לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין נזקי גוף תאונות דרכים

תאונות הדרכים היו ונשארו תופעה שרבים המאמצים למיגורה ורבים המקרים שבהם היא בכל זאת מתרחשת וגורמת לפגיעות בכל דרגות החומרה. עורך דין לנזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים הוא הגורם שמלווה את הנפגעים בצד המשפטי של זכויותיהם, מייעץ, מכוון ומייצג ככל שיידרש ומביא להצלחות יעילות מול חברות הביטוח שאמורות לפצות את המבוטח.

במדינה שבה מתרחשות עשרות תאונות מידי יום, איש איננו מופתע מהסטטיסטיקה: למעלה מ-30 אלף בני אדם נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים בישראל, חלקם נפצעים באופן קל עד בינוני וחלקם סובלים מפגיעות קשות ומצערות. בכל רמות הפגיעה ובכל סיטואציה, מי שצפוי לסייע לנפגעים לעמוד על זכויותיהם המלאות הוא עורך הדין לנזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים. מהם היתרונות שמביא איתו עורך הדין וכיצד בדיוק הוא צפוי לעזור?

 

פיצוי לנפגעים בתאונות דרכים – מה החוק אומר?

נפגעי תאונות הדרכים זכאים לפיצוי כספי על פי חוק, הניתן להם מחברת ביטוח החובה של הרכב. אם מדובר בפגיעה חמורה ומורכבת שנגרמה ממנה נכות, הרי שעומדת גם הזכות לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח הלאומי. כמו כן, תאונות דרכים שנחשבות כתאונות עבודה צפויות גם הן לזכויות ולפיצויים מהמוסד לביטוח הלאומי.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל קובע כי כל אדם שנפגע כתוצאה מתאונה זכאי לפיצויים וזאת ללא קשר לאשמתו בתאונה. למעשה, החוק אומר שגם אדם שביצע תאונה עצמית יפוצה וכך גם אם הוא זה שהתנגש ברכב מעורב. כמו כן, לא רק נהגים מפוצים מכוח החוק אלא גם נוסעים ברכב (פרטי או ציבורי), הולכי רגל ורוכבי אופניים.

 

לכל תאונה ופגיעה פרשנויות משלה

עד כה הכל אופטימי: נפגעתם בתאונה, תתבעו את ביטוח החובה של הרכב המזיק ותקבלו את הפיצוי. אך כפי שאתם מבינים, האמת לא תמיד שחורה או לבנה וככל שמדובר בתאונות דרכים ובפגיעות גופניות במקביל, הנסיבות משתנות וכך גם הפרשנות של חברת הביטוח לאירועים.

אם נוסיף גם את חוסר הידיעה (שלא לומר, חוסר ההסברה) לגבי זכויותיהם של נפגעי תאונות הדרכים, נקבל מאות אלפי סיטואציות שבהן לא רק שלא ניתן פיצוי הולם לנפגעים, אלא שהם כלל לא הבינו שעליהם לתבוע.

נחדד ונאמר שכל נפגע, בין אם נותר מרותק לכיסא גלגלים חלילה ובין אם סובל רק מספר ימים מ"צליפת שוט" או סחרחורות, יקבל פיצוי כלשהו בהתאם לנזקיו. פיצוי זה איננו ניתן רק בשורה של מקרים מסוימים מאוד, כמו למשל שימוש ברכב לצורך מעשה פלילי,  ולכן כנפגעים תהיו זכאים כמעט תמיד לקבל פיצוי כלשהו וזוהי זכותכם להיעזר בעורך דין המתמחה בנזקי גוף מתאונות דרכים לצורך העניין.

 

לגזור ולשמור – כך תתנהלו מיד אחרי תאונת דרכים

תאונות דרכים ונזקי גוף הן שתי סיטואציות שבהן קיימת אסופה של פרטים רבים: מיקום, תאריך, שעה, אופן התרחשות התאונה, הנסיבות שקדמו לה, הפגיעות וחומרתן, עדים לתאונה, מעורבים מכלי רכב אחרים ועוד.

לפיכך ישנה חשיבות מרכזית מאוד לאיסוף כל הנתונים האפשריים מרגע התרחשות התאונה, לרבות צילום מקום התאונה, כיווני הנסיעה, התמרורים, הרמזורים, צילומים של הפגיעות הגופניות, רישום עצמי של השתלשלות התאונה, רישום פרטי הנהגים המעורבים, פרטי עדים לתאונה וכל נתון נוסף.

 

זיכרון מוטעה וביטחון מופרז

הרבה פעמים המעורבים בתאונה סומכים על זיכרונם ומאמינים שיוכלו לשלוף בעת הצורך את פרטי המקרה, כשבפועל חברת הביטוח מפקפקת במה שאיננו מתועד ומעמידה בפני הנפגע קושי לקבל את זכויותיו ככל שגרסתו איננה מגובה בראיות.

כמו כן, תמיד קיים החשש שדברים יישכחו מזיכרוננו עם הזמן ומוטב בשום מקרה שלא לסמוך על כך. גם בעת הטיפול הרפואי חשוב שיכללו כמה שיותר פרטים לגבי התאונה, כך שכולם יירשמו פיזית ברישומי הרופאים ויהוו הוכחה לקשר הסיבתי שקיים בין התאונה ובין נזקי הגוף שלכם.

 

פרטים והבהרות

פרטו את נסיבות התאונה, הבהירו שוב ושוב שנפגעתם בתאונת דרכים שהתרחשה באופן הזה או אחר והסבירו באופן מקיף, רחב וממצה את כל התלונות, הפגיעות הגופניות והכאבים שאתם חשים ונסו להימנע מהשמטה של תלונות רפואיות, משום שהן לא יקבלו התייחסות לעניין הזכויות בהמשך אם לא תפרטו לגביהן כאן.

ישנה תופעה שבה נפגעים בתאונת דרכים אינם מתפנים לקבלת הטיפול. כלומר ישנם לא מעט מקרים שבהם אדם מאמין שיצא ללא פגע מהתאונה ולכן סבור שאין שום טעם לקבל טיפול רפואי. זוהי טעות גדולה, שכן מרבית נזקי הגוף מופיעים כעבור מספר ימים והנפוצים בהם אלו כאבי הגב, הצוואר, הסחרחורת או תחושות הבחילה וגם פוסט טראומה.

חשוב לזכור, שאם תיגשו להיבדק כעבור מספר ימים בהקשר לתאונת הדרכים, לא תוכלו לקשור את הנזקים באופן סיבתי לתאונה עצמה ולכן חברת הביטוח לא תפצה אתכם ואף תעמיד קשיים לקבל פיצוי זעום ובלתי מספק.

 

קבלת פיצויים במקרה שאיננו תאונה "קלאסית"

כפי שציינו, תאונות הדרכים הן עולם מורכב ומגוון ולכן ישנן סיטואציות שבהן גם אירועים שאינם תאונה "קלאסית" נחשבים כתאונת דרכים המזכה בכל מקרה בפיצוי כספי. כך לדוגמה, אדם שנכנס לרכבו, נחבל בעת שטיפל במנוע (למשל בדק שמן ומים), תידלק, נפצע ממכסה תא המטען או ספג כל נזק כתוצאה מרכיבים הדרושים לצורך נסיעתו ברכב, צפוי לקבל פיצוי כספי.

 

עורך דין לנזקי גוף לאחר תאונות דרכים – על חשיבותו ויתרונותיו

עד כה דיברנו על האפשרויות האישיות שנובעות ממצבים שבהם אדם נפגע בתאונת דרכים וכעת זה הזמן להבהיר מדוע דווקא עורך דין המתמחה בנזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים הוא הגורם הנכון לפנות אליו, בטרם תתבעו את זכויותיכם. ובכן, עורך הדין הוא אדם שצבר ניסיון מעשי עשיר מאוד בעבודה משפטית מול גופים "משומנים" כמו חברות הביטוח, בתי המשפט והמוסד לביטוח הלאומי.

הוא מבין כיצד פועלות דרכי החשיבה, מהם החוקים, המדיניות, הנהלים הפנימיים בכל ארגון שצפויים להכשיל או לקבל את התביעה ואיך עדיף לפעול מולם על מנת למקסם את סכום הפיצויים הצפוי. עורך הדין מסוגל "לכמת" את המקרה מבחינה כספית, להעריך מהו היקף הפיצויים וסדר גודל התיק ולהתאים לו את סדר הפעולות בעבודה מול הגופים השונים, כך שהיא תהיה מדויקת ומחושבת ותניב לנפגע את סל הזכויות האידיאלי.

 

ניהול הליך משפטי ככל שיידרש, עד למיצוי מלא של הזכויות

עורך הדין מנהל הלכה למעשה את ההליך המשפטי עד לקבלת הפיצוי הכספי ויתר הזכויות, דבר שעשוי לסייע מאוד למשפחות ולנפגעים שאינם מסוגלים לדאוג לעצמם מהבחינה הבירוקרטית, שכן הם מתמודדים כעת עם פגיעתם והשלכותיה, שלעתים מטלטלות את השגרה והחיים בכללותם.

ככל שעורך הדין יהיה מנוסה ומיומן יותר, כך הוא יוכל לייצג את הנפגע מול כל הגופים הרלוונטיים ולפעול מתוך מתכונת של ליווי אישי, במסגרתה הוא יעניק המלצות והנחיות גם לתרחישים נוספים כמו למשל הזכויות שניתנות בעבור אובדן כושר עבודה, החזרי הוצאות, קבלת קצבאות מהביטוח הלאומי ועוד.

 

עורך דין לנזקי גוף כתוצאה תאונות דרכים זמין עבורכם להתייעצות בכל שלב

משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה בייצוג נפגעים מתאונות דרכים וצבר לאורך השנים ניסיון רב וארגז כלים עשיר, הערוכים לשרת כל נפגע בדרך הטובה והמקצועית ביותר, עד לקבלת הפיצוי המקסימלי עבור הנפגע.

אין כל ספק שתאונת דרכים עלולה להשאיר חותם חזק, מטלטל וטראומטי על הנפגעים ולהקשות עליהם להתמודד עם המקרה, שכן לא קל להתמודד עם הבירוקרטיה וההתעסקות הנדרשת להבנת זכויותיהם לעומק והיכולת לדרוש בהן במלואן לאחר אירוע מטלטל כמו תאונת דרכים. עורך דין המתמחה בנזקי גוף לאחר תאונות דרכים נמצא כאן עבורכם בכל שלב ויוכל להעניק ליווי וייצוג משפטי ראויים, עד לקצירת ההצלחה המשפטית הטובה ביותר.

עורך דין נזקי גוף תאונות דרכים
עורך דין נזקי גוף תאונות דרכים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

מדי שנה מתרחשות בישראל מאות תאונות דרכים, חלקן קשות וקטלניות, ולמרות כל המאמצים לסלול כבישים איכותיים, להתקין תאורה מיטבית, להציב תמרורים ושילוט ולאכוף את חוקי

קרא עוד »

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

בישראל נפגעים מדי שנה אלפי אנשים בתאונות עבודה ונזקקים לטיפול רפואי, מאבדים ימי עבודה ועוברים לא פעם שיקום ממושך עד שהם מסוגלים לחזור ולעבוד שנית.

קרא עוד »

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

תאונות הדרכים בישראל הפכו למכת מדינה ונזקיהן מוערכים במיליארדים רבים מדי שנה. חיים שלמים מתהפכים ומשתנים מן הקצה אל הקצה בעקבות תאונות מצערות ומיותרות אלו.

קרא עוד »

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

מדינת ישראל נאבקת שנים ארוכות בתופעה הקשה של תאונות עבודה שנגרמו מרשלנות לרבות חקיקת חוקים, תיקון תקנות והשתת עונשים כבדים על המעסיקים המתרשלים, אך למרבה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!