לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות

פוליסת תאונות אישית מבטחת את האוחז בה במקרה של תאונה אישית, שעלולה להתרחש בכל מקום. תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות מוגשות אם התרחשה תאונה שבמסגרתה המבוטח נפגע באופן שמחייב קבלת פיצויים. מה המטרה של ביטוח תאונות אישיות? באילו מקרים אפשר להגיש תביעה? באילו נסיבות עלולה חברת הביטוח להימנע מכיבוד הפוליסה? למה חשוב להסתייע באיש מקצוע בהתמודדות מול הביטוח? להלן התשובות המלאות.

 

על ביטוח תאונות אישיות והמטרות שלו

ביטוח תאונות אישיות, כשמו כן הוא, נועד לבטח את רוכש הפוליסה והרשום בה מפני מצב של תאונה אישית. למעשה, הפוליסה אמורה לתת מענה בכל מצבי הביניים, שאינם כלולים בביטוחים המוכרים לכל אחד. למשל – ביטוח צד שלישי, ביטוח תאונות בעבודה, ביטוח במקום העבודה ועוד, כל אחד מהביטוחים שהוזכרו, ורבים אחרים, מעניקים פיצויים למבוטח אך ורק אם עמד בתנאי הביטוח.

לדוגמה – ביטוח של מקום העבודה לא ישלם פיצויים לעובד שנפגע במשחק כדורסל שנערך במתנ"ס המקומי מחוץ לשעות העבודה. ביטוח צד שלישי לא ישלם למבוטח שנפגע אלא אם נפגע על ידי רכב או אדם שיש לו ביטוח כזה. על מנת למלא את החלל, נכנסו לתמונה הביטוחים האישיים. פוליסות ביטוח אלה נותנות מענה בדיוק בתחומים האפורים ששום גוף אחר לא מבטח.

 

מתי אפשר להגיש תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות?

כאמור, פוליסת תאונות אישיות אמורה לבטח את המבוטח בכל מקרה של תאונה אישית, שהתרחשה בהתאם לפוליסת הביטוח. זאת בתנאי שהמבוטח נהג בהתאם לתנאי הפוליסה והחיתום. תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות תוגש רק אם חברת הביטוח לא עמדה בהתחייבויות שלה על פי הפוליסה.

 

באיזה תרחיש עשויה המבטחת לדחות את התביעה ומה ניתן לעשות?

דוגמה טובה למצב בעייתי היא הצהרה של המבוטח שהוא לא עוסק בתחביבים מסוכנים, שלאחריה הוא מגיש תביעה בגין נפילה מגלשן רוח. במקרים כאלה, חברת הביטוח לא תפצה את המבוטח, בצדק גמור עם זאת, אם המבוטח אכן הצהיר על התחביב המסוכן ושילם את הפרמיה הדרושה, חברת הביטוח לא תוכל להימנע מתשלום פיצויים.

במקרה כזה, הגשת תביעה בגין פוליסת תאונות אישיות היא מחויבת המציאות והסיכויים של חברת הביטוח לזכות בתביעה קלושים. עם זאת, יש משמעות לאורך הנשימה של התובעים וליכולת שלהם לעמוד בהוצאות מרגע הגשת התביעה ועד לקבלת התשלום מחברת הביטוח.

 

לסיכום

במרוצת השנים, משרדנו ליווה הגשת תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות של מאות לקוחות, בהצלחה רבה. ביכולתנו לספק לכם את התוצאות הטובות ביותר בתביעתכם ולהשיג במסגרתה את תגמולי הביטוח המגיעים לכם, בהיקף המקסימלי האפשרי. מעוניינים בסיוע משפטי מעורכי הדין שלנו שמתמחים במיצוי זכויות ביטוחיות ורפואיות? זה הזמן לפנות אלינו. חייגו כעת: 077-804-4220.

תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות
תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות

פוליסת תאונות אישיות נועדה להבטיח קבלת פיצוי כספי במקרה של תאונה שארעה בכל מקום שבו שום ביטוח אחר לא תופס. תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות עשויה, לפיכך, להתקבל אם המבוטח עמד בכל התנאים שהוזכרו בפוליסה ובכל הדרישות של חברת הביטוח, כולל חיתום.

למעשה, כל אחד יכול להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות. גם עקרת בית שאיננה עובדת, וגם עובדת משק בית וכל אדם אחר. זאת, בתנאי שהמבוטח עומד בתנאי הפוליסה עם זאת, לא אחת קורה שחברת הביטוח נמנעת מלשלם את הפיצויים בעקבות תאונה, או לחילופין דוחה ללא סוף את תשלום הפיצויים, מה שמחייב הגשת תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות.

ביטוח תאונות אישיות מכסה מגוון רחב של מצבים, שבדרך כלל אינם מכוסים על ידי שום פוליסת ביטוח אחרת. הפיצוי במקרה של תאונות אישיות מוגדר בפוליסה, ועשוי לכסות מגוון רחב של מצבים. בין השאר מכוסה מצב של אובדן הכנסה, או לחילופין הוצאות בעקבות תאונה, כגון הוצאות אשפוז או אחרות.

אחת הבעיות היחסים בין החברה המבטחת לבין המבוטח, היא חוסר סימטריה ביכולות הפיננסיות בין הצדדים. החברה המבטחת יכולה למשוך כל התדיינות משפטית, בעוד למבוטח אין עומק פיננסי המאפשר לו לעשות כך. הסתייעות באיש מקצוע בעת הגשת תביעות בגין פוליסות תאונות אישיות עשויה לקצר את התהליך מצד אחד, ולהגדיל את הפיצויים שישולמו בסיכומו של עניין מצד שני.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!