לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה

אנשים במצב בריאותי ירוד יכולים לסבול ממספר ליקויים בריאותיים שונים. הליקויים הללו עשויים לפגוע באיכות החיים שלהם וביכולת לבצע פעולות שונות. במאמר הבא נציג מקרה בו טיפל משרדנו, ונציג כיצד ניתן לקבל קצבת נכות קבועה עקב מספר ליקויים בריאותיים שונים אצל אדם אחד. במקרה שלפניכם ביטוח לאומי קבע ומצא – תובעת נמצא זכאית ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבוע.

מספר ליקויים בריאותיים

מספר ליקויים בריאותיים עשויים להיווצר אצל אותו האדם מסיבות שונות. למשל, תאונת דרכים אחת יכולה לגרום לכמה נזקים שונים. גם בעיה רפואית מסוימת יכולה להוביל למספר נזקים שונים וחמורים במיוחד. במקרים הללו, כאשר הנזקים חמורים מאוד ומציבים את הנפגע תחת מגבלות ברורות ומהותיות, ניתן להגיש תביעת פיצויים לביטוח הלאומי.

 

פרטים על האירוע שקרה 

אישה הסובלת ממספר ליקויים כאלו פנתה אל משרדנו כדי לקבל ייצוג מול הביטוח הלאומי. מצבה הבריאותי הקודם של אותה האישה לא היה טוב, והיא פנתה אלינו כשהיא כבר הייתה מטופלת בתרופות.

 

תלונות התובעת 

לתובעת היו כמה תלונות שונות, בגינן היא החליטה להגיש תביעה לביטוח הלאומי כדי לקבל פיצויים כספיים בדמות קצבת נכות קבועה. בין היתר, היא התלוננה על חולשה בשני הצדדים של הגוף שלה, חולשה שהקרינה לגפיים שלה. בנוסף, אותה אישה סבלה מכאבי ראש, שנמצא גם בבדיקה נוירולוגית תימוכין לכך. כמו כן, התובעת סובלת מבחילות כבר הרבה מאוד זמן, ולכך מתווספות בעיות רפואיות נוספות.

 

נזק רפואי 

אותה תובעת אובחנה עם נזק רפואי מגוון. כאמור, היא אובחנה עם נזק נוירולוגי בדמות כאבי ראש, אך לא רק. נמצא גם כי היא סובלת מכאבים בשני מפרקי הכתף שלה, בצד ימין ובצד שמאל, כאב בצוואר, כאב במפרק האגן, כאב בגב התחתון וכאבים בברכיים. פרט לכאבים אלו, נמצא כי היא סובלת מבריחת שתן, קוצר נשימה ודיכאון מג'ורי. 

 

התכנסותה של הוועדה הרפואית בעניין

הוועדה הרפואית שהתכנסה בתאריך ה-24/08/2022 כדי לדון במצבה של אותה תובעת קיבלה את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים מבעוד מועד מעורכת הדין מטעם משרדנו שייצגה את התובעת. עורכת הדין הסבירה לוועדה הרפואית, שבראשה עמד נוירולוג, את מצבה של התובעת, בעוד שלתובעת לא היה מה להוסיף לדבריה של המייצגת. 

 

החלטת הוועדה וגובה הקצבה 

הוועדה הרפואית קבעת אחוז נכות משוקלל של 75%, יחד עם דרגת אי כושר להשתכרות של 65%. כתוצאה מכך, נקבע לתובעת קצבה חודשית של 2,167 שקלים, יחד עם תשלום של 17,808 שקלים בגין התקופה בה הייתה זכאית התובעת לתשלום הקצבה.

 

היוועצות משפטית יכולה לסייע לכם כלכלית

מצבים בריאותיים מסוימים עשויים להיות גם מצבים משפטיים, שמקנים לכם או לקרובים שלכם זכויות שונות בחוק. משרד עו"ד פייפר כהן מתמחה בין היתר בייצוג אזרחים מול הביטוח הלאומי. היוועצות משפטית עם עורכי הדין במשרד שלנו תסייע לכם להבין האם אתם או אחד הקרובים שלכם יכולים להגיש תביעה ולקבל פיצויים משמעותיים. 

לייצוג משפטי וסיוע בוועדות הרפואיות צרו קשר ונשמח לסייע.

תנאי זכאות

לדמי תאונה יהיו זכאים עובד שכיר, עובד עצמאי, מי שאינו עובד ועקרת בית שעונים על כל תנאי הזכאות.

שימו לב, מי שמשרת בצה"ל, מי שנמצא במאסר, מי שנמצא במוסד לטיפול רפואי או סיעודי – לא יהיו זכאים לדמי תאונה.

תנאי ראשון: תושבות
אתה תושב/ת ישראל
תנאי שני: גיל
מלאו לך 18 שנה ועדיין לא הגעת לגיל הפרישה.
תנאי שלישי: אירעה לך תאונה שפגעה בכושר התפקוד שלך

אירעה לך תאונה בישראל או בחוץ לארץ, ואינך מסוגל לתפקד בעקבות התאונה.

רמת התפקוד נבדקת בהתאם למצבך התעסוקתי:

  • עובד שכיר – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת, ולא נותרו לך ימי מחלה מהמעסיק לניצול.
  • עובד עצמאי – אם אתה לא מסוגל לעבוד בעבודתך או בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם אתה מאושפז בבית חולים או מרותק לבית.
  • עקר/ת בית – אם אינך מסוגל/ת לעבוד בעבודות משק הבית.

שים לב, אם התאונה אירעה תוך כדי ועקב עבודה, עליך לבדוק את זכאותך לדמי פגיעה בעבודה ולא לדמי תאונה.

תנאי רביעי: בדיקה רפואית

עליך להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה.

אם לא נבדקת בתוך 72 שעות משעת התאונה, כיוון שהנזק הרפואי מהפגיעה התגלה בתוך שבועיים מיום התאונה, תוכל להיות זכאי לדמי תאונה, בהתאם לאישור הביטוח הלאומי.

תנאי חמישי: אתה לא זכאי לפיצוי אחר

דמי התאונה ישולמו לך רק אם אינך זכאי לתשלום מגורם אחר, עבור ימי אובדן כושר העבודה או התפקוד.
לדוגמה: דמי מחלה ממעסיק, תשלום לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשלום לפי הסכם קיבוצי, תשלום לפי תקנון של קופת גמל של קרן ביטוח או של קרן פנסיה, תשלום על פי חוזה עבודה וכדומה.

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!