לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה

מהם אחוזי הנכות מעבודה שאפשר לקבל בעקבות תאונת דרכים?

ישנם הרבה מאוד מצבים שעשויים להיחשב כתאונות עבודה. כאשר עובד נפגע במקום העבודה שלו, הוא זכאי להיות מוכר כנפגע עבודה, אך זהו לא המצב היחידי. במקרים מסוימים, גם תאונת דרכים יכולה להיחשב לתאונת עבודה. מהם אחוזי הנכות מעבודה שאפשר לקבל בעקבות תאונה כזאת? נסביר זאת על ידי מקרה שטופל במשרדנו לאחרונה.

 

מתי תאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה?

לא כל תאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה מן הסתם, כמו שלא כל תאונת עבודה היא תאונת דרכים. כאשר תאונת דרכים נגרמת בדרך אל מקום העבודה או בדרך חזרה ממקום העבודה, ללא סטיות מהדרך, הרי שאפשר להחשיב את תאונת הדרכים בתור תאונת עבודה. גם אם הנפגע נהג במסגרת תעסוקתו, מדובר בתאונת עבודה.

 

מקרה בו טיפל משרדנו

תאונת דרכים שנחשבת גם לתאונת עבודה טופלה לא מזמן במשרדנו. הנפגע היה אדם בשנות השישים לחייו, שעובד בתור טכנאי רנטגן באחד מבתי החולים בארץ. הוא היה בדרכו הביתה ברכבו הפרטי ונפגע בתאונת דרכים. הוא נעדר ממקום עבודתו תשעה ימים בעקבות התאונה, בהם קיבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי.

 

נזק לנפגע בעקבות התאונה

אותו טכנאי רנטגן ניזוק בצורה משמעותית בעקבות תאונת הדרכים אליה נקלע. הוא נחבל בדופן הבטן שלו ונותר עם כאבים בגבו התחתון. כתוצאה מאלו, התנועה שלו הוגבלה והוא התקשה לעמוד זמן ממושך. הכאבים מהגב התחתון הקרינו, לפי עדותו, גם לרגלו הימנית. בנוסף לאלו, התלונן הנפגע גם על כאבי ראש פועמים והציג סימני פוסט טראומה.

 

וועדה רפואית מורחבת

בעניינו של טכנאי הרנטגן, שתבע אחוזי נכות מעבודה מהביטוח הלאומי, התכנסה וועדה רפואית מורחבת. וועדה זו כללה שני רופאים – נוירולוג וכירורג אורתופדי, בגין תלונותיו האורתופדיות והנוירולוגיות של הנפגע. בוועדה תיארו והציגו התובע ועורך הדין מטעם משרדנו את הנזק ממנו סובל התובע. כמו כן, הוגשו מסמכים רפואיים רלוונטיים.

 

החלטת הוועדה הרפואית

הרופאים בוועדה הרפואית קיבלו את הטענות העיקריות שהוצגו בפניהם. לאחר בדיקה של התובע על ידם, הם גם השתכנעו שמצבו אכן קשה אם כי לא צמית, ועל כך קבעו לו 25% נכות מעבודה לתקופה של כשמונה חודשים.

 

השפעת היבטים נוספים על אחוזי הנכות שנקבעו

עיון בהחלטת הוועדה הרפואית מלמד אותנו שלא רק ההיבט האורתופדי נלקח בחשבון על ידי חברי הוועדה. מצבו האורתופדי של הנפגע מהווה 15% מהנכות שנקבעה לו, בעוד שמצבו ההסתגלותי מהווה 10% מהנכות שנקבעה לו.

 

חשיבות הייצוג המשפטי

ייצוג משפטי על ידי גורם מקצועי, מיומן ומנוסה הוא דבר הכרחי ובעל חשיבות גדולה בכל מה שקשור לתביעה מול הביטוח הלאומי. עורך דין מיומן יוכל לקחת בחשבון את כל הנזקים השונים שנגרמו לנפגע, על מנת לאפשר לאחרון להגיע למיצוי זכויותיו. תוכלו לעשות זאת עם עורכי דין ממשרד פייפר כהן, שמיומנים בעבודה מול הביטוח הלאומי.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר מסביר איך להגיש טופס בקשת תשלום קצבת נכות מול מנורה מבטחים:

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!