לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה

ישנם מקרים של תאונות דרכים בהם נזק מפתיע עשוי להתפתח לנפגע, מבלי שייראה שיש קשר ישיר בין הפגיעה לבין הנזק. אישה בשנות ה-50 לחייה פנתה אל משרדנו על מנת לקבל סיוע משפטי בהגשת תביעה לקבלת קצבה מהביטוח הלאומי, עקב מצב בריאותי קשה שהחל להתפתח לאחר תאונת דרכים שאירעה לה.במקרה שלפניכם ביטוח לאומי קבע ומצא – תובעת נמצאה זכאית ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבוע.

פרטי האירוע  

אישה בשנות ה-50 לחייה עברה תאונת דרכים. לאחר תאונת הדרכים הזאת, החלה לסבול אותה אישה ממספר בעיות שונות. היא החלה לסבול מכאבי ראש עזים, מבעיות זיכרון משמעותיות ומסחרחורות שגרמו לה לאיבוד שיווי משקל ולנפילות. במהלך התקופה הזאת למשל, היא יצאה מביתה ללא ליווי והלכה לאיבוד כתוצאה מבעית זיכרון, כך שהיא חייבת להסתייע בבני משפחה לפעולות בסיסיות.

 

רקע על הנפגעת 

הנפגעת כאמור היא אישה בשנות ה-50 לחייה. היא לא נולדה בארץ ועלתה לפני כשני עשורים. לפני התאונה שלה היא עבדה במשק בית וביצעה עבודות ניקיון. לפני אותה תאונת דרכים היה מדובר באישה בריאה, עם היסטוריה מאומתת על תעסוקה במקומות עבודה שונים.

 

הנזק ממנו סובלת הנפגעת

בבדיקות שונות שנערכו, היה קשה תחילה למצוא מהו מקור הנזק שנגרם לתובעת. לאחר מספר בדיקות אצל אנשי מקצוע שונים מתחום הרפואה ואצל פסיכיאטר, נמצא כי היא סובלת ממספר בעיות בריאותיות שונות – כאבי ראש כרוניים, סוכרת, הפרעת הסתגלות, מחלת ריאות, תכיפות במתן שתן ועוד כאבים קבועים במספר אזורים שונים בגוף. 

 

התכנסות הוועדה הרפואית בגין תביעתה 

וועדה רפואית בראשות רופא שמתמחה בנוירולוגיה התכנסה כדי לדון בעניינה של התובעת. אל הוועדה הגיעה התובעת מלוות בביתה, שסייעה בתרגום התובעת וכן בעו"ד מטעם משרדנו. התובעת שיתפה פעולה עם הוועדה ככל הניתן ונבדקה גם על ידי הרופא. כמו כן, המקרה של התובעת תואר על ידי עורכת הדין, שגם הגישה את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לוועדה.

 

מה נקבע בוועדה הרפואית?

הוועדה הרפואית הכירה במצב הבריאותי הקשה ממנו סובלת התובעת. היא קבעה שדרגת אי כושר ההשתכרות שלה עומדת על 65%. בגין הבעיות הבריאותיות השונות מהן היא סובלת, קבעה הוועדה אחוז נכות קבוע של 74%, שמשקללים מספר בעיות רפואיות שונות.

 

קצבה בפועל 

בפועל, מקבלת התובעת מהביטוח הלאומי קצבה בגובה של 2,273 שקלים, נכון לתאריך בו התקבלה החלטת הוועדה הרפואית. כמו כן, זכאית הייתה התובעת לקבל מענק בגובה של 35,935 שקלים באופן רטרואקטיבי. התובעת קיבלה מענק זה בקיזוז חובות לביטוח הלאומי.

 

משרד עורכי דין מומחה בתביעות ביטוח לאומי

גם מצבים קשים, בהם האבחנה אינה ברורה תחילה והנפגע הוא אדם עם קשיי שפה או הסתגלות, אלו מצבים שאפשר להגיש בהם תביעות לקבלת פיצויים שאתם זכאים להם מהביטוח הלאומי. פנו אל משרד עו"ד פייפר כהן על מנת לברר את המצב שלכם ולהגיש תביעה במידת הצורך ביעילות. 

 

לייצוג וסיוע משפטי צרו קשר עם משרד עו"ד פייפר כהן.

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!