לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

איך ניתן לקצר הליך משפטי בתביעות אובדן כושר עבודה

תביעות אובדן כושר עבודה ניתן להגיש כלפי ביטוח לאומי, קרן הפנסיה, ביטוחי מנהלים וחברות הביטוח למי שמחזיק ברשותו פוליסה רלוונטית. לכל תביעה מסלול משלה ודרכי ערעור שונים כפי שנפרט בהמשך. באופן כללי יש לציין כי משא ומתן מחוץ לבית המשפט בתביעות של חברות הביטוח והפנסיה עשוי לקצר את אורך התהליך והליכי משפטיים יכולים להיות ארוכים יותר אך בלתי נמנעים לעיתים.

 

תביעת אובדן כושר עבודה מביטוח לאומי

תביעות עקב אובדן כושר עבודה מביטוח לאומי לרוב נוגעות למצבים של אובדן כושר עקב תאונת עבודה לרבות תאונת דרכים המוגדרת כתאונת עבודה. על מנת לקצר את משך ההליך של התביעה חשוב מאוד להקפיד על נהלי הגשת התביעה תוך דיווח למעסיק ולביטוח לאומי מיד עם קרות האירוע המזכה. בנוסף חשוב להתפנות מידית לאחר האירוע לטיפול ולהדגיש כי מדובר בתאונת עבודה.

 

קיצור הליך התביעה מול מביטוח לאומי

על מנת לקצר את משך ההליך של בירור התביעה מול ביטוח לאומי יש להעביר לביטוח הלאומי טופס תביעה לדמי פגיעה ודיווח על אירוע תאונת עבודה. יש צורך שפגיעתו של העובד תקושר מבחינה סיבתית לתאונה עצמה על מנת שניתן יהיה לשלם לו את דמי הפגיעה ב-90 המים שלאחר הפגיעה ואת גמלת נכות מעבודה לאחר מכן.

נטילת ימי מחלה ואי דיווח על האירוע עשויים להאריך את משך הטיפול ולעיתים אף להקשות על עצם הזכאות של העובד. על מנת שתביעת נכות מעבודה תתקבל במהירות חשוב לקבל ליווי משפטי של עורך דין המתמחה בנושא ולהכין את כלל המסמכים הרפואיים לוועדה הרפואית אשר תקבע את דרגת הנכות הרפואית של העובד לצד רמת אי הכושר שלו.

ערעור על החלטת הוועדה הרפואית

מי שנקבע לגביו שאיבד פחות מ 50% מכושרו להשתכר או שלא איבד כלל את כושרו כמו גם, מי שנקבעה עבור דרגת אי כושר אשר אינה עולה על 74% המזכים בגמלה רשאי לערער על בפני ועדת ערערים. עליו להגיש את הערעור בכתב תוך צירוף נימוקים בתוך 60 ימים ממועד קבלת ההודעה מביטוח לאומי.

החלטת הוועדה לעררים הינה סופית וניתן לערער עליה בשאלות משפטיות בלבד ובפני בית הדין האזורי לעבודה. את הערעור לבית הדין יש להגיש בתוך 60 ימים מעת קבלת ההודעה לגבי החלטתה של וועדת הערערים.

 

תביעת אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה

על מנת להגיש תביעה כנגד קרן הפנסיה בגין אובדן כושר עבודה עדיף תחילה לקבל הכרה בנכות מהמוסד לביטוח הלאומי. לאחר קביעת דרגת הנכות הרפואית והתפקודית על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי יש למלא את טופס התביעה של חברת הפנסיה ולצרף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

 

קיצור הליך התביעה מול קרן הפנסיה

מומלץ לקבל ליווי משפטי עוד טרם הגשת הבקשה על מנת לקצר את משך ההליך ולעיתים זה ימליץ על הגשת חוות דעת רפואית ממומחה מתאים על מנת לשקף את הפגיעה התפקודית של התובע. גם כאשר קרן הפנסיה מזמינה את התובע לוועדה רפואית מטעמה מומלץ לקבל ליווי להכנה וייצוג של עורך דין בפני הועדה על מנת לזרז את ההליך.

כאשר קרן הפנסיה אינה מאשרת את תביעת אובדן הכושר של העובד למרות מצבו יהיה צורך להעביר את התביעה לבית המשפט. מדובר בתהליך שיכול להמשך זמן רב וגם כאן מומחיותו של העורך דין ואיסוף המסמכים הרפואיים והמשפטיים מראש על ידו יכול לסייע לקצר הליך משפטי בתביעות אובדן כושר עבודה בבית המשפט.

 

תביעות אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים

ניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה גם מהחברה המנהלת עבור העובד ביטוח מנהלים במידה והעובד מחזיק בחיסכון מסוג זה מטעם מקום העבודה. ביטוח מנהלים מספק פיצוי למבוטח על כל סוג של אובדן כושר ולכן אין תלות בביטוח הלאומי במידה והעובד מכוסה לכושר הדורש מקצועיות מסוימת.

על מנת לקצר הליך משפטי בתביעות אובדן כושר עבודה מביטוח המנהלים יש לקבל ליווי משפטי ולהציג מסמכים המתעדים את סוג הפגיעה והאופן בה הפגיעה נוגעת לכישוריו הספציפיים של העובד בהתאם למאפייני תפקידו.

 

הבדל נוסף בין ביטוח מנהלים לקרן הפנסיה

הגשת תביעות אובדן כושר עבודה מול קרן הפנסיה מאפשרת לעובד את זכות הערעור ועשויה להתקיים זכאות עד למועד של ההופעה מול הוועדה הרפואית ועד שנה קדימה לכל היותר. בביטוח מנהלים במידה והתביעה נדחית העובד רשאי להגיש תביעת אי כושר, הן לעבר והן לעתיד וניתן לקצר הליך משפטי בתביעות אובדן כושר עבודה מסוג זה באמצעות הגעה לפשרה.

 

תביעת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד לכסות הפסדי שכר שנגרמו לרוכש הפוליסה במידה ונפגעה יכולתו לעבוד ולהתפרנס עקב תאונה או מחלה. רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה מחברות הביטוח מאפשרת כיסוי משופר בהשוואה לרכבי האובדן בקרן הפנסיה.

בניגוד לתנאים, סייגים וההגדרות לאירוע ביטוחי בקרן הפנסיה בהם הדבר נעשה בהתאם לתקנון של כל קרן כאשר מדובר על פוליסת ביטוח פרטית הדבר תלוי בתנאי הפוליסה ובחוק חוזה ביטוח.

 

קיצור ההליך המשפטי מול חברת הביטוח

לאחר "מקרה ביטוח" חשוב להתייעץ עם עורך דין המנוסה בתחום תביעות ביטוח על מנת לקבל ליווי שיקצר את משך ההליך המשפטי עד לקבלת הפיצויים. תחילה יש להגיש את התביעה לחברת הביטוח ובמידה וזו דוחה את התביעה יש להחליט אם לערער או להעביר את התביעה לבית המשפט. ההליך המשפטי עשוי להיות ארוך אך ניתן לקצרו בקבלת הליווי המשפטי המתאים.

 

סיכום קיצור ההליך בתביעות אובדן כושר עבודה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשאלה איך ניתן לקצר הליך משפטי בתביעות אובדן כושר עבודה. כפי שציינו, ניתן לתבוע מספר גופים לאחר אובדן כושר לרבות הביטוח הלאומי, קרן הפנסיה, ביטוח מנהלים וחברת הביטוח. ככל שמגיעים לתביעה מוכנים יותר ובצורה מסודרת יותר כך ההליך יהיה מהיר וקצר יותר עד להשגת הפיצויים. לקבלת ייעוץ משפטי צרו עמנו קשר ונשמח לסייע.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!