לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונות דרכים יכולות לקרות לכל אדם, בכל רגע בדרכים. גם נהיגה זהירה כשלעצמה לא מבטיחה מניעה מתאונה ומפגיעה בתאונה ובהתרחשותה עשויות להיגרם השלכות קשות מבחינה רפואית, פיזית ונפשית, שמצריכות הליכי תביעת פיצויים מורכבים וממושכים. עורך דין תאונות דרכים מומלץ יוכל ללוות את הנפגעים עד למימוש זכויותיהם המלאות ולסייע להם בכל סוגיה מול המערכת.

 

נפגעתם מתאונת דרכים? אתם זכאים לפיצויים

מתוקף חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (התשל"ה, 975), נפגעי תאונות דרכים זכאים לקבל פיצויים כספיים עבור הנזקים שנגרמו להם – גופניים ונפשיים כאחד. הפיצוי מתרחש כלפי נסיבות בריאותיות שנותרו עקב התאונה וגם בעקבות הוצאות והשלכות כלכליות שנובעות ממנה.

 

את מי תובעים בגין נזקי גוף מתאונת דרכים?

הכתובת לתביעת נזקי גוף מתאונות דרכים היא ביטוח החובה של הרכב, שתפקידה לפצות כספית נפגעים בתאונות דרכים וזאת ללא שאלת אחריותם לתאונה או זהותם כמעורבים בתאונה. לפיכך, גם הולכי רגל, רוכבי אופניים או נוסעים בתחבורה ציבורית זכאים לפיצוי וזאת בהתאם להיקף הפגיעה שנגרמה להם וחומרתה.

נהגים שנפגעו מתאונה תובעים כמובן את ביטוח החובה שלהם עצמם, בעוד שיתר המעורבים האפשריים יתבעו את ביטוח החובה של הנהג הפוגע. אם התקיימה תאונת פגע וברח שלא ידוע ממנה על זהות הנהג הפוגע שנטש את הזירה ועל החברה המבטחת שלו, יש לפנות לקרן "קרנית" שמבטחת נהגים בדיוק במקרים הללו ומספקת להם פיצוי כספי בגין נזקי הגוף במקום חברת ביטוח החובה.

קרנית מפצה גם כאשר לנהג הפוגע לא היה ביטוח חובה במעמד התאונה, או ביטוח שאיננו מתאים לסוג הרכב עליו נהג. כמובן שבמקרים מהסוג הזה ככל שהנהג עצמו נפגע, חברת הביטוח או תאגיד קרנית לא יפצו אותו.

 

גורמים נוספים לתביעה

ככל שפגיעה מתאונת דרכים הותירה אחריה נכות, מצב סיעודי או חלילה גרמה למותו של אדם, נוספים גורמים מפצים אפשריים שתכליתם תהיה לספק קצבאות או מענקים לנפגע ולמשפחתו. הבולט מכולם הוא כמובן המוסד לביטוח הלאומי, שאליו ניתן לפנות על מנת לתבוע נכות כללית, נכות מעבודה או קצבת שארים.

אפשרות נוספת לזכות הנפגעים תהיה במקרה שיש להם פוליסת ביטוח מתאימה למימוש, כמו תאונה אישית הכוללת הרחבה גם לפיצוי מתאונת דרכים, פוליסת ניתוחים אם חלילה נדרש כזה בעקבות התאונה, פוליסת סיעוד במקרה של גרימת מצב סיעודי, ביטוח אובדן כושר עבודה, נכות מעבודה ועוד.

 

סכומי הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים

מכיוון שטווח הפגיעות, הנזקים וחומרתם משתנים ממקרה למקרה, חל שינוי גם בהיקף סכומי הפיצוי שיתקבלו מול כל גורם מפצה. כמו כן, הנזקים עשויים להיות קבועים או צמיתים, מה שמצריך תחשיב שונה לעניין הפיצויים, לרבות גרימת נזקים נפשיים כמו טראומות ואף עוגמת נפש. נזק עשוי להיחשב גם כאובדן כושר עבודה, אובדן יכולת ההשתכרות, קבלת ימי מחלה, הוצאה כספית על הוצאות רפואיות ועוד.

בהתקיימות של מכלול רחב של נזקים הנובעים מהמקרה, ניתן לומר בזהירות כי סכומי הפיצוי הצפויים יהיו בין עשרות אלפי ועד מאות אלפי שקלים. כמובן שכל תביעה שתוגש לפיצוי בגין נזקי גוף מתאונת דרכים מחייבת בהוכחות חותכות בנוגע להתרחשות התאונה עצמה, הנזק שנגרם לנפגע וכמובן הקשר הסיבתי בין הנזק לתאונה (למשל שבר בירך כתוצאה מהתנגשות כלי הרכב).

 

חשיבותו של עורך דין תאונות דרכים מומלץ

עורך דין תאונות דרכים מומלץ הוא הגורם המרכזי (ולעתים גם היחידי) שמלווה את הנפגעים באופן שתואם לזכויותיהם הכוללות ולאינטרסים האישיים שלהם בשמירה על רמת חיים נאותה ומכובדת, בייחוד לאור הגריעה בפרנסתם ובפרנסת משפחתם שנגרמה בין אם זמנית ובין אם לצמיתות כתוצאה מאותה התאונה.

עורך הדין כמובן מחזיק גם בידע מקצועי רחב ועשיר, שבו מחזיקות גם חברות הביטוח עצמן. למעשה, מדובר בידע שמכיל את החוקים הרלוונטיים בנושא, את תקנות המוסד לביטוח לאומי עליהן מבוסס חלק עצום ממנגנון קביעת הפיצויים בישראל, על חוקים אזרחיים ורפואיים וכן את הפסיקה הרחבה שקיימת בתחום נזקי הגוף ותאונות הדרכים.

ידע זה איננו מגיע באופן טבעי לאדם הפרטי שנפגע בתאונה, כך שבבואו לתבוע הוא נמצא מלכתחילה במצב של פער בינו לבין הגורם המפצה. וכך יוצא שישנם מקרים בהם הגורמים המפצים דוחים את התביעה או מפצים במועט, בטענות והצדקות שנשמעות סבירות לנפגע הסביר, אך עומדות בניגוד לזכויות המלאות שלו או ביחס לדרכי הפעולה הנוספות שלו כלפי המקרה.

למעשה, רק עורך דין תאונות דרכים מומלץ יספק את האיזון שבין זכויות הלקוח והזכויות השמורות לגורמים המפצים על פי חוק. עורך הדין יוכל להתמודד כראוי עם התביעה ועם הבירוקרטיה הנובעת ממנה, לגבש את תיק התביעה על כל ההוכחות והתיעוד שנדרשים ממנו ולנסח את התביעה כך שתשכנע בפיצוי המתאים ותמנע הימשכות של ההלכים שתעלה ביוקר לנפגע.

 

נפגעתם בתאונת דרכים? כך תפעלו:

  1. בראש ובראשונה חשוב שתשמרו על שלומכם ובריאותכם. לכן ככל שמצבכם איננו מאפשר תיעוד של האירוע והישארות בשטח התאונה, יש להתפנות בהקדם האפשרי לטיפול רפואי ולדאוג לאסוף את התיעוד בשלב מאוחר יותר.
  2. בהתרחשות התאונה, יש לתעד את המקום בתמונות, את התאונה עצמה, את המפגעים שגרמו לה, התמרורים, הסביבה וגם את נזקי הגוף אם קיימים בולטים שניתן לצלם. יש לנהל רישום של פרטי מעורבים בתאונה ופוליסות הביטוח שלהם, עדים לתאונה, נוסעים ועוד. כמו כן, מומלץ לנהל זיכרון דברים אישי הכולל את מיקום התאונה, שעת התאונה והשתלשלות מדויקת.
  3. יש לגשת לקבלת טיפול רפואי ולציין שהגעתם בעקבות תאונת דרכים. עליכם לשמור מכאן והלאה כל ניירת רפואית שמתייחסת לתאונה, כל קבלה על הוצאה שנובעת ממנה (נסיעות לטיפולים, תרופות, אמצעי עזר רפואיים וכו'). ולגשת לכל טיפול שהופניתם אליו.
  4. מומלץ בנקודה זו ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים מומלץ שיבדוק את המקרה, יעריך את היקף הפיצויים ויבנה אסטרטגיה מתאימה להליכי התביעה, שתסייע לכם לממש את כל זכויותיכם. משרד עוה"ד פייפר כהן זמין לרשותכם בכל שאלה בנושא.
עורך דין תאונות דרכים מומלץ
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

מסלול התביעה בפגיעות מתאונה עשוי להיות מפרך ומאתגר מאוד. תאונת הדרכים מצריכה הוכחות להתקיימותה שנובעים מאיסוף תיעוד מסודר מזירת התאונה ושל האינפורמציה הרפואית ולעתים מתעוררות מחלוקות בנוגע להיקף הפגיעות, חומרתן וסכומי הפיצוי שחברת הביטוח מאשרת. בכל מקרה של קושי לבצע את התביעה או לקבל ממנה את סכומי הפיצויים המלאים, מומלץ לפנות אל עורך דין תאונות דרכים מומלץ.

יש לתבוע נזקי גוף בהתאם לחוק הפלת"ד, המקנים פיצוי באמצעות חברת ביטוח החובה לרכב.

במקרים הבאים ניתן לתבוע גם את המוסד לביטוח הלאומי:

  • נכות מתאונת דרכים – תביעת נכות כללית שתקבע אחוזי נכות.
  • פטירה מתאונת דרכים שאיננה תאונת עבודה – תביעה לקצבת שארים.
  • פגיעה בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה – תביעה לדמי פגיעה והמשך גם לתביעת נכות שתקבע אחוזי נכות ושיעור נכות תפקודית, ממנה ניתן לטעון בהמשך גם לאובדן כושר עבודה.

אם התביעה נדחתה, יוכל עורך דין תאונות דרכים מומלץ לייצג את הנפגעים בערעור או בתביעה לבית המשפט. לעתים, מהווה עורך הדין גם את החוט המקשר בין הנפגע למומחה רפואי מתאים לעריכת חוות דעת, שתוכיח את הנזקים וחומרתם לטובת קבלת סכומי הפיצוי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!