לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים

תאונות דרכים לרוב מתקשרות לנו עם נזק גופני בדרגות חומרה משתנות, חמורות יותר או חמורות פחות. חלק לא קטן מתאונות הדרכים מסבות גם נזק נפשי חמור במיוחד לנפגעים. במקרה הבא בו טיפל משרדנו נציג כיצד תאונת דרכים טראומטית אחת פגעה בצורה נפשית קשה באדם שניהל חיים תקינים עד התרחשותה. במקרה לפניכם ביטוח לאומי קבע ומצא – זכאות של 28% נכות קבוע לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים.

תאונת דרכים שנחשבת לתאונת עבודה 

חשוב לדעת – ישנן תאונות דרכים שנחשבות לתאונות עבודה. כך היה גם במקרה אותו נסקור בהמשך. הנפגע נפצע במהלך תאונת דרכים בתור הולך רגל. תאונת הדרכים הזאת נחשבת גם לתאונת עבודה מכיוון שאותו נפגע היה בדרך אל מקום עבודתו.

 

רקע חשוב על הנפגע 

הנפגע הוא שכיר שעבד בתור מנהל תפעול. כפי שאפשר להבין מעדותו של אותו נפגע במהלך הוועדה הרפואית, קיימת חשיבות רבה למצבו הנפשי והנוירולוגי של אדם שעובד בתור מנהל תפעול. התאונה הטראומטית שעבר אותו מנהל תפעול פגעה בחייו בצורה משמעותית, ולא רק בהיבט הרפואי. 

 

כיצד אותה תאונה פגעה בחייו של הנפגע?

את הנזק שאירע למנהל התפעול אפשר לחלק לשניים – נזק גופני ונזק נפשי. הוא סבל מחבלות וכאבים בראש, בצוואר וגב כתוצאה מתאונת הדרכים. הנזק המשמעותי יותר שאירע לו הוא נזק נפשי. הזיכרון שלו נפגע כתוצאה מאותה תאונה, הוא סובל מסיוטים בלילות במהלך השבוע, מתקשה לפי עדותו בוועדה הרפואית לזכור מה הוא קרא לאחד קריאת עמוד אחד בלבד. סובל מלחץ תמידי. 

 

נזקים רפואיים נוספים

לתובע נגרמו גם נזקים רפואיים נוספים. בין היתר, אפשר למנות גם טנטון שאובחן לו, שגורם לו לשמוע צפצופים וצלצולים. בנוסף, התובע סובל מכאבי שרירים עליהם התלונן בפני הוועדה הרפואית, כאבי שרירים שגורמים לו לרגישות ולעייפות בשריר.

 

וועדה רפואית בנוכחות התובע 

התובע התייצב יחד עם עורך דין מטעם משרדנו לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי בתאריך ה-18/08/2021. בראשות הוועדה עמד פסיכיאטר, איש המקצוע הרפואי שרלוונטי לתלונות העיקריות של התובע. במהלך הוועדה גולל התובע את מצבו החמור ממנו הוא סובל בעקבות אותה תאונה טראומטית. עורך הדין הוסיף לתיאור ולפירוט של התובע וכן הגיש את המסמכים הפסיכיאטרים הרלוונטיים, יחד עם מסמכים רפואיים נוספים.

 

אחוזי נכות משמעותיים

הוועדה הרפואית השתכנעה כי מקרה זה הוא מקרה משמעותי, בו סובל אותו מנהל תפעול מנזקים נפשיים קשים שגם לא מאפשרים לו לבצע את עבודתו. הוועדה הרפואית קבעה נכות רפואית קבועה לתובע על סך של 28%.

 

זכות שמגיעה לכם – פעלו למען מימושה 

במקרה הזה החליט אדם שנפגע במהלך עבודתו להגיש תביעת נכות מעבודה, עקב הנזקים שנגרמו לו וגרמו לו לפגיעה משמעותית שהשפיעה גם על יכולת התעסוקה שלו. הגשת התביעה היא זכות שמגיעה לכם מטעם החוק. עם משרד עו"ד פייפר כהן תוכלו לפעול למען מימוש זכות זו, בסיוע מעורכי דין מיומנים ומנוסים.

לייצוג משפטי וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר עם משרד עו"ד פייפר כהן:

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!