לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית

אם לכם או לאחד הקרובים שלכם אירע נזק משמעותי כתוצאה מתאונת דרכים, אתם יכולים לקבל פיצויים כספיים משמעותיים. על מנת לקבל את אלו, יש לפעול בצורה נכונה ומדויקת, בסיוע משפטי נכון. נציג לכם כיצד ניתן לקבל פיצויים מרביים לאחר תאונת דרכים על ידי מקרה שמשרדנו טיפל בו. במקרה שלפניכם ביטוח לאומי קבע ומצא – תובעת בעלת פגיעה מערכתית נמצאה זכאית ל100% נכות, 100% אי כושר עבודה.

פנייה מהירה אל משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? פרט לנזק בריאותי משמעותי שעשוי להיגרם לכם, אתם עשויים להיקלע גם לנזק נפשי וכלכלי. לכן, כאשר נפגעים בתאונה כזאת, מומלץ שאת הנפגע ייצג משרד עורכי דין, כמו משרדנו, על מנת שזה יוכל לבצע פעולות משפטיות הכרחיות עבור הנפגע, שיבטיחו לו פיצויים כספיים משמעותיים.

 

מקרה שקרה 

הנה מקרה שקרה לאישה בת 34 שנפגעה בתאונת דרכים. אותה אישה סבלה מלפני הפגיעה שלה מיתר לחץ דם ומהשמנה, אך פרט לכך ניהלה אורך חיים תקין למדי. תאונת הדרכים הגיעה באופן בלתי צפוי והסבה לה נזקים משמעותיים מבחינה בריאותית בחלקים שונים בגוף.

 

נזק רפואי שאירע לנפגעת כתוצאה מהתאונה 

הנפגעת בתאונת הדרכים סבלה מנזק משמעותי. היא נפגע בשתי הצלעות שלה וכתוצאה מכך נוצרו לה שברים רבים בבית הצלעות. היא פרקה את ירך ימין שלה ונוצר לה שבר בזרוע הימנית שלה. היא נפגעה גם בכתף וגם באף. ניתן להבין שהפגיעות הללו היו משמעותיות מאוד והצריכו מאותה נפגעת זמן התאוששות והחלמה ארוך.

 

זכות שמקנה החוק לנפגעי תאונות דרכים

החוק מאפשר למי שנפגע בתאונת דרכים באופן משמעותי לקבל פיצויים כספיים מגופים שונים. כחלק מכך, ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי על מנת לקבל פיצוי כספי, במידה מסוימת של נזק. במקרה הזה, הנזק היה כל כך משמעותי שהיה ברור למשרדנו שיש להגיש תביעה בשם הלקוחה לביטוח הלאומי, כדי להבטיח לה פיצויים מרביים.

 

ייצוג בוועדה הרפואית 

בוועדה רפואית שהתרחשה בתאריך ה-08/09/2022 בגין מצבה של הנפגעת, יוצגה הנפגעת על ידי עו"ד בלבד, מבלי שהיא נדרשה להתייצב בעצמה עקב מצבה הרפואי. על ידי הגשת המסמכים הרפואיים של התובעת, שהוכיחו מעבר לכל ספק שמצבה הבריאותי קשה, קיבלה הוועדה הרפואית החלטה מבלי שהיא דרשה מהתובעת להתייצב בעצמה.

 

מה נקבע?

הוועדה הרפואית קבעה 100% נכות רפואית ודרגת אי השתכרות ברמה של 100% גם כן לזכות התובעת. היא קיבלה סכום קצבה זמני של 3,594 ש"ח, יחד עם תשלום חד פעמי רטרואקטיבי בגובה של 10,909 ש"ח. 

 

הגשת תביעה כמה שיותר מהר 

במצבים כמו תאונות דרכים חמורות, צריך מצד אחד לפעול מהר, אך מהצד השני לפעול בצורה חכמה ויעילה. ניתן לעשות זאת על ידי פנייה אל משרד עורכי דין מנוסה, שידע אילו פעולות נכונות לבצע מול הביטוח הלאומי. משרד עו"ד פייפר כהן הוא משרד כזה, בעל ניסיון רב בהגשת תביעות ביטוח לאומי

 

לייצוג משפטי וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר ונשמח לסייע.

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!