לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק

פריצת דיסק עשויה להותיר נפגעים בתאונת דרכים עם נכות רפואית משמעותית המגלמת בתוכה פגיעה תפקודית קשה שמקשה על איכות החיים. תאונת דרכים שגרמה לפריצת דיסק צפויה להעמיד את סכום הפיצויים על שיעור משמעותי ביותר עקב המוגבלות שנגרמה ונתונים נוספים כמו הפסדי שכר, העזרה לה הנפגע זקוק, הוצאות שנגרמו לו ועוד. 

 

גובה הפיצויים לפריצת דיסק עקב תאונת דרכים

ש' עברה תאונת דרכים קשה שגרמה לחבלה משמעותית בעמוד השגרה שלה. שלוש שנים מאוחר יותר היא חוותה תאונת דרכים נוספת, שבגינה אובחנה לה פריצת דיסק בעמוד השדרה המותני. בחוות הדעת הרפואית של מומחה האורתופדיה בתיק, צוין כי 3 ימים אחרי התאונה הראשונה היא החלה לסבול מכאבים בעמוד השדרה המותני.

כאבים אלו החריפו ככל שחלף הזמן והיו מלווים גם בחולשה קשה בכף רגלה הימנית של ש'. צילומי ה-CT שביצעה קבעו כי קיים לה בקע דיסק שאפשר לטפל בו בניתוח, אך ש' העדיפה להימנע מכך ובחרה בטיפול שמרני אחר. הכאבים שלה הוסיפו להיות שגרתיים והיא סבלה מהגבלה קלה עד בינונית בעמוד השדרה המותני, יחד עם חולשה בכף רגל ימין, מה שהביא לקביעת 15% נכות.

 

התאונה השנייה גרמה להחמרה קשה במצבה של הנפגעת ובעיקר לתחושת החסר הנוירולוגי שבכף רגלה. פגיעה זו הוסיפה לה שיעור נכות של 4% נוספים כך שנכותה הנוכחית עומדת על 19%. בית המשפט קבע כי הוכח קשר סיבתי בין הנכות שנגרמה לה בעקבות פריצת הדיסק לבין שתי תאונות הדרכים.

לאור כל אלו קבע שופט בית המשפט כי ש' תפוצה בסך 697,903 שקלים, אותם תשלם כל חברת ביטוח מבטחת בעת כל אחת מהתאונות על פי חלוקה מסודרת שנקבעה, יחד עם תוספת בגין שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט.

 

פגיעות בעמוד השדרה בתאונת דרכים

חבלה בגב ובעמוד השדרה נחשבת לאחת הבעיות השכיחות ביותר מהן סובלים נפגעים בתאונות הדרכים. הנפגע עשוי לחוש כבר מיד לאחר התאונה בכאבים עזים ופתאומיים באזורי הגב והצוואר, אך ישנם מקרים רבים שבהם הכאבים יופיעו רק לאחר מספר ימים.

כך או כך, חשוב לגשת לקבלת טיפול בסמוך ככל האפשר למועד התאונה – גם כדי להבטיח את בריאותכם וגם על מנת להבטיח שאם חלילה נגרמה לכם פגיעה בעמוד השדרה, תקבלו את סכום הפיצויים המלא שמגיע לכם. כידוע פגיעות בגב ובעמוד השדרה עשויות להישאר צמיתות ולהחמיר עם השנים, מה שעלול בסופו של דבר להוביל לפריצת דיסק.

 

כיצד לזהות חבלה בעמוד השדרה אחרי תאונה?

מעורבות בתאונה שכללה פגיעה בגב המתבטאת בכאבים לרבות "צליפת שוט" או מגבלה בתנועה מחייבת עירנות מוגברת גם לאחר שנבדקתם והתקבלה אבחנה במיון. חשוב לשים לב לסימנים אפשריים שיכולים להופיע בימים שאחרי התאונה כמו כאבי צוואר עם הגבלה בתנועות או הקרנה בידיים, כאבים או מגבלה באזורי השכמות והכתפיים, הקרנה של כאבים לראש לרבות כאבי ראש.

לעתים יופיעו גם צפצופים באוזניים או בעיות נוירולוגיות שונות.  פגיעות גב ועמוד שדרה עשויות להתאפיין גם בבעיות ריכוז, זיכרון, תחושת מתח ועצבנות, כאב בתזוזה או תנוחה מסוימת, תחושת נוקשות, הפרעות בשינה ורגישות בפלג הגוף התחתון. בכל אחד מהתרחישים הללו לא די בבדיקה הראשונית שבוצעה לאחר התאונה וחשוב לגשת לבדיקת הדמיה שתאתר ממצאים נוספים. מומלץ לדרוש גם הפניה לאורתופד.

 

פגיעה בעמוד השדרה

חשוב לציין כאן באופן ספציפי יותר גם את בלט הדיסק, שמהווה פגיעה בעמוד השדרה כך שהדיסק המצוי בין שתי חוליות בולט החוצה מתוך מבנה החוליות הרגיל ולוחץ על עצבים ורצועות מקומיים. פציעה זו עלולה להחמיר לכדי פריצת דיסק בעקבות פגיעה עתידית ולגרום בפני עצמה להגבלה בתנועות, כאבים חדים, נזקים עצביים שמשפיעים על תפקוד הגפיים התקין, נימול, חולשה, הקרנת כאבים ובמקרים חמורים גם חוסר שליטה על הסוגרים.

 

קבלת טיפול רפואי לאחר התאונה

כאמור, הפנייה לקבלת טיפול רפואי מיד אחרי התאונה היא עניין קריטי, שכן זוהי הדרך היחידה לקשר בין התאונה שהתרחשה לבין הנזק או הפגיעה שייתכן ואתם סובלים מהם. בקבלת הטיפול הרפואי חשוב לציין את נסיבות התאונה עצמה, את התלונות לחבלות ותחושות גופניות שעולות כתוצאה מהפגיעה ולוודא שהרופא כותב את כל אלו ברשומות הרפואיות, מה שייחשב מאוחר יותר לתיעוד מוכח לפגיעה מול חברת הביטוח.

 

בדיקה או הפניה בעקבות תאונת דרכים

מכאן והלאה, כל פניה חוזרת שתתקיים לטיפול רפואי תצטרך להמשיך ולציין כי מדובר בבדיקה או הפניה בעקבות תאונת דרכים ותפרט את התלונות לגבי כאבים, מגבלות קיימות וכיצד הן משפיעות על חיי היומיום שלכם והתפקוד האישי ובעבודה.

הטיפול עצמו יכול להיות שמרני יותר ולכלול מנוחה, אביזרים כמו אמצעי קיבוע וגיבוס, משככי כאבים, זריקות, רפואה אלטרנטיבית ופיזיותרפיה. סוג הטיפול שתקבלו איננו מכריע לשאלת הפיצויים אלא חומרת הנזק שנגרם לכם בכל מקרה!

 

איסוף התיעוד הרפואי

באופן טבעי, כל בעיית גב ועמוד שדרה תפנה אתכם לביצוע צילום שיאמת את התלונות או ישלול פגיעה אפשרית בעמוד השדרה. כמובן שבצילום יהיה ניתן לזהות בעיות שהתקיימו לפני התאונה ובמקרה כזה חשוב שתצוין במפורש ההפרדה שבין פגיעה בעבר לפגיעה הנוכחית, שייתכן וגם הוחמרה בעקבות התאונה.

כל עוד לא נמצאו ממצאים בצילום אך התלונות של הנפגע עדיין קיימות, חשוב לעמוד על זכאותכם ולדרוש בדיקות נוספות לרבות CT ו-MRI לעמוד השדרה.

 

נכות בגין פריצת דיסק – פיצויים מהביטוח הלאומי

אדם שנגרמה לו פריצת דיסק וחווה קשיים תפקודיים קשים, יוכל להגיש לביטוח הלאומי תביעת נכות כללית ולעמוד בפני וועדה רפואית. לוועדה חשוב להגיע עם כל תוצאות בדיקות ההדמיה שביצעתם כמו CT, רנטגן, מיפוי עצמות, MRI, סריקות מוח ועוד. קיימת חשיבות עליונה לבדיקתו הקלינית של רופא הוועדה ולהתרשמות שלו ממצב הנפגע.

הרופאים בוועדות הרפואיות מחפשים מעקב רפואי נוירולוגי ואורתופדי של מומחים רפואיים ספציפיים כמו מומחה עמוד שדרה או מומחה אורתופדיה. הרופא צפוי גם לשאול שאלות בנוגע למצב הרפואי של הנפגע ולכן חשוב להציג בצורה ברורה ומדויקת את כל הבעיות הקיימות ולתאר כיצד הפגיעה שינתה את אורך חייו. כמו כן, ייבדק גם העבר הרפואי במידה וקיים ובהישענות על הפגיעה הנוכחית.

 

פיצויים תאונת דרכים  משבעצם היא תאונת עבודה

אם מדובר בפגיעה שהוגדרה כתאונת עבודה, הנפגעים זכאים הן לפיצויים מטעם חברת ביטוח החובה וגם לפיצויים מהמוסד לביטוח הלאומי. פריצת הדיסק עלולה לגבות מחיר כבד שכולל הפסד של ימי עבודה, פגיעה בכושר העבודה, הוצאות שונות על טיפולים למיניהם, רכישת אביזרים ותרופות, אמצעי התניידות אם קיימת מוגבלות בתנועה, הוצאות על עזרת צד ג' או בני המשפחה וכמובן כאב וסבל שנגרמו לו.

כל אלו אמורים להגיע לכדי תחשיב מסודר הקובע את גובה הפיצויים על סמך חומרת הפגיעה ומצבו הרפואי של הנפגע ולכן חשוב לפעול בצורה מסודרת מול כל אחד מהגורמים המפצים, רצוי באמצעות עורך דין המתמחה בפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים.

 

פריצת דיסק בעקבות תאונת דרכים

פגיעות בעמוד השדרה שנגרמו עקב תאונת דרכים עשויות להיות קשות ומורכבות. מדובר בשורה של פגיעות מתפתחות, שחומרתן נבנית עם הזמן ולא בהכרח התקיימו במלוא עוצמתן כבר עם קרות התאונה. חלק מהנפגעים יחוו פציעה מקדימה לפריצת דיסק, כך שבכל תאונה עתידית הם עשויים לסבול ממנה ומשלל הנזקים וההוצאות הרפואיות הכרוכות בה.

לאור כל אלו חשוב לפנות מוקדם ככל האפשר לקבלת טיפול רפואי ולייעוץ משפטי, שיספק לכם את ההכוונה הטובה ביותר בנושא ויסייע לכם למצות את כל זכויותיכם מול הגורמים הרלוונטיים ולקבל את דמי הפיצויים המלאים שמגיעים לכם.

פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק
פיצויים תאונת דרכים פריצת דיסק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

מדי שנה מתרחשות בישראל מאות תאונות דרכים, חלקן קשות וקטלניות, ולמרות כל המאמצים לסלול כבישים איכותיים, להתקין תאורה מיטבית, להציב תמרורים ושילוט ולאכוף את חוקי

קרא עוד »

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

בישראל נפגעים מדי שנה אלפי אנשים בתאונות עבודה ונזקקים לטיפול רפואי, מאבדים ימי עבודה ועוברים לא פעם שיקום ממושך עד שהם מסוגלים לחזור ולעבוד שנית.

קרא עוד »

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

תאונות הדרכים בישראל הפכו למכת מדינה ונזקיהן מוערכים במיליארדים רבים מדי שנה. חיים שלמים מתהפכים ומשתנים מן הקצה אל הקצה בעקבות תאונות מצערות ומיותרות אלו.

קרא עוד »

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

מדינת ישראל נאבקת שנים ארוכות בתופעה הקשה של תאונות עבודה שנגרמו מרשלנות לרבות חקיקת חוקים, תיקון תקנות והשתת עונשים כבדים על המעסיקים המתרשלים, אך למרבה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!