לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה: הבנת הזכויות והחובות שלך

תאונות עבודה לעיתים מתרחשות בלי שאף אחד צופה אותן ולכן גם מבלי שהיה אפשר למנוע אותן, אך ישנם מקרים בהם כן היה ניתן למנוע את התאונה, או לפחות למזער את הנזק. בכל מקום עבודה ההליכים שונים ובאופן כללי חשוב לבחון את פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה: הבנת הזכויות והחובות שלך.

 

על אחריות המעסיק על עובדיו

אפשר לכתוב הרבה על יחסי עובד-מעסיק ועל האחריות של המעסיק מול העובד, אך במאמר זה נתמקד באחריות הבטיחותית שיש למעסיק על עובדיו, במיוחד כאשר מדובר במקום עבודה שמסכן את חייו ושלמות גופם של העובדים באופן יום יומי כמו אתר בנייה או שליחויות על הכביש. כאשר אתם מתחילים עבודה חדשה, וגם אם עוד לא ביצעתם זאת, חשוב לעבור על פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה שלכם ולהבין את הזכויות והחובות שלכם.

 

פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה: הבנת הזכויות והחובות שלך

כאשר לקוח חדש יוצר איתנו קשר על מנת לקבל סיוע בתאונת עבודה או בפגיעה שהוא חווה במהלך עבודתו אנחנו לעיים מבקשים לבחון את פרוטוקולי הבטיחות. ברור כי פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה: הבנת הזכויות והחובות הם חשובים, אך על מה בעצם אנחנו מדברים? ננסה לפרט יותר בחלוקה לחובות וזכויות כדי שתדעו מה לחפש.

 

הבנת החובות

כאשר המעסיק נותן לכם לבצע עבודה כלשהיא הוא סומך עליכם בשני מישורים – מצד אחד הוא סומך עליכם שתבצעו את העבודה בצורה טובה, אך מצד שניה הוא סומך עליכם שתבצעו אותה בצורה בטוחה. אם נאמר לכם לבצע אותה בצורה מסוימת ובהמשך עיגלתם פינות או עשיתם משהו שהיה אסור עליכם לעשות, יכול להיות שיהיה לנו קשה יותר (אבל נעשה את מירב המאמצים) להשיג לכם את הפיצויים שמגיעים. לכן חשוב לבחון כמה דברים מבחינת החובות שחלות עליכם:

  1. חובות בטיחותיות מבחינת לבוש – קסדה, נעליים מיוחדות, כפפות, כיסוי עיניים וכדומה
  2. חובות בטיחותיות מבחינת שינה – חובת כמות שעות שינה לפני הגעה לעבודה (לדוגמא עבור נהגים)
  3. חובות בטיחותיות מבחינת אלכוהול – איסור ביצוע העבודה לאחר, או תוך כדי, שתיית אלכוהול
  4. חובות בטיחותיות נוספות המותאמות למקום העבודה

 

הבנת הזכויות

מעבר לחובות שחלות עליכם. פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה צריכים להתייחס גם לזכויות. נהוג לחלק את הזכויות שמגיעות לכם במקרה של אירוע בטיחות במקום העבודה כדוגמת תאונות עבודה לזכויות מול שני גורמים, המעסיק והמדינה – ביטוח לאומי. נפרט כעת על כל אחד את העקרונות המרכזיים מבחינת הזכויות שלכם.

 

זכויות מול המעסיק

כפי שתואר לעיל חלות עליכם חובות בטיחותיות כדי להימנע ממקרה שבו תיפגעו במקום העבודה. אך לעיתים גם אם עושים הכל כמו שצריך חווים פגיעה בעבודה וכתוצאה ממנה חווים השלכות על התפקוד ויכולת ההשתכרות של העובד. אם אכן אתם סבורים כי המעסיק אחראי על מה שקרה לכם, אנחנו יכולים לבחון אופציה של הגשת תביעה ספציפית מול המעביד ובעצם לתבוע ממנו פיצויים על מה שקרה לכם.

 

זכויות מול הביטוח הלאומי

באופן בסיסי כל עובד כחוק במדינת ישראל מבוטח בביטוח הלאומי מפני אירועים אפשריים שיכולים לקרות לו ולמנוע ממנו לעבוד כמו שצריך. כחלק מאלה ניתן למצוא מחלות מקצוע ותאונות עבודה אשר יכולות לקרות כתוצאה מהעבודה או אפילו ממש במהלכה. במקרה זה, זכאי העובד לקבל סיוע מהביטוח הלאומי אך חשוב לדעת כי עליכם לדרוש אותו. אנחנו, במשרד עורכי הדין פייפר כהן, יודעים כמה הביטוח הלאומי יכול לסייע אם מגישים תביעה איכותית ומקצועית, ונשמח לוודא שגם אתם תקבלו מה שמגיע לכם.

 

מיצוי זכויות – וידוא עם איש מקצוע

לא תמיד פרוטוקולי הבטיחות במקום העבודה יסייעו בהבנת הזכויות שלכם שכן כפי שציינו חלקן לא באמת מול המעסיק. על מנת לוודא שאתם ממצים את הזכויות שלכם ומיטיבים את המצב שלכם כמה שאפשר, כדאי לפנות לאיש מקצוע שייצג אתכם בכל ההליכים. אנחנו עוד קודם נבין מכם את הסיטואציה אליה נקלעתם ונבחן את כל ההליכים בהם אתם עתידים לקבל זכויות והטבות ואז כמובן נפעל בהם בצורה המיטבית ביותר.

 

לא רק למקומות עבודה "מסוכנים"

חשוב להדגיש לקראת סיום כי פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה: הבנת הזכויות והחובות שלך רלוונטי לא רק לעובדים במקומות עבודה "מסוכנים" כמו אתרי בנייה, אלא ממש לכל עובד ברגע שהוא מתחיל את עבודתו במקום חדש. תאונות הן דבר שקשה לצפות, אך את אלו שכן אפשר לצפות כדאי לנסות להימנע מהן. כמו כן, חשוב שתמלאו את החובות שלכם על מנת שכאשר תרצו לדרוש את הזכויות שלכם, באמת תוכלו לעשות זאת בצורה חלקה אך כמובן שאם תתקלו במורכבות, אנחנו כאן בשבילכם!

 

במקרה של פגיעה בעבודה – אקטיביות נדרשת!

דגש נוסף שחשוב לנו להעביר לכם הוא שלמרות שלמעסיק יש אחריות עליכם, בסופו של דבר אתם צריכים לדרוש את הזכויות שלכם. גם מול הביטוח הלאומי לדוגמא, אם לא תגישו תביעה ותדרשו הכרה כנפגעי תאונת עבודה (מחלת מקצוע, אובדן כושר עבודה וכדומה), לא תקבלו את ההכרה שמגיעה לכם וכחלק מכך לא תקבלו את הזכויות שמגיעות לכם. אקטיביות נדרשת כאן וככל שתעשו זאת מוקדם יותר כך מוטב.

פגיעה במקום העבודה יכולה להותיר את העובד עם נזקים והשלכות בריאותיות וכלכליות משמעותיות ולכן חשוב להכיר את פרוטוקולי הבטיחות במקום העבודה: להבין את הזכויות ואת החובות שלך למקרה שיום אחד שתצטרך לפעול למימושן. אנחנו יודעים כמה ההליכים עשויים להיות מבלבלים ומתישים ולכן אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן נשמח לסייע לכם, לאחר סיוע למאות לקוחות מרוצים, לעבור את כל התהליכים הנדרשים.

פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה הבנת הזכויות והחובות שלך
פרוטוקולי בטיחות במקום העבודה הבנת הזכויות והחובות שלך

אם הגעתם לכאן בהחלט הגעתם למקום הנכון במקרה שחוויתם פגיעה על רקע בטיחותי במקום העבודה שלכם. גם מול הביטוח הלאומי, וגם מול המעסיק אם זאת נדרש, אפשר לפעול לקבל פיצויים ותגמולים אשר יסייעו לכם להתמודד עם מה שקרה.

אם נפגעתם בעבודה בהחלט יכול להיות שאתם מבוטחים מפני מה שקרה מול הביטוח הלאומי ולכן נפעל ביחד מולם לקבל את הפיצויים שהם מחויבים להעניק במקרה זה. כמו כן, במקרים שבהם ברור כי למעסיק יש אחריות בדבר אפשר לשקול גם להגיש מולו תביעה לפיצויים.

 

פרוטוקולי הבטיחות אמורים להסדיר את הבטיחות במקום העבודה ולכלול את כל החובות הבטיחותיות המצופות מהעובד כדוגמת לבוש וערנות. כמו כן, לעובד יש גם זכויות במקרה שהוא חווה מפגע בטיחותי ואנחנו כאן לסייע להילחם על הזכויות הללו.

ראשית אם אתה עדיין לא יודע מה החובות שלך במקום העבודה מבחינה בטיחותית בהחלט כדאי לוודא זאת בהקדם, מדובר בחיים שלך. שנית, חובות בטיחותיות עשויות להיות לדוגמא לבוש מסוים שנדרש, כמות שעות שינה טרם ביצוע העבודה וכדומה…

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!