לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט

בשנים האחרונות אפשר לראות רוכבי קורקינט רבים חולפים בדרכי הערים. מדובר בחלופה שהיא ידידותית לסביבה וזולה בהשוואה לאופנועים וקטנועים. קורקינט מאפשר לרוכב להתנייד ממקום למקום בקלות ולחסוך בעלויות של רישוי, חנייה, דלק וביטוח. עקב הגידול במספר הקורקינטים עלה גם מספר תאונות הדרכים המערבות רוכבי קורקינט. על תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט במאמר שלפניכם.

 

דיווח על תאונת עבודה

חלק מתאונות הקורקינט מתרחשות במהלך דרכם של הנפגעים לעבודתם ובדרכם חזרה מעבודתם לביתם. תאונה כזו תיחשב לתאונת עבודה המזכה את הנפגע בתגמולים מהביטוח הלאומי כמו כל תאונת דרכים בדרך אל העבודה וממנה. לשם הכרה בתאונה בתור תאונת עבודה יש צורך להודיע למעסיק לגבי התאונה ולקבל ממנו טופס בל/250 בו יצוינו פרטי האירוע כפי שאלו נמסרו למעסיק על ידי הנפגע.

 

תביעת דמי פגיעה

ניתן להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט הן עבור דמי פגיעה והן עבור קצבת נכות. מטרת דמי הפגיעה היא לפצות את הנפגע עבור אובדן הכנסותיו עקב תאונת העבודה והם משולמים עבור משך הזמן שבה הנפגע אינו עובד עד לתקופה של 90 יום. במידה והרוכב נאלץ להיעדר מהעבודה לתקופה העולה על 90 יום מכיוון שנותרה לו נכות עקב התאונה, הוא זכאי להגיש לביטוח לאומי תביעה לגמלת נכות מעבודה.

 

וועדה רפואית לאחר תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט

לאחר שהתביעה תיבדק, הנפגע יזומן לוועדה רפואית של ביטוח לאומי שם הוא ייבדק על ידי רופאים המומחים בתחום הפגיעה לשם קביעת דרגת נכותו כתוצאה מתאונת הקורקינט. בהתאם לשיעור הנכות שקובעת הוועדה יינתן לנפגע או מענק חד פעמי או קצבה חודשית קבועה. את הבקשה וההכנה לוועדה מומלץ לבצע באמצעות עורך דין המתמחה בתחום.

 

קורקינט אינו מוגדר רכב מנועי לעניין ביטוח חובה

קורקינט גם אם הוא חשמלי הוא אינו נחשב לרכב מנועי לפי ההגדרות של חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. המשמעות היא שהולך רגל שנפגע מקורקינט אינו זכאי לתבוע את חברת בטוח הרכב תחת חוק הפיצויים. כאשר מדובר בתאונה בין קורקינט ורכב מנועי או אופנוע, הרוכב של הקורקינט זכאי מלבד הגשת תביעת תאונת עבודה גם לתבוע פיצויים מחברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הרכב המעורב בתאונה.

מה שמייחד תביעות המתבצעות תחת חוק הפיצויים לתאונות דרכים הוא שאין צורך להוכיח אשמה על מנת להיות זכאים לפיצויים. גם אם רוכב הקורקינט הוא שגרם לתאונה בה הוא נפגע הוא עדין זכאי לפיצויים מתוקף חוק הפיצויים. לשם כך עליו לקחת את פרטי הרכב המעורב ולהגיש את התביעה לחברת הביטוח. מומלץ גם לצלם את התאונה ולהתפנות לטיפול רפואי במקו מסודר.

 

תאונה עצמית עקב מפגע בדרך

מלבד הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט כאשר מדובר על תאונה עצמית שנגרמה עקב מפגע בדרך לעיתים ניתן להגיש תביעה כנגד הרשות המקומית . מקרים נפוצים בהקשר זה הם בורות בכביש והבדלי גבהים על גבי הכביש. כאשר התאונה אירעה עקב מפגע בטיחותי רצוי לקחת פרטים מעדים לאירוע ולצלם את המפגע מזוויות שונות כמו גם לפנות לקבלת טיפול רפואי מיד בסמוך לאחר התאונה.

 

קיום עוולת הרשלנות

בתביעת רשלנות כנגד הרשות המקומית בבית המשפט יש צורך להוכיח 3 יסודות. היסוד ראשון הוא רשלנותה של הרשות המקומית בשמירה על תקינות הכביש. היסוד השני הוא שיש להוכיח הוא הנזקים שנגרמו לנפגע. היסוד השלישי הוא הקשר הסיבתי בין התרשלותה של הרשות המקומית לבין הנזק שנגרם לנפגע.

בתביעת רשלנות התובע הוא שמספק חוות דעת של מומחה רפואי לנזקים. לעומת זאת כאשר התביעה נעשית תחת חוק הפיצויים לתאונת דרכים אין צורך לצרף חוות דעת רפואית ובית המשפט הוא שממנה מומחה מטעמו לקבוע את היקף הנזקים וגובה הפיצוי בהתאם.

 

פוליסות ביטוח פרטי

נוסף על האפשרות של הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט הנפגע יוכל לתבוע פיצויים מביטוח אובדן כושר עבודה במידה ויש פוליסה כזו ברשותו כמו גם לתבוע את קרן הפנסיה. בהקשר זה חשוב לדעת כי מול קרן הפנסיה לרוב אין כפל פיצוי ולאחר הגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט יבוצע קיזוז והתובע לא יוכל לקבל מעל 75% משכרו מכלל מקורות הפיצוי.

בניגוד לכך כאשר הנפגע מחזיק בפוליסת ביטוח לאובדן כושר עבודה הוא יכול למצות את הפיצוי במקביל למיצוי הזכויות מול ביטוח לאומי והוא לא יהיה חשוף לקיזוזים.

 

ליווי משפטי

ההמלצה לכל נפגע מקורקינט שנפגע בתאונה בדרכו לעבודה או בדרכו מעבודתו לבית היא לפנות לעורך דין מיומן, מקצועי ומנוסה על מנת שזה יבחן את נסיבות התאונה לעומק ויגבש בשיתוף הנפגע אסטרטגיית פעולה מתאימה לצורך המיצוי המיטבי של זכויותיו ומקסום סכום הפיצויים מכלל המקורות האפשריים.

 

סיכום תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט

לסיכום, במאמר זה עסקנו בהגשת תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט לצד תביעות נוספות שניתן להגיש. כפי שציינו, לאחר תאונת עבודה אפשר לתבוע דמי פגיעה מביטוח לאומי בעבור הימים שבהם העובד נעדר מעבודתו עקב הפגיעה בתאונה. הגשת תביעה לאחר תאונת עבודה עבור דמי פגיעה ניתן לבצע עד שנה ממועד הפגיעה.

הזכאות לדמי פגיעה הינה למשך 90 ימים ובמידה והעובד עדיין אינו מסוגל לשוב לעבודתו לאחר תקופה זו עליו להגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט
תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה מקורקינט

תביעת נכות מעבודה ניתן להגיש רק לאחר אירוע שהביטוח הלאומי מגדיר אותו כתאונת עבודה. תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שאירעה לעובד תוך כדי העבודה ועקב העבודה לרבות תאונות דרכים בדרך לעבודה וממנה. על מנת להגיש תביעת נכות קודם לכן יש למצות את דמי הפגיעה ותביעת הנכות מתבססת על התביעה לדמי פגיעה.

בתביעת נכות מעבודה, בין אם היא זמנית או קבועה ניתן לקבל מביטוח לאומי עד 75% משכרו של העובד טרם הפגיעה. הדבר נועד לשם עידוד נפגעים לחזור לעבודה ולא לנצל את ביטוח לאומי כאשר הם מסוגלים לעבוד. כאשר מוגשת תביעה לקרן הפנסיה לאובד כושר עבודה יתבצע קיזוז מול ביטוח לאומי.

אחוז הנכות של נפגעי תאונות עבודה בדומה לאחוזי הנכות בתביעות אחרות מביטוח לאומי נקבעים בהתאם לספר הליקויים ולספר המבחנים הרפואיים. לכל ליקוי מופיעה ההגדרה של מספר אחוזי הנכות אותה היא מזכה. ככל שהתובע סובל מיותר פגיעות רפואיות כך אחוזי הנכות יצטברו בחישוב המשוקלל.

בעת קבלת דמי פגיעה מביטוח לאומי לא ניתן לקבל דמי אבטלה. גם כאשר עקב תביעת נכות העובד מוגדר כבעל דרגת נכות זמנית או קבועה והוא מקבל קצבת נכות מעבודה הוא לא יוכל לתבוע דמי אבטלה. למעשה קבלת התביעה מבטלת את הזכאות להמשך דמי אבטלה באופן אוטומטי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!