לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ערעור על החלטת פקיד תביעות בביטוח הלאומי

נדחיתם על ידי הביטוח הלאומי לאחר שביקשתם לקבל קצבה? מעוניינים לערער על ההחלטה? יתכן והמקרה שלכם מתאים להגשת החלטת הביטוח הלאומי לבחינה נוספת על ידי ועדת התביעות האזורית. בשורות הבאות נפרט את הליך הגשת הערעור לוועדת התביעות האזורית – מי יכול להגיש ערעור? מהם המקרים בהם ניתן להגיש ערעור? מה החשיבות של הגשת הערעור על ידי עורך דין ונושאים נוספים שחשוב לדעת לפני שמגישים ערעור על החלטת פקיד תביעות בביטוח הלאומי בעניינכם.

 

מיהו פקיד תביעות בביטוח הלאומי?

פקיד התביעות הוא עובד במוסד לביטוח לאומי, המקבל לידיו תביעות שונות הנתונות לסמכות המוסד לביטוח לאומי. במסגרת עבודתו מוסמך פקיד התביעות לקבל או לדחות תביעות הנתונות לסמכות הביטוח הלאומי. לעיתים, ייאלץ פקיד התביעות להיעזר בגורמים נוספים על מנת לקבל החלטה מתאימה בעניין תביעה המוגשת לעיונו.

פקיד התביעות בודק את טפסי התביעה ואם אלה מלאים בצורה הנדרשת. עוד יבדוק, אם לטפסי התביעה צורפו כלל המסמכים הנדרשים, ולבסוף יבדוק אם ישנה התאמה בין המבוטח הפונה לתנאי הזכאות לקבלת תביעתו. ככל שלא צורפו מסמכים מתאימים או לא מולאו פרטי המבוטח בצורה תקינה, יפנה פקיד התביעות למבוטח וידרוש את השלמת הפרטים.

לאחר השלמת הפרטים, יעביר פקיד התביעות את כלל המסמכים לרופא הביטוח הלאומי להמשך בחינת התביעה.

 

מהי ועדת תביעות לבדיקה מחודשת של החלטת פקיד התביעות בביטוח הלאומי?

קצבאות שונות הניתנות על ידי הביטוח הלאומי, ניתנות לאחר קבלת החלטה על ידי פקיד ביטוח לאומי. לעיתים, קצבאות אלה ניתנות בשיעור נמוך ממה שציפיתם או ממקרים דומים שאתם מכירים בתחום. או אז, עומדת לרשותכם האפשרות לערער על ההחלטה בפני ועדת תביעות אזורית.

ועדה זו מוסמכת להמליץ לפקיד התביעות לשנות את החלטתו המקורית ולקבל את תביעתכם. עליכם לפנות בתוך שישה חודשים מיום שנתקבלה ההחלטה עליה אתם מבקשים לערער. ניתן ומומלץ לערער על ידי עורך דין המומחה בתחום ויודע כיצד להתנסח בפני הוועדה בדרך הנכונה ביותר שתוביל להגדלת הקצבה.

 

נושאים בהם ניתן לדון בערעור על החלטת פקיד תביעות

הנושאים בהם ניתן לדון בוועדת התביעות המחודשת הם: תביעות אימהות, תביעות אזרחים ותיקים, שארים וקצבת שארים, תביעות נכות כללית, תביעת ילד נכה, תביעת שירותים מיוחדים, תביעות נכות מעבודה, דמי תאונת דרכים, תביעות אבטלה, תביעות מילואים ונושאים נוספים.

לא בטוחים אם התביעה שלכם מתאימה לבחינה מחודשת של החלטת פקיד התביעות? פנו עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי אשר ידאג לשקף לכם את מצבכם המשפטי המדויק והאם יש מקום להגיש ערעור בעניינכם.

 

חיסכון בהליכים משפטיים

בחינה מחודשת של החלטת פקיד התביעות בביטוח הלאומי בדרך של ערעור, עשויה להביא לחיסכון בהליך של הגשת ערר על המוסד לביטוח לאומי ואף מייתרת הגשת ערעור נוסף לבית המשפט, אם מדובר במקרה המתאים. למעשה, הבחינה המחודשת נעשית אף היא בתוככי הביטוח הלאומי, מה שמאפשר לביטוח הלאומי לתקן את הטעות ללא צורך בהליך משפטי נוסף מעבר לבקשה לבחינה מחודשת.

במידה וניגשתם ללא ייעוץ משפטי להגשת אחת מהתביעות הרלוונטיות נגד המוסד לביטוח לאומי, פנו לעורך דין לקבלת ייעוץ והגשת תביעה לבחינה מחודשת. גם אם נועצתם בעורך דין עובר להגשת התביעה, ניתן להסתייע בעורך דין להגשת הבחינה המחודשת ולא תמיד חייבים לעשות שימוש בשירותיו של אותו עורך דין.

נכון לפנות לעורך דין מומחה בתחום אשר ביכולתו להגיש עבורכם את התוצאה החיובית המקסימלית, ולמצות את זכויותיכם על הצד הטוב ביותר.

 

חשיבות פנייה לייעוץ משפטי לפני הגשת ערעור

החל משלב הגשת התביעה הראשוני, נכון להיוועץ בעורך דין מהסיבה הפשוטה שמדובר בבירוקרטיה מורכבת ולעיתים נותר התובע ללא מענה מתאים מצד הביטוח הלאומי. החשיבות בקבלת ייעוץ משפטי מתגברת עם דחיית התביעה או קבלתה באופן נמוך מהמצופה, שכן כאן כבר יש פעולה ממשית מטעם המוסד לביטוח לאומי, ופנייה מקצועית תאפשר לכם לשנות את ההחלטה ברבים מן המקרים.

כמו כן, פנייה עצמאית לבחינה מחודשת של החלטת פקיד התביעות עשויה להקשות עליכם בהליך משפטי עתידי, אם יידרש, שכן אתם עלולים להגיע אליו כאשר החלטתכם נבחנה כבר פעמיים ולא נמצאה סיבה מספקת להתערב בה. עורך דין טוב יוביל אתכם לקבלת תוצאה מקצועית לשביעות רצונכם, תוך בחינה מראש של ההליכים הנדרשים וצמצומם למינימום ההכרחי.

 

סיכום

כדי להשיג את מבוקשכם בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, יש לפעול בדרך שתבטיח את מיצוי זכויותיכם. קיימות זכויות מהותיות ודיוניות להן אתם כלל לא מודעים, שכן מקרה הכרוך בהגשת תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי אינו מתרחש חדשות לבקרים.

כולנו מקווים שמקרים כאלה כלל לא יתרחשו, אבל במידה וכן נדרשתם להגיש תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי, יש מקום לפנות לייעוץ מתאים על מנת לקצר את ההליך ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורכם. מדובר במוסד ציבורי העסוק בטיפול בפניות רבות, ומשכך, פעמים רבות ההתמודדות מולו אינה פשוטה כלל ועיקר.

כמו כן, רבות מן הזכויות שלכם לא ידועות לכם וכדאי לפנות למומחים בתחום אשר ינחו אתכם כיצד לפעול בדרך הנכונה והראויה ביותר. לא פחות חשוב מכך בדרך היעילה ביותר שתסיים את הטיפול תוך זמן קצר. אחרי הכל מדובר בזכויות שלכם ואין סיבה שתמתינו המתנה ממושכת.

פנו עוד היום למשרדנו, לקבל ייעוץ משפטי שאפשר כבר ללקוחות רבים לקבל את זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי באופן מלא ותוך קיום הליכים משפטיים מצומצמים. זאת לאחר הגשת ערעור על החלטות פקיד הביטוח הלאומי למוסד עצמו, וקבלת ההמלצה של ועדת התביעות לשנות את החלטתו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!