לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה

האם אפשר לקבל אחוזי נכות מעבודה גם לאחר חזרה למקום העבודה?

תאונות עבודה הן מגוונות ורבות – במקום העבודה, במהלך פעילות שקשורה לעבודה ואפילו בדרכים אל העבודה או מהעבודה. עובדים רבים יודעים שתאונת עבודה מעניקה זכויות בביטוח הלאומי, אך מה עם מצב של חזרה למקום העבודה לאחר פרק זמן מסוים? נציג מה אפשר לעשות דרך מקרה שטופל במשרדנו. 

 

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך למקום העבודה עשויה להתרחש לכל עובד. בין אם אתם מגיעים למקום העבודה ברגל, ברכב פרטי, במונית או בתחבורה ציבורית, אתם בסופו של דבר צריכים להתנייד אליה בדרך מסוימת. תאונת דרכים שנגרמת במהלך ההתניידות שלכם אל מקום העבודה נחשבת לא רק לתאונת דרכים, אלא גם לתאונת עבודה.

 

השפעת התאונה על עבודת הנפגע

אל משרדנו הגיע ראש מחלקת פיתוח, שעובד במקום עבודתו בתור שכיר. אומנם עבודתו אינה בעלת מאמץ פיזי מיוחד, אך בכל זאת הוא הוכר כנפגע עבודה לאחר שנפגע בתאונת דרכים בדרך אל מקום עבודתו. הביטוח הלאומי שילם לו דמי פגיעה במשך 26 ימים, ימים בהם נעדר ממקום עבודתו. בסוף פרק זמן זה חזר אל מקום עבודתו.

 

ממה סובל הנפגע?

בבדיקה רפואית שנערכה לאחר תאונת הדרכים בה היה מעורב, נמצא כי הנפגע סבל מנקע בצוואר, הידוע גם בתור צליפת שוט. זוהי אחת הפגיעות הנפוצות ביותר שנגרמות לאנשים שנפגעים במהלך תאונת דרכים בתוך הרכב שלהם, כפי שקרה לאדם המדובר כאן.

 

נזק רפואי הדרגתי

תחילה נקבעו עבור הנפגע 30% נכות בעבור פגיעת צליפת השוט שספג. מדובר בנזק רפואי הדרגתי. הפגיעה שספג הנפגע היא לא פגיעה צמיתה שמסיבה לו נכות קבועה. לכן, אותם 30% מייצגים אחוז נכות זמני.

 

וועדה רפואית של הביטוח הלאומי

כחלק מהתביעה שניהל הנפגע נגד הביטוח הרפואי באמצעות עורך דין מטעם משרדנו, הוועדה הרפואית בחנה שוב פעם את אחוזי הנכות של מנהל הפיתוח שנפגע בתאונת דרכים. כפי שניתן לראות בעדות שסיפק לוועדה יחד עם עורך הדין, אפשר להבין שלטענתו הוא עדיין סובל מבעיות בשינה שנגרמות כתוצאה מכאבי צוואר, קושי בנהיגה ארוכה, קושי בישיבה ממושכת וירידה ברמת הריכוז.

 

קביעת הוועדה הרפואית

הוועדה הרפואית התרשמה שלמרות שנקבעו לנפגע אחוזי נכות זמניים עד תאריך מסוים, הוא עדיין סובל מנזקים רפואיים בעקבות הפגיעה שספג בצווארו. הוועדה קבעה לו 15% נכות זמניים, אף על פי שחזר אל מקום עבודתו והכנסתו לא נפגעה.

 

גם זכאות זמנית עשויה להיות משמעותית

כאשר יש לכם זכות שמעוגנת בחוק מטעם המדינה, זאת טעות כלכלית ומשפטית לא לנצל אותה. כך הדבר גם עם תאונות עבודה שמאפשרות לכם להיות זכאים באופן זמני לנכות מעבודה מהביטוח הלאומי. כדי לממש את הזכות הזאת, שעשויה להיות משמעותית, משרד עו"ד פייפר כהן יוכל להעניק לכם שירותים משפטיים מוצלחים ומוכחים.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!