לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין נזקי גוף – פגיעות ראש

הסתובבתם עם הילדים או החברים ברחוב ולפתע הרגשתם מכה חדה בראשכם. אובייקט כלשהו נפל לכם על הראש והעיף אתכם לרצפה בחוסר הכרה. נקלעתם לתאונת דרכים ונפגעתם בראש. ייתכן ויצאתם מהסיטואציה ללא פגע, אך גם ייתכן, כמו ברבים מהמקרים, כי נגרמה לכם חבלה ראש אמיתית שבגינה תוכלו לתבוע פיצויים ואף לקבל אחוזי נכות.

המדריך הבא יסביר לכם מה עליכם לעשות במקרה של פגיעת ראש ומדוע חשוב ייצוג ע"י עורך דין נזקי גוף.

 

עושים סדר בבלאגן: מה היא פגיעת ראש?

כשמה כן היא – פגיעת ראש מתבטאת כמצב בו הראש נחבל וסובל מטראומה גופנית. ייתכן שמדובר בפגיעה עדינה ביותר או בחבלת ראש רצינית כמו צליפת שוט, חתכים בעור הקרקפת ואפילו שבר בגולגולת.

פגיעה מסוג זה איננה בהכרח מערבת פגיעה במוח עצמו, אך לרוב היא כן גורמת זעזוע מוח, שלו השלכות משל עצמו.

מקרים שונים של פגיעות ראש מתרחשים בסיטואציות שונות, חלקם כאשר אנו נוסעים על האופניים ונופלים, חלק כתוצאה מתאונת דרכים – תאונה כללית, בדרך לעבודה, ואפילו בבית.

נכון להיום, פגיעות ראש הן  אחת הסיבות השכיחות ביותר למוות באוכלוסייה שמתחת לגיל 45 במדינות מפותחות, מה שמציב את הנושא בראש מעיינינו ודורש התעמקות נוספת, כדי שגם אתם תדעו מה עושים לאחר פגיעת ראש בין אם פגיעת הראש היא לאחר תאונת עבודה.

בין אם פגיעת הראש היא לאחר תאונת דרכים, ובכלל בין אם חבלת הראש גרמה לכם לאבד את היכולת שלכם לזכור, כלומר הנכם סובלים גם בעיות של זכרון לאחר תאונת דרכים, או בכלל בעיות של רכוז לאחר תאונת דרכים, או תאונת עבודה.

 

מה הן תופעות לוואי אחרי חבלת – פגיעת ראש?

תהיה הסיבה אשר תהיה, אם אתם סובלים מפגיעת ראש, הדבר הנכון לעשות, עוד לפני שאתם מתקשרים לעורך הדין שלכם לתביעת תאונת דרכים, או עורך הדין שלכם לתביעות לביטוח לאומי/תאונת עבודה, כדי שיעזור לכם לקבל פיצויים, יהיה ללכת למיון ולהיבדק.

אפילו חבלת ראש קלה יכולה להיות בעלת אפקט קריטי על בריאותכם ותפקודכם בעתיד, לכן, בטרם אתם פונים לעורך דין לפגיעות ראש או עו"ד מומחה תביעות ביטוח לאומי, או עו"ד מומחה לתביעות תאונות דרכים, כדי להתחיל בתהליכי תביעות אל מול ביטוח לאומי, הקפידו קודם לבחון את מצבכם הבריאותי והגופני.

חלק מהתסמינים הצצים כתוצאה מחבלת ראש: חתכים בעור הקרקפת, זיהומים, שבר בגולגולת, התפתחות של אפילפסיה (במקרים של חבלה תוך מוחית), טראומה גופנית לראש, אובדן כושר ריכוז, זעזוע מוח, דימומים פנימיים תוך גולגולתיים, כאבי ראש, דיסארטריה (הפרעה בדיבור), לעיתים התקפי חרדה או פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים או פוסט טראומה לאחר תאונת עבודה, ועוד.

 

מה עושים לאחר פגיעת ראש ומדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין נזקי גוף?

לאחר שהלכתם לרופא וגיליתם שאתם אכן סובלים מפגיעת ראש יהיה זה נכון לפנות לעורך דין נזקי גוף המומחה לפגיעות ראש שיוכל לעזור לכם להגיש תביעת נזיקין למוסד לביטוח לאומי. לא אחת לקוחות שואלים אותנו האם קיים הבדל בין עו"ד לנזקי גוף לבין עורך דין תאונות דרכים או עורך דין תאונות עבודה, והתשובה היא שכל עורכי הדין בתחום זה, תחום תאונות העבודה או תאונות הדרכים נקראים בשם כולל של עו"ד לתביעות נזיקין.

ייתכן וכתוצאה מפגיעת הראש יתגלה כי אתם סובלים מנכות זמנית או גרוע מכך – נכות כללית, נכות עבודה, שמשמעותן היא פעמים רבות אובדן כושר עבודה ולצידה אובדן היכולת לכלכל עצמכם. במצבים כאלה תביעת ביטוח לאומי , תביעת תאונת עבודה, תביעת תאונת דרכים היא הדבר המתבקש כדי שתקבלו את כל הפיצויים והזכויות המגיעים לכם לאחר חבלת ראש, או תשקבלו את הפיצוים אפילו לאחר זעזוע מוח שנראה על פניו קל.

 

פגיעת ראש בתאונת דרכים

תאונות דרכים הן אחד הגורמים העיקריים למוות באוכלוסייה בקרב כל הגילאים. הסטטיסטיקה אינה פוסחת על אף אחד ואיננה מרחמת על אף אחד, לא על בוגרים, לא על ילדים ולא על זקנים. גם במצב בו לא היינו מעורבים בתאונה קטלנית או אפילו תאונה רצינית בה אנחנו חשים בנזק ובפגיעת הראש (תאונת דרכים קלה), עדיין חשוב ללכת לרופא ולבדוק את הראש.

מכיוון שראשנו מקובע במקום, בעת תאונת דרכים המוח ממשיך לנוע כחלק מהאינרציה של התנועה, התוצאה של הדבר, גם במקרים לא קטלניים, תהיה פעמים רבות זעזוע מוח. אותו זעזוע מוח, אפילו הקל שבהם, יכול להביא למצב של שינויים תכופים במצב הרוח, ״טנטון״ באוזניים, סחרחורות, קושי ללכת ישר, כאבי ראש תכופים ועוד.

חלק מתופעות הלוואי קשורות לעובדה האם חוויתם חבלת ראש קלה / קשה בזמן התאונה ומשתנים בהתאם לפרמטרים הבאים שהתרחשו בזמן התאונה: האם חוויתם צליפת שוט / וויפלאש, מקרה של איבוד הכרה לאחר תאונה, האם מדובר בפגיעות ראש פתוחות – פגיעות ראש סגורות, האם נוצרה פגיעת ראש טראומטית – טראומה גופנית לראש, האם יש צורך בשיקום לאחר חבלת הראש, האם יש דימום במוח לאחר החבלה, האם נוצר שבר בגולגולת, האם נוצרו זיהומים כתוצאה מהחבלה ועוד.

במצב בו אנחנו חשים באחד מהסימפטומים שלעיל, או סימפטומים אחרים הנובעים כתוצאה מהתאונה, יש ללכת לרופא, להיבדק ולבחון את המצב. חשוב לבקש מהרופא לתעד הכל. חלק מהתסמינים הצצים לאחר פגיעת ראש בתאונת דרכים מתגלים מספר ימים, שבועות ואפילו חודשים לאחר התאונה ולכן יש לעקוב מקרוב אחר כל התפתחות או שינוי במצבכם הבריאותי.

לאחר ותוך כדי שאתם אוספים את תיעודי המפגשים עם הרופא, תוכלו כבר לגשת למשרד עורכי דין המתמחה בפגיעות ראש כתוצאה מתאונות דרכים, או עורך דין המתמחה בתביעות של זעזוע מוח, או בכלל הנכם צריכים עורך עם ידע משולב, ידע של עורך דין המתמחה בפוסט טראומה לאחר חבלת ראש, דכאון לאחר זעזוע מוח קל.

משרד עורך דין כמו ״משרד עו״ד פייפר-כהן״ בבעלות עורך הדין אייל פייפר, יוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך, להסביר ולהכווין אתכם באשר למה שנדרש מכם בעת התביעה, ולעזור לכם לפתוח תיק לתביעת פיצויים כתוצאה מתאונת דרכים. במקרים של פגיעת ראש בתאונה, אפילו אם מדובר בפגיעת ראש קלה, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח ולהוציא פיצויים בגובה רב שיפצו אתכם על העוול שעברתם.

 

פגיעת ראש בדרך לעבודה

פגיעת ראש לא חייבת להיגרם בהכרח במסגרת נסיעה או תאונת דרכים. מקרים רבים של פגיעת ראש התרחשו גם במהלך יום עבודה רגיל לכאורה, בדרך אליו או בחזרה ממנו. אין זה משנה אם אתם עובדים במקום בו הסיכון לקבלת פגיעת ראש הוא גבוה, כמו עבודה בבניין למשל, או שאתם דווקא עובדים במקום בטוח כמו מרחב משרדי שקט – אם נחבלתם בראשכם זו זכותכם וחובתכם האישית לעצמכם להיבדק ולתבוע פיצויים.

התהליך זהה כמעט לחלוטין למה שתצטרכו לעשות לאחר פגיעת ראש בתאונת דרכים. קודם כל יהיה עליכם ללכת לרופא ולתעד הכל. תצטרכו לבדוק האם אתם סובלים מדימום במוח לאחר חבלה, מפגיעות ראש סגורות או פתוחות, והאם יש צורך בשיקום לאחר פגיעת ראש.

לאחר שהלכתם לרופא ותיעדתם במשך תקופה את כל אשר עבר עליכם כתוצאה מפגיעת הראש, יהיה עליכם לפנות למשרד עו״ד המתמחה בפגיעות ראש. בשונה מפגיעות ראש הנגרמות כתוצאה מתאונת דרכים, במקרים של פגיעת ראש בדרך לעבודה או במהלכה הגוף הנתבע יהיה באופן טבעי המוסד לביטוח לאומי ולא חברת ביטוח.

בכלל, פגיעת ראש בדרך לעבודה אשר מעורבת עם מכת וויפלש לאחר תאונת עבודה, או מה שאנו מכנים בלטינית מכת WHIPLASH לאחר תאונת דרכים עבודה, מחייבת אותנו בכלל למצוא עורך דין לתביעות תאונת עבודה עם פגיעת ראש וגם עורך דין לתביעות תאונות עבודה עם מכה בצוואר, או שאנו מכנים מכת וויפלש.

תביעות נזיקין יוגשו למוסד לביטוח לאומי במקרים של חבלות ראש קלות, דרך מקרים של אובדן כושר עבודה כתוצאה מפגיעות ראש ועד מקרים חמורים יותר של נכות זמנית או נכות כללית. אסור להיות קלי דעת במצב של חבלות מסוג זה וחשוב להתחיל בהליך פתיחת תיק אל מול המוסד לביטוח לאומי בהקדם האפשרי לשם קבלת פיצויים ואחוזי נכות – אם מגיע לכם.

יחד עם עורך דין לחבלות ראש תוכלו להתחיל בתהליך הגשת התביעה ולתת לראש לנוח בזמן שעורך הדין שלכם נלחם כדי להשיג לכם את הפיצויים.

 

כיצד נקבע אם פגיעת ראש הובילה לנכות שבגינה אנו זכאים לפיצויים?

כאשר אדם מקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי הדבר נקבע על ידי תקנות הביטוח הלאומי וחוק הפיצויים. פגיעות, מגבלות בתנועה, מחלות וסיבוכים רפואיים הם חלק מהגורמים המקנים לאזרחי המדינה אחוזי נכות ברמות שונות. את אחוזי הנכות קובע לרוב רופא מומחה בתחום, אם בפגיעות ראש עסקינן אז הרופא המומחה שיבדוק אתכם יהיה רופא המתמחה בפגיעות ראש ובנזקים ובסימפטומים שלאחר אותן הפגיעות.

מינוי הרופא נעשה בתום הליך של בית משפט, חברת הביטוח היא לרוב זו שמשלמת עבור חוות הדעת של הרופא, ומתוך חוות הדעת הזו נגזרים אחוזי הנכות. ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר כך חברת הביטוח תצטרך לשלם לכם יותר כסף וזהו דבר שחברת הביטוח ממש לא רוצה שיקרה.

יש לזכור שהאינטרס של חברת הביטוח שלכם מנוגד לאינטרס שלכם, בעוד שאתם מקווים לאחוזי נכות גבוהים ככל האפשר, כתוצאה מפגיעת הראש שספגתם, חברת הביטוח שלכם תשמח שתקבלו מהרופא המומחה חוות דעת ״סלחנית״ על מנת להנמיך את גובה אחוזי הנכות.

כדי שתהיו בטוחים כי אתם אכן מקבלים את אחוזי הנכות המגיעים לכם, עדיף להיעזר גם ברופא מומחה שתביאו בעצמכם, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים חוות דעת כנה ולא כזו שמוטה לטובת חברת הביטוח שלכם. כאשר אתם מחפשים רופא מומחה, עליכם לזכור כי לא כל רופא מומחה מכיר לעומק את מנגנון קביעת הנכויות.

רופא שלא מכיר את המנגנון על בוריו, אינו יודע לכתוב חוות דעת נכונה ואף עלול להזיק לניסיון שלכם לקבל את אחוז הנכות האמיתי שמגיע לכם. טרם קבעתם תור לרופא, עליכם לעשות בדיקה מקיפה ולבדוק האם הוא יודע לקבוע נכות והאם הוא מכיר את המנגנון לעומק.

שוב לפעמים פגיעת הראש מעורבת עם פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים או פוסט טראומה לאחר תאונת עבודה, או שפגיעת הראש מעורבת עם פגיעה בצוואר, שני דברים אלו עשויים להגדיל לכם את אחוזי הנכות להם הנכם זכאים וכאמור משם יגדל הפיצוי לו הנכם זכאים.

 

דברו עם העורך דין שלכם!

הדרך הנכונה למצוא רופא מומחה כמו גם להגיע לבעלי מקצוע אחרים שיעמדו לרשותכם במהלך התביעה, תהיה לדבר עם משרד עורכי דין המתמחה בתביעות נזקי גוף ובפגיעות ראש. משרד עורכי דין מקצועי כמו ״משרד עו״ד פייפר-כהן״ מתמחה בכל הקשור לפגיעות ראש, וכן משרד עורך דין פייפר אשר מתמחה גם בפוסט טראומה לאחר פגיעת ראש, ועובד מול אנשי מפתח מתחומים שונים אשר לשפר לכם את הפיצויים אליהם תהיו זכאים.

המשרד ילווה אתכם בכל אחד מהשלבים במהלך התביעה שלכם, בין אם בפתיחת התיק, איסוף העדויות, קבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה שיעמוד לטובתכם וכל שאר השירותים להם תזדקקו. ושוב תמיד תזכרו פיצויים לאחר תאונת דרכים אינם מתנה לה אתם זכאים אלא כספים להם תזקקו לצורך הטיפולים הרפואיים הרבים אותם תצטרכו לממן ברבות השנים.

לא אחת תובעים רבים לא יודעים ולא יכולים לדעת את מידת הסבל העתידי ממנו יסבלו לאורך השנים, ולכן לא אחת מוצע ללקוחות למקסם את הפיצוי לו הם זכאים מחברת הביטוח אותה הם תובעים. זכרו! גם פגיעה בצוואר הכי קלה לאחר תאונת דרכים או פגיעה בצוואר לאחר תאונת עבודה, או בכלל שבר בגולגולת או בכלל בלט דיסק אחרי תאונת דרכים עשויים להוביל אתכם לפיצוי שלא אחת יהיה פיצוי משמעותי.

במקום להסתמך על המערכות הקרות של המוסד לביטוח לאומי או של חברת הביטוח שלכם, שרק מנסה למזער לעצמן את הנזקים, תוכלו ליצור קשר עם ״משרד עו״ד פייפר-כהן״ שיעזור לכם להילחם על הזכויות שלכם ויראה לכם כמה כסף אפשר לקבל על פגיעת ראש.

 

עורך דין נזקי גוף - פגיעות ראש
עורך דין נזקי גוף – פגיעות ראש
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!