לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הליך פיצויי אובדן כושר עבודה – ניווט בהליך המשפטי

רובנו מכוסים מפני מקרה של אובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה או בביטוח המנהלים שלנו, אך כולנו גם יודעים שכשנכנסת בירוקרטיה לתמונה לפעמים יש פער בין הרצוי למצוי וקשה לקבל ולממש את הזכויות שמגיעות. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן לעזור. סיוע בהליך פיצויי אובדן כושר עבודה – ניווט בהליך המשפטי לפיצויים, סיוע וייצוג משפטי וכן עזרה בערעור במקרה הצורך.

 

הגדרת אובדן כושר עבודה

עוד טרם נעמיק בהליך פיצויי אובדן כושר עבודה ואיך לנווט בהליך המשפטי ובאופן כללי בדרכי ההתמודדות, כדאי קודם שנוודא שאכן זה מה שרלוונטי אליכם. אם אתם חווים פגיעה ביכולת שלכם לעבוד, פגיעה חמורה שגורמת לכם להיעדר זמן רב מהעבודה שלכם או ממציאת עבודה כלשהיא, כנראה שמדובר באובדן כושר עבודה. על מנת להוכיח לגורם המפצה שאכן זה המצב שאתם נתונים פה תצטרכו להתייחס לכמה מאפיינים של המצב.

 

יכולת להשתכר באופן כללי

ראשית, המקרה החמור יותר היא פגיעה אשר מונעת מכם להשתכר באופן כללי, כלומר לא רק שאינכם יכולים להמשיך להגיע לעבודה שלכם ולעבוד כפי שעשיתם בעבר, אתם אינכם יכולים לעבוד כלל. זאת יכול להיות עקב פגיעות שמרתקות אתכם למיטה לתקופה ארוכה, שדורשות ביקורים תכופים בבית החולים או נכות חמורה. המקרים הללו לרוב פשוטים יותר להוכיח בגלל שהמצב חמור מאוד ובהתאמה גם הפיצויים.

 

יכולת להשתכר במקצוע שלכם

ההגדרה הנוספת "והרכה" יותר לאובדן כושר עבודה מתייחס למקצוע שלכם. אם לצורך העניין השתכרתם במשך שנים מעבודת בניין, זאת ההכשרה שלכם וזה הידע המקצועי שלכם. אך כעת חוויתם פגיעה פיזית שלא מאפשרת לכם להמשיך לעבוד בסוג עבודה כזה, בהחלט יכול להיות שתקבלו הכרה באובדן כושר עבודה בגלל שיכולת ההשתכרות שלכם נפגעה.

לחצו כאן לקריאה על המצבים של אובדן כושר עבודה >>>

 

הליך פיצויי אובדן כושר עבודה – ניווט ההליך המשפטי

ההליך המשפטי העיקרי שנרצה לבצע הוא מול חברת הביטוח אשר מחזיקה בכיסוי הביטוחי שלכם מפני אובדן כושר עבודה – ניווט בהליך המשפטי לפיצויים המרבים שמגיעים לכם בהחלט יידרש שכן חברות הביטוח נוטות להערים קשיים על בסיס תנאי הפוליסה. אפשר להתייחס לכמה חלקים עיקריים שמהניסיון שלנו באים לידי ביטוי בכל תביעה בגין אובדן כושר עבודה.

 

וידוא והעמקה בפוליסה

ביטוח תמיד כולל חוזה בין המבוטח לבין חברת הביטוח שכולל את תנאי הפוליסה. מצד אחד המבוטח משלם פרמיה חודשית ובתמורה במקרה של אובדן כושר עבודה – ניווט בהליך המשפטי לפיצויים צריך להיות מפורט בפוליסה וכן הפיצויים העתידיים והתנאים לקבלתם. באופן כללי אנחנו מכירים את הפוליסות הנפוצות אך חשוב שנעמיק ביחד בפוליסה שלכם כדי להבין מה הניואנסים שנדרשים בתביעה שלכם על פני אחרות.

 

איסוף מסמכים רפואיים

בסופו של דבר אתם תובעים על רקע אובדן כושר עבודה ולכן עליכם להוכיח שאכן זה המצב שלכם. בגלל שמדובר בתביעה לקבלת הרבה כסף, לא מספיק הדיווח שלכם על הפגיעה בתפקוד שאתם חווים, או אפילו של המעסיק שלכם, אלא נדרשים מסמכים רפואיים אשר מפרטים על המצב. כחלק מהגשת התביעה נצטרך גם להגיש את המסמכים הללו והם יהוו את הראיות המרכזיות למימוש הכיסוי.

 

הגשת תביעה לחברת הביטוח

כל חברה מחילה הליך תביעה שונה בליווי טופס תביעה שונה, ולכן כחלק מניווט בהליך המשפטי לפיצויים נבחן ספציפית את חברת הביטוח שלכם מבחינת הליך התביעה שהיא דורשת. על פניו זאת אמור להספיק, הגשת טופס תביעה מפורט ומסמכים רפואיים, אך לעיתים נרצה להוסיף עדויות או מסמכים אחרים שיתמכו בתביעה שאכן מדובר באובדן כושר עבודה.

 

ערעור על החלטת החברה

למרות שיש את תנאי הפוליסה ולמרות שעל פניו מדובר במקרה פשוט – אובדן כושר עבודה וקבלת פיצויים, לפעמים חברות הביטוח לא מקבלות את התביעה לדוגמא בטענה שאין פגיעה מספקת בכושר העבודה והמבוטח יכול לעבוד בעבודה מספקת. מקרים אלו מצערים אך הם לא מייאשים אותנו! נפנה להליך ערעור שיביא את חברת הביטוח לבחון שוב את התביעה למען שינוי ההחלטה.

 

נכות ואובדן כושר עבודה

נכות ואובדן כושר עבודה פעמים רבות הולכים ביחד כאשר הכוונה בנכות היא להכרה רשמית בנכות מהמוסד לביטוח לאומי. בעוד אובדן כושר עבודה משולם על ידי חברת הביטוח, כדאי שנבחן גם אפשרות לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי. אלו יהיו על רקע נכות ולצורך כך צריכה להיות פגיעה ממושכת בתפקוד היום יומי של התובע. הביטוח הלאומי מסייע לדוגמא במתן קצבת נכות חודשית או תגמולים מיוחדים מעבר לפיצויים שחברת הביטוח תיתן.

 

תקופת מתן הפיצויים

חשוב לדעת, גם בהקשר נכות וגם בהקשר אובדן כושר עבודה, כי הפיצויים משולמים במקביל למצב הרפואי של המבוטח. כלומר אם מדובר באובדן כושר עבודה זמני, הפיצויים ישולמו לתקופה שבה העובד לא מסוגל לעבוד או לצורך העניין לתקופה שבה העובד חווה את הנכות. כתוצאה מכך לעיתים ניווט בהליך המשפטי לפיצויים דורש חזרה על ההליך מספר פעמים כדי להאריך את התקופה שניתנה תחילה.

 

"כפל פיצויים"

כפל הפיצויים מחברת הביטוח ומביטוח לאומי לעיתים בא לידי ביטוי בתנאי הפוליסה כך שמבוטח שזכאי לפיצויים מביטוח לאומי יקוזז לו סכום זה מהכיסוי שנותנת חברת הביטוח. מנגד, אם הביטוח הלאומי לא מפצה עד כדי הכיסוי שהובטח, חברת הביטוח יכולה להשלים סכום זה לפי מה שהובטח. לעיתים לא כך המצב וזה כאמור תלוי בתנאי הפוליסה אך בהחלט ניקח זאת בחשבון כאשר נאמוד את הפיצויים שמגיעים לכם.

ההליך המשפטי לקבלת פיצויים במקרה של אובדן כושר עבודה מתבצע בעיקרו מול חברת הביטוח אשר בה מחזיק המבוטח בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים. אפשר וכדאי לקבל סיוע משפטי מאנשי מקצוע על מנת לוודא קבלת הפיצויים המרביים שמגיעים לכם וניסיון ליעל את התהליך ולהקל אותו עליכם.

אובדן כושר עבודה – ניווט בהליך המשפטי לפיצויים
אובדן כושר עבודה – ניווט בהליך המשפטי לפיצויים

 

עורך דין שמתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה הוא בהחלט הכתובת שלכם. תוכלו גם לקבל עזרה מקצועית בידע ובניסיון, אך גם לקבל ייצוג משפטי מתוקף חוק בתביעה מול חברת הביטוח ואפילו בתביעה מול הביטוח הלאומי אם זאת תדרש

על פניו אפשר לקבל פיצויים גם מביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח אך לעיתים תנאי הפוליסה של חברת הביטוח כוללים קיזוז הפיצויים של הביטוח הלאומי או התייחסות לגובה הפיצויים מהביטוח הלאומי בדרך אחרת.

בהחלט יכול להיות שכן וכדאי שתיצור איתנו קשר על מנת שנבחן זאת ונתקדם בהליך המשפטי הנדרש במקרה הצורך.

 

העיקר מבחינתכם הוא לאסוף כמה שיותר מידע רפואי על המצב שלכם שיתמוך בכך שאתם אינכם מסוגלים להמשיך לעבוד. מעבר לכך אנחנו נסייע בניווט בהליך התביעה, ובהליך המשפטי העתידי שיידרש ככלל, יש לנו את הניסיון והידע לכך!

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!