לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין תאונת אוטובוס

תאונת אוטובוס עשויה להתרחש לאדם כנוסע בתוך האוטובוס, כנהג ברכב מעורב או הולך רגל ולגרום לפגיעה גופנית ברמות חומרה שונות. למעשה, גם איבוד שיווי המשקל באוטובוס או נפילה ממנו בעת הירידה עשויים להיחשב כתאונת אוטובוס ולהקנות לנפגע פיצוי בגין תאונת דרכים. מתי תוכר הפגיעה וכיצד מגישים תביעה בגין תאונת אוטובוס?

 

מה נחשב כתאונת אוטובוס?

החוק מגדיר תאונת דרכים כאירוע שבו נגרם נזק גוף כתוצאה משימוש ברכב מנועי למטרת תחבורה התיקון לחוק מחשיב גם מקרי התלקחות או התפוצצות של רכיב חיוני לנסיעה כתאונת דרכים וגם נזק כתוצאה מפגיעה ברכב חונה במקום אסור או ניצול כוחו המכני של הרכב.

 

הגדרה זו "מכשירה" מספר מקרים כתאונות אוטובוס:

  • נפילה בתוך שטחי האוטובוס כתוצאה מבלימה חזקה, טלטול או אבדן שיווי המשקל
  • מעידה במדרגות במהלך ירידה או עלייה לאוטובוס
  • סגירת דלתות האוטובוס על איבר גוף של נוסע
  • פגיעה שנגרמה עקב בלימת חירום
  • התהפכות של האוטובוס
  • התנגשות בכלי רכב חונה במקום אסור (למשל בתחנת האוטובוס)
  • התנגשות במעקה בטיחות, גדר, רכב אחר בנסיעתו, בהולך רגל, רוכב אופניים
  • ועוד.

 

פעולות הנפגע מיד לאחר התאונה

ככל שפגיעתכם הגופנית מאפשרת, יש לתעד כמה שיותר פרטים מהאירוע כמו רישום פרטי הנהג, מספר הרישוי של האוטובוס, שמירה של כרטיס הנסיעה, רישום פרטי עדים כולל שמות משפחה, מספרי טלפון וכתובות, בירור חברת הביטוח המבטחת את האוטובוס בביטוח חובה, רישום מיקום התאונה, שעת התאונה וצילום הפציעות, האזור שבו התרחשה התאונה, זירת הפגיעה עצמה.

לאחר מכן יש להתפנות לטיפול רפואי. עליכם להימנע מהמתנה של שעות וימים בקבלת הטיפול, כדי להראות קשר נסיבתי ישיר לתאונה. אם תיגשו לבדיקה רק יום או יומיים מאוחר יותר, או אפילו בערב של יום בו התאונה נגרמה בבוקר, תגרמו לפער בין האירועים וכך חברת הביטוח תוכל להטיל ספק בפגיעות מהתאונה ולטעון שייתכן ונגרמו מגורם אחר כך שלא מגיעים לכם פיצויים.

במעמד הבדיקה הרפואית ציינו שהגעתם בעקבות תאונת דרכים וודאו שנסיבות התאונה והפגיעה מתועדים ברשומות הרפואיות ובסיכום הבדיקה. כעת יש לדווח על המקרה למשטרה ולקבל טופס מהותי להגשת תביעת הביטוח הקרוי "אישור משטרה". לאחר שהטופס יחד עם כל המידע הרפואי בידכם ניתן לגשת לייעוץ משפטי אצל עורך דין המתמחה בנזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים.

 

תביעה בגין תאונת אוטובוס המהווה תאונת עבודה

נוסע, נהג ואפילו כרטיסן שהיו בדרך למקום עבודתם או ממנו הביתה, שנסעו באוטובוס לפגישה או שליחות מטעם מעסיקם או שנמצאו באוטובוס כחלק מתפקידם ועקב תפקידם יוכרו כנפגעים בתאונת עבודה. נפגעים אלה זכאים לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה ונכות מעבודה.

כאן המקום לציין שנפגעי תאונות הדרכים לא יכולים לקבל על פי חוק כפל פיצוי. כלומר, לא יכול להיות מצב המזכה הן בפיצויים לנפגע תאונות דרכים מחברת ביטוח החובה המבטחת את האוטובוס והן בפיצויים מקבילים מהביטוח הלאומי. לעתים בחירה במסלול התביעה המתאים תשליך על גובה הפיצויים הכולל ולכן רצוי לגשת להתייעצות עם עורך דין טרם התביעה ולהבין את מי עדיף לתבוע ומתי.

 

פגיעה בתחנת האוטובוס או בשטחה

פגיעות שנגרמו עקב מפגע שנמצא במקום עצמו וללא קשר לנסיעה, יוכלו להצדיק תביעת רשלנות נגד הגורם האחראי למפגע. למשל – הנהלת התחנה המרכזית במקום שבו שהיתם, חברת הביטוח של העירייה או המועצה המקומית וכד'. אך זה כמובן כבר יהיה תפקידו של עורך דין נזיקין או תביעות ביטוח.

 

מידע חשוב ועצות נוספות לנפגעי תאונת אוטובוס

הפגיעה עשויה להיות נפשית וגם היא מזכה בפיצויים

תאונות אוטובוס, כמו כל תאונת דרכים אחרת עשויות להותיר פגיעות פיזיות ונפשיות כאחד. ידוע שמרבית הנפגעים בתאונות הדרכים לא סובלים רק מפגיעות פיזיות וחשוב לטפל גם במצבם הנפשי. כאשר מדובר בתאונות אוטובוס, ייתכן שחלק מהנוסעים לא ייפגעו גופנית כלל, אך בשלב מסויים בהמשך יתבררו כנפגעי פוסט טראומה (PTSD) – גם היא מזכה בפיצויים מחברת ביטוח החובה.

 

כל כלי התחבורה הציבוריים מבוטחים כחוק

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים קובע שכל הסעה ציבורית מחויבת לביטוח כחוק ולכן אם נפגעתם, אין מניעה לתבוע את חברת הביטוח המבטחת. גם אם פוניתם מהזירה על ידי מד"א או שלא יכולתם לתעד את פרטי האוטובוס, עדיין תוכלו לברר בקלות את פרטי הרישוי של האוטובוס הספציפי שנסעתם בו ולהגיש תביעה.

 

שמרו היטב על כרטיס הנסיעה

כרטיס הנסיעה באוטובוס, כלומר הספח לאחר תשלום פיזי או הרב קו שאתם משתמשים בו, מהווים הוכחה חותכת לנסיעתכם באוטובוס בעת התרחשות התאונה. זוהי סיבה טובה לשמור תמיד על קבלות של נסיעות ולא להשליך אותן לאחר העלייה לאוטובוס, גם לא לפח האחורי רגע לפני שהנסיעה מסתיימת ואף פעם לא בשלב שבו אתם עדיין נמצאים בשטחי האוטובוס או סמוך אליו.

 

גם הולכי רגל זכאים לפיצוי תאונת דרכים

אם נפגעתם כהולכי רגל מאוטובוס, גם כאשר הייתם על האוטובוס עצמו והוא פגע בכם לאחר שירדתם ממנו, הדבר מכוסה בביטוח בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים. באפשרותכם לתבוע את החברה המבטחת בעילת נזקי גוף, ככל נפגע אחר ששהה על האוטובוס בעת תאונה.

לאחר הפגיעה יש להתפנות מיד למוקד רפואי או מיון (ניתן גם לאורתופד בקופת החולים) ולוודא שתלונותיכם לגבי כאבים ופציעות מתועדות ושמצוין בטפסים הרפואיים שהגעתם בעקבות פגיעה מאוטובוס כהולכי רגל.

 

אפשרויות תביעה נוספות

מלבד חברת הביטוח שתספק לכם פיצוי כספי על פי חוק הפלת"ד ובהתאם לסוג הפגיעה וחומרתה, ניתן להגדיל את סכום הפיצויים ככל שיש ברשותכם ביטוח פרטי שניתן לממש. זה יכול להיות ביטוח תאונות אישיות, או נכות מתאונה, פוליסה המכסה נזקי שברים, ביטוחי חיים, פוליסת אובדן כושר עבודה, תביעת פנסיית הנכות מקרן הפנסיה, תביעה לפטורי מס ועוד.

 

הגשת תביעה בגין תאונת אוטובוס

אם נפגעתם בתאונת אוטובוס, בין כנוסעים באותו כלי רכב, בין כנהגים שהאוטובוס התנגש ברכבם או בין כהולכי רגל או רוכבי אופניים – אתם זכאים לתבוע ולקבל פיצויים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים. פיצויים אלו נועדו לכסות את נזקי הפגיעה שנגרמה לכם ולמנוע הוצאות כלכליות כבדות ובלתי צפויות.

יחד עם זאת, חברות הביטוח אינן ששות להעניק לכל דורש פיצויים ולכן מערימות קשיים ואתגרים על התובעים, מתוך מטרה להקטין את סכום התגמול או לשלול את התביעה בטענות כלשהן. גם במקרה של תאונת עבודה בה תובעים את הביטוח הלאומי ייתכנו קשיים דומים.

עורך דין תאונות אוטובוס – הכתובת המתאימה להצלחת התביעה

לאור אלו מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים כדי שייעץ לכם כיצד לפעול, כיצד לפנות לגוף הנתבע ולהגיש במסודר את טופס התביעה יחד עם כל המסמכים הנדרשים המוכיחים את התאונה ואת הפגיעה ממנה. עורך הדין ילווה אתכם אישית בתהליך וינחה אתכם כיצד לפעול על סמך נסיבות התאונה ונסיבות הפגיעה והנזקים שהתרחשו לכם.

בנוסף ניתן לקבל את הליווי והייצוג המשפטיים מעורך הדין גם בתביעות אובדן כושר עבודה ותביעות לפנסיית נכות וכל פוליסה פרטית אחרת, כך שזכויותיכם יישמרו ללא פגיעה ותוכלו למצות אותן בכפוף למקרה.

למידע נוסף לגבי תאונות אוטובוס והתייעצות במקרה של פגיעה מתאונה שכזו, פנו אלינו ונשמח להיפגש אתכם לשיחת התייעצות ראשונית.

תביעה בגין תאונת אוטובוס
תביעה בגין תאונת אוטובוס
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

מדי שנה מתרחשות בישראל מאות תאונות דרכים, חלקן קשות וקטלניות, ולמרות כל המאמצים לסלול כבישים איכותיים, להתקין תאורה מיטבית, להציב תמרורים ושילוט ולאכוף את חוקי

קרא עוד »

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

בישראל נפגעים מדי שנה אלפי אנשים בתאונות עבודה ונזקקים לטיפול רפואי, מאבדים ימי עבודה ועוברים לא פעם שיקום ממושך עד שהם מסוגלים לחזור ולעבוד שנית.

קרא עוד »

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

תאונות הדרכים בישראל הפכו למכת מדינה ונזקיהן מוערכים במיליארדים רבים מדי שנה. חיים שלמים מתהפכים ומשתנים מן הקצה אל הקצה בעקבות תאונות מצערות ומיותרות אלו.

קרא עוד »

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

מדינת ישראל נאבקת שנים ארוכות בתופעה הקשה של תאונות עבודה שנגרמו מרשלנות לרבות חקיקת חוקים, תיקון תקנות והשתת עונשים כבדים על המעסיקים המתרשלים, אך למרבה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!