לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה

קצבת נכות לעצמאים

רוב האוכלוסייה הבוגרת בישראל עובדת. חלק מהעובדים הם שכירים בעוד שחלק מהעובדים הם במעמד עצמאי. גם עובדים עצמאים יכולים להיפגע בצורה משמעותית מסיבות שונות. הפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי גם באופן גופני וגם באופן נפשי. במאמר הבא נסקור מקרה שטיפל בו המשרד, בו קיבל עצמאי קצבת נכות בעקבות מצבו.

 

מעמד העצמאי בישראל

בישראל, ניתן לחלק את ציבור העובדים לשניים – שכירים ועצמאים. כאשר עובד עצמאי נפגע בצורה כזאת או אחרת, או יכול לתבוע את הביטוח הלאומי לקבלת קצבה שתתאים למצבו הגופני או הנפשי. גם עצמאים יכולים לקבל קצבת נכות במידה ומצבם מאפשר זאת.

 

מקרה בו טיפל משרדנו

משרדנו טיפל במקרה בו עובד עצמאי היה זקוק לקצבה מהביטוח הלאומי. אותו עובד עבד כעצמאי, כפי שאושר בטפסים הרלוונטיים שהוגשו לביטוח הלאומי, זה מספר שנים כאיש מזגנים. לפי עדותו בוועדה הרפואית שהתכנסה בנוגע לתביעתו, בעבר היה איש חזק שעובד קשה ועושה הכל בעצמו. בסופו של דבר, הוא הגיע למצב גופני ולמצב נפשי קשה, מצבים שמקשים מאוד על שגרת החיים שלו בתור אחד משני המפרנסים במשפחתו.

 

פגיעה אורתופדית ונוירולוגית

את הפגיעה שספג אותו עובד אפשר לחלק לשניים – פגיעה פיזית ופגיעה נפשית. מבחינה אורתופדית, סבל אותו עובד מכאבי כתפיים וברכיים, כמו גם מגבלות באזורים אלו. הוא נותח פעמיים בגבו וכתוצאה מכך הוא גם בעל מגבלות בגב. מבחינה נוירולוגית, הוא סבל מכאבי ראש עזים במיוחד וכתוצאה מכך גם טופל תרופתית. הוא סבל מצניחת כף רגל ימין והעיד כי נוטה למעידות ונפילות.

 

פגיעה נפשית

במקביל למצבו הגופני, העובד, שהגיש תביעה לקבלת קצבת נכות מהביטוח הלאומי, נפגע גם בצורה נפשית. הוא חש בושה קשה נוכח מצבו הגופני, שגורם לו להישאר בבית רוב היום ולהיות מוגבל בצורה משמעותית בפעולות אותן הוא מבצע. בנוסף, הוא מטופל בציפרלקס.

 

התכנסות וועדה רפואית מורחבת

כדי לדון במצבו של התובע, התכנסה וועדה רפואית מורחבת שכללה נוירולוג, פסיכיאטר וכירורג אורתופדי. התובע ועורך דין מטעם משרדנו התייצבו לוועדה ופירטו על מצבו הקשה של התובע בשלל התחומים השונים שציינו. לוועדה הוגשו כמובן מסמכים רפואיים רלוונטיים המעידים על מצבו.

 

מה קיבל התובע?

הוועדה הרפואית קבעה את דרגת אי הכושר להשתכר של התובע על 65%, כאשר דרגת הנכות שלו נקבעה על 74%. כתוצאה מכך, זכאי התובע לקבלת קצבה חודשית בגובה של 3,513 ש"ח, יחד עם תשלום חד פעמי רטרואקטיבי בגובה של 43,913 ש"ח.

 

סיוע משפטי לעצמאים מול הביטוח הלאומי

בלא מעט מקרים רפואיים או נפשיים, גם עצמאים עשויים להיות זכאים בסבירות גבוהה לקבלת פיצויים משמעותיים מהביטוח הלאומי, בדמות תשלומים חד פעמיים או קצבאות חודשיות. תוכלו לפנות אל משרד עו"ד פייפר כהן, משרד עו"ד בעל ניסיון ומיומנות להענקת סיוע משפטי לעצמאים בתביעות ביטוח לאומי.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!