לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה

חרדה ודרגת אי כושר השתכרות מהביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי הוא המוסד שאחראי בין היתר לקבוע את דרגת אי הכושר שלנו להשתכר ואת אחוזי הנכות שלנו עבור ליקויים רפואיים או נפשיים שונים. גם בעקבות מצב נפשי קשה, הכולל חרדות חוזרות ונשנות, יכול הביטוח הלאומי לקבוע דרגת אי כושר השתכרות ברמה שתזכה את המבוטח בקצבה קבועה. נציג זאת באמצעות מקרה בו טיפל משרדנו.

 

דרגת אי כושר ואחוזי נכות

קצבת נכות לא ניתנת לכל אדם בעל מגבלה גופנית או נפשית. כאשר אדם סובל ממגבלה או לקות מסוימת, הוא יכול לתבוע את הביטוח הלאומי, כשהאחרון ידון בעניינו באמצעות וועדה רפואית. היה והוועדה בחרה לקבוע לתבוע דרגת אי כושר להשתכר גבוהה מספיק, יחד עם אחוזי נכות גבוהים מספיק, הרי שאז התובע יכול לקבל קצבה חודשית מהביטוח הלאומי.

 

השפעת המצב הנפשי

כשאנו שומעים על קצבת נכות מהביטוח הלאומי, אנו נוטים לחשוב כמעט תמיד על אנשים בעלי מגבלה פיזית חמורה. למרות זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם המצב הנפשי הוא בעל ההשפעה המהותית על קביעת דרגת אי הכושר להשתכר ועל אחוזי הנכות של התובע. כך היה עם אישה שהגיעה לקבל ייצוג משפטי ממשרדנו בעקבות מצב נפשי ירוד. אותה אישה סבלה מהפרעת חרדה ודכאון, כאשר היא מטופלת במספר תרופות ייעודיות.

 

מצב גופני

גם מצבה הגופני של אותה אישה היה ירוד. נמצא בשנת 2018 כי היא סובלת מפיברומיאלגיה – תופעה רפואית שהסובלים ממנה חשים כאבי ראש, סחרחורות, עייפות, כאבי שרירים, מעי רגיז וכאבים מפושטים באזורים רבים בגוף. בעקבות כך היא מטופלת בקנאביס רפואי, פיזיותרפיה והידרותרפיה.

 

וועדה רפואית

כדי לדון במצבה של התובעת, התכנסה וועדה רפואית שכללה פסיכיאטר ורופא רפואה פנימית. אל הוועדה הוגשו המסמכים הרלוונטיים על ידי עורך דין מטעם משרדנו שייצג את התובעת. בוועדה דיברו גם התובעת וגם עורך הדין, כאשר רופאי הוועדה גם בדקו את התובעת.

 

מה נקבע?

בוועדה הוחלט על קביעת דרגת אי כושר להשתכר בגובה של 60%, יחד עם אחוז נכות של 72%. אלו נקבעו לפרק זמן של כארבעה עשר חודשים. לפיכך, זכאית התובעת לקצבה חודשית בגובה 2,135 ש"ח, יחד עם תשלום חד פעמי רטרואקטיבי בגובה של 40,612 ש"ח.

 

עלייה באחוזי הנכות

יש לשים לב לעלייה באחוזי הנכות שנקבעו לתובעת. בעוד שדרגת אי הכושר נשארת יציבה על 60%, הוועדה העלתה בסך הכל את אחוזי הנכות שלה ב-15% בעקבות התדרדרות במצבה, מה שזיכה אותה בפיצויים כספיים מוגדלים.

 

קבלת סיוע משפטי בעקבות מצב נפשי

אפשר לתבוע את הביטוח הלאומי לקבלת קצבת נכות גם בעקבות מצב נפשי ירוד. כדי להצליח לקבל את הפיצויים המרביים, באמצעות קביעת אחוז נכות שמתחשב בצורה מובהקת במצב הנפשי הירוד, מוטב לקבל סיוע משפטי איכותי ממשרד עו"ד פייפר כהן, משרד עו"ד בעל ניסיון ומיומנות בתיקי ביטוח לאומי.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!