אם נפצעת או חלית במהלך העבודה, תוכל להגיש תביעה לדמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי, זאת במידה ועקב הפגיעה אינך יכול לעבוד.
תביעה לדמי פגיעה היא למעשה תביעה לקבלת תשלום – פיצוי לתקופה בה אינך יכול לעבוד ואתה זקוק לטיפול רפואי.
לצורך קבלת תשלום דמי פגיעה עליך להגיש לביטוח לאומי מסמכים על מחלתך / הבעיות מהן אתה סובל או בעיות שהוחמרו עקב תאונת העבודה וכן פירוט על מהות הפגיעה בעבודה.
אלו המסמכים שעליך לצרף לתביעה:
- "תעודה רפואית ראשונה לנפגע עבודה" – מסמך זה הוא למעשה מסמך מקופת חולים אשר מעיד על הפגיעה בעבודה. את התעודה הזאת תוכל לקבל לאחר שתמלא טופס בל 250 "בקשה למתן טיפול רפואי לנפגע עבודה".
- מסמכים רפואיים רלבנטיים שמוכיחים את הפגיעה כגון: מסמכי חדר מיון, אשפוז, שחרור מאשפוז, דוח ניתוח, ביקור במרפאות חוץ של בית החולים, תיעוד תלונות בקופת החולים, וכיו"ב.
- טופס בל 211 " תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה" ממולא וחתום.