לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי

קבלת קצבה חודשית ופיצויים כספיים מהביטוח הלאומי עקב התפרצות מחלה

אנחנו יכולים להיות בריאים במשך כל החיים שלנו, ומאידך, מחלות רבות עשויות להתפרץ באופן פתאומי ולהסב לנו נזק גופני חמור, שישפיע עלינו גם במישור התעסוקתי. במקרים הללו ניתן לקבל פיצויים כספיים משמעותיים מהביטוח הלאומי, לרוב בדמות קצבה חודשית. כך היה אצל אדם שהתפרצה אצלו מחלה פתאומית וטופל על ידי משרדנו.

 

התפרצות מחלה

מחלה עשויה להתפרץ אצל כל אדם באופן בלתי צפוי. חלק מהמחלות יכולות להגיע ללא כל סימנים מוקדמים, דבר שמסב פגיעה גופנית מפתיעה לנפגע, אך גם פגיעה תעסוקתית אליה הוא לא התכונן מראש. לשם כך, בין היתר, מפעילה המדינה את הביטוח הלאומי – כדי לסייע לאזרחים מבחינה כלכלית במקרי מצוקה רפואיים למשל.

 

מקרה בו טיפל המשרד

משרדנו טיפל מבחינה משפטית באזרח שבשנת 2019 התפרצה אצלו מחלת הזאבת (לופוס). אותו אדם החליט לתבוע את הביטוח הלאומי והסתייע במשרדנו כדי לעשות זאת ביעילות. התובע הוא אדם שתפקד בצורה טובה לפני התפרצות המחלה. הוא סיים את לימודיו התיכוניים והאקדמאיים בחו"ל, עלה לישראל וגם עבד לפני שהתפרצה אצלו אותה מחלה מדוברת.

 

השפעת המחלה בהיבט הגופני

מבחינה גופנית, מחלת הזאבת היא מחלה קשה שמסיבה נזק משמעותי למי שהיא מתפרצת אצלו בצורה חמורה. היא מצריכה טיפול תרופתי רב, טיפול אותו עובר גם התובע שמשרדנו סייע לו. הוא סובל מכאבים, אותם הוא מתאר בתור "דלקות בכל הגוף", מה שמקשה עליו לשבת או לעמוד לזמן ממושך. הוא סובל מכאבי ראש חזקים שנגרמים מדלקת בלסת וכן מחולשה בכל גופו.

 

השפעה בהיבט התעסוקתי

עד התפרצות המחלה, עבד התובע בצורה סדירה. מסמכים המעידים על התקופה בה הועסק במקום העבודה האחרון שלו צורפו לתביעה על מנת להציג זאת. בשנת 2021 אושפז התובע ונאלץ להתפטר ממקום עבודתו עקב מצבו הרפואי. מאז שאובחן, כשנתיים לפני התפטרותו, חלה רק החמרה במצבו, למרות הטיפול בו התמיד.

 

תביעת ביטוח לאומי

לאחר הגשת תביעה לביטוח הלאומי לקבלת קצבת נכות, התכנסה וועדה רפואית כדי לדון במצבו של התובע. אל התובע התלווה עו"ד מטעם משרדנו כמייצג התובע. התובע נבדק גם על ידי הרופא במהלך הוועדה.

 

מה מקבל התובע מהביטוח הלאומי?

הוועדה הרפואית קבעה שדרגת אי ההשתכרות של התובע עומדת על 100%, ושרמת הנכות שלו בעקבות הזאבת עומדת על 80%. התובע מקבל מהביטוח הלאומי קצבה חודשית על סך 5,502 ש"ח. בנוסף, הוא קיבל תשלום רטרואקטיבי בגובה של 28,148 ש"ח.

 

מימוש זכויות עקב התפרצות מחלה

אזרחים רבים בישראל סובלים ממחלות שונות. חלקן מתפרצות באופן פתאומי. כשמחלה מתפרצת באופן פתאומי וקשה, אתם עשויים להיות זכאים לקבלת פיצויים כספיים מהביטוח הלאומי. פנו אל משרד עו"ד פייפר כהן על מנת לקבל ייצוג משפטי איכותי ומוכח, שיאפשר לכם לקבל פיצויים מרביים.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!