לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות אופנוע

למרות הנוחות המאפיינת אותם, שגורמת לביקוש גבוה בקרב נהגים צעירים, אופנועים מהווים כלי רכב מסוכן ביותר לשימוש, שנכנס יותר בקלות לתאונות יותר רציניות מרכבים פרטיים. נתון זה של כלי הרכב מוביל לכך שתאונות אופנוע הן התאונות השכיחות ביותר במדינת ישראל.

 

וכן מוביל לכך שחברות הביטוח לוקחות תביעות הנוגעות לאופנועים מאוד ברצינות, ומשתדלות להקשות ככל האפשר על נהג האופנוע שנפגע בתהליך קבלת הפיצויים המגיעים לו (כדי להימנע מחסרון כיס). אנו ממליצים לכל נהג אופנוע שנפגע בתאונה להשיג לו במהרה עורך דין נזיקי מומחה בתחום, שיוכל ללוות אותו לאורך כל הדרך, ולהילחם על זכויותיו.

 

מהי תאונת דרכים?

ההגדרה הכתובה בחוק למושג "תאונת דרכים" רחבה ממה שנדמה לנו משמיעה ראשונה, וכוללת בתוכה כל מקרה של "מאורע בו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה" – אירוע בעל אופי תאונתי, הממוקם במקום ובזמן, שנוצר בו נזק לגופו של אדם, על ידי רכב המונע בכוח מכני, על פני הקרקע, שעיקר ייעודו לשמש לתחבורה יבשתית, עקב שימוש באותו הרכב (שיכול לכלול בתוכו גם כניסה ויציאה, טיפול ברכב ועוד) למטרות תחבורה – נסיעה ממקום למקום.

 

משמעות קביעה זו

משמעות קביעה זו היא שתאונת דרכים אינה חייבת להיות בהכרח אירוע של מפגש בין שתי מכוניות שנסעו בדרכים, אלא יכולה לכלול בתוכה גם מקרים של תאונות עצמיות (כמו אופנוע שפוגע בעמוד / עץ) וגם מקרים של תאונות עצמיות שהתרחשו שהרכב כלל לא היה בנסיעה (כמו מקרים של אדם שעלה על האופנוע, איבד שיווי משקל ונפל כאשר האופנוע נפל עליו גם כן).

משמעות נוספת של קביעה זו היא שאנו ממליצים לכל אדם שנפגע תוך שימוש ברכבו / מגע עם רכב להתייחס אל הפגיעה ככזאת שנוצרה בעקבות תאונת דרכים, ולפנות לעורך דין מומחה בתחום בכדי לברר אם אכן עומדות לו זכויות מתוקף חוקי התעבורה השונים.

 

את מי ניתן לתבוע אם הייתי בתאונת דרכים?

מי שהיה בתאונת יכול לתבוע את המשתמש ברכב שפגע בו, את בעלי הרכב (אם הוא אינו הנהג אלא רק התיר לאדם אחר לנהוג בו) או את חברת הביטוח בה הרכב שלו מבוטח בביטוח חובה / צד ג'. מי שנפגע בתאונת דרכים במהלך / בדרך לעבודה (כמו אנשי משלוחים שנפגעו במהלך ביצוע של משלוח למשל) זכאי לתבוע גם את הביטוח הלאומי על פגיעתו, וזאת במסגרת "תאונת עבודה" עלייה יכול להיות זכאי לגמלה ארוכת טווח של נפגעי עבודה.

 

חשוב לציין!

בתאונות דרכים מתקיים הסדר של "אחריות מוחלטת" שמאפשר לנפגע בהן לתבוע את הפוגע בו גם אם הפוגע לא התרשל ונהג כחוק. משמעות קביעה זו היא שהתביעות בתאונות דרכים מהירות יותר מתביעות הנזיקין האחרות, וכן שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים (למעט חריגים כגון מי שנהג ללא ביטוח) זכאי לפיצוי על הפגיעה שנעשתה לגופו, גם אם התאונה הייתה אך תקרית מצערת שלא הייתה ניתנת למניעה על ידי האדם הסביר.

 

על אילו דברים כדאי להקפיד כדי לוודא שמלוא זכויותיי הביטוחיות יוגשמו?

בכדי לוודא את קבלת הפיצוי המלא שמגיע לכם מחברת הביטוח, אנו ממליצים לכל אחד שהיה מעורב בתאונת דרכים למלא את הצעדים הבאים בהקדם האפשרי, חלקם עוד בזירת התאונה:

 

דיווח

יש לדווח מיד למשטרה ולמגן דוד אדום על התאונה שהתרחשה, בצירוף מיקום מדויק ככל הניתן של התאונה, פרטים על מספר הנפגעים ומצבם וכן פרטים על הרכב / אופנועים שהיו מעורבים בתאונה.

 

פרטי הפוגע

חשוב לגבות כבר ברגע הפגיעה את כל הפרטים המזהים של האדם / הרכב / האופנוע הפוגע, וזאת בכדי לוודא שתוכלו אחר כך לאתר את אותו האדם בקלות. הפרטים הנגבים צריכים לכלול בתוכם מספר תעודת זהות, מספר רישיון נהיגה, מספר רישיון רכב, תצלום של תעודת ביטוח החובה וכו'.

 

במידת האפשר – אל תזיזו את הרכב / האופנוע ממקום התאונה

אי הזזת הרכבים שהיו מעורבים בתאונה היא חיונית לצורך תיעוד מלא של האירוע על ידי המשטרה, כאשר מיקום הרכב יכול לספר רבות על התאונה שהתרחשה, ולמנוע "המצאת גרסאות" מאוחרת על ידי הצד השני, שיכול לנסות להתנער מהתאונה או לספר סיפור אחר על אופן התרחשותה.

 

פנייה לטיפול רפואי

חשוב, אם נפצעתם, לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי ולציין במעמד הקבלה שסיבת הפגיעה היא תאונת דרכים.

שלב זה חשוב כפליים – הוא מאפשר לכם לצמצם את נזקכם ולקבל טיפול רפואי מיידי (שחשוב גם במצבים בהם אין פציעות חמורות הנראות לעין, משום שפציעות מתאונות דרכים יכולות להחמיר בקלות / להתגלות כחמורות יותר ממה שנראה בהתחלה) ובנוסף, הוא מאפשר לכם לחזק את הקשר הסיבתי בין התאונה לבין הפגיעות עליהן תתבעו בהמשך, משום שפניה לבית החולים מייצרת רישום רפואי מהימן של היקף הנזק המדויק, שתוכלו להסתמך עליו לאחר מכן בביהמ"ש.

חשוב לוודא בעת שחרורכם שהרישום בתיקכם הרפואי ובמסמכי השחרור הוא מדויק ותואם את הנאמר על ידכם בכניסה וביציאה מבית החולים.

 

אישור משטרה

מומלץ לפנות למשטרה ולקבל אישור על תאונת הדרכים שעברתם לאחר שסיימתם לדווח על קיומה, וזאת משום שמסמך זה מאגד בתוכו את כל הפרטים שנדרשים לעניין התאונה, ונדרש לספק אותו בכדי להגיש תביעה לחברת הביטוח.

 

על אילו נזקים אוכל לקבל פיצוי?

ניתן לקבל בעת התביעה על נזקי תאונות דרכים פיצוי על נזקי הגוף שנוצרו כתוצאה מהתאונה, אך גם פיצוי על הנזק הנפשי שנוצר (כאב וסבל), על אובדן ההשתכרות לאחר התאונה ואף על הנזק הפיזי שנגרם לאופנוע עצמו. חשוב לשים לב – אובדן כושר ההשתכרות שנגרם לאדם כתוצאה מהתאונה מוגבל במשפט הישראלי כך שרק מי שמרוויח עד פי שלוש מהשכר הממוצע במשק יקבל פיצוי מלא על אובדן שכרו העתידי.

 

איך מחשבים פיצויים על תאונות דרכים? כמה כסף סביר שאקבל על הפגיעה שנוצרה לי?

חשוב לציין כבר בתחילת הדיון בנושא שסכום הפיצויים שיתקבל בעקבות תאונת דרכים הוא אישי מאוד, ותלוי באדם שנפגע, סוג התאונה שעבר, וסוג הפגיעה שנוצרה לו. קביעה זו מסתמכת על כך שבעת חישוב הפיצוי המגיע לאדם נלקחים בחשבון פרמטרים רבים, הכוללים את שכרו, גילו, מצבו הבריאותי, סוג הפגיעה בו ועוד.

 

מדוע כדאי לי לפנות למשרד עורכי הדין פייפר כהן ושות'?

משרד עורכי דין מקצועי כשל פייפר כהן ושות', המתמחה בתביעות נזיקין עם פגיעות ראש, אובדן כושר עבודה ותביעות ביטוח ידע לקחת את החומרים איתם אתם מגיעים, לצד העדויות והתיעודים שאספתם ולייצג אתכם בעת התביעה כך שתוכלו להוציא את המקסימום המגיע לכם מחברת הביטוח.

אנו מבטיחים ללוות אותכם לאורך כל צעד מהדרך, ולהשתמש במומחיות ארוכת השנים שצברנו בדיני הנזיקין ותאונות הדרכים בכדי להבטיח לכם את הפיצוי המירבי שניתן לקבל. לשאלות, ייעוץ או ייצוג משפטי איכותי עבורכם או ליקירכם, מוזמנים לפנות למשרדנו ולקבל שירות יעיל, אמין ומקצועי מעורך דין תאונות דרכים, אשר שלא מתפשר על אף אות או מספר בדפי התביעה.

עורך דין תאונות אופנוע
עורך דין תאונות אופנוע
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

מאמרים בנושא תביעות נזיקין

פיצויים בגין תאונת אופנוע

פיצויים בגין תאונת אופנוע – תאונות אופנועים הם מבין תאונות הדרכים השכיחות.   מאחר ומדובר בתאונות דרכים שכיחות, חברות הביטוח אוהבות להקשות על נהגי אופנועים

קרא עוד »
מאמרים בנושא תביעות נזיקין

פגיעה בברך מתאונת דרכים

פגיעה שכיחה היא פגיעה בברך עקב תאונת דרכים. אם מתסכלים על פגיעות בברך עקב תאונת דרכים הם עשויות להיות שוות ערך לאחוזי נכות משמעותיים. אולם

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!