לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל

מה קבע הביטוח הלאומי מקרה של סדרן ירקות שנחבל בעבודתו?

אל משרדנו מגיעים מקרים רבים, הקשורים אל תאונות ופגיעות במהלך העבודה. כך היה בשנת 2021, כאשר משרדנו ייצג מול הביטוח הלאומי סדרן ירקות שנחבל במהלך עבודתו וספג נזקים קשים. במאמר הבא נסקור את המקרה, ונסביר מה קבע הביטוח הלאומי בהסתמך על קביעות הוועדה הרפואית.

 

חבלה בעבודה – דעו מה החוק קובע

לפני שנתחיל להסביר מה אירע באותו מקרה שציינו, חשוב לדעת – חבלה בעבודה היא תאונת עבודה. גם אם עובד נפגע במקום עבודתו ובמהלך שעות העבודה שלו מבלי שהיה קשר באופן מובהק או ישיר לביצוע העבודה עצמה, עדיין מדובר על תאונת עבודה. נפגע תאונת עבודה הוא אזרח עם מעמד משפטי שמקנה לו זכויות מסוימות.

 

סדרן ירקות שנחבל בעבודתו

בשנת 2021 הגיע אל המשרד שלנו שכיר שעבד בתור סדרן ירקות. במהלך עבודתו הוא מעד ונחבל בצורה קשה בברכו השמאלית. הפגיעה הייתה כל כך קשה והגבילה בצורה כל כך משמעותית את הנפגע, עד כדי כך שהוא קיבל דמי פגיעה במשך 91 ימים – התקרה שמצוינת בחוק.

 

כיצד השפיע הנזק על העובד?

לאחר התקופה בה קיבל העובד דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, הוא עדיין לא היה מסוגל לחזור אל מקום עבודתו. למעשה, העובד לא חזר אל מקום עבודתו גם במהלך הדיון בתביעה שהגיש לביטוח הלאומי, על מנת לקבל הכרה כנכה מעבודה ולקבל קצבה.

 

נזק רפואי

מבחינה רפואית, החבלה שספג העובד בעת נפילתו גרמה לשבר בפיקה של ברך שמאל שלו. הוא נותח ונותר עם צלקת ניתוחית. הוא סבל מכאבים גם לאחר הניתוח שעבר, התקשה בהליכה ונעזר בקב, מצבו לא השתפר והוא נזקק לסיוע מבני משפחתו.

 

ייצוג ללא התייצבות בביטוח הלאומי

לאחר שהגיש תביעה באמצעות עורך דין ממשרדנו, התכנסה וועדה רפואית בעניינו של סדרן הירקות. את התובע ייצג עורך הדין בוועדה מבלי שנדרש הסדרן להתייצב. בוועדה סיפר עורך הדין על מצבו הקשה של התובע, תוך כדי שהוא מגבה זאת במסמכים רפואיים שמראים בצורה מובהקת על חוסר הכשירות של הנפגע.

 

מה הוחלט?

לאחר שבחנה את המסמכים הרפואיים והקשיבה לעורך הדין בלבד, שכן לא בוצעה בדיקה על גופו של התובע שלא נכח בעת התכנסות הוועדה, התרשמה הוועדה שמצבו הרפואי של התובע הוא סופי ושלא צפויה השתפרות. הוועדה, בראשה עמד כירורג אורתופדי, קבעה לזכות הנפגע 32% נכות קבועים.

 

כל פגיעה בכל עבודה עשויה להיות תאונת עבודה

אחת הטעויות הקריטיות ביותר שמבצעים עובדים בישראל היא לא לפנות לסיוע משפטי איכותי לאחר פגיעה בעבודה. חשוב להבין – גם פגיעות שנראות שוליות, או פגיעות שאינן מתקשרות לאופי העבודה בהכרח, עשויות בסבירות גבוהה להיחשב לתאונות עבודה. צרו קשר עם משרד עו"ד פייפר כהן על מנת שתוכלו לקבל ייצוג משפטי מצוין ומיומן מול הביטוח הלאומי.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!