לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתגבר עליהם

תפניות בלתי צפויות ואירועים מפתיעים יכולים להביא להשלכות גדולות בחייו של אדם ולהכריח אותו להתמודד עם הליכים בירוקרטיים ולעיתים אף משפטיים על מנת לממש את זכויותיו. כדי באמת לוודא שאתם ממשים את הזכויות שלכם כדאי אכן קודם שתעמיקו את הידע שלכם בנושא. במאמר זה נסקור אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתבגר עליהם.

 

אובדן כושר עבודה, איך מגדירים?

אם נגרמה לכם פגיעה אשר גרמה לכם לקשיים ולאתגרים בעבודה שלכם עד כדי אי יכולת להמשיך לעבוד, יכול מאוד להיות שמדובר באובדן כושר עבודה, אך איך יודעים בוודאות? ראשית כדאי לבחון האם אתם עונים על התנאים שחברות הביטוח והביטוח הלאומי (נפרט בהמשך על הרלוונטיות שלהם) מגדירים. לאחר מכן ואפילו עוד לפני, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר – משרד עורכי הדין פייפר כהן. אנחנו מתמחים ובעלי ניסיון רב בתביעות מסוג זה.

 

תנאים להגדרה כאובדן כושר עבודה

הגדרת אובדן כושר עבודה מתייחסת לרוב לשני סוגים של אובדן הכושר. אחד מהאתגרים הנפוצים בתביעת אובדן כושר עבודה הוא הקריטריונים אשר חברות הביטוח בוחנות באופן קפדני, אך באופן כללי מדובר במצב בו מבוטח עונה על אחד משני התנאים הבאים:

  1. אובדן יכולת לעבוד בכל עבודה שהיא (נכות חמורה).
  2. אובדן יכולת לעבוד "בעיסוק סביר" – מתייחס לאובדן היכולת לעבוד בעבודה שתואמת את הכישורים וההשלכה של המבוטח.

 

כיסוי מפני אובדן כושר עבודה חלקי או מלא

אובדן כושר עבודה לרוב מבוטח כחלק מקרן הפנסיה או מביטוח המנהלים של עובדים. המטרה היא שבדומה, או בעצם במקביל, להבטחה שתהיה הכנסה לאחר הפרישה תהיה גם הבטחה שהמבוטח יוכל להתמודד כלכלית עם היעדר עבודה ובעצם עם היעדר שכר. על פניו נשמע כמו פתרון מעולה, אך כעת נסקור אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתגבר עליהם, אך אל דאגה, זאת המומחיות שלנו.

למאמר בנושא אובדן כושר עבודה חלקי, היכנסו >>>

 

3 אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתגבר עליהם

חברות הביטוח יודעות אמנם להעניק כיסויים ופיצויים אך לעיתים הדרך לקבל אותם רצופה אתגרים וקשיים. במקרה הגרוע מבוטחים מתייאשים עוד טרם התחילו, ובמקרה הפחות גרוע, מבוטחים אינם מצליחים לקבל את הכיסויים והפיצויים כפי שהובטח להם לאחר תביעות אובדן כושר עבודה בחברות הביטוח. לאור זאת ישנה השפעה גדולה של אנשי מקצוע על הליכים אלו ועל כך נפרט עוד בהמשך. כעת ניגש לאתגרים:

 

1. הוכחת אובדן כושר עבודה

כפי שציינו לעיל לעיתים אנשים שנמצאים במצב של אובדן כושר עבודה אפילו לא יודעים שזה אכן המקרה, אך יתרה מכך, קשה להוכיח לחברת הביטוח זאת. מבחינת אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתגבר עליהם, אין ספק שעוד השלב הראשון של העילה לתביעה הוא מורכב. תנאי הכיסוי לעיתים דורשים הוכחות שלא תמיד פשוט לספק כמו שהעובד באמת לא יכול לעבוד באף עבודה אחרת, אשר ברור כי מדובר בהגדרה מאוד רחבה.

 

כיצד נתגבר?

במידה ותבחרו בנו לסייע לכם אנחנו נוכל להשתמש בכל הניסיון שיש לנו בתביעות מול חברות ביטוח בגין אובדן כושר עבודה כדי להצליח לשכנע את חברת הביטוח שאכן בכך מדובר. באופן כללי מסמכים רפואיים ותיעוד של ייעוץ עם אנשי מקצוע מסייעים לשפוך אור על המצב האמיתי של המבוטח ומחזקים את התביעה. כמו כן, עירוב כמה שיותר עדים והמלצות כדוגמת מעסיקים קודמים יכולים לקדם את הטענה שהמבוטח לא יכול עוד לעבוד בעיסוק שסביר עבורו.

 

2. ניהול תביעות מול כמה גורמים

בהרבה מקרים המצב הרפואי שהוביל לאובדן כושר העבודה נובע מפגיעה פיזית או נפשית אשר צריכה גם לקבל הכרה בנכות. אחד האתגרים שמבוטחים חווים בתביעות אובדן כושר עבודה הוא הכפילויות והצורך לפעול במקביל בכמה ערוצים והבולטים בהם הם חברת הביטוח הפרטית שבה העובד מבוטח בקרן הפנסיה או ביטוח מנהלים וכן הביטוח הלאומי. הכפילות באה לידי ביטוי לא רק בצורך לנהל הליכים במקביל אלא גם במיקסום הפיצויים מכל ההליכים.

 

כיצד נתגבר?

ראשית נעבוד מסודר על מנת להתמודד עם הכפילות בכמה הליכים. על מנת להתמודד עם האתגר הנפוץ בתביעות אובדן כושר עבודה שהוא כפילות הפיצויים והקיזוזים ביניהם, נבחן טוב את תנאי הפוליסה ואת הנהלים של הביטוח הלאומי ונבחן כיצד הכי נכון לפנות לגורמים אלו על מנת שסך הכל יקבל המבוטח את הפיצוי המירבי שמגיע לו, משני (או יותר) הגורמים יחד.

 

3. היעדר ידע וסמכות לניהול ההליכים

כנראה שאחת הבעיות הכי גדולות של מבוטחים המנהלים תביעות מול חברות ביטוח הוא שאין להם מספיק ידע וסמכות לנהל את ההליך בצורה מיטבית. הכוונה היא שכאשר מדובר במבוטח מול חברת הביטוח שלו, לעיתים יש אמון גדול בחברת הביטוח ובהליך כך שלא עוצרים לפקפק בתשובת החברה ובטיב הפיצוי שניתן.

 

כיצד נתגבר?

הדרך הכי טוב להתגבר על אתגר זה, ובעצם על כל האתגרים הנפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה, הוא לבחור בייצוג משפטי. בשונה מכם, לאנשי מקצוע, עורכי דין, שמתמחים בתחום, יש ידע מקצועי רב וגם את הפניות הנדרשת לנהל כמה הליכים במקביל בצורה מיטבית ויעילה. כמו כן, פנייה של עורך דין לחברת ביטוח לעיתים מאיימת יותר מפניה של מבוטח לבדו – השפעה שאתם רוצים בתביעה שלכם.

מעבר לאתגרים הנפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתגבר עליהם שפירטנו לעיל, יכולים לעלות אתגרים רבים נוספים שיקשו את קבלת הפיצויים ולעיתים אף ימנעו אותה. אם אתם נמצאים במצב של אובדן כושר עבודה, אתם בהחלט מוזמנים ליצור איתנו קשר וביחד ננהל הליך יעיל ואפקטיבי להשיג לכם את מירב הפיצויים במקרה שלכם.

אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתבגר עליהם
אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה וכיצד להתבגר עליהם

אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה יכולים להיות עוד בהתחלה כאשר צריך להוכיח לחברת הביטוח שאכן זה המצב, אך גם בהמשך כאשר נדרש ממבוטח לנהל תביעות מול כמה גורמים כשאין לו את הידע המקצועי והסמכות המספקת לנהל אותן בצורה המיטבית.

הוכחת אובדן כושר עבודה נעשית על ידי הגשת מסמכים רפואיים (כחלק מהגשת תביעה בגין אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח) שמצביעים על הפגיעה ועל הקשיים שחווה המבוטח. כמו כן, בטופס התביעה יפורט אודות מצבו של המבוטח מבחינת היעדר היכולת שלו להמשיך להשתכר כראוי.

 

בעיקרון פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מקבלים תחת רכיב ביטוי זה שנמצא בקרן הפנסיה ובביטוח המנהלים של העובד. מבחינת הביטוח הלאומי, אפשר גם לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה או בגין נכות. נוסף על אלו, ישנם אנשים עם כיסויים נוספים מחברות פרטיות שיכולים להיות רלוונטיים ובהחלט נבדוק זאת.

הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות מבחינת אתגרים נפוצים בתביעות אובדן כושר עבודה הוא לפנות לקבל סיוע מאיש מקצוע. את האתגרים הנפוצים חווינו בעצמנו בתיקים של לקוחות קודמים וניסיון זה מאפשר לנו לפעול בצורה המיטבית בכל תיק מחדש.

 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!