 הימים הראשונים במקרה של עד 12 ימי מנוחה.

עבור יתר הימים ועד ל-91 יום ישולמו דמי פגיעה בעבודה ביטוח לאומי, עד לתקרה של 25,000 ₪. אם זכיתם להיכלל בהסכם קיבוצי במקום העבודה, תוכלו לקבל מהמעסיק השלמה לשכר מלא.

 

כיצד מקבלים אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה?

רק לאחר סיום תקופת התשלום של דמי הפגיעה ניתן להגיש תביעה לנכות מעבודה לצורך קביעת דרגת נכות מעבודה. לאחר הגשת תביעת ביטוח לאומי על תאונת עבודה מקבלים זימון לוועדה רפואית לנפגעי עבודה שקובעת את גובה דרגת הזכאות.

הוועדה הרפואית תקבע בדרך כלל נכות זמנית תאונת עבודה שלאחריה יתקבל זימון נוסף לוועדה. על מנת לזכות במירב התנאים והזכאויות בתהליך קביעת אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה מומלץ להיעזר בעו"ד תאונות עבודה מקצועי או עורכי דין תאונות עבודה שמיומנים בתהליכי הוועדה הרפואית ויוכלו לערוך הכנה מתאימה ואף להשתתף בוועדה במידת הצורך.

 

כיצד מחשבים נכות מעבודה – מהן הזכויות הכספיות?

לאחר תביעה לנכות מעבודה הועדה הרפואית קובעת אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה בדרגות שונות שישפיעו על סוג וגובה הפיצויים שיתקבלו. הועדה קובעת דרגת נכות מעבודה זמנית למשך מספר פעמים עד לקבלת נכות מעבודה קבועה במסגרת ביטוח לאומי תאונות עבודה.

בגלל ריבוי הועדות ומשך הזמן שלוקח עד לקביעה סופית של נכות מעבודה – זכויות כספיות עלולות להיפגע. לפיכך, מומלץ להיעזר בשרותיו של עורך דין תאונות עבודה שינחה וילווה אתכם לאורך התהליך המסובך.

חישוב אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה נערך באמצעות טבלת אחוזי נכות תאונות עבודה. לפי חישוב זה, נכות קבועה בשיעור של 9%-19% מזכה בקבלת מענק חד פעמי נכות מעבודה שמחושב לפי אחוז הנכות כפול 75% מהשכר במכפלה של 43. זאת אומרת שאדם שקיבל דרגת נכות תאונת עבודה 10 אחוז והרוויח 10,000 ₪ לפני התאונה, יהיה זכאי למענק חד פעמי של 750*43=32,250 ₪.

אם התקבל אחוז נכות זמנית תאונת עבודה 20 אחוז ומעלה, האדם יהיה זכאי לקבל קצבת נכות מעבודה לצמיתות. חישוב אחוזי נכות תאונת עבודה במקרה זה, נערך לפי מכפלת אחוז הנכות שהתקבל ב-75% מגובה המשכורת. לדוגמה: אדם שהרוויח לפני התאונה 10,000 ₪ וקיבל דרגה של 20% נכות מעבודה יהיה זכאי לקבל קצבת נכות מעבודה כל חודש בגובה של 20%*7500=1500 ₪.

 

אם חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה – האם אני עדיין זכאי לקצבת נכות מעבודה לצמיתות?

חשוב לדעת כי לגבי נכות כללית ועבודה – ניתן לחזור למקום העבודה למרות אחוזי הנכות שנקבעו, כל עוד אינם 100 אחוז. אחוז אי כושר עבודה 100 אחוז שמקנה מעמד של נכה נזקק מתאפשר רק על ידי וועדה מיוחדת לתקנה 18א' הבוחנת האם הנכה אכן לא מסוגל לעבוד כלל.

 

איזה טופס נכות מעבודה צריך למלא כדי לקבל ביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה?

בתהליך הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה יש צורך למלא טופס 250 לתאונת עבודה של ביטוח לאומי בהתאם לסוג העבודה שלכם: על עובד שכיר למלא טופס מסוג בל/211 ובל/250 ועל עצמאי למלא טופס מסוג בל/211 ובל/283.

לטופס יש לצרף אישורים רפואיים, כולל תעודת חדר מיון, אישורי אי כושר מרופאים מומחים ומסמכים שונים שאספתם המוכיחים כי נגרם לכם נזק משמעותי. כדי להקל על התהליך המסובך ולהימנע מטעויות במילוי הטופס והגשת המסמכים הנלווים, מומלץ להיוועץ בדעתו של עורך דין תאונות עבודה שיידע להנחות אתכם במדויק, כפי שיודעים לעשות עורכי דין לתאונות עבודה מיומנים.

עו"ד פייפר מדבר על מילוי הטופס בל/211 ומה החשיבות של מילוי בצורה נכונה:

מקורות נוספים לקבלת סכום פיצוי תאונת עבודה

התהליך לקבלת זכויות עובד בתאונת עבודה הוא תהליך מורכב ובעל מקורות רבים של צבירת זכויות בזמן תאונת העבודה, כמו לדוגמא, פוליסות הביטוח של המעביד או שלכם. עורך דין לתאונת עבודה מכיר היטב את כל מגוון מקורות הפיצוי הללו ואת הקשר ביניהם, לרבות קיזוזים שעלולים להיווצר בין המקורות השונים. בשל כך, עולה החשיבות לקבל את עזרתו של עו"ד לתאונת עבודה במשך כל התהליך.

 

במקרה של תאונת עבודה – חובת המעסיק לשלם פיצויים?

נפגעי תאונות עבודה רשאים לתבוע את המעביד לפי פוליסת ביטוח חבות מעבידים שמבטחת את אחריות המעביד בתאונת עבודה. במקרה הזה חלה חובה על העובד להוכיח את חלקו של המעביד בפגיעה, כמו לדוגמא,בגלל אי שמירה של המעביד על תנאי עבודה בטיחותיים. רק במקרה שבו הוכחה אשמתו של המעסיק, יפסוק בית המשפט לקבלת פיצויים בגין דמי הפגיעה בעבודה מהמעסיק, בהתאם לאחוז חלקו של המעסיק בפגיעה.

למשל, אם שווי התיק הוא 50,000 ₪, אבל על העובד נקבעה אשמה חלקית בפגיעה של 50%, אזי הוא יקבל רק כמחצית מהסכום בסך 25,000 ₪. יש לזכור, כי במצב של קבלת קצבת נכות מעבודה מביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה, חובת המעסיק לתשלום דמי הפגיעה בעבודה מתקזזת מול גובה הקצבה מביטוח לאומי.

יש מקרים שבהם קצבת הביטוח הלאומי "בולעת" את תשלום המעביד כך שאין בכלל טעם להגישה. כדי להימנע ממצב כזה ולמצות את אחריות המעביד בתאונת העבודה כראוי מומלץ להיוועץ עם עורך דין לתאונות עבודה שמכיר את כל האפשרויות העומדות בפניכם לקבלת פיצוי מרבי.

 

כמה כסף ניתן לקבל על תאונת עבודה מהביטוח הפרטי?

פוליסות ביטוח החיים כוללת סוגים שונים של ביטוחים שניתן לממש אותם על ידי תביעות תאונת העבודה, כגון: ביטוח תאונות אישיות, אבדן כושר עבודה, נכות מתאונה וכד'. כשרוצים לחשב כמה כסף נוכל לקבל כפיצוי על תאונת העבודה מהביטוח הפרטי אין צורך לקזז את תשלומי הביטוח הלאומי, מפני שבמקרה זה יש אפשרות לכפילויות מאחר שזהו ביטוח פרטי שהמבוטח זכאי לקבלו.

עם זאת, יש לזכור כי חברות הביטוח לא מזדרזות לשלם את דמי הביטוח ומנצלות את הסעיפים המורכבים של הפוליסה על מנת לנסות להתחמק מתשלום. בנוסף, חל על פוליסות אלו חוק התיישנות קצר של 3 שנים בלבד. עובדות אלו ממחישות את הצורך בשרותיו של עורך הדין לתאונות עבודה שמכיר היטב את רזי הביטוח.

 

גם במקרה של תאונה בדרך לעבודה כדאי להיוועץ עם עורך דין תאונות עבודה

כאמור, במקרה של תאונת עבודה ההגדרה המלאה של התאונה כוללת גם את הדרך לעבודה וממנה, לרבות תאונת דרכים בדרך לעבודה. אז, מה צריך לעשות במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה?

במקרה כזה, יש להקפיד הקפדה יתרה על איסוף כל חומר אפשרי שיוכיח שקרתה תאונת הדרכים בדרך לעבודה, אחרת התאונה לא תיחשב לתאונת עבודה. המסמכים האלה יכללו בדרך כלל מסמכים כמו: פרטי התאונה, הרכבים שהשתתפו בתאונה, עדים שראו תאונה בדרך לעבודה ומסמכים רפואיים חשובים.

כדאי לקחת את המידע בעירבון מוגבל ולהתייעץ בעו"ד לתאונות עבודה שידע להנחות אתכם מה המסמכים הדרושים שעליכם לאסוף על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר בתביעה.  דגשים נוספים שייתן עורך הדין לתאונת עבודה במקרה כזה הם להודיע למעביד על התאונה מיד לאחר שהתרחשה ולא למהר לענות לשאלות של החוקרים מטעם חברת הביטוח ללא התייעצות עם עו"ד לתאונת עבודה.

את החשיבות של המסמכים הללו אל לנו לקחת בקלות ראש. למעשה, ללא המסמכים המעידים על טיפול רפואי מידי בתאונה, הביטוח הלאומי וחברת הביטוח הפרטית יקשו על קבלת זכויות תאונת עבודה עבור תאונת דרכים בדרך לעבודה.

 

עורך דין תאונת עבודה מומחה – זה אנחנו!

אנו במשרד עורכי דין פייפר כהן מומחים בתחום תביעות תאונת עבודה. יודעים לטפל בכל תיק תביעה על תאונת עבודה הודות לניסיון רב השנים והידע המקצועי הנרחב שלנו בתחום של נפגעי תאונות עבודה. בשנות פעילותינו ליווינו מאות לקוחות מרוצים והצלחנו להשיג עבורם את מלוא הזכויות המגיעות להם בעקבות פגיעה בעבודה, פגיעה נפשית בעבודה או תאונת דרכים בדרך לעבודה.

אנו מומחים בתחום תביעת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי ומהביטוח הפרטי ומכירים את כל הסודות של עורכי הדין לתאונות עבודה כדי שנוכל להביא אתכם לתוצאה הטובה ביותר. משרדנו מתמחה במתן שרות רגיש ואדיב ההכרחי במיוחד במקרים של תביעות על תאונת עבודה.

אצלנו במשרד עורכי הדין של פייפר כהן אנחנו איתכם לא משנה כמה קשה הדרך. גם אם יש צורך בהגשת ערעור לבית הדין לעבודה, לביטוח הלאומי או לביטוח הפרטי. אנחנו נעמוד לצדכם לאורך כל הדרך, גם במקומות שבהם עורך דין לתאונות עבודה אחר יוותר.

אנו נחושים לספק לכם שרות אישי ומקצועי, אדיב, קשוב ומסור – במיוחד עבורכם.

עורך דין תאונות עבודה
עורך דין תאונות עבודה

שאלות ותשובות בנושא עורך דין תאונות עבודה

מיד לאחר פגיעה בעבודה ולרבות קבלת הטיפול הרפואי, יש לראות רופא תעסוקתי ולוודא שאתם שומרים ומתעדים את כל הממצאים לצורך הגשת תביעת הפיצויים לה אתם זכאים.

לאחר הגשת תביעה לביטוח לאומי, יש לקבוע זימון לוועדה הרפואית לנפגעי עבודה שתדון במקרה ותקבע את גובה דרגת הזכאות.

לאחר תאונת עבודה ישנן פעולות רבות שיש לנקוט על מנת לקבל את מלוא זכויות תאונת עבודה המגיעות לכם כחוק. עורך דין תאונות עבודה יידע להנחות אתכם ולפעול עבורכם להשגת מירב הזכויות בגין תאונת עבודה, לרבות איסוף והגשת כל המסמכים הנדרשים לגורמים השונים.

חשוב מאוד שתדעו כי עורכי דין תאונות עבודה לא נוהגים לקחת מהלקוחות שלהם שכר טרחה עורך דין תאונות עבודה אלא עבור הצלחה בלבד של תביעות תאונת עבודה שיגישו.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

מה זה אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא שינוי במצבו הבריאותי של אדם, המוביל למצב בו הוא מאבד את כושרו לעבוד למחייתו. אובדן כושר העבודה יכול לנבוע ממחלה, מפציעה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!