לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי

הביטוח הלאומי הוא מוסד שנועד לתת רשת ביטחון לאזרחי ישראל בשעת קושי. אנשים משלמים כל החיים כדי לקבל עזרה כאשר הם נפצעים, חולים, או יוצאים לפנסיה, בין השאר. עם זאת, לפני שמתחילים לקבל כספים מביטוח לאומי, יש לעבור ועדות ולהציג ממצאים שתומכים בקבלת הכספים. הביטוח הלאומי לא תמיד מאשר את הבקשות, ולכן יש להגיש ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי בצורה רשמית.

 

באילו נסיבות עשוי להתעורר הצורך להגיש ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי?

הקונספט של הביטוח הלאומי הוא קונספט מעניין ונכון, לפיו כל אזרח רשאי "לבטח" את עצמו למקרים בהם יצטרך כסף מהמדינה. אנשים זכאים לכסף מהמדינה מהרבה מאוד סיבות, כשאת חלקן, היותר נפוצות, כדאי להכיר:

  1. מחלה
  2. פציעה
  3. פנסיה
  4. מחלת ילד
  5. אובדן כושר עבודה
  6. הבאת ילדים לעולם

 

במסגרת הגשת התביעות למימוש הזכויות הללו בביטוח הלאומי, לעיתים מתעורר הצורך גם להגיש ערעורים, כפי שנסביר בהמשך.

 

התנאי הבסיסי לקבלת קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי

התנאי הבסיסי לקבלת קצבאות וזכויות מהביטוח הלאומי, הוא תשלום דמי הביטוח הלאומי כסדרם. עבור שכירים הם משולמים על ידי מקום העבודה, בעוד עצמאים צריכים לשלם בצורה אקטיבית מכיסם. כאשר מגיעה העת לקבל את הכספים מהביטוח הלאומי מכל סיבה שהיא, יש לבצע הליך מסודר עם הגשת מסמכים ובקשה רשמית לרשויות המדינה.

באותה נקודה, מתקיימת ועדה של ביטוח לאומי, שמחליטה האם לקבל את הבקשה, לקבל אותה בחלק, או לשלול אותה לחלוטין. הוועדה מחליטה לפי מסמכים רשמיים שמוגשים לה מכל מיני גורמים, לרבות מסמכים רפואיים ומסמכים מקצועיים.

 

מי מחליט כיצד משולמות קצבאות לאזרחים נזקקים?

הוועדה הבוחנת את בקשת האזרח לקבלת כספים מהביטוח הלאומי היא אינה מושלמת. בחלק מהמקרים היא טועה, ובכך מערימה קשיים על האזרח הפשוט. נכון, יש אזרחים שמנסים לקבל יותר ממה שמגיע להם, אך ברוב המקרים, מדובר באנשים שפשוט זקוקים לעזרה אמיתית ולא מקבלים מספיק מהמדינה.

לכן, הם צריכים להגיש ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי ולא יודעים איך לעשות זאת. בסופו של דבר, מדובר בהליך די מורכב, אך כזה שאפשר לעשות בעזרת אנשי מקצוע בצורה נכונה.

 

כיצד מגישים ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי?

הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להגיש ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי זה להצטייד בעורך דין טוב. עורך דין איכותי שמכיר את החומר יודע להגיע לתיק עם הידע הנכון, ולהציג בפני הלקוח מספר אפשרויות פעולה. לפעמים, ההבדל בין תיק מוצלח לבין תיק כושל זה פשוט עורך דין שיודע להתנהל. בהמשך, יש לאסוף את כל החומרים, לגבש את הטענות כלפי הביטוח ללאומי ולצאת לדרך שיכולה להיות גם ארוכה וגם מתישה נפשית ופיזית.

עו"ד אייל פייפר מסביר מה עושים בעת תביעת ערער מול המוסד לביטוח לאומי:

מה התהליך של ערעור על החלטה של המוסד לביטוח לאומי?

חשוב להבין שאם הביטוח הלאומי דחה את התביעה לקבלת קצבה, יהיה ניתן לבקש שההחלטה תיבדק פעם נוספת בוועדת התביעות האזורית, שחבריה הינם אנשי ציבור אשר מונו מטעם הביטוח הלאומי. הוועדות נערכות בסניפי המוסד לביטוח לאומי בערים תל אביב, חיפה ירושלים ובאר שבע מדי חודש ללא צורך בנוכחות הפונה, ואזרחים מכל הארץ רשאים לפנות אליהן.

עם זאת, יש לדעת כי החלטת הוועדה היא בגדר המלצה לשיקול דעת נוסף של פקיד התביעות. הוועדה גם דנה רק בחלק מהנושאים, ולא בכולם. ניתן גם לגשת לערעור בבית הדין לעבודה, ואף לבקש סיוע משפטי בחינם, אשר יעזור לכם להתמודד עם המצב.

 

מה המשמעות של הגשת ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי בפועל?

ביטוח לאומי מהווה רשת ביטחון חשובה עבור אנשים ומשפחות רבות בישראל. ערעור על החלטה בביטוח הלאומי הוא למעשה הליך משפטי לכל דבר, שבו אדם מערער על החלטה שקיבל המוסד לביטוח לאומי בנוגע לזכאותו לקצבאות.

זה יכול להתרחש כאשר שוללים מאדם הטבות או כאשר הוא אינו מסכים עם כמות ההטבות שזכו לו. בגלל שגם ישנו פקטור של זמן, והרעת תנאים במשך תקופה מסוימת, ייתכן שגם תאלצו להגיש ערעור נוסף שכן מצבכם הורע. חשוב מאוד להישאר עם האצבע על הדופק בנושאים הללו.

 

איך אפשר להגדיל את הסיכויים לאישור תביעות ביטוח לאומי?

ערעור על החלטת ביטוח לאומי עלול להיות תהליך מייאש, אך חשוב לזכור כי ניתן להפוך החלטה שאינכם מסכימים איתה, ולא מדובר בקו אדום. עם הייצוג המשפטי הנכון והבנה מעמיקה של תהליך הערעור, אנשים יכולים להילחם על ההטבות המגיעות להם ולהבטיח שזכויותיהם מוגנות.

הבסיס למאבק משפטי מוצלח, כמו בכל תחום, הוא ייצוג משפטי הולם ונכון. יש הרבה עורכי דין כיום שמתמחים בעולמות שונים, אך כדי להצליח ולהגדיל את סיכויי קבלת הפיצוי הנכון, יש לעבוד עם עורכי דין שמכירים את העולם הזה, שוחים בחומר, ויודעים לכוון את ההליך המשפטי לכיוון הנכון עבור הלקוח שלהם.

 

לסיכום

משרדנו מסייע מזה שנים רבות בהגשת תביעות ביטוח לאומי וערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי וועדותיו. אנו מלווים במסירות ובנחישות מבוטחים בתהליך לערעור על תביעות ביטוח לאומי שנדחו מסיבות בלתי מוצדקות. במרוצת שנות פעילותנו סייענו לאינספור לקוחות מרוצים בהתמודדות מול סירוב לאישור תביעות ביטוח לאומי מסוגים שונים ולהשיג למענם את מלוא הפיצויים והסעדים שהחוק בישראל מעמיד לרשותם. נשמח לסייע בכך גם לכם.

לייצוג משפטי במימוש זכויות בביטוח הלאומי והשגת תגמולי הביטוח המרביים שמגיעים לכם – פנו אלינו כבר עכשיו באמצעות הטופס להלן.

ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי
ערר על החלטות המוסד לביטוח לאומי

ערעור על החלטה של ביטוח לאומי הוא הליך משפטי שבו אדם מערער על החלטה שקיבלה המוסד לביטוח לאומי בנוגע לזכאותו לקצבאות. הערעור יכול להגיע בעקבות החלטה לא נכונה של הוועדה המיוחדת של ביטוח לאומי, שבוחנת את הקצבאות עבור מקרים ספציפיים.

אדם יכול להגיש ערעור על החלטה של ביטוח לאומי אם נמנעות ממנו מלכתחילה קצבאות שלטענתו מגיעות לו, או אם הוא לא מסכים עם גובה הקצבאות שזכה להן. באותה נקודה, הוא יכול לפנות לפקיד התביעות לבדיקה מחודשת של התביעה, או לפנות לבית הדין לעבודה. בכל מקרה, הוא זכאי גם לסיוע משפטי חינם בנושא, אם ירצה בכך.

תהליך הערעור על החלטה מטעם הביטוח הלאומי כולל הגשת בקשה לעיון חוזר אצל הוועדות הרלוונטיות, כולל הגשת מסמכים מעודכנים ועדכון הבקשה לפי המצב העכשווי של המבקש. ניתן גם לפנות לבית הדין לעבודה, אם מדובר בביטוח לאומי בנושא פנסיה או אובדן כושר עבודה. בכל מקרה, מדובר בתהליכים ארוכים ומסורבלים שלוקחים זמן.

חשוב שיהיה ייצוג משפטי במהלך הליך הערעור על החלטה של המוסד לביטוח לאומי מכיוון שעורך דין יכול לסייע בניווט במערכת המשפט המורכבת ולהבטיח כי זכויות הפרט מוגנות. הם יכולים גם לספק הנחיות לגבי הראיות והתיעוד הדרושים כדי לתמוך במקרה של הפרט.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!