לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה

תאונות עבודה עשויות להיגרם בשלל עבודות בהן מעורבים מכשירים וכלים כבדים. כך היה אצל מכונאי רכב שניגש למשרדנו על מנת לקבל ייצוג בתביעה מול הביטוח הלאומי לתביעת נכות מעבודה. השכיר נפגע ממלגזה בכף רגלו, וקיבל הכרה בפגיעה שלו מהביטוח הלאומי, בדמות אחוזי נכות קבועים. במקרה שלפניכם ביטוח לאומי קבע ומצא – אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיע בבכף רגל במהלך עבודה .

פגיעה כתוצאה ממלגזה 

עבודת מכונאות הרכב כוללת בתוכה גם מרכיבים הקשורים לעבודה בסביבה עם כלים ומכשירים כבדים. מכונאי רכב שעבד כשכיר, נפגע מכלי כזה – מלגזה. הוא נחבל מהמלגזה ברגלו השמאלית – בכף הרגל ובקרסול. הפגיעה הייתה משמעותית – הנפגע קיבל דמי פגיעה במשך 44 ימים ונקבעו לו 100% נכות לזמן בו היה פצוע ומוגבל.

 

הנפגע – מכונאי רכב 

הנפגע, שהחליט לפנות אל משרדנו על מנת להגיש תביעת נכות מעבודה כדי לקבל פיצויים בגין הנזק שאירע לו, הוא מכונאי רכב שעבד כשכיר. עבודה זו נחשבת לעבודה פיזית, כך שהפגיעה יצרה לו בעייתיות תעסוקתית גם לאחר תקופת ההחלמה. פגיעה בעבודה מקנה לנפגע זכות להגיש תביעת נכות מעבודה לאחר קבלת דמי פגיעה, כפי שהיה במצבו של הלקוח הנ"ל.

 

נזק חמור בכף רגל שמאל

התובע סבל מנזק חמור בכף רגלו השמאלית ובקרסול. אובחן לו שבר בעצם המסרק בכף הרגל, שהתאחה בצורה לא טובה בזמן תהליך ההחלמה. גם העצב הפרונאלי בכף רגלו השמאלית של התובע נפגע בצורה צמיתה.

 

פגיעה בחיי התובע 

הנזק שנגרם לתובע כתוצאה מהתאונה המדוברת במקום עבודתו השפיע באופן משמעותי על חייו. הוא סובל כיום מכאבים, מתקשה לדרוך על כף רגלו השמאלית, מתקשה לעלות במדרגות ואפילו מתקשה בעמידה. הוא מרגיש נימול וזרמים בכף רגלו, מה שמסב לו תחושת סבל. הוא פוטר מכיוון שנאלץ לעבור לעבודה משרדית, שכן אין הוא מסוגל כבר לבצע עבודה פיזית.

 

התכנסות הוועדה הרפואית 

עקב תביעתו של הלקוח, הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי התכנסה בתאריך ה-28/02/2022 כדי לדון במצבו. הוועדה הורכבה מרופא המתמחה בכירורגיה אורטופדית וממזכיר. הלקוח הציג את המצב שלו בפני הוועדה, כשגם עורך הדין שייצג אותו מטעם משרדנו שטח בפני הוועדה את הנזקים השונים שאירעו לתובע כתוצאה מהפגיעה שלו.

 

אחוזי נכות שנקבעו לתובע 

לאחר שבחנה את המסמכים הרפואיים השונים שקיבלה הוועדה, את העדות של התובע, את דבריו של עורך הדין ולאחר שגם בדקה את התובע, קבעה הוועדה שהתובע אכן סובל מנזק צמית בכף רגלו השמאלית. הוועדה הקנתה לו 19% נכות קבועים בגין הנזק שנגרם לו.

 

סיוע משפטי מול הביטוח הלאומי

תביעת הביטוח הלאומי היא לא דבר פשוט במיוחד. כדי לקבל אחוזי נכות, שיקנו לכם פיצויים כספיים משמעותיים עקב הפגיעה שלכם, אתם זקוקים לסיוע משפטי מקצועי ממשרד עורכי דין מנוסה. סיוע משפטי כזה ניתן למצוא אצל משרד עורכי דין פייפר כהן.

 

לייצוג וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר עם משרד עו"ד פייפר כהן:

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!