לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים

נסעתם לתומכם על הכביש, מפנטזים על רגע הגעתכם הביתה מהעבודה כשלפתע נקלעתם לתאונת דרכים. בין אם התאונה נגרמה באשמתכם ובין אם באשמת רכב אחר שנתקע בכם, ישנם מספר דברים חשובים שיש לטפל בהם בראשונה, וזאת על מנת שתהיו זכאים לכלל הפיצויים המגיעים לכם מחברת הביטוח או בעת תביעת ביטוח לאומי.

מה עושים במקרה של תאונה? וכיצד עורך דין תאונות דרכים מומחה יוכל לתת לכם מענה בעל ערך אמיתי? כל זאת במאמר שלפניכם:

 

עושים סדר בבלאגן: מהו עורך דין תאונות דרכים?

דבר ראשון שחשוב להבין קודם כל הוא מהי תאונת דרכים. על פי החוק במדינת ישראל:

תאונת דרכים מוגדרת ככל פציעה הנגרמת על ידי שימוש ברכב ממונע, לרבות תאונת קטנוע, תאונת אופנוע, תאונת טרקטור, תאונת מכונית, תאונת משאית ותאונת אוטובוס. לעיתים בית המשפט אף מגדיל לעשות ופוסק על תאונות דרכים במכשירים וכלים נוספים כדוגמת תאונת מלגזה; במקרים בהם היה מעורב בתאונה רכב חונה; בפעמים בהם אדם יצא או נכנס לרכבו ונפצע במהלך אותו זמן ואף בעת מקרים בהם אדם טיפל ברכבו, גם מבלי שהוא מונע.

העצה הטובה ביותר תהיה להתייחס לכל מקרה בו נפצעתם כתוצאה ממגע עם רכב כאל תאונת דרכים, כשאת הפרטים המדויקים, כמו גם הפיצויים והתגמולים להם את זכאים תוכלו לברר לעומק לאחר מכן.

אם חיפשתם עורך דין תאונות דרכים או עורך דין לייצוג נפגעי תאונות דרכים, כנראה שעברתם משהו לא קל שמצריך פניה לכתובת זו. זה לא חדש לנו שתאונות דרכים הפכו להיות מכת מדינה, לתאונות דרכים אין גיל, כמעט כל אחד בכל גיל עשוי להפגע בתאונת דרכים.

מהצד האחד, אם קיים נזק ופועלים היטב בתביעה לתאונת דרכים עשויים לזכות בפיצויים מחברת הביטוח בתביעה לתאונת דרכים. שתובעים ומחפשים עורך דין תאונות דרכים צריך לעצור רגע ולחשוב מה המטרות שאנו רוצים להשיג באמצעות עו"ד תאונות דרכים.

 

 שאלות שכדאי לשאול

האם אנו רוצים להשיג פיצוי מחברת הביטוח של כמה עשרות אלפי שקלים במקרה הטוב? או שאנו רוצים להשיג את הפיצויי הריאלי על הנזק שגרמה לנו תאונת הדרכים?

למשל, שאחד הלקוחות בחר בנו כמשרד עורך דין תאונות דרכים, הוא סבל מפגיעת שכיחה בתביעות של תאונת דרכים- מה שנקרא פגיעה בצוואר- מכת וויפלש.

  • המטרה שלו הייתה לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים על הנזקים מחברת הביטוח.
  • המטרה שלו לא הייתה לקבל כמה עשרות אלפי שקלים מחברת הביטוח.

 

תמיד הוא שמע מחברים שנזק בתאונת דרכים עשוי להתפתח ולהחמיר במהלך השנים. תחילה התאונה הייתה נראית תאונת דרכים רגילה, מכה בצוואר, לילות רבים עם כאבים בצוואר וקושי להזיז את הצוואר . במשך הזמן ולאחר תקופה קצרה מיום התרחשות התאונה החלו להתפתח גם סיוטים בלילות, קשיים לישון בלילה.

במשך הזמן גם התפתח הנזק לבעיות ריכוז וזיכרון וככל שהזמן הלך וגבר, הנזק היה ברור לכולם, באמצעות עורך דין תאונות דרכים המתמחה ייצוג נפגעי תאונות דרכים התוצאה הייתה כי מומחה של בית משפט קבע לה 24% אחוזי נכות על תאונת דרכים.

עורך דין תאונות דרכים: עורך דין לייצוג נפגעי תאונות דרכים

 

תביעת תאונות דרכים

הנה לנו תאונת דרכים שהחלה כתאונה רגילה, תאונה עם פיצוי קטן שהלכה והתפתחה עם הזמן. לכן השאלה הכי חשובה שאנו צריכים לשאול את עצמינו שקורת תאונת דרכים ואנו רגע לפני התביעה לתאונה, ואנו צריכים לבחור עורך דין תאונות דרכים, מה אנו רוצים להשיג.

אותו לקוח בדוגמא שלעיל הצליח לקבל פיצוי של 662,000 ש"ח בהתחשב בגיל ובהוצאות הרפואיות. והנה דוגמא של לקוח שבחר אותנו כמשרד מטפל עורך דין תאונות דרכים פגיעה קלה בצוואר והכתף ונזק קל בגב. האבא של הלקוח רצה רק פיצוי קטן של כמה עשרות אלפי שקלים ולסיים את העניין. הבן אמר לו אבא אני סובל באמת מהתאונה, החיים שלי השתנו מקצה לקצה. התוצאה הייתה שהוא קיבל פיצוי מתאונת הדרכים של 465,000 ש"ח. כמובן הפיצוי שיקף את כל ההוצאות הרפואיות הרבות בהם יצטרך הלקוח לשאת בשנים הבאות.

לסיכום: למשרדינו פייפר כהן – משרד עורכי דין יש ניסיון רב בעו"ד לתביעות בתאונות דרכים באזור השרון- בכפר סבא, ייצגנו הרבה לקוחות כעורך דין לייצוג נפגעי תאונות דרכים במשך השנים. במהלך השנים הוצאנו ללקחותינו פיצויים רבים מחברות הביטוח, יצרנו לא אחת השגים רבים בבתי המשפט בעניין של תאונות דרכים ותאונות עבודה .

חוץ מחיפוש אחר עורך דין תאונות דרכים, אנו מזמינים אתכם לגלוש באתר ולהנות מהמידע הרב שקיים באתר.

לניווט מהיר:

 

מה לעשות אחרי תאונת דרכים?

כעת משהגדרנו מהי תאונת דרכים, אתם וודאי שואלים את עצמכם ״מה עושים במקרה של תאונת דרכים״. ייתכן ולאחר התאונה אתם סובלים מנכות נפשית כתוצאה מפוסט טראומה, או אולי אתם סובלים מחרדה לאחר תאונת דרכים, או בכלל דכאון לאחר תאונת דרכים, או לחלופין מפגיעות ופציעות שונות כמו פגיעת ראש, פריצת דיסק בצוואר, ואפילו מכות וחתכים שאיתם אתם צריכים להגיע לבית החולים כדי לטפל במצבכם.

טרם צאתכם לכיוון קבלת טיפול רפואי יהיה עליכם לדאוג למספר פרטים שישמשו אתכם מאוחר יותר בזמן שאתם מטפלים בנושא של תביעות לביטוח לאומי. את התביעות לביטוח לאומי אגב, תבצעו בעזרתו של עורך דין תאונות דרכים שילווה אתכם לאורך כל הדרך וידריך אתכם בעת הגשת התביעה לביטוח לאומי ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים או עו"ד מומחה תאונות עבודה.

על מנת שתוכלו להעביר כמה שיותר מידע עורך דין תאונות דרכים שיוכל לייצג אתכם באופן הטוב ביותר, יהיה עליכם קודם כל לתעד ככל האפשר את התאונה באמצעות תמונות ופרטים, כולל פרטים של הרכב איתו עשיתם תאונה. נוסף על כך תצטרכו להחליף פרטים עם האדם הנוסף שהיה מעורב בתאונה, אם היה אחד כזה. לאחר מכן עליכם להגיע לרופא לשם קבלת טיפול רפואי ולוודא כי הרופא מתעד את כל מה שתיארתם לו.

בצאתכם מהרופא תצטרכו להגיע לתחנה האחרונה בשרשרת – תחנת המשטרה. לא, אל תדאגו, אף אחד לא רוצה לעצור אתכם, הסיבה שאתם פונים לתחנת המשטרה היא כדי לקבל אישור ותיעוד לתאונה, וזהו שלב שאסור לכם בשום פנים ואופן לפספס.

כעת משסיימתם לדאוג לכל הנושאים המצריכים מכם טיפול מיידי מתחילה עבודת התיעוד. מאותו הרגע יהיה עליכם להקפיד על איסוף כל החומרים המתעדים קשר לתאונה בין אם אישורי מחלה, הפניות, סיכומי טיפול ועוד.  כמו כן עליכם לתעד את כל ההוצאות הקשורות לתאונה ובהם קבלות על רכישת תרופות, שירותים רפואיים, טיפולים נפשיים וכו'.

בו זמנית תוכלו גם לפנות למשרד עורכי דין ולבקש את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים שידאג ללוות אתכם לאורך התהליך ולהבטיח כי תקבלו פיצויים גבוהים ככל האפשר יחד עם כל הזכויות הנוספות המגיעות לכם.

 

חוזרים לשאלה: למי עליי לפנות לאחר תאונת דרכים?

עורך דין תאונות דרכים, ואיתם גם עורכי דין לנזיקין הם הגורמים הסמכותיים שיעזרו לכם בכל מקרה של תאונת דרכים כך שתוכלו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם מחברת הביטוח. גובה הפיצויים, כמו גם האופן בו ישולמו נובעים מהיכולת שלכם לייצג את עצמכם בעת התביעה ולכן עורך דין מומחה לתאונות דרכים הוא הדבר החשוב ביותר עבורכם.

בדרך כלל משרדי עורכי דין מתמחים בתחומים שונים ולכן חשוב לפנות לעורך הדין המומחה בתחום שלשמו אתם פונים. במקרה של פגיעת ראש עליכם להתייעץ עם עורך דין נזיקין המתמחה בנזקי גוף ופגיעות ראש, במקרה של פוסט טראומה עליכם לפנות לעורך דין נזיקין המתמחה בנכות עבודה נכות נפשית כמו פוסט טראומה לאחר תאונת דרכים, במקרה של אובדן כושר עבודה לאחר תאונת דרכים או תאונת עבודה עליכם להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים המומחה גם בתביעות נכות מעבודה ותביעות ביטוח/ביטוח לאומי וכן הלאה.

משרד עורך דין תאונות דרכים כדוגמת פייפר כהן ושות', המתמחה בתביעות נזיקין עם פגיעות ראש, אובדן כושר עבודה ותביעות ביטוח ידע לקחת את החומרים איתם אתם מגיעים, לצד העדויות והתיעודים שאספתם ולייצג אתכם בעת התביעה כך שתוכלו להוציא את המקסימום המגיע לכם מחברת הביטוח.

 

כולם רוצים לדעת: איך מחשבים פיצויים בגין תאונת דרכים וכמה מקבלים?

חשוב להבין כי פעולת חישוב פיצויים לאחר תאונת דרכים משתנה מסיטואציה לסיטואציה בהתאם לפרטי התאונה ולמורכבותה. בעת חישוב הפיצויים בגין תאונת דרכים נלקחים בחשבון מספר פרמטרים, כל אחד מהם משפיע על גובה הפיצוי ומעלה את הסיכוי שלכם לקבלת פיצוי כספי גבוה בעבור תאונת דרכים שעברתם והנזקים מהם סבלתם. לדוגמא: האם אתם סובלים מפגיעת ראש לאחר התאונה והאם הייתה צליפת שוט בזמן התאונה, האם תאונת הדרכים נעשתה בדרך או בזמן העבודה, האם מדובר בתאונת דרכים קטלנית או תאונת דרכים קלה, האם ישנם כאבי גב לאחר תאונת הדרכים, האם הייתם מעורבים בתאונת הדרכים כהולכי רגל או בזמן נסיעה, האם מדובר בתאונת פגע וברח, האם נעשתה רשלנות רפואית לאחר תאונת הדרכים וכו’.

יחד עם עורך דין תאונות דרכים תוכלו לרדת לרזולוציות ולהבין לעומק מהם הפרטים החשובים ביותר שתוכלו למסור כדי שיעמדו לטובתכם בעת תביעת תאונת דרכים.

ייתכן ואתם סובלים מאובדן כושר ונכות עבודה זמנית או קבועה כתוצאה מנזקי גוף, כגון: כאבי גב, פגיעת ראש, פריצת דיסק, פוסט טראומה, אירוע לבבי או בעיות רפואיות שונות.

 

אל אותן פגיעות מצטרפות גם סוגיות כלכליות הכוללות אובדן ימי עבודה, ניצול מלא של ימי מחלה ועוד. כל אחד מאותם הפרמטרים עוזר לעורך דין תאונות דרכים לבנות עבורכם תיק חזק שיעזור לכם להוציא פיצויים גבוהים ככל האפשר במהלך התביעה – כל זה יסתכם לבסוף בתביעה לנכות מעבודה או כתוצאה מתאונת דרכים.

 

 

מקרים שונים של תביעות עורך דין תאונות דרכים מתייחסים לפרמטרים שונים המחולקים לדרגת נכות, גיל, כושר ופוטנציאל השתכרות, פיצוי עבור כאב וסבל ונכות נפשית כתוצאה מפוסט טראומה, ופיצוי עבור הוצאות כלליות.

דרגת נכות ואחוזי נכות זמנית או לצמיתות: דרגת הנכות אשר נגרמה לכם לאחר התאונה הינה אחד הפרמטרים העיקריים המשפיעים על סכום הפיצוי אותו תקבלו. דרגת הנכות אותה תקבלו מוגדרת באחוזים והיא נקבעת על ידי רופאים מומחים אשר קובעים את קצבת הנכות.

אותם רופאים יקבעו מה אחוז הנכות לו אתם זכאים בהתאם לפגיעות ולאיבוד יכולות שונות כגון איבוד יכולת תנועה, פגיעה בקוגניציה ועוד. לאחר כל הבדיקות מחליטים אם אחוזי הנכות שהנפגע קיבל הם לצמיתות או זמניים וזה כמובן תלוי בכמה פרמטרים כמו מצב הכאב של הנפגע, האם הייתה צליפת שוט בתאונת הדרכים, האם נוצרה לנפגע פוסט טראומה בעקבות התאונה, כאבי גב שמהם סובל ועוד.

גיל הנפגע בזמן התאונה מהווה פקטור מהותי בחישוב גובה הפיצוי שיקבל, הסיבה לכך נובעת מאובדן פוטנציאל ההשתכרות האפשרי שהיה לאדם לפני התאונה. כך למשל אדם צעיר יקבל לרוב פיצוי גבוה יותר, זאת מכיוון שלפי הסברה הרווחת, בעצם התאונה הוא איבד את היכולת לממש את מלוא הפוטנציאל שלו להגדלת הכנסה לאורך זמן.

הנזק הכספי שנוצר לו כתוצאה מהתאונה מנע ממנו מלהגדיל את השכר שלו ולכן הדבר מגולם בתוך הפיצוי עצמו. אובדן כושר עבודה, כושר השתכרות ופוטנציאל השתכרות: בעת תאונת דרכים, בין אם מדובר בתאונת דרכים קלה ובין אם בתאונת דרכים קטלנית ייתכן ותאבדו חלק מכושר העבודה שלכם כתוצאה של החמרת מצב רפואי קיים או התפתחות של מצב חדש.

איבוד כושר העבודה משמעותו פגיעה ביכולת לבצע משימות שעד כה ביצעתם בקלות במסגרת העבודה. ללא היכולת לבצע את אותן משימות, עבודתכם תפגע והמשך העסקתכם ועיסוקכם יימצאו בסיכון. מסיבה זו, כאשר נפסקים לטובתכם פיצויים, מחושבים בין היתר גם השינויים שאותם תעברו במסגרת העבודה, כתוצאה מאותה תאונה.

לצד אובדן כושר ההשתכרות, ישנה גם התייחסות לפוטנציאל ההשתכרות של האדם, על כך עברנו בסעיף הקודם (גיל).

פיצוי עבור כאב ועוגמת נפש כפוסט טראומה: כסף לא יכול לקנות לכם אושר אבל הוא ישלם לכם על התקופה בה סבלתם ועל מה שנאלצתם לעבור בעקבות תאונת דרכים. כאשר אתם מקבלי דמי תאונה מביטוח לאומי, לוקח המוסד בחשבון גם את שיעור הנכות הרפואית שנקבע לכם לאחר התאונה ומחשב את גילכם ומספר ימי האשפוז בהם הייתם בבית החולים כדי לדעת כמה מגיע לכם.

חוק פיצוי לנפגעי תאונת דרכים בגין הוצאות כלליות: חשוב לזכור כי ישנו חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מכיוון שתאונת דרכים היא עסק יקר ביותר. חלק מההוצאות הנלוות לתאונות דרכים הן הוצאות על נסיעות, הפסדי פנסיה והוצאות סוציאליות, הוצאות על תרופות וטיפולים ועוד. החוק קובע כי תקבלו פיצויים גם בגין ההוצאות הלא מתוכננות שנאלצתם להוציא, כתוצאה מהתאונה.

צפו: עו"ד פייפר מסביר על תאונת דרכים – איך לעבור בהצלחה את בדיקת המומחה?

תאונת דרכים בדרך – בזמן העבודה

תאונות דרכים תמיד תופסות אותנו לא מוכנים, לעיתים הן מתרחשות ממש בדרכנו לעבודה או בחזרה ממנה ולפעמים אף קורות ממש בזמן העבודה. לאחר כל תאונת דרכים בדרך לעבודה, בחזרה ממנה או במהלכה יש לפנות אל המוסד לביטוח לאומי בתקופה שלא תעלה על 12 חודשים מיום התאונה.

צפו: עו"ד פייפר מסביר על תאונת דרכים בעבודה – את מי כדאי לתבוע?

כי לקבל את כלל הזכויות להם אתם זכאים, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין תאונות דרכים ונזקי גוף מומחה שידע כיצד לממש את הפוטנציאל המלא של הפיצויים והתשלומים להם אתם זכאים.

נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון היא כי אין כפל פיצוי במצב של תאונת דרכים בדרך לעבודה. כלומר, אינכם זכאים לפיצוי כפול, המגיע גם מחברת הביטוח וגם מהמוסד לביטוח לאומי. לאחר שתבעתם את חברת הביטוח ונפסק לטובתכם סכום פיצוי, תקבלו את הסכום כולו, כמו גם את שאר התגמולים מהמוסד לביטוח לאומי בלבד.

 

 

שאלות ותשובות בנושא עורך דין תאונות עבודה

על מנת שתוכלו להעביר כמה שיותר מידע לעורך דין תאונות דרכים, יהיה עליכם קודם כל לתעד ככל האפשר את התאונה באמצעות תמונות ופרטים, כולל פרטים של הרכב איתו עשיתם תאונה, לאחר מכן עליכם להגיע לרופא לשם קבלת טיפול רפואי ולוודא כי הרופא מתעד את כל מה שתיארתם לו.

בעת חישוב הפיצויים בגין תאונת דרכים נלקחים בחשבון מספר פרמטרים, כל אחד מהם משפיע על גובה הפיצוי ומעלה את הסיכוי שלכם לקבלת פיצוי כספי גבוה בעבור תאונת דרכים שעברתם והנזקים מהם סבלתם. עורך דין מומחה ידע למקסם את גובה הפיצויים המגיעים לכם ע"פ חוק.

עורך דין תאונות דרכים מומחה ילחם עבורכם וישיג תוצאות רצויות שכן הוא מנוסה בהתנהלות מול ביטוח לאומי וחברות הביטוח השונות שמקשות על הליך קבלת פיצויים. 

 למשרדינו פייפר כהן – משרד עורכי דין יש ניסיון רב בעו"ד לתביעות בתאונות דרכים ,במשך 20 שנה ייצגנו מספר עצום של לקוחות כעורך דין לייצוג נפגעי תאונות דרכים והוצאנו פיצויים רבים מחברות הביטוח, יצרנו לא אחת הישגים רבים וחסרי תקדים בבתי המשפט בעניין של תאונות דרכים ותאונות עבודה. 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

מה זה אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא שינוי במצבו הבריאותי של אדם, המוביל למצב בו הוא מאבד את כושרו לעבוד למחייתו. אובדן כושר העבודה יכול לנבוע ממחלה, מפציעה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!