לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה

השפעת ההיבט הנפשי בתביעות נכות מעבודה

תביעות נכות מעבודה מוגשות לרוב כאשר אדם נפגע במקום העבודה שלו, או עבר פגיעה אחרת שמוכרת כתאונת עבודה, ונוצר מצב בו הפגיעה גורמת לנכות מסוימת אצל הנפגע שמונעת ממנו לעבוד בצורה כלשהי. לא רבים יודעים זאת, אך בחלק מתביעות נכות מעבודה יש השפעה גדולה מאוד של ההיבט הנפשי דווקא. הנה דוגמא לכך.

 

הגשת תביעת נכות מעבודה בעקבות תאונת דרכים

לפני כשנה התכנסה וועדה רפואית מורחבת ומיוחדת בעקבות מקרה שטיפל בו משרדנו. במקרה זה, אישה שעבדה כשכירה באחת מהחברות במשק, עברה תאונת דרכים קשה בדרך אל מקום עבודתה. היא נחבלה בברך הימנית שלה וגם בגב התחתון. תאונה זאת, מכיוון שהייתה בדרך אל מקום העבודה, נחשבת לתאונת דרכים.

 

נזק בשני היבטים

המקרה המדובר היה מורכב יותר מבחינת טיפול משפטי מול הביטוח הלאומי, מכיוון שהנפגעת סבלה מנזקים קשים בשני היבטים – ההיבט האורתופדי וההיבט הנפשי. מבחינה אורתופדית, כפי שציינו כאמור, היא נחבלה בברך ימין ובגב התחתון, אך היא ספגה גם נזק משמעותי לא פחות מבחינה נפשית.

 

החלטה שקיבלה וועדה רפואית ראשונית

הוועדה הרפואית שמולה התייצבה הנפגעת, שהגישה תביעת נכות מעבודה יחד עם עורך דין מטעם משרדנו, קבעה 19% נכות מעבודה בלבד לנפגעת. הוועדה דנה בעניינה לאחר שהעובדת נעדרה מעבודתה במשך 91 ימים – כמות הימים המקסימלית שניתן להיעדר בהם ממקום העבודה ולקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. הוועדה הרפואית קבעה שחל שיפור במצבה הנפשי והחליטה על 19% נכות שנובעים בעיקר ממצבה האורתופדי.

 

הגשת ערעור עקב התייחסות שולית לנזק הנפשי

משרדנו הגיש ערעור על החלטת הוועדה הרפואית. התרשמנו כי הוועדה הרפואית לא קיבלה החלטה נכונה בכל הקשור למצבה הנפשי. בעוד שהוועדה הרפואית קבעה כי יש שיפור, הגורמים הטיפוליים העידו דווקא על התדרדרות. בעוד שהנפגעת התמידה בטיפול נפשי, העובדה כי היא המשיכה להימנע ממפגש עם הזולת והפסיקה להגיע למקום עבודתה, למרות שלא סבלה בעבר ממצב נפשי ירוד, העידו על רגרסיה.

 

התכנסות וועדה רפואית מורחבת

בעקבות הערעור החליט הביטוח הלאומי לכנס וועדה רפואית מורחבת, שהורכבה מנוירוכירורג, כירורג אורתופדי ופסיכיאטר, על מנת שהשלושה הללו ידונו מחדש במצבה של התובעת.

 

אחוזי הנכות שנקבעו לנפגעת

לאחר דיון מחדש במצבה של התובעת, ולאחר בחינת הטענות שהועלו על ידי עורך דנינו והמסמכים הרפואיים שצורפו, החליטה הוועדה לתת משקל גדול יותר למצבה הנפשי של התובעת ולהעלות את אחוז הנכות מהעבודה שלה לרמה קבועה של 32%.

 

התמודדות עם פגיעות מורכבות בסיוע עו"ד

קיימות פגיעות מורכבות מאוד בתחום תאונות העבודה. תאונה שגורמת גם לנזק אורתופדי קשה אך גם לנזק נפשי חמור, היא דוגמא לפגיעה כזאת. כדי להתמודד מבחינה משפטית עם פגיעות מורכבות, טוב ככל הניתן, כדאי להסתייע במשרד עו"ד פייפר כהן, שעורכי דיניו מנוסים ומיומנים בטיפול אפקטיבי ורגיש בתביעות ביטוח לאומי קשות.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!