לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית – מה זה אומר ומי זכאי?

תביעת נכות כללית מוגשת על ידי מי שהכושר שלו להשתכר, או לחילופין לתפקד במשק הבית, הצטמצם או אבד. במקרה כזה, יש להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. מהי בעצם נכות כללית ומה המשמעות שלה? כנגד מי מוגשת התביעה לקבלת נכות כללית? מה קורה אם למבוטח פוליסות ביטוח נוספות? למה חשוב להסתייע בעורך דין מיומן לתביעה? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

 

תביעת נכות כללית – מה זה אומר ומי זכאי להגשתה?

קצבת נכות כללית משולמת למי שכושר ההשתכרות שלהם נפגע, עקב בעיה רפואית, פיזית או נפשית. תנאי הזכאות להגשת תביעות נכות להלן רשימת הזכאים להגיש תביעות נכות כללית:

  • סובלים מבעיה נפשית: מי שסובלים מבעיה נפשית, שבעקבותיה הם אינם מסוגלים לעבוד. בעיה נפשית כוללת מחלה או מגבלה, המונעת מהסובלים ממנה לתפקד, לא כל שכן להשתכר למחייתם.
  • נכות שכלית: מי שההתפתחות השכלית שלהם אינה מאפשרת להם לתפקד כרגיל ולהשתלב במקומות עבודה מתאימים.
  • נכות פיזיולוגית: מי שסובלים ממגבלה רפואית או פיזית, המונעת מהם להשתכר. הבעיה יכולה להיות עיוורון, שיתוק מלא או חלקי או כל בעיה אחרת.
  • עקרת בית: עקרת בית שהיכולת שלה לתפקד נפגע בחמישים אחוזים לפחות, יכולה להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי.

 

גם מי שנפגעו בעבודה והפכו לנכים, יכולים בהחלט להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות כללית, בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו להם. הנכות הכללית יכולה להיקבע לתקופה מוגבלת או לצמיתות.

כנגד מי מוגשת תביעת הנכות הכללית ומהם השלבים שלה?

תביעת נכות כללית מוגשת כנגד המוסד לביטוח לאומי, שהוא הגוף האמון על הביטוח כל כלל האזרחים והתושבים במדינת ישראל. לאחר הגשת התביעה יעבור התובע כמה שלבים, בדרך לקביעת אחוזי הנכות שלו:

  1. הגשת התביעה: בשלב הזה יוגשו הטפסים המתאימים, בנוסף, חשוב להגיש גם את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לתביעה ולפגיעה או הנכון שממנה סובל מגיש התביעה. בשלב הזה כדאי להסתייע בעו"ד, שיבחן את המסמכים ואת הטפסים. זאת, על מנת להימנע מדחייה אל רקע מסמכים חסרים או טפסים שלא מולאו כהלכה.
  2. ועדה רפואית: הוועדה הרפואית כוללת אנשי מקצוע, שיבחנו את מצבו של התובע בהתאם לאופי התביעה שהגיש.
  3. קביעת הנכות: הוועדה הרפואית תקבע את הנכות של התובע. אם מדובר בנכות של 60% לפחות, או של 50% לפחות לעקרת בית, תועבר התביעה לפקיד התביעות. חשוב לדעת שגם אם יש מספר פגיעות, ואחת מהן מזכה ב-25% נכות לפחות, עשויה התביעה לעבור לפקיד תביעות.
  4. החלטת פקיד התביעות: בהתאם להמלצת הוועדה, פקיד התביעות יקבע את עצם הזכאות לקצבה, ואת גובה הקצבה. זאת, אחרי שקלול של כלל המרכיבים בתביעה.

תביעה לקבלת נכות כללית כוללת מגוון רחב של פגיעות. הסתייעות בעורך דין המכיר את הנושא לעומק ומודע לאופי הפגיעות או המגבלות שעשויות לזכות את התובע בקצבה, מגדילה את הסיכויים של התובע לזכות בתביעה ולקבל קצבת נכות. זאת, נוסף על זכויות אחרות הנובעות מעצם היותו של הנפגע נכה.

 

על תפקידו החשוב של עורך דין מיומן בניהול תביעת פיצויים בגין נכות

הגשת תביעת נכות כללית עשויה לזכות את התובע בקצבת נכות וזכויות נוספות, עם זאת, התביעה עלולה להיתקל בהתנגדות של המוסד לביטוח לאומי. ההתנגדות נועדה למנוע ממי שאיננו זכאי, לקבל קצבה ללא הצדקה. הסתייעות בעורך דין מיומן נועדה לצלוח את המכשולים ולהעניק לתובע את הזכויות המגיעות לו כחוק.

עורך הדין יקבל לידיו את כלל המסמכים הנוגעים לתביעה ויבחן אותם בהמשך, הוא יסייע בהגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי, אם וכאשר יתעורר בכך צורך, עורך הדין ילווה את התובע עד לקבלת הקצבה המובטחת לו מהמוסד לביטוח לאומי.

 

לסיכום

אם הגעתם למצב המחייב אתכם חלילה להגיש תביעה לקבלת פיצוי כספי בשל נכות כללית, מומלץ לעשות זאת לאחר שנועצתם בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות נכות כללית לביטוח הלאומי ובמיצוי זכויות מול גורמי ביטוח נוספים. לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות או עלות – השאירו את פרטיכם ונציג מטעמנו יחזור אליכם לתיאום פגישה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!