לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

כאב גב – כאבי צוואר אחרי תאונה

כאב גב כאבי צוואר אחרי תאונה

זה יכול לקרות בכל מקום: אתם הולכים לתומכם או נוהגים ברכב ופתאום ״בום״, קיבלתם מכה רצינית בצוואר או בגב ששלחה אתכם היישר אל מחוזות הכאב.

במקרה הטוב תסבלו מכאבי גב וצוואר קלים, כאבים בעורף או סחרחורות ממקור צווארי, במקרה הפחות טוב ייתכן ותיסבלו מצליפת שוט (וויפלאש), או מה שנקרא בלועזית מכת WHIPLASH מכאבי גב תחתון, ובמקרים גרועים מפריצת דיסק בצוואר או פריצת דיסק בגב, עליה תוכלו לקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי. בין אם מדובר בתאונת דרכים ובין אם בתאונת עבודה, ביטוח לאומי או חברת הביטוח ייאלצו לשלם לכם את הפיצויים המגיעים לכם.

 

למי פונים בשל כאב גב או כאבי צוואר אחרי תאונה?

על מנת שתוכלו להבטיח את קבלת הפיצויים תצטרכו להיעזר בעורך דין נזקי גוף או עורך דין נזיקין ופגיעת גב שיעזרו לכם לאגד ולהכין את כל המסמכים הנדרשים לצורך התביעה. בטרם תחליטו לגשת לעורך דין נזקי גוף או לעורך תביעות תאונת עבודה, תוכלו קודם לעבור על המדריך הקצרצר שהכנו עבורכם שיסביר לכם כל מה שעליכם לדעת על נזקי גב וצוואר וכיצד ניתן לקבל עליהם כספי פיצוי.

 

מהי פגיעת צוואר וגב?

כאב גב כאבי צוואר אחרי תאונה, כשמה כן היא, מתארת כל פגיעה או פציעה המובילה לנזקים ישירים ומשניים באזור הגב, העורף והצוואר. הפציעה יכולה להיגרם כתוצאה מגורמים שונים, בין אם מדובר בכאבי גב אחרי תאונת דרכים ובין אם מדובר בתאונת עבודה שאף הובילה לאובדן כושר עבודה בעקבות כאבי גב חוזרים ונשנים.

הפגיעה עלולה ליצור נזקים שונים, אותן תבחן חברת הביטוח וביטוח לאומי ובהתייחס אליהם יחליטו אותם הגופים מה יהיה הפיצוי שתקבלו. חלק מהפציעות יוצרות נזקים כמו הגבלה בתנועות עמוד שדרה מותני, זרמים בגב התחתון, בלט דיסק צווארי כתוצאה מתאונת דרכים, ועוד.

מה שבודקות חברות הביטוח הוא האם הפגיעה הובילה לאובדן כושר עבודה, האם הפציעה בתאונת הדרכים הייתה בדרך לעבודה או לא, האם נעשתה רשלנות רפואית מצד בית החולים לאחר הבדיקה ומה מצבכם כיום. בהתאם לכל הממצאים שתעלה חברת הביטוח או ביטוח לאומי, תהיו זכאים לפיצויים המגיעים לכם.

 

הנזקים שמגיעים עם פגיעה בצוואר או בגב

הצוואר והגב הן נקודות תורפה בעלות חשיבות עליונה להמשך ההתנהלות השוטפת שלנו. כל פגיעה, ולו הקטנה ביותר עלולה להיות מלאה בנזקים המלווים את הנפגע למשך שנים רבות.

חלק מהפגיעות והפציעות השכיחות ביותר בעת פגיעה בצוואר או בגב הן בלט דיסק צווארי כתוצאה מתאונת דרכים, פריצת דיסק בצוואר, צליפת שוט, כאבי צוואר ועורף, הגבלה בתנועות עמוד שדרה מותני ועוד. חלק מהפציעות אכן עוברות עם הזמן ועם השנים וחלקן ממשיכות ללוות את הסובלים מהן לשארית חייהם.

 

עורך דין נכות עבודה

 

פגיעת גב/צוואר בתאונת דרכים

אחד המקומות השכיחים ביותר בו אנו רואים אנשים שעוברים פציעת גב או פגיעה בצוואר הוא על הכביש. רגע אחד של איבוד שליטה על הרכב מצדנו או מצד אחד הנהגים בנתיב שלנו או בנתיב הסמוך לו, ואנחנו עלולים לסיים בשולי הדרך עם מכונית הרוסה ועם פציעה שתגרום לנו לאובדן כושר עבודה בעקבות כאבי גב במקרה הרע, ולפציעות נוספות כמו צליפת שוט במקרה הטוב.

בכל מקרה של תאונת דרכים, הכי חשוב קודם כל להחליף פרטים עם אנשים נוספים שהיו מעורבים בתאונה, אם היו כאלה. לאחר שהחלפתם פרטים של חברת הביטוח יהיה עליכם לגשת במידי לבית החולים לבדוק את מצבכם ולוודא שלא נגרמו לכם נזקים רציניים.

את כל החומרים והתיעודים עליכם לאסוף ולשמור, כל מפגש עם רופא, גם בעתיד, יוליד תובנות חדשות אודות התאונה והנזקים שגרמה. הכל חייב להיות מתועד כך שבעת התביעה לחברת הביטוח תוכלו להציג עדויות לנזק שהתאונה גרמה ולאופן בו היא שינתה את כשירותכם בעבודה.

אחרי בית החולים, ובהנחה שלא נגרם נזק שהשאיר אתכם מרותקים למיטת החולים, תצטרכו ללכת למשטרה ולהגיש דיווח על התאונה. ואם התעייפתם ועברתם את כל השלבים האלה, ופתאום אתם מוציאים את עצמכם מנצלים ימי מחלה, נעדרים יותר מהעבודה או מוצאים את עצמכם מתפקדים פחות, זה הזמן לשאול את שאלות איך חברת הביטוח עשויה לפצות אתכם .

לשאלה הזאת ישנם כמה תשובות. ראשית, אם עברתם תאונת דרכים עם מכה בצוואר, מה שנקרא מכת וויפלש, ופתאום אתם מרגישים הרגשה של עצבות, הרגשה של דכאון, או אולי בכלל הרגשה של בעיות זכרון או רכוז או לפעמים אתם מרגישים הרגשה של בחילות וצפצופים באזניים, זה הזמן לשאול איך להגדיל את הפיצוי מחברת הביטוח במקרה של תאונת דרכים עם בצוואר או פגיעה בגב.

 

פגיעה בצוואר בתאונת דרכים

מה שאתם צריכים לשים לב אליו הוא הימים הראשונים שלאחר התאונה, אתם צריכים לדווח לאיש מקצוע על כל בעייה שיש לכם או אתם חושבים שאתם סובלים ממנה.

זכור לי מאחד המקרים בהם טיפל המשרד בחור צעיר שהגיע למשרד, התאונה הייתה תאונה פשוטה מכה בצוואר ובאיזור הכתף. האבא שלו רצה רק 5,000 ₪, והבחור הצעיר אמר לאבא, לא רוצה, אני רוצה להמתין ולראות אם הכל יהיה בסדר. ואכן ככל שחלפו הימים מאז התאונה, הנזק בצוואר החמיר, הנזק בכתף החמיר מיום ליום, וגם בעיות הרכוז עם כאבי הראש הלכו והחריפו ככל שהזמן מהתאונה עבר.

כמובן, שהתביעה הפכה להיות תביעה רצינית של תסמונת לאחר זעזוע מוח, ואותו לקוח עבר את הבדיקות של בתי המשפט ונקבע לו 26% אחוזי נכות עם פיצוי כספי של 536,000 ₪. כך שכל תאונה יכולה להיות תאונה עם מכה בצוואר תאונה קלה או תאונה רצינית ולא אחת מומלץ להמתין ולראות איך הנזק מתפתח.

באחד התיקים הכי רצינים שזכורים היה תובע שנראה לו שאין כלום, הוא בריא, אך ככל שהימים חלפו מאז התאונה ,הוא מצא את עצמו עם מכה בצוואר, קם עם בחילות יומיות, עצבות, וחוסר חשק ללכת למקום העבודה, הכל בעקבות תאונת הדרכים עם הפגיעה בצוואר. גם כאן הוא פוצה בכספים רבים, הצליח להוכיח לבית המשפט שהנזק שלו בעקבות המכה בצוואר הוא נזק משמעותי מאוד, כזה שפוגע באיכות החיים.

 

כאב גב / כאבי צוואר אחרי תאונה

אגב, אחרי כמה שנים מיום התאונה ועוד בטרם התקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח בשל התאונה, הוא פוטר מהעבודה עקב בעיות של רכוז וקשיי תפקוד. לכך חברת הביטוח הייתה מחויבת בפיצוי הכספי אותו היא שלמה לו.

בהקשר כאב גב כאבי צוואר אחרי תאונה – גם פגיעה בגב עשויה לפעמים להיות פגיעה לא נעימה ולפגיעה כזאת ישנו פיצוי כספי, כלומר ככל שתראו לחברת הביטוח את מידת הפגיעה בגב, קשיי התנועה בגב, או לפעמים הבקורים הרבים במרפאות הכאב אותם תצטרכו לעבור בשל הפגיעה בגב, כך תוכלו לזכות בפיצוי כספי גבוה ואחוזי נכות משמעותיים על פגיעה בגב.

אחרי שהלכתם וטיפלתם בכל השלבים המקדימים תוכלו ליצור קשר עם עורך דין נזקי גוף או עורך דין נזיקין פגיעת גב או בכלל אתם צריכים עורך תאונת דרכים לפגיעה בצוואר. עורך הדין שלכם יעזור לכם לאסוף את כל החומרים להם את זקוקים ולהגיש את התביעה לחברת הביטוח.

 

פגיעת גב או פציעת צוואר בדרך לעבודה

במקרה בו סבלתם מפגיעת גב או מפציעת צוואר בדרך או בחזרה מהעבודה, או אפילו במהלכה, הדבר הנכון לעשות יהיה לתבוע פיצויים מביטוח לאומי. ביטוח לאומי הוא גוף מוסדי אליו אתם מפרישים בכל חודש כסף בדיוק עבור מקרים כאלה. במקרה בו עברתם תאונת עבודה אשר השאירה אתכם עם כאבי גב, בלט בצוואר או כל פציעה אפשרית באזור זה של הגוף, תוכלו להגיש תביעת נזיקין במטרה לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי.

במקרה של פגיעת גב רצינית שהובילה לנכות זמנית או לצמיתות, אתם מתמודדים עם סוגיה של אובדן כושר עבודה. אם יתגלה כי אכן הפגיעה הובילה לאובדן כושר עבודה וכעת אין ביכולתכם לכלכל את עצמכם, תאלצו להציג את כל העדויות וההוכחות הנוגעות בפגיעה ממנה סבלתם ומהאופן בו היא מתבטאת בחיי היום יום שלכם.

אם עברתם תאונת עבודה, הגעתם לשלב הרצני בו בחרתם עורך דין תאונת עבודה לפגיעה בצוואר או עו"ד תאונת עבודה לפגיעה בגב, אתם צריכים לשאול את עצמכם מה הסיכויים שלכם לקבל פיצויים מביטוח לאומי וכמה.

השאלה לתשובה זו היא תחילה מה מידת הפגיעה בצוואר, האם הפגיעה בצוואר היא פגיעת WHIPLASH רצינית, או פגיעה צווארית קלה, כלומר האם התפתחה תגובה קשה למכה בצוואר, האם התפתחה תגובה קשה למכת WHIPLASH, או שמא מדובר בנזק קל.

ככל שהנזק ממנו אתם סובלים בצוואר הוא רציני, ונזק שהופך אפילו לנזק של זעזוע מוח קל , עם סבוכים של כאבי ראש לאחר תאונת דרכים, בעיות רכוז לאחר תאונה, או אפילו פוסט טראומה לאחר תאונת עבודה, אתם מעלים את הסיכויים שלכם לזכות בפיצוי גבוה .

בעניין של פגיעה בגב לאחר תאונת עבודה ,השאלה היא שאלה קשה מאוד והרבה יותר מסובכת מפגיעה בצוואר לאחר תאונת עבודה שען בגב קיימת שאלת מרכבת הנזק ושאלת העבר הרפואי. ככל שהעבר הרפואי על פגיעה בגב לאחר תאונת עבודה חמור יותר, הסיכויים שלכם לקבל כספים להם אתם זכאים בביטוח לאומי קטנים יותר.

אולם ככל שהתאונה גרמה לנזק גדול לעומת המצב הקודם כך תוכלו לעלות את הסיכויים לקבל פיצוי מביטוח לאומי בתאונת עבודה לאחר פגיעה בגב. ביטוח לאומי ירצה לראות אם עשיתם את כל הבדיקות הרפואיות ואם אתם מטופלים במרפאות כאב או אולי בכלל אתם סובלים מתסמונת של כאב כרוני לאחר חבלה בגב בתאונת עבודה. ככל שתוכיחו דברים אלו תצליחו לקבל פיצוי כספי רב יותר לו הנכם זכאים.

 

למה להיעזר בעורך דין פגיעה בצוואר/בגב לתביעת אובדן כושר לאחר תאונת עבודה או תאונת דרכים?

בתחום אבדן כושר עבודה פגיעה בצוואר ופגיעה בגב מהוות פגיעות שכיחות לטענות של אי כושר עבודה. חברת הביטוח תרצה לראות את מידת הפגיעה של בגב ובצוואר וככל שפגיעה זו תהיה פגיעה קשה יותר , כך הסיכויים לקבל אובדן כושר גבוה יותר. למשל, אדם שעבר תאונת דרכים עם מכה בצוואר. המכה שלו הייתה לא נעימה , כי אותו מבוטח עבר טלטלה בראש, עבר מה שנקרא זעזוע מוח קל.

המבוטח טען מיד לאחר התאונה כי לא יכול להמשיך עבודה שלו כתכניתן, הכאבים בצוואר שליוו אותו למרפאות הכאב, קשיי התפקוד שלו עם הזזת הצוואר, גם כאבי הראש לא היו נעימים, מתסכלים, מה שגרם לא אחת לבחילות. התוצאה במקרה כזה היא שחברת הביטוח קבעה שהוא לא כשיר לעבודה.

במקרה אחר, תובע עבר פגיעה בגב, התוצאה של הפגיעה בגב הייתה קשיי תפקוד, חוסר יכולת לנוע, כאבים ברגליים, עצבנות. גם כאן חברת הביטוח קבעה שמדובר בפגיעה משמעותית כזאת המזכה באי כושר עבודה לאחר פגיעה בגב. לכן מה שחשוב הוא להעזר בעורך מומחה לתביעת אבדן כושר עבודה על רקע פגיעה בצוואר ועל פגיעה בגב.

 

בשביל מה חשוב להיעזר בעורך דין נזקי גוף?

המוסד לביטוח לאומי, כמו גם חברות הביטוח השונות מרוויחים את כספם מההפרשות שאנחנו מעבירים להם חודש בחודשו. אותם כספים נאגרים ומצטברים אצל החברות עד שמגיע אדם שתובע פיצויים ומבקש לקבל את שמגיע לו. בעולם אידאלי המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח השונות היו מיד פותחות את ידן, מנדבות מכספן ומעמידות אותו לטובת צרכיו של המבוטח.

עם זאת, לאור העובדה כי ישנם מקרים רבים של ניסיונות להונאה ועוד מקרים רבים בהם הנזק שנגרם לנפגע היה מינורי, אותן חברות מפעילות מאמצים רבים במטרה להערים קשיים על אלה המגישים תביעות.

אותן החברות מכירות את כל הדרכים ואת כל השיטות שמטרתן לספק תמונת מצב חיובית ואופטימית בנוגע למצבו של התובע, כדי שיוכלו להימנע מתשלום הפיצויים. בנוסף, מחזיקות חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי סוללה חזקה של עורכי דין ומומחים בתחום שכל מטרתם הוא להבטיח שהכספים שנמצאים בחברה יוסיפו להישאר בה.

 

משרד עורכי דין פייפר כהן לרשותכם

משרד המתמחה בתביעות נזיקין לפגיעות צוואר וגב, כמו משרד פייפר כהן, מכיר את התהליך בצורה מושלמת ויספק לכם ייעוץ, הכוונה ועזרה בבניית תיק תביעה שיעזור לכם להוציא את המקסימום מהפגיעה שלכם. בין אם עברתם תאונת דרכים ובין אם תאונת עבודה, יחד עם עורכי הדין המקצועיים של משרד עורכי דין פייפר כהן, תוכלו להגיש תביעה ולקבל מחברות הביטוח כל פרוטה שמגיעה לכם.

כאב גב - כאבי צוואר אחרי תאונה
כאב גב – כאבי צוואר אחרי תאונה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!