לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות ביטוח סיעודי פרטי – מה חשוב לדעת

הפחד של אנשים ממצב סיעודי גורמת להם לחשוש מפני ההסתמכות על ביטוח הבריאות הבסיסי שמקבל כל תושב מהמוסד לביטוח הלאומי, ולבחור לבטח את עצמם ואת בני משפחתם בפוליסת ביטוח סיעודי פרטית. יש הרבה מאוד אנשים בארץ שבוחרים ללכת על פוליסות הסיעוד שמוצעות בחברות הביטוח הפרטיות, מתוך מחשבה שהדבר יקנה להם רשת ביטחון הרמטית יותר במידה ויגיעו למצב סיעודי חלילה.

למרבה הצער, מצב העניינים אינו פשוט כל כך, כפי שמלמדת המציאות. לכן בחרנו לכתוב עבורכם את המדריך הבא שבו נסביר על תביעות ביטוח סיעודי פרטי – מה חשוב לדעת ואיך לפעול כאשר מתעורר הצורך במימוש הזכויות הביטוחיות.

 

מה זה ביטוח סיעודי פרטי?

ביטוח סיעודי פרטי נועד כדי לאפשר לאנשים להיות רגועים לגבי העתיד שלהם. אף אחד לא יכול להתכונן מפני תאונה בלתי נמנעת או מחלה קשה, ולכן יש אנשים שמעדיפים להתכונן ליום סגריר ולהשקיע עוד קצת כסף, כדי שיוכלו לחיות בנוחות אם יגיעו למצב סיעודי. עם זאת, יש לשאול לגבי תביעות ביטוח סיעודי פרטי – מה חשוב לדעת ואיך בכלל מקבלים את מה שמגיע לכם.

 

תביעות ביטוח סיעודי פרטי – מה חשוב לדעת לגביהן?

ביטוח סיעוד פרטי הוא סוג של פוליסת ביטוח המספקת כיסוי לעלויות הכרוכות בטיפול סיעודי ארוך טווח. פוליסת ביטוח זו נועדה במיוחד לסייע לאנשים שעשויים להזדקק לסיוע בפעילויות יומיומיות עקב הזדקנות, מחלה או מוגבלות. בישראל, טיפול סיעודי ארוך טווח הוא יקר, והוא יכול בקלות לרוקן את החסכונות שלכם. ביטוח סיעוד פרטי מסייע בהקלת חלק מהנטל הכלכלי הכרוך בטיפול שכזה.

על ידי תשלום פרמיה חודשית, אנשים יכולים להבטיח שתהיה להם גישה לטיפול שהם צריכים מבלי לדאוג להשלכות הכספיות.

 

מה העלות של ביטוח סיעודי פרטי?

עלות ביטוח סיעוד פרטי משתנה בהתאם למספר גורמים, לרבות גילו של הלקוח, בריאותו ורמת הכיסוי שהוא בוחר. בדרך כלל, לפוליסות המציעות כיסוי מקיף יותר יהיו פרמיות גבוהות יותר. עם זאת, חשוב לציין כי עלות ביטוח סיעוד פרטי נמוכה בהרבה מעלות התשלום עבור סיעוד ממושך מכיסו.

ביטוח סיעוד פרטי מספק מספר הטבות לאנשים הזקוקים לטיפול סיעודי ארוך טווח. אחד היתרונות העיקריים הוא שהוא מאפשר לאנשים לקבל טיפול בנוחות של ביתם. זה יכול להוות יתרון משמעותי עבור אנשים שיעדיפו להישאר בביתם במקום לעבור לבית אבות.

 

מה היתרונות המהותיים של ביטוח סיעודי פרטי?

ביטוח סיעוד פרטי מעניק כיסוי גם למגוון רחב של שירותי סיעוד. זה כולל סיוע בפעילויות יומיומיות כגון רחצה, הלבשה ואכילה, כמו גם שירותים רפואיים כגון ניהול תרופות, טיפול בפצעים ושיקום. כיסוי זה מבטיח שאנשים יקבלו את הטיפול שהם צריכים, ללא קשר לרמת הצורך שלהם.

יתרון נוסף של ביטוח סיעוד פרטי הוא בכך שהוא מספק שקט נפשי הן למטופל והן לבני משפחתו. הידיעה שעלות הטיפול הסיעודי מכוסה יכולה להקל על הלחץ והחרדה הקשורים בתכנון טיפול שכזה. זה יכול להיות חשוב במיוחד עבור בני משפחה שעשויים להיות אחראים לטיפול.

 

האם ביטוח סיעודי פרטי יכול גם להגן על נכסים ומשאבים?

ביטוח סיעוד פרטי יכול גם לסייע בהגנה על נכסיו של המטופל. ללא כיסוי ביטוחי, העלות של טיפול סיעודי לטווח ארוך עלולה לדלדל במהירות את כל החסכונות, ולהשאיר משאבים מועטים לכיסוי הוצאות האחרות. באמצעות ביטוח סיעוד פרטי, אנשים יכולים להבטיח שהנכסים שלהם מוגנים ושיש להם את המשאבים הכספיים הדרושים להם כדי לשמור על איכות חייהם.

 

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים פוליסת ביטוח סיעודית פרטית?

כאשר בוחנים ביטוח סיעוד פרטי, חשוב לבחור פוליסה שעונה על הצרכים הספציפיים שלכם. זה כולל התחשבות בגורמים כמו גיל, בריאות ורמת הכיסוי הדרושה. כמו כן, חשוב לעיין בקפידה במדיניות כדי להבטיח שאתם מבינים את התנאים וההגבלות שהפוליסה מציעה. בפוליסות כאלה יש הרבה סייגים והעדיפות היא לעשות את התהליך עם גורמים מקצועיים כמו עורכי דין.

 

אילו בדיקות חברת הביטוח מבצעת לפני תשלום הקצבה מהפוליסה?

לפני קבלת הסעד מחברת הביטוח, החברה תערים קשיים ותבצע מספר רב של בדיקות, לרבות בדיקות ADL שנועדו לאבחן אנשים סיעודיים. החברה תציב ועדות מיוחדות כדי לבחון את הבקשות של הלקוחות, לפני מתן הקצבה, על מנת לראות שהם עומדים בתקן על פי חוק. בחלק מהמקרים, הבקשות נדחות, ויש צורך לערער או להגיע לפשרה על מנת לקבל את הקצבה.

עם זאת, כאשר אין הסכמות, אפשר ואף צריך לתבוע את חברות הביטוח בבית המשפט.

 

מה החשיבות של עורך דין טוב כאשר ניגשים להליך תביעת ביטוח סיעודי פרטי?

כאשר שואלים לגבי תביעות ביטוח סיעודי – מה חשוב לדעת יש להבין כי לא תמיד קל לקבל את הקצבה, גם אם אתם בטוחים בפוליסה שקניתם. יש הרבה סייגים, וחברות הביטוח רוצות להוריד את העלויות שלהן. לכן, חשוב להצטייד בעורך דין איכותי המתמחה בעניין ויכול לעזור לכם להתמודד עם חברות הביטוח בצורה הטובה ביותר.

אף אחד לא רוצה להגיע למצב סיעודי כאשר הוא חסר אונים. עם עורך דין טוב, שמלווה, מייעץ ודואג לעניינים הלוגיסטיים והבירוקרטיים, בהחלט אפשר להיות רגועים ברגע האמת.

 

לסיכום

משרדנו מלווה הגשת תביעות ביטוח סיעודי פרטי, מזה שנים רבות. הודות לנסיוננו הרב בהתנהלות מול חברות הביטוח בישראל, אנו מוסמכים להעניק ללקוחותינו את התוצאות הטובות ביותר בתביעתם ואת מירב הפיצוי שניתן להשיג במקרים סיעודיים. נשמח לסייע בכך גם לכם ולבני משפחתכם. לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות סיעודיות – צרו עמנו קשר בהקדם.

תביעות ביטוח סיעודי פרטי - מה חשוב לדעת
תביעות ביטוח סיעודי פרטי – מה חשוב לדעת

מדובר בשיקול של כל אדם לפי ראות עיניו. פוליסות מהסוג הזה הן למעשה הימור. אי אפשר לדעת אם ומתי תזדקקו להם. אם אנשים יכולים להרשות לעצמם להוציא כמה עשרות שקלים נוספים בחודש כדי להיות סמוכים ובטוחים שהם יקבלו שירות איכותי ברגע האמת, אז זה שווה את זה.

פוליסות הביטוח הפרטיות הן הרבה יותר מקיפות ואיכותיות ממה שיש לפוליסות הסטנדרטיות להציע, הן מבחינת הסכומים והן מבחינת השירות. בפוליסות פרטיות יש עניין לתת שירות ולהיות רווחיים, בעוד בפוליסות הסטנדרטיות, השירות הוא בהתאם למה שמקבלים.

לא. מדובר באותו קושי מובנה ומערכתי, אם כי רוב הסיכויים שבגופים הפרטיים, המענה יהיה הרבה יותר מהיר. ראשית, יש להגיש את הפנייה לחברת הביטוח, להציג את כל המסמכים הרלוונטיים, להביא חוות דעת וכמובן להתייעץ עם עורך דין ברמה גבוהה, כדי שתוכלו להגיע לדיונים, ערעורים ואפילו לדיון בבית המשפט כאשר אתם מוכנים.

עורכי הדין האיכותיים ביותר הם אלו שמהווים נכס עבור הלקוחות שלהם. הם עושים את כל התהליך במהירות וביעילות, מונעים טעויות ואפילו מספקים ערך מוסף בתמיכה נפשית. עם עורך דין טוב, הסיכוי לקבל את ערך הפוליסה במלואה עולה בצורה משמעותית.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!