לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין תאונת קורקינט

הוא כלי התחבורה הפופולרי ביותר בעיר הגדולה ובקרב בני נוער, אך גם אחד מהכלים הממונעים החשופים ביותר לפגיעות גוף ולעלויות משמעותיות עקב החרגתו מהחוק. אז מתי ניתן להגיש תביעה בגין תאונת קורקינט ולמי בכלל מגישים אותה?  

 

מעמדו החצי-חוקי של הקורקינט

כולנו כבר מזהים את הקורקינט החשמלי ככלי תחבורה לכל דבר, בייחוד בתוך הערים הגדולות אבל לא רק. תפוצת הרוכבים כבר מוערכת במאות אלפים וגם חנויות המכירה הרבות פורחות ומשגשגות. אבל מלבד היתרונות המופלאים של הקורקינט ככלי זול, זמין ונוח, חשוב להבין מה קורה במקרה של תאונה והאם אפשר להגיש תביעה בגין תאונת קורקינט המזכה בפיצויים.

ובכן, מעמדו של הקורקינט בחוק עדיין לא הוסדר ולכן הוא איננו נחשב כלי רכב ממונע! זהו נתון קריטי לרוכבים באשר הם, שכן במקרה של תאונה עצמית או תאונה שמערבת רוכבים אחרים/ הולכי רגל, לא מתקיימת זכאות לקבלת פיצויים בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

סיבה אחרת שבגללה מדובר בעניין מהותי, היא שרוכבים אלו חשופים לתביעות נזיקין מצד המעורבים האחרים בתאונה, כך שהם עלולים להוציא מכיסם סכום עתק. לכך צריך להוסיף גם את מדיניות ההסתייגות שנוקטות חברות הביטוח בנושא – רובן מסרבות לבטח רוכבי קורקינט בביטוח חובה, או דורשות כנגדו סכום פרמיה יקר ובלתי משתלם.

 

תביעה בגין תאונת עבודה עם קורקינט

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודתו או בחזרה ממנה לביתו, תאונתו תוגדר כתאונת עבודה לכל דבר ועניין. האם במקרה שבו עובד רכוב על קורקינט נוסע לעבודתו ונפגע בדרך מרכב נחשבת גם היא לתאונת עבודה? כן. במקרה כזה ניתן להגיש תביעה בגין תאונת קורקינט לביטוח הלאומי וכדי לזרז ולייעל את ההליך, מומלץ לקרוא כיצד לפעול מיד אחרי התאונה מול המעסיק.

 

תביעה בגין תאונת קורקינט – פגיעה מרכב

רוכבי קורקינט שנפגעו בתאונה מרכב מנועי יוכלו לתבוע את ביטוח החובה של הרכב הפוגע וזאת בהתאם לחוק הפלת"ד. אם מדובר בתאונת פגע וברח או בנהג מחוסר ביטוח חובה מכל סיבה שהיא, ניתן לתבוע את תאגיד קרנית שהוקם לפיצוי נפגעים מתאונות דרכים במיוחד במקרים הללו.

 

תאונת קורקינט עקב מפגע דרך

רוכב שנפצע עקב מכשול דרך כמו ליקוי במדרכה, בור פתוח, גזם שמונח בצורה מסוכנת וכו' יוכל לתבוע את אותה רשות מוניציפלית שבה התקיימה התאונה באמצעות תביעת נזיקין שמתייחסת לכל הנזקים מהמפגע, כולל אובדן כושר והפסדי שכר. תביעה בגין תאונת קורקינט במקרה של קטינים ותלמידים

בני נוער כידוע, הפכו לקהל צרכנים משמעותי מאוד של הקורקינטים החשמליים, אך חשוב שלא להקל ראש בסכנות הכרוכות הן בנהיגה על כלי ממונע ללא רישיון נהיגה מכוח לימודי נהיגה והתנהלות בכביש והן בנהיגה על כלי ממונע שאיננו נכלל בהגדרה חוקית כלשהי בענף התחבורה.

יחד עם זאת, ניתן להגיש תביעה בגין תאונת קורקינט למזכירות בית הספר מכוח ביטוח תאונות תלמידים. זהו ביטוח שנוצר לכל תלמיד במערכת החינוך (במסגרת חוק חינוך חובה) שמכסה נזקי גוף שנגרמו לתלמיד בכל מקום וזמן 24/7 ולאורך כל ימות השנה.

אלא שביטוחים אלו מחריגים פעמים רבות את תאונות הדרכים מאחר ומנגנון הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים אחיד וברור לכל האזרחים. מכיוון שקורקינטים לא נכללים באותו מנגנון, יש מקרים שבהם גם תלמיד מבוטח לא יוכל לקבל פיצוי אם נפגע. במקרים אלו חשוב להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין וקבלת פיצויים מתאונות דרכים.

 

התנהלות לאור הפסיקה הקיימת

הפסיקה עצמה כבר מכירה במקרים רבים של תאונות קורקינט ולכן במצב של תאונת קורקינט יהיה צורך לחזור ולהסתמך עליה פעמים רבות. לפיכך חשוב שעורך הדין שמייצג בתביעה יהיה גורם מקצועי ששולט בפסיקה בנושא זה וכבר צבר ניסיון קודם בטיפול במקרים כאלה.

כך למשל, קשה לנהל דיון משפטי בנוגע להגשת תביעות בגין תאונות עם קורקינט מבלי להזכיר את פסיקת בית המשפט העליון המהווה תקדים בנושא (11.5.2010). במקרה זה, הוריו של קטין רכשו עבורו קורקינט ממונע בעל מנוע 22 סמ"ק ומיכל בנזין. הקטין נפגע בתאונת דרכים כאשר נסע בקורקינט שלו ונפצע באורח קשה בראשו.

אלא שחברת הביטוח של הרכב הפוגע סירבה לפצות את הקטין, מכיוון שזהו כלי ממונע ולכן יש לראות בו ככלי מנועי בהתאם ללשון החוק. מכיוון שאותו קטין לא היה בעל פוליסת ביטוח מתאימה לנסיעה בקורקינט, הוא לא זכאי לפיצוי.

בית המשפט העליון דן בשאלת ההגדרה של הקורקינט המנועי וקבע לאחר בדיקה ודיונים ממושכים שזהו איננו רכב מנועי. הסיבה לכך היא שהוא לא משמש לתחבורה יבשתית לאור מגבלות בסיסיות כמו טווח נסיעה קצר וצורך בדלק.

סיבה נוספת היא שתחבורה איננה הייעוד המרכזי שלו, אלא שעשוע ומשחק לילדים. מכיוון שבמצב כזה קל יותר להשוות בין קורקינט ככלי בעל כוח מכני לבין מכוניות מתנגשות בפארק שעשועים, הרי שהגדרה זו בעינה עומדת.

ניתן להבין אפוא כי פסיקה זו מגיעה לטובת ציבור הנפגעים: כאשר נוסע בקורקינט נפגע מרכב אחר, הוא יפוצה ללא קשר לגורם שאשם באותה התאונה. כך ניתן לתבוע בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים. לו היה נפסק שהקורקינט הוא אכן כלי רכב מנועי, הקטין נשוא אותה תביעה וכל נוסע אחר בכלי זה היו נאלצים להישאר ללא פיצוי בהתאם לחוק כלל.

 

נפגעתם בתאונת קורקינט? משרדנו יסייע לכם!

אם נפגעתם בתאונה עם קורקינט חשמלי, רצוי להתייעץ בהקדם עם עורך דין תאונות דרכים ונזקי גוף שיוכל לבין כיצד לפעול לאור נסיבות המקרה. עורך הדין יוכל לספק אינפורמציה רלוונטית לעניין הליכי התביעה הנדרשים ואת מי תובעים באותו מקרה. הוא יוכל להנחות כיצד לפעול מכאן והלאה כדי למקסם את התביעה ולהבהיר את הזכויות ששמורות לנפגע ו/או לבני משפחתו.

עורך הדין יוכל לתבוע את פוליסת התאונות האישיות אם קיימת, לבדוק האם ניתן לתבוע לפי חוק הפלת"ד וגם לפעול בהתאם כאשר מדובר בתאונת עבודה או שיש צורך להגיש תביעה לחברת הביטוח במקרה של פנסיית נכות ואובדן כושר. להתייעצות בנושא פנו אלינו ונדאג לזכויותיכם.

 

יעניין אתכם גם:

תביעה בגין תאונת קורקינט
תביעה בגין תאונת קורקינט
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!