לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה לביטוח לאומי מחלה

אנשים שעובדים בעבודה שנים רבות וכתוצאה מעבודתם חלו במחלה הכלולה ברשימת מחלות המקצוע, יכולים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

בעת הגשת התביעה, לא יידרש מן החולה להצביע על הקשר שבין המחלה לחומר מסוים שאליו נחשף, שכן כל המחלות ברשימת מחלות המקצוע כבר הוכחו כנובעות מחשיפה של חומרים שונים. כל מה שיהיה על החולה לעשות הוא להציג הוכחות כי המחלה נגרמה עקב האופי המיוחד של מקום העבודה, כלומר, שהיתה חשיפה לחומר המסוים שגרם למחלה. לדוגמא: פחח אשר חלה בהרעלת מתכות יכול להוכיח בקלות רבה כי במהלך העבודה נאלץ לשאוף אדי מתכת כדבר שבשגרה, ומאחר שהרעלת מתכות כלולה ברשימת מחלות העבודה וכבר הוכח הקשר הישיר בינה ובין שאיפת אדי מתכת, יקבל הכרה כנפגע תאונת עבודה.

דוגמאות למקרי מחלת עבודה:

איתן, בן 56, עבד שנים רבות תוך חשיפה לחומרים מסוכנים, עבודתו כללה מגע עם חול ואבק שזיהמו את ריאותיו. לאחר  23 שנה באותו מקום עבודה, חלה במחלת ריאות קשה, והרופא התעסוקתי שבדק אותו אישר בפניו כי מדובר ללא ספק מחשיפה ממושכת ורבת שנים לאבק חולות. הרופא הורה לו להפסיק במיידית את עבודתו ולפנות לטיפול. איתן החליט להגיש תביעה אל המוסד לביטוח לאומי על מנת להכיר במחלה שלו כתאונת עבודה – תביעה לביטוח לאומי בגין מחלה.

 

תביעה לבטוח לאומי מחלה
תביעה לבטוח לאומי מחלה
איתן צירף לתביעה מסמכים רבים, לרבות חוות דעת רפואיות ומשפטיות כדי להוכיח כי עבודתו עם חול ואבק לאורך שנים ארוכות גרמה למחלה ולבעיה הרפואית ממנה סבל. לאחר מאבק ממושך, הסכים ביטוח לאומי להכיר במחלה של איתן ולהגדירה מחלת מקצוע. בעקבות ההכרה זכה איתן בקצבה בסך אלפי שקלים לחודש ואף תבע את המעסיק באופן אישי עקב אחריותו על הנזקים שנגרמו לו.
המקרה הזה מלמד כי גם במקרים הנראים בתחילה מובהקים, לעיתים אין מנוס ממאבק ממושך מול המוסד לביטוח לאומי, אשר בהחלט יכול להניב תוצאות יפות אם לא מוותרים ומגיעים מצוידים בתיק רפואי מקיף וממצה. מחלות מקצוע היא עניין מורכב, ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו של עניין ותמיד גם לבחון את מידת אחריותו של המעסיק לפגיעה הקשה בבריאותו של העובד.

זכרו, טרם הגשת תביעה חשוב להתייעץ מול עו"ד ביטוח לאומי מנוסה בתחום!

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!