אם נפצעת או חלית במהלך העבודה, תוכל להגיש תביעה לדמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי, זאת במידה ועקב הפגיעה אינך יכול לעבוד.
תביעה לדמי פגיעה היא למעשה תביעה לקבלת תשלום – פיצוי לתקופה בה אינך יכול לעבוד ואתה זקוק לטיפול רפואי.
לצורך קבלת תשלום דמי פגיעה עליך להגיש לביטוח לאומי מסמכים על מחלתך / הבעיות מהן אתה סובל או בעיות שהוחמרו עקב תאונת העבודה וכן פירוט על מהות הפגיעה בעבודה.
אלו המסמכים שעליך לצרף לתביעה:
"תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה" – מסמך זה הוא למעשה מסמך מקופת חולים אשר מעיד על הפגיעה בעבודה. את התעודה הזאת תוכל לקבל לאחר שתמלא טופס בל 250 "בקשה למתן טיפול רפואי לנפגע עבודה".
טופס זה צריך להיות ממולא על ידי המעסיק במקום העבודה. טופס זה פשוט ומכיל פרטים אינפורמטיביים על מקום העבודה, תיאור הפגיעה / המחלה ופרטים אודותיך.
עליך להגיש את הטופס הנ"ל לקופת החולים בה הנך מבוטח לצורך קבלת תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה".
מסמכים רפואיים רלבנטיים שמוכיחים את הפגיעה כגון: מסמכי חדר מיון, אשפוז, שחרור מאשפוז, דוח ניתוח, ביקור במרפאות חוץ של בית החולים, תיעוד תלונות בקופת החולים, וכיו"ב.
טופס תביעה לדמי פגיעה, מבקש לקבל פרטים שונים כגון: פרטי המעסיק, פרטי העובד, פרטים על התאונה, פרטים על האברים שנפגעו, נתוני שכר, פרטי חשבון בנק ועוד.חשוב מאוד למלא את טופס התביעה בצורה נכונה ומדויקת ולחתום בכל מקום שדרושהחתימתכם. גם בטופס זה נדרשים פרטים מהמעסיק ונדרשת חתימתו.
במידה וביטוח לאומי יאשר תשלום של דמי פגיעה תוכל לקבל תשלום של עד 91 יום בלבד, החל מהיום השני לפגיעה.
תשלום דמי הפגיעה שישולם לך הוא 75% מהשכר המבוטח.
חשוב מאוד לדעת, במקרה של תאונת עבודה חשוב להקפיד על תיעוד תלונות של כל הפגיעות שנוצרו או הוחמרו כתוצאה מהתאונה.
תיעוד תלונות מדויק של הנזק יקל על הוכחת קשר סיבתי, במקרה בו תרצה לתבוע אחוזי נכות על פגיעה מעבודה.
במידה ואינך בקיא במילוי הטפסים מומלץ להתייעץ עם עובדי ביטוח לאומי בסניף הקרוב למקום מגוריך, לפני הגשת תביעה לדמי פגיעה, או להתייעץ עם עו"ד מומחה לתביעות ביטוח לאומי.
להרחבת קריאה בעניין דמי הפגיעה לחץ כאן.
המוסד לביטוח לאומי עורך וועדות רפואיות לנכים אשר זכאים לפטור ממס הכנסה. במידה והפטור מאושר, המידע אודותיכם מועבר ישירות לרשות המסים לטיפולם. פטור ממס הכנסה