לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין נזקי גוף

תאונות הן דבר המתרחש בכל יום ויכול לקרות לכל אחד ואחת. בין אם מדובר על תאונת דרכים, תאונת עבודה או סתם נפילה ברחוב. לכל תאונה כזו יש השלכות שכוללות שעשויות לכלול גם פגיעה בגופו של האדם. במקרים אלו, הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצויים על נזקי הגוף שנגרמו לו. בכדי שהליך התביעה יתבצע באופן חלק ולמיצוי מלא של כלל הזכויות המגיעות לכם מגיע לפנות במיידית לעורך דין נזקי גוף.

 

מהי ההגדרה של נזקי גוף ואיך היא קשורה לפקודת הנזיקין?

נזקי גוף הינן כל פציעה או מחלה אשר נגרמות לאדם כתוצאה מנזק חיצוני. בין אם מדובר על תאונת דרכים שגרמה לפגיעה אורתופדית או מחלה שנגרמה כתוצאה מעבודה עם חומרים מסרטנים. המשותף לאלו ולדוגמאות רבות נוספות הינה העובדה שגופו של האדם נפגע.

נזקי גוף אינם כוללים בתוכם רק את הפציעה עצמה אלא גם את ההשלכות הכוללות של הפגיעה המדוברת. הן מבחינה רפואית והן מבחינה כלכלית. השלכות אלו יכולות לכלול סיבוכים רפואיים כמו נכות. או סיבוכים כלכליים כמו אובדן כושר עבודה, היעדרות ממושכת מהעבודה ואף פיטורים.

 

סוגי תביעות נזקי הגוף הקיימות ואילו גופים מעורבים בכך

את סוגי התביעות ניתן לחלק לפי מיקום ואופי התאונה שהתרחשה. החשיבות הרבה באפיון סוג התביעה מגיעה מהצורך להבחין לאילו גופים יש להפנות את התביעה בהתאם לאופי שלה.

 

תאונות עבודה

במקרה של תאונת עבודה בה נגרמה פגיעה גופנית ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד מספר גופים. הגוף הראשון הינו הביטוח הלאומי אשר מעניק פיצוי על ימי אובדן העבודה כתוצאה מתאונת העבודה וייתכן שמגיע לכם קצבה על אובדן כושר עבודה ועל הנכות שנגרמה לכם. נוסף לכך, ניתן לתבוע את המעסיק בתביעת חבות מעסיקים וזאת במידה והתאונה או המחלה נגרמה כתוצאה מרשלנות של המעסיק שלכם.

את הביטוח הלאומי והמעסיק ניתן לתבוע ללא צורך בקיומה של פוליסה ביטוחית הקשורה אליכם. גורם נוסף שניתן לתבוע, אך רק בתנאי שיש לכם פוליסה מתאימה, הינו ביטוח פרטי. במקרים רבים קיימים ביטוחים פרטיים המבטחים תאונות אישיות או אובדן כושר עבודה. במקרים אלו תהיו זכאים גם לפיצוי מהביטוח הפרטי.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינה סוג של תביעת נזקי גוף שאנשים רבים אינם מודעים אליה. מדובר בכל מקרה בו הייתה רשלנות בהליך הטיפול או הבדיקה של אדם, אשר גרמה למחלה חמורה או סיבוכים שלא היו אמורים להיות כחלק מטיפול או הליך רפואי.

במקרה של רשלנות רפואית התביעה הינה כנגד הביטוח של הרופא. אך, חשוב לדעת כי מדובר בתביעה שקשה להוכיח בה את האחראיות של הרופא לפגיעה ולכן חשוב מאוד להגיע מוכנים ועם עורך דין שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית.

 

תאונות דרכים

תחום נזקי הגוף בתאונות דרכים הינו תחום רחב מאוד והסיבה לכך מגיעה מהעובדה שתאונות דרכים הינן נושא מורכב. במקרה של תאונת דרכים קודם כל ניתן לתבוע את ביטוח החובה של הרכב כל ניזקי הגוף. נוסף לכך ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי על תאונת עבודה במקרים בהם התאונה הייתה בדרך לעבודה או מהעבודה. נוסף לכך, אם התאונה התרחשה בשל תשתיות פגומות, ניתן לתבוע את העירייה שבשטחה התרחשה התאונה.

 

נפילה במקום ציבורי

נפילה במקום ציבורי הינה תאונה נפוצה בהרבה ממה שאנשים יודעים. בדרך כלל הדבר קורה בשל פגמים או מכשולים בדרך, כמו מדרכות פגומות או פתחי ביוב שבורים. במקרה של נפילה ברחוב ניתן לתבוע את העירייה בה התאונה התרחשה. במידה ויש באזור עבודות בינוי, התביעה תופנה כלפי הקבלן האחראי על הבינוי.

 

מהו תפקידו של עורך דין נזקי גוף, או למה באמת חשוב לקחת עורך דין?

עורך הדין הינו גורם המקצועי שתפקידו לייצג אתכם בכל ההליך המשפטי הקשור בתביעה שתבקשו להגיש. מעבר לכך, התפקיד החשוב ביותר של עורך הדין הינו לבחון את התיק שלכם לעומק, לאפיין מהי סוג תביעת הנזיקין שעליכם להגיש ולהכין את התביעה בהתאם לגורמים הרלוונטיים. בפועל תפקידו של עורך הדין לנזקי גוף הינו ללוות אתכם לאורך כל הליך התביעה, החל משלב איסוף החומרים והמסמכים ועד לסיום התביעה.

 

כיצד לבחור נכון עורך דין מקצועי?

כדי לבחור עורך דין נכון לתביעה שלכם חשוב מאוד לשים לב לשלושה דברים. הדבר הראשון הינו ניסיון, מהו הניסיון שיש לעורך הדין? כמה שנים עובד בתחום? באילו משרדים עבד? ובאילו תיקים ייצג את לקוחותיו. הדבר השני הינו בחינה של הרקע של עורך הדין.

תחום עריכת הדין הינו תחום רחב מאוד ולכן חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום שרלוונטי וחשוב לכם. הדבר השלישי הינו המלצות, דברו עם קרובי משפחה וחברים, בחנו המלצות באינטרנט וכך תוכלו לקבלת חוות דעת מלאה על עורך הדין שתבחרו.

 

מהי העלות של עורך דין נזקי גוף?

בדרך כלל שכרם של עורכי דין בתחום נזקי הגוף מתחלק לשני חלקים, תשלום על פתיחת תיק שנע בין מספר מאות לאלפי שקלים ובשכר טרחה מחשוב כאחוזים מהפיצויים שתקבלו. מבחינת הלקוח מדובר בעסקה טובה וזאת משום שבאופן הזה עורך הדין ישקיע מאמץ רב בכדי לקבל את מירב הפיצויים המגיעים ללקוח שלו וזאת במטרה לקבל שכר טרחה גבוה יותר. בדרך כלל אחוזי שכר הטרחה נעים בין 20 ל-30 אחוז.

 

מהו גובה הפיצוי שניתן בתביעה מהסוג?

גובה הפיצוי משתנה מאופן משמעותי מאוד ותלוי במספר רב של גורמים כשהעיקרי שבהם הינו סוג וחומרת הפגיעה וההשפעה שלה על אורח החיים ועל יכולת הפרנסה של התובע. באופן כללי גובה הפיצוי עשוי להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

אך, חשוב לזכור שבמקרה בו תובעים מספר גופים שונים, בית המפשט עשוי לפסוק כי חלק מהפיצוי שניתן מגוף אחד יתקזז מול הפיצוי של הגוף השני, בעיקר כשמדובר על תביעה של ביטוח במקביל לתביעה של הביטוח הלאומי.

עורך דין נזקי גוף
עורך דין נזקי גוף

 

באופן כללי התשובה מורכבת וזאת משום שחייבים להוכיח נזק ממשי בכדי לקבל פיצוי על נזקי גוף. כמו כן, תביעת נזקי גוף בדרך כלל ניתן להגיש כשיש גורם שהתרשל או שפגע במכוון ולכן חשוב להוכיח את דבר גרימת הנזק בכדי שניתן יהיה לתבוע.

כן, חוקי ותקנות הנזיקין מגדירות כי לא ניתן להגיש תביעת נזיקין אם חלפו 7 שנים מיום האירוע. אם זאת ישנם מקרים חריגים, כמו במקרה של קטינים. בשל ההתיישנות חשוב מאוד להגיש את התביעה בהקדם אפשרי וזאת כדי להימנע מאיבוד הזכויות והפיצוי שמגיע לכם.

בהחלט כן, אם נפגעתם בתאונה ולאחר מספר חודשים או שנים התגלו סיבוכים המקושרים ישירות לתאונה, ניתן לתבוע נזיקי גוף. עם זאת, חשוב מאוד לשים לב כי חובת ההוכחה מוטלת עליכם. על כן, עליכם להוכיח כי הגורם הישיר לסיבוכים הללו הינה התאונה ומדובר בהוכחה לא פשוטה כלל.

בהחלט כן, אם הפגיעה נגרמה כתוצאה משילוב של מספר גורמים, ניתן להגיש כנגד כולם תביעה. אך חשוב לדעת כי במקרים רבים בית המשפט יקבע קיזוז בין דמי הפיצויים שניתנים מכל גוף בנפרד. לכן חשוב מאוד לפני הגשת התביעות להתייעץ עם עורך דין להבין מהו גובה הפיצויים שמגיעים, אילו גופים יש לתבוע והאם יהיה קיזוז של הפיצויים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!