לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת

אזרחים רבים לא מודעים לכך, אך יש להם זכויות רבות בעקבות אירועים מסוימים שיש להם ביטוי בחוק. כאשר אדם נעשה חולה והמצב הבריאותי שלו מתדרדר בצורה מובהקת, הוא עשוי להיות זכאי לקבלת פיצויים כספיים משמעותיים מהביטוח הלאומי. כך היה עם חולה שחפת שטופל על ידי משרדנו, וזכה בעשרות אלפי שקלים שהגיעו לו.

 

מחלת השחפת

מחלת השחפת היא מחלה זיהומית מדבקת. מחלה זאת נגרמת על ידי חיידקים, לרוב לאוכלוסיות יעד מסוימות. המחלה הזאת פוגעת בעיקר בריאות. לכן, בין התסמינים הנפוצים של מחלה זאת ניתן למנות שיעול, כאבים בחזה, כאבי ראש, הקאות דם, עייפות וחיוורון.

 

תיאור המקרה

המקרה הבא אירע בסוף שנת 2022, כאשר חולה שחפת בשנות החמישים לחייו הגיע אל משרדנו על מנת לקבל סיוע משפטי. אותו חולה שחפת סבל מתסמיני שחפת קלאסיים. תביעה הוגשה באמצעות עורך דין ממשרדנו אל הביטוח הלאומי, על מנת להשיג פיצוי כספי לטובת הלקוח.

 

מיהו התובע?

התובע הוא אדם בשנות החמישים לחייו כאמור. פרט לעובדה שהוא נדבק משחפת ומטופל בעקבות זאת, יש לציין כי מדובר גם בחולה סוכרת. השחפת אובחנה אצלו כשנה לפני פנייתו אל משרדנו והגשת התביעה. אותו תובע עובד בעבודה פיזית, כך שלמחלות מהן הוא סובל יש השפעה ניכרת על שיגרת החיים שלו. כמו כן, מדובר באדם שעלה לארץ, שאין לו השכלה אך יש לו ילדים קטנים, כך שהסיוע המשפטי היה הכרחי עבורו.

 

השפעת השחפת על התובע

השחפת משפיעה בצורה משמעותית על התובע כאמור. בכלל, מצבו הבריאותי של התובע אינו טוב כל כך והוא מסתייע בקביים. הוא העיד בוועדה הרפואית באמצעות עורך דינו כי הוא סובל מקושי בנשימה, שנגרם ככל הנראה ממחלת השחפת שתוקפת את הריאות.

 

דיון בוועדה הרפואית

הוועדה הרפואית דנה במצבו של התובע, כשבראש הוועדה עמדה רופאה תעסוקתית. יש לציין כי כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים הועברו על ידי התובע ומייצגו, מטעם משרדנו, אל הוועדה. במסמכים אלו עלה כי טיפול שעבר נגד השחפת הוביל לנסיגה כמעט מלאה של המחלה.

 

פיצוי רטרואקטיבי

הוועדה החליטה שבתקופה בה היה התובע חולה פעיל במחלת השחפת וטופל באמצעות תרופות כדי לגרום לנסיגה של המחלה, הוא היה בדרגת אי כושר השתכרות של 100% ודרגת נכות של 100%. על כך קיבל פיצוי רטרואקטיבי של 46,006 ש"ח, לאחר ניקוי חובות. כמו כן נקבעו לו 32% נכות קבועים.

 

ייתכן וגם אתם זכאים לתשלומים משמעותיים

מחלת השחפת היא מחלה אחת מתוך כמות עצומה של מחלות שמוכרות לעולם הרפואה כיום. גם אם חליתם לתקופה זמנית במחלה מסוימת, ייתכן שאתם זכאים לתשלומים משמעותיים מהביטוח הלאומי עבור התקופה בה טופלתם. פנו אל משרד עו"ד פייפר כהן כדי לקבל ייעוץ וייצוג איכותי ממשרד מקצועי ומיומן במקרים כאלו.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!