לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו

במקום העבודה עשויים לקרות לנו הרבה מאוד דברים שאינם צפויים. אחד מהדברים הללו הוא פגיעה כתוצאה מנפילה. גם אם עבודתכם איננה בעלת סיכונים משמעותיים, אתם יכולים להיחבל בצורה קשה כתוצאה ממעידה כזאת. במאמר הבא נבהיר, באמצעות מקרה שהגיע למשרדנו, האם נפילה במקום העבודה גם נחשבת לתאונת עבודה שמקנה זכויות רבות בחוק.  במקרה לפניכם ביטוח לאומי קבע ומצא – זכאות של 70% נחות זמנית ו24% נחות קבוע לעובד שהחליק בעבודתו.

תאונת עבודה – הגדרה לפי החוק 

החוק בישראל קובע שתאונת עבודה היא כל פגיעה שנגרמת לעובד במקום העבודה שלו, כתוצאה מהעבודה שלו, במהלך העבודה שלו, בדרך אל מקום העבודה שלו או בדרך חזרה ממקום העבודה שלו. החוק מתייחס לעוד מקרים ספציפיים שיכולים להתחרש במקום העבודה.

 

מה אירע לנפגע?

במקרה שהגיע למשרדנו, ובמרכזו עומד רתך שנפגע במקום העבודה שלנו, הוגשה תביעת נכות מעבודה. אותו רתך עבד כשכיר ומעד במקום עבודתו. הוא נפל ונפגע באפו, אך גם באיברים אחרים. הרתך עבד במפעל ונפל בתוך שטח המפעל בזמן עבודתו, כך שאותה נפילה במקום עבודתו שלו נחשבת לתאונת עבודה לפי החוק.

 

מה קרה לאחר הפגיעה?

לאחר שנפגע, פנה הרתך אל הביטוח הלאומי על מנת לקבל דמי פגיעה, וכך היה. הוא קיבל דמי פגיעה לתקופה של 51 ימים. לאחר מכן הוא חזר לעבודתו, אך לא בקלות. במסגרת עבודתו כרתך, כפי שהעיד בוועדה רפואית, הוא צריך להחזיק כלי עבודה ולהרים אותם. לאחר חצי שעה הוא מתחיל לסבול מכאבים כאשר הוא מבצע זאת. הוא מתקשה לעמוד על רגליו ומוגבל במידה מסוימות בתנועות נוספות. כמו כן, הוא מתלונן גם על קוצר נשימה.

 

אבחנות רפואיות

האבחנות הרפואיות תומכות במידה רבה בתלונות של הרתך. ב-MRI שערך הנפגע נמצא כי הוא סובל מבלטי דיסק שהחמירו. כמו כן, החבלה שנגרמה לו בפניו ופגעה באפו גרמה לו לקושי בנשימה שמפריע לו בצורה משמעותית. נמצאה לו גם פגיעה באוזן שגורמת לו לסחרחורות. 

 

דיון בוועדה הרפואית

הוועדה הרפואית התכנסה לדון בעניינו של הרתך שהגיש את התביעה. את הרתך ייצג עורך דין ממשרדנו. לוועדה הוגשו המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכן נשמעו טענות שונות מצד הרתך ומצד עורך הדין. בראש הוועדה עמד רופא כירורג שמתמחה באורתופדיה. 

עו"ד פייפר מסביר למה חשוב לבוא עם עו"ד לוועדה הרפואית:

אחוזי נכות קבועים

הוועדה החליטה לקבוע לזכותו של התובע 24% נכות קבועים. אחוזי הנכות הללו מורכבים בין היתר מהפגיעה שספג באפו, מסחרחורות מהן נמצא שהוא סובל, מחבלה בברך שמאל ומכאבים בצוואר שגובו בבדיקת MRI.

 

נפגעתם בעבודה? כך תצטרכו לפעול 

פגיעה בעבודה יכולה להיגרם לכל אחד מציבור העובדים. נפילה בעבודה, כפי שתיארנו שאירעה לאחד מלקוחות המשרד במאמר זה, יכולה להסב נזקים משמעותיים ולפגוע בשגרת ואיכות החיים. אם נפגעתם בעבודה, מוטב שתפנו אל משרד עורכי דין מנוסה, כמו משרד עו"ד פייפר כהן על מנת שהאחרון יוכל לסייע לכם בצורה אפקטיבית בהגשת תביעה לביטוח הלאומי.

לייצוג משפטי וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר עם משרד עו"ד פייפר כהן:

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!