לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין אובדן כושר עבודה

אדם אשר עבד כל חיו והתפרנס בכבוד עשוי למצוא עצמו מתקשה לעבוד ולהתפרנס וזאת כתוצאה מפציעה או מחלה קשה. מקרים אלו עשויים להגיע ממש באמצע החיים, ללא אזהרה מוקדמת ולערער את הביטחון הכלכלי של כל התא המשפחתי.

בכדי להגן על העובדים בישראל ישנה חובה לביטוח של כל אדם עובד בביטוח אובדן כושר עבודה וזאת במסגרת הביטוח הפנסיוני או ביטוח המנהלים. מהו ביטוח אובדן כושר עבודה ומתי ולמה נדרש לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה?

 

ביטוח אובדן כושר עבודה – הביטוח שלכם לתקופה הקשה

ביטוח אובדן כושר עבודה הינו ביטוח למקרים בהם ישנה פגיעה ביכולת להתפרנס וזאת בשל פגיעה גופנית, נכות או מחלה קשה. תקופת אובדן כושר העבודה יכולה להיות זמנית (מספר חודשים או שנים) או קבועה. מטרתו של הביטוח הינו להוות תחליף לשכר של העובד לאותה תקופה.

דווקא ברגעים אלה אנו מוצאים את חברת הביטוח שולחת לנו פוליסות מסובכות עם אותיות לא ברורות, ודווקא עכשיו אם נעשה את ההליכים מול חברת הביטוח בצורה שגוייה הכסף עשוי להישאר אצל חברת הביטוח ולנו יהיה קשה כלכלית להתמודד עם המצב שלנו.

זכרו! לחברת הביטוח לא חסרים משאבים כלכלים והיא שם רק כדי להקשות עלינו ולעכב את התשלומים שמגיעים לנו. כי ככל שהיא תעכב לנו את התשלומים שמגיעים לנו היא תהיה יותר רווחית.

 

היכן קיימות הפוליסות לאובדן כושר העבודה?

ביטוחים של אובדן כושר עבודה קיימים בפוליסת ביטוח המנהלים שלנו, בקרנות הפנסיה ואף בפוליסת נכות מתאונה. ברגעים בהם נרצה לממש את הפוליסות הללו, חשוב שעורך דין המומחה לתביעות אובדן כושר עבודה יראה לנו ידע רב בפוליסות ואת הדרכים הרבות שקיימות על מנת לממש את הזכויות שלנו על הצד המהיר והטוב ביותר. לחץ פה לקרוא עוד על זכויותיך במקרה של אובדן כושר עבודה!

אז רגע קטן לפני שאנו מחליטים באיזה עורך דין לאובדן כושר עבודה לבחור, אנו צריכים לשאול את עצמנו מה חשוב בבחירת עורך הדין בפרט  ומה חשוב לנו לדעת בכלל כשאנו עומדים לפני הרגע הגורלי של התביעה נגד חברת הביטוח על תביעת אובדן כושר עבודה.

משרד עורך דין לאובדן כושר עבודה גדול או קטן

זאת שאלה שמטרידה הרבה לקוחות שמעוניינים לדעת איך לבחור את עורך דין אובדן כושר עבודה. ככל שיש למשרד יותר עורכי דין היכולת של המשרד לעמוד מול חברת הביטוח הגדולה גדולה יותר, שכן למשרד גדול יש הרבה יותר תיקים, ואם יש לו הרבה יותר תיקים, המשרד הוא שחקן גדול יותר בפני חברת הביטוח, מה שעשוי לאפשר לאותו משרד להיות בעל יכולת לסגור יותר תיקים.

משרד עורך דין לאובדן כושר עבודה שמנהל תיקים רבים בתביעות של אובדן כושר בפוליסות ביטוח מנהלים, תביעות אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה, הוא משרד שעשוי להתמודד עם הרבה מצבים והרבה סוגי תביעות, מה שנחוץ לנו כדי לנצח את חברת הביטוח.

 

הכי חשוב, שימו לב לאותיות הקטנות

בכדי לקבל את הקצבה על אובדן כושר העבודה מחברת הביטוח יש להגיש תביעה ולהוכיח כי אין ביכולתכם לעבוד ולהתפרנס. אך, חשוב מאוד לשים לב שמרבית הפוליסות מגדירות אובדן כושר עבודה בתור אי היכולת לבצע את העבודה שלכם או כל משרה המתאימה לכישורים שלכם. מדובר בפועל על הגדרה רחבה ומעורפלת מאוד, שבפועל אומרת כי אם תוכלו לבצע עבודה אחרת (גם אם אינכם מרוצים מעבודה זו כלל וכלל), לא תהיו זכאיים לדמי הפיצוי.

עו

משרד עורכי דין כללי מול משרד עורכי דין שמבין היטב את תביעות אובדן כושר העבודה

בשוק עריכת הדין קיימים עורכי דין רבים שהם עורכי דין כלליים. עו"ד כללי הוא עורך דין שיש לו הרבה תיקים מכל הסוגים, לעומת עורך הדין שעוסק בתביעות אובדן עבודה בעיקר. משרד ספציפי עשוי לעזור לנו למקסם את הזכויות שכן משרד ספציפי עשוי להכיר מקרוב את חברות הביטוח, ואת הדרכים להתמודד עם חברות הביטוח. לא אחת, לקוחות רבים יעדיפו משרד ספציפי שיעזור להם לעבור את התקופה הקשה.

 

תקדימים והצלחות בתיקי אובדן כושר עבודה

לא אחת אנו נתקלים בשאלה שעה שבוחרים עורך דין לתביעות של אובדן כושר עבודה, מה התקדימים של אותו המשרד?

לקוחות רבים אוהבים משרדים בהם נוצרו תקדימים וחידושים שכן יצירת תקדימים וחידושים עשויים להראות על יצירתיות ודינמיות. חברת הביטוח אוהבת להפתיע אותנו שעה שאנו תובעים תביעות של אובדן כושר, ולכן יצירת תקדימים וחידושים בתחום עשויה לעזור לנו באיתנות שנדרשת מול חברת הביטוח החזקה.

 

מדוע חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה עוד בטרם הגשת התביעה?

כל מי שיצא לו התמודד מול חברות ביטוח יודע להגיד שדווקא ברגעים הקשים שלנו אנחנו נתקלים בחברות אשר בוחרות להקשות, לשלוף סעיפים קטנים ולא ברורים. כשמטרותיה העיקריות של חברת הביטוח היא לשלם כמה שפחות ולהימנע מנפילה בפח של הונאות ביטוח.

נוסף לכך, מבחינת חברת הביטוח ישנה העדפה שהתקופה מרגע הגשת התביעה ועד להעברת התשלומים תהיה הארוכה ביותר שניתן, זאת לעומת העמית אשר זקוק לכסף בהקדם אפשרי וזאת כדי לשמור על רצף ביכולת הפרנסה ולהימנע מלהיכנס לחובות.

עורך דין המתמחה בעובדן כושר עבודה מכיר לעומק את דרכי ההתנהלות של חברות הביטוח. החל מהכרה ברורה של כלל המסמכים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה, דרך הכרות עם הליך הוועדה הרפואית ועד לידע רחב על כלל הסעיפים הקטנים שיכולים להופיע בפוליסה שלכם. בשל כך, ובכדי לקבל את כספכם במלאו ובזמן הקצר ביותר שניתן חשוב מאוד לפנות לעורך דין עוד בטרם הגשת התביעה לחברת הביטוח.

זכרו לבקש מעורך הדין לתביעות אובדן כושר עבודה לתכנן אתכם ביחד את התקופה. ככל שתתכנו את התקופה הקשה ביותר, כך תוכלו לעבור אותה מבחינה כלכלית ולהגדיל את ההכנסות שלכם ולשמור על יציבות התא המשפחתי.

עורך דין מומחה לתביעות לאובדן כושר עבודה יכול לומר לכם איפה תשיגו כסף בדרך מהירה ואיפה יהיה לכם יותר קשה לקבל את הזכויות מחברת הביטוח. למשרדנו – פייפר כהן עורכי דין – ניסיון רב שנים בתחום עו"ד לתביעות אובדן כושר עבודה. במשך השנים הרבות ייצגו תובעים רבים מול חברות הביטוח הקשות והבאנו ללקוחות שלנו הישגים רבים וכספים רבים להם אנו הלקוחות שלנו זכאים.

 

 

תפקידיו של עורך הדין בהליך התביעה

לעורך הדין יש תפקיד חשוב מאוד לאורך כלל הליך התביעה. חלק מהתפקידים הם: הכנת התביעה, הגשת התביעה, הכנה של הלקוח לוועדה הרפואית, ייצוג של הלקוח בוועדה הרפואית ועד להגשת ערעור במידת הצורך. בפועל מעבר לייעוץ והכוונה נכונה בתהליך, לעורך דין אובדן כושר עבודה יש גם תפקיד חשוב בביצוע מרבית ההליכים הבירוקרטיים, דבר שצפוי לחסוך לכם הרבה מאוד זמן וגם כסף.

 

איך לבחור עורך דין אובדן כושר עבודה נכון?

אז רגע לפני שבחורים עורך דין אובדן כושר עבודה חשוב לשאול את עצמנו איך נכון לבחור עורך דין ומהם הפרמטרים החשובים בבחירת עורך הדין.

 

התמחות בתחום

תחום עריכת הדין דומה מאוד לתחומים רחבים אחרים כמו רפואה. וכמו שיש רופא המתמחה בסוגי מחלות או איברים שונים, כך גם בעריכת דין לכל עורך דין יש התמחות ספציפית. חשוב מאוד לבחור עורך דין אשר מתמקד ספציפית בתחום של אובדן כושר עבודה. חשוב להבין שכל תחום בעריכת דין כולל בתוכו מגוון רחב מאוד של סעיפים ספציפיים, חוקים ייעודיים וחוקים בלתי כתובים שרק מי שמתמחה בתחום יכיר.

 

ניסיון

חשוב מאוד לבחור עורך דין שיש לו ניסיון רב שנים בתחום. ככל שלעורך הדין יש יותר שנות ניסיון, כך היה חלק מתביעות רבות יותר, מול מספר רב של חברות ביטוח. בתחום עריכת הדין ניסיון שווה זהב.

 

המלצות

אחת הדרכים הטובות ביותר לבחור בעל מקצוע בכלל ועורך דין אובדן כושר עבודה בפרט הינו דרך המלצות. ההמלצות הטובות ביותר מגיעות מאנשים שאנחנו מכירים, אך עידן האינטרנט הוביל לכך שניתן לקרוא את ההמלצות של עשרות ואף מאות אנשים מכלל רחבי המדינה בלחיצת כפתור.

 

משרד גדול או משרד קטן זו השאלה?

אנשים רבים מתלבטים מה עדיף, משרד עורכי דין גדול עם מספר רב של עורכי דין ותיקים או משרד קטן, עם מספר מצומצם של עורכי דין אך השקעה מרובה ביותר בכל תיק?

באופן כללי קשה לענות על השאלה וזאת משום שלכל סוג משרד יש את היתרון שלו. במקרה של משרד קטן, בדרך כלל כמות ההשקעה שהם בוחרים להעניק לכל תיק תהיה גבוהה יחסית. לעומת זאת, במשרד גדול, התיק שלכם יחשב לעוד תיק מיני רבים אחרים, אך למשרד גדול יש כוח רב יותר מול חברות הביטוח.

עורך דין אובדן כושר עבודה
עורך דין אובדן כושר עבודה

באופן כללי ולפי החוק, אין חובה לשכור עורך דין לצורך הגשת תביעת אובדן כושר עבודה. ניתן לבצע את כלל ההליך באופן עצמאי. אך חשוב לזכור כי מדובר בהליך בירוקרטי ארוך וסבוך. ובדרך כלל פנייה עם עורך דין מגדילה את הסיכוי לקבל את הפיצוי כמו גם את גובה הקצבה שתתקבל.

חשוב להגיש את כלל המסמכים הרפואיים המעידים על המחלה או הפציעה אשר גרמה לפגיעה ביכולת העבודה. מומלץ לדווח על כלל הפגיעות או המחלות הקיימות וזאת בשל שהחיבור בין כל המחלות עשוי להגדיל את אחוזי הנכות שינתנו לכם.

הוועדה הרפואית הינה הגורם המקצועי אשר נדרש לתת חוות דעת עבור חברת הביטוח וזאת בדבר מצבכם הרפואי והקושי שלכם לחזור לעבוד. עורך דין מומחה יכין אתכם לשאלות הצפויות של הוועדה הרפואית, כמו כן הוא ישמור שהזכויות שלכם נשמרות לאורך כלל ההליך.

כן, במידה ותשובתה של חברת הביטוח אינה תואמת את הציפיות שלכם, ניתן להגיש בקשה לערעור וזאת בכפוף לרשום בפוליסה הספציפית שלכם. גם בהליך זה מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין וזאת בכדי להבין מדוע התביעה המקורית שלכם לא התקבלה באופן שרציתם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!