לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו

במקרה שהגיע אל משרד עורכי הדין, פועל ייצור נפגע במהלך עבודתו ושבר את כף רגלו הימנית בעקבות החלקה במקום העבודה. משרד עורכי הדין פעל אל מול הביטוח הלאומי כדי לסייע ללקוח על מנת לקבל הכרה בנכות ממנה הוא סובל. פרטי המקרה מסוכמים במאמר הבא.

פרטי האירוע

שכיר שעובד כפועל ייצור החליק במדרגות במקום עבודתו. כתוצאה מההחלקה, ספג העובד נזק בדמות של שברים בכף רגלו הימנית. הוא עבר שני ניתוחים בכף רגלו הימנית כדי לטפל בנזקים מהם סבל, אך למרות זאת הוא עדיין מוגבל בתנועות שלו, מתלונן על כאבים, צולע ונאלץ להיעזר במקל הליכה. הנפגע הגיש תביעה באמצעות משרדנו לקבלת קצבת נכות מעבודה, ונקבעו לו 19 אחוזי נכות קבועים.

 

זהות הנפגע

הנפגע כאמור הוא שכיר שעבד בתור פועל ייצור במקום עבודה מסוים. כתוצאה מכך, הפגיעה שקרתה לו, כתוצאה מהחלקה במקום העבודה, גרמה להכרה בו כנפגע תאונת עבודה. באמצעות הכרה זו קיבל הנפגע דמי פגיעה לתקופה של שלושה חודשים, כפי שקובע החוק, ולאחר שמצבו לא השתפר ותמה תקופה זו, הוא הגיש תביעה לנכות מעבודה.

 

הנזק שאירע לנפגע

הנפגע סבל משברים בכף רגלו הימנית, והוא נזקק לניתוח. גם לאחר הניתוח הוא נותר עם רגישות, ובבדיקה שנערכה בבית חולים נקבע שהרגישות ממנה הוא סובל לא צפויה לחלוף. כתוצאה מכך הוא אינו מסוגל ללכת כבעבר – הוא צולע וזקוק למקל הליכה. בנוסף, הוא מוגבל בתנועות שלו, סובל מכאבים, חש זרמים ותחושת שריפה במקום הפציעה.

 

רופא תעסוקתי

הנפגע ראה רופא תעסוקתי. זהו רופא שמתמחה בבדיקת הכשירות של אדם מסוים לעסוק בעבודה מסוימת. הרופא התעסוקתי קבע הגבלות עקב מצבו של הנפגע שהמעסיק אינו יכול לעמוד בהן, מה שפוגע בצורה כלכלית באופן משמעותי בנפגע. יש לציין גם כי קרן הפנסיה של הנפגע הכירה בו מיום הפגיעה כבעל נכות של 100%.

 

מה אירע בוועדה הרפואית?

בתאריך ה-05/09/2022 התרחש דיון בוועדה הרפואי בנוגע למצבו של הנפגע. לדיון התייצב הנפגע, יחד עם עורכת דינו מטעם משרדנו, כשהוועדה הורכבה מאורתופד כירורגי וממזכירות רפואית. בוועדה הוצג מצבו הרפואי של המטופל, הנזק שאירע לו, המגבלות שיש לו כיום מבחינה גופנית וכן מה שקבע לגביו רופא תעסוקתי. כמו כן הוצגו מסמכים רפואיים בדבר מצבו והנפגע נבדק.

 

מה נקבע לטובת הנפגע?

הוועדה הרפואית קבעה שמצבו הרפואי של התובע הוא צמית. כתוצאה מכך, הוחלט לקבוע לטובתו 19% נכות קבועה, שמורכבים בין היתר מהנזקים השונים שאירעו לו בכף הרגל שלו בעקבות אותה תאונת עבודה.

 

סיוע ממשרד מיומן

קבלת אחוזי נכות מהביטוח הלאומי יכולה לעשות את ההבדל מבחינה כלכלית עבור נפגעי תאונות עבודה. משרד עורכי דין פייפר כהן הוא בעל ניסיון רב בייצוג תובעי נכות מעבודה, מה שמאפשר לו להעניק להם סיוע מיומן ואיכותי שיוביל להצלחה בתביעה. לייצוג משפטי וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר ונשמח לסייע.

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!