לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה

שכיר שנפגע בצורה משמעותית בשמיעתו, כתוצאה מעבודתו, פנה אל משרד עורכי הדין על מנת לבחון היתכנות לפיצויים מהביטוח הלאומי. הנזק שאירע לשמיעתו פגע קשות באיכות החיים שלו וביכולת ההבנה באמצעות השמיעה שלו. המשרד ליווה אותו מול הביטוח הלאומי וסייע לו בקביעת אחוזי נכות שתואמים למצבו.

פגיעה בשמיעה אצל עובד שכיר 

נזקים בריאותיים במהלך העבודה עשויים להיגרם כתוצאה מהאופי של העבודה עצמה. כך היה אצל שכיר מתחום רצפות הביטון, היציקות וההריסות. לאורך השנים הוא סבל מפגיעה מתמשכת בשמיעה שלו, עד לכדי כך שהשמיעה בכל אחת מהאוזניים שלו נפגעה בצורה משמעותית. אותו שכיר פנה אל משרדנו על מנת להגיש תביעת פיצויים נגד הביטוח הלאומי בגין נכות מעבודה.

 

מי הוא הנפגע?

הנפגע הוא אדם בוגר, שכיר כאמור בתחום רצפות הביטון, היציקות וההריסות. בתחום עבודה זה משתמשים בכלים כבדים, כאשר העבודה עם הבטון עשויה להפיק רעש חזק במיוחד. חשיפה לרעש כזה לאורך שנים עשויה להוביל למצב של פגיעה בשמיעה בצורה הדרגתית, לאורך שנים, בדיוק כפי שקרה ללקוח המשרד במקרה הזה.

 

נזק משמעותי לשמיעתו של הנפגע

הנזק שנגרם ללקוח של המשרד היה משמעותי במיוחד. בבדיקות השונות שנערכו לו, גם במהלך הוועדה הרפואית וגם לפני הגשת התביעה, נמצאה ירידה בשמיעה בשתי האוזניים שלו. כמו כן, נראה שהוא סובל מתסמיני טנטון, תופעה בה הנפגע שומע צפצופים באוזניו בצורה סובייקטיבית, מה שנגרם כתוצאה מפגיעה באוזניים.

 

כיצד בא הנזק לידי ביטוי בחיי הנפגע?

המטופל העיד, גם בפני הוועדה הרפואית במהלך הגשת תביעת הנכות מהעבודה, שהנזק שאירע לשמיעה שלו גורם לכך שהוא מתקשה בהבנת הדיבור של הסביבה. הוא מתקשה לשמוע, ותופעת הטנטון ממנה הוא סובל "מוציאה אותו מדעתו", כלשונו שלו. 

 

הוועדה הרפואית

בתאריך ה-11/07/2022 התכנסה וועדה רפואית בביטוח הלאומי כדי לדון במצבו הרפואי של מגיש התביעה. הוועדה כללה רופא אף-אוזן-גרון ומזכיר. בוועדה ניתנה רשות הדיבור גם לנפגע וגם לעורך הדין מטעם משרדנו. הוצגו המסמכים הרלוונטיים המציגים את הפגיעה שעבר התובע בשמיעתו, וכן בוצעה בדיקה על ידי הגורם הרפואי שנכח בוועדה. עורך הדין טען בפני הוועדה שהוצגו תומכות המעידות על טנטון כרוני וחבלה אקוסטית.

 

החלטת הוועדה הרפואית

הוועדה הרפואית קבעה שהתובע אכן סובל מטנטון כרוני ולקות שמיעה, ושמדובר בשני מצבים שהם צמיתים ושאין צפי להחלמה מהם. לכן, החליטה הוועדה לקבוע נכות קבועה העומדת על 19% לזכות התובע, החל מה-29/03/2022.

 

פנייה אל עורך דין במקרים של נזק בעבודה 

נזק במהלך העבודה עשוי להתרחש לאורך תקופה ארוכה מאוד. אפשר להיפגע לאורך שנים, ולהבין זאת רק כאשר הנזק חמור מאוד. אם עולה אצלכם חשד לפגיעה כזאת, אתם יכולים לנקוט בפעולות משפטיות שמקנה החוק. פנו אל משרד עורכי דין מנוסה על מנת להגיש תביעה ולזכות בפיצויים שמגיעים לכם.

לייצוג משפטי וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר עם משרד עו"ד פייפר כהן:

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!