לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר

נזק משמעותי שנגרם לכם לא חייב להיגרם בהכרח עקב פגיעה במספר איברים או בחלק בולט בגוף. נזק כזה עשוי להיווצר גם אם נפגעתם באזור קטן בגוף שלכם. כך קרה לתובע שפנה למשרד שלנו כדי לקבל שירותים משפטיים מול הביטוח הלאומי, לאחר שנפגע באגודל במהלך עבודתו. במקרה שלפניכם ביטוח לאומי קבע ומצא – הגדלת זכאות ל25% נכות עבור תובע שעבר תאונת עבודה בעבר.

פגיעה קטנה אך משמעותית 

בשנת 2021 נפגע שכיר, שעבד ככוח עזר, באגודלו השמאלי. הפגיעה התרחשה בזמן העבודה שלו, בעת שטיפל באחד המטופלים במקום העבודה שלו. אומנם האגודל הוא איבר קטן, אך הוא בכלל לא שולי. באמצעות האגודל אנחנו מסוגלים לבצע פעולות רבות עם כף היד, כך שאותה פגיעה התבררה כמשמעותית. 

 

מה קרה מרגע הפגיעה?

מבחינה רפואית, הנפגע סבל באופן חמור מאותה פגיעה. הוא התקשה להזיז את אגודלו וסבל מכאבים עזים. מבחינה משפטית, מכיוון שנפגע במקום עבודתו, קיבל הנפגע דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. הוא קיבל דמי פגיעה לתקופה כוללת של 69 ימים.

 

פגיעה משמעותית בשגרת חייו

הפגיעה ממנה סבל התובע באגודלו השמאלי הייתה משמעותית במיוחד. לצערו, ידו השמאלית היא ידו הדומיננטית, כך שאת מרבית הפעולות שהוא מבצע עם היד הוא מבצע עם ידו השמאלית שנחבלה. הוא סבל מרגישות באגודל שמאל, מקושי בכיפוף האגודל ויישורו. הוא התקשה לאחוז בחפצים ואפילו העיד על כך שחפצים נופלים מכך היד שלו עקב הנזק שאירע לו. הוא ציין שטיפולי פיזיותרפיה, עליהם הוא מקפיד מאז הפגיעה, לא משפרים את מצבו.

 

נזק רפואי בפועל  

הנזק הרפואי שממנו נמצא שסובל התובע הוא קשיון. במצב זה, תנועה של המפרק אינה אפשרית כתוצאה מחבלה. כמו כן, נמצא שהגידים המתקשרים אל האגודל של התובע שנפגע הם במרקם בלתי אחיד. התובע סבל גם מנזקים נפשיים בעקבות אותה פגיעה.

 

מה אירע בוועדה הרפואית?

כמו בכל תביעה שמתרחשת בביטוח הלאומי, גם כאן נדרשה וועדה רפואית לדון בעניינו של התובע. עורך הדין מטעם משרדנו הגיע לוועדה הרפואית, יחד עם אשתו של התובע, שלא נדרש להתייצב. אשתו תיארה את הקשיים מהם סובל בעלה והעידה גם על מצבו הנפשי הירוד. עו"ד מטעם משרדנו הציג את מצבו של התובע וצירף מסמכים רפואיים רלוונטיים.

 

אחוזי נכות קבועים 

לאחר בחינת מצבו של התובע, כאשר נלקחת בחשבון גם הפגיעה הגופנית ממנה הוא סובל באגודל שמאל וגם הפגיעה הנפשית שנגרמה לו עקב אותה פציעה מצערת, החליטה הוועדה הרפואית לקבוע 18.13% אחוזי נכות לצמיתות לזכות התובע.

 

תביעה אפשרית גם בפציעות קטנות

גם פציעות קטנות מסיבות נזקים חמורים. כאשר אתם נפגעים בצורה משמעותית באיבר קטן או בחלק שנראה זניח בגוף האדם, אתם עדיין יכולים להגיש תביעה לביטוח הלאומי. עשו זאת באמצעות משרד עו"ד פייפר כהן, שמתמחה בהגשת תביעות כאלו לביטוח הלאומי בגין מקרים שונים ומגוונים.

לייצוג משפטי וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר עם משרד עו"ד פייפר כהן:

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!