לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים, נפגע בתאונת עבודה כלשהי או לקה במחלה, עליו להגיש התביעה מול חברת הביטוח או קרן הפנסיה לאובדן כושר עבודה.

אך הליך תביעת אובדן כושר עבודה לא אחת מחייב מחשבה מוקדמת. ראשית, השאלה הראשונה שצריך לחשוב עליה היא כמה זמן המבוטח עלול להיות במצב של אובדן כושר עבודה. ככל שזמן ההתאוששות מן המחלה או הפציעה ארוך יותר, כך חברת הביטוח תנסה למצוא לעצמה תירוצים למה לא לשלם.

שאלה חשובה נוספת הינה מה חומרת המצב של המבוטח. ככל שהפגיעות גדולות יותר, כך הסיכוי של חברת הביטוח לשלם לאורך תקופה ארוכה יותר, גדל.

בנוסף לשאלות אלו – מאוד חשוב לבדוק את הגדרת הפוליסה בנושא אובדן כושר עבודה ולברר על מה למעשה חתמתם כשרכשתם את הפוליסה.

מאוד חשוב לבדוק מה כתוב באותיות הקטנות – האם הפוליסה קובעת כי אובדן כושר עבודה  מתייחס רק למקצוע הספציפי של האדם או לכל עיסוק שהוא. לדוגמא, אדם אשר מתפרנס מנגינה על פסנתר אך נפגע באצבעותיו ואיבד למעשה את היכולת לנגן, אך עדיין יכול להתפרנס כמורה לנגירה, חברת הביטוח מתייחסת לכך אחרת מאשר אם נקבע כי נפגע קשות ונותר משותק ולכן אינו יכול לעסוק עוד בשום מקצוע שהוא.

כמו כן, להמלצותיו של הרופא התעסוקתי בקופת חולים יש משקל רב בתביעה שלכם. חשוב לבדוק האם הרופא המליץ על כך שלא תעבוד כלל כיוון שלדעתו אינך כשיר לעבוד כלל, או שהמליץ לכם להמשיך בעבודתכם אך מגבלות מסיימות כגון איסור להרים חפצים כבדים, צמצום היקף השעות,  קביעת הפסקות מנוחה או כל מגבלה אחרת שהמליץ עליה.
כמו כן עשויות להתעורר שאלות כגון האם אתה נוטל קנביס רפואי? לשיטתן של חברות הביטוח, מי שנוטל קנביס רפואי עלול להגיע למצב של אבדן כושר עבודה.
להלן דוגמא המציגה את מורכבותן של תביעות אובדן כושר עבודה:

סיפורו של איציק

איציק, בן 34, עבד בחברת הייטק ובוטח על ידי קרן פנסיה. קרן הפנסיה קבעה בפוליסת אובדן כושר העבודה כי איציק יקבל פיצוי כספי אם יאבד את כושר העבודה בכל עיסוק סביר בהתאם לניסיונו ולהשכלתו. איציק סבל מהתקף אלרגיה קשה ביותר עם הפרשות מהאף שגרמו לריח קשה. ההפרשות גרמו לאיציק לכאבים קשים והוא נאלץ להפסיק לעבוד למשך 3 שנים. חברת הביטוח סירבה להכיר בטענה כי איציק לא כשיר לעבוד, כיוון שלדעתה איציק יכול היה לעבוד מן הבית. רק בערעור הסכימו הוועדות הרפואיות להכיר בטענה כי איציק לא היה כשיר לעבוד על רקע העובדה כי תפקידו של איציק בחברה היה לשמש כתכניתן של צוות, משימה שלא יכול היה לבצעה מן הבית.
סיפור זה ממחיש עד כמה תביעות אובדן כושר עבודה אינן פשוטות ונותנות לחברת הביטוח תירוצים שונים ומשונים לדחות את התביעות.
זכרו, כי במקרים מסוג זה חשוב להתייעץ מול עורך דין אובדן כושר עבודה מנוסה!
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!