לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ביטוח לאומי סוכרת

במידה והינך סובל מסוכרת, מגיעים לך אחוזי נכות מביטוח לאומי. סוכרת נבחנת בסעיף 4 לספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי. ספר הליקויים הינו ספר התקנות של המוסד לביטוח לאומי ובו מצויה רשימה של מחלות המזכות באחוזי נכות. רופאי הוועדות משתמשים בספר זה כדי לבחון את אחוזי הנכות שמגיעים למבוטח (תביעה נגד ביטוח לאומי בשל מחלת סוכרת).

סעיף 4 מונה 8 מצבים לקבלת אחוזי נכות, החל מ-0% נכות על בעיית היפרגליקמיה או סוכרת ללא טיפול תרופתי ועד 100% נכות במידה ואתה סובל מסוכרת עם פגיעה בשלושה "אברי מטרה"  לפחות ("אברי מטרה" הינם: עיניים, מערכת עצבים, כליות, כלי דם קטנים וגדולים, כולל מערכת קרדיו וסקולרית) ברמה של 30% לפחות.

כלומר, על מנת לקבל 100% נכות על סוכרת, עליך לבדוק האם אתה סובל מפגיעה שמוגדרת לפי ספר הליקויים כשווה 30% לפחות בשלושה אברי מטרה.

אם אינך מסוגל לעבוד עקב הסוכרת, תוכל להגיש תביעת נכות כללית למוסד לביטוח לאומי בצירוף מסמכים רפואיים עדכניים המעידים על המחלה ודרגת חומרתה. במידה ואתה סובל מבעיות רפואיות נוספות, בין אם מדובר על איברי מטרה ובין אם על אברים או בעיות רפואיות אחרות שמחלת הסוכרת החמירה אותן, עליך לציין זאת במפורש בעת הגשת התביעה ולצרף לכל בעיה רפואית מסמכים רפואיים עדכניים. במידה ותעמוד בתנאי הזכאות לנכות כללית, תוכל לקבל קצבה.

אם הסוכרת הינה תוצאה של תאונת עבודה, או שאתה סובל מסוכרת שהוחמרה עקב תאונת עבודה, תצטרך להוכיח כי הסוכרת או ההחמרה הינן תוצאה של תאונת העבודה.

תביעה לביטוח לאומי סוכרת

לצורך כך עליך לצרף מסמכים שמוכיחים את הקשר הסיבתי בין הסוכרת או החמרתה לבין התאונה. בשונה ממסלול של נכות כללית, במסלול נכות עבודה, אינך צריך להוכיח כי אינך יכול לעבוד לצורך קבלת אחוזי נכות.

זכרו! טרם הגשת התביעה חשוב להתייעץ מול עורך דין ביטוח לאומי – תאונות עבודה!

ביטוח לאומי סוכרת
ביטוח לאומי סוכרת
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!